Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu obowiązki pracodawcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące obowiązki pracodawcy.
Lista obecności - czy pracodawca ma obowiązek ich przechowywania
Aktualizacja: 30.01.2020
Prowadzenie listy obecności pracowników to jedna z podstawowych czynności wykonywanych przez pracodawcę. W tym celu właściciel firmy tworzy odrębne działy kadrowe zajmujące się ewidencją czasu pracy lub zleca działania na zewnątrz, wynajmując firmy outsourcingowe. Niezależnie od podmiotu, który prowadzi ewidencję czasu pracy zatrudnionych, lista obecności służy do właściwego rozliczenia wielu elementów związanych z zatrudnieniem pracownika, mimo że jej forma nie jest określona przez Kodeks pracy. Jedną z kluczowych kwestii jest przechowywanie listy obecności. Sprawdź, czy pracodawca ma taki obowiązek. »
Dni wolne w święta dla pracowników innych wyznań
Aktualizacja: 04.01.2011
Pracownicy innego wyznania niż rzymskokatolickie mają prawo do dni wolnych podczas ich świąt. Oznacza to, że w razie złożenia odpowiedniego wniosku mogą mieć wolne od pracy zarówno w święta katolickie, jak i w dni będące świętami ich religii czy wyznań. »
Wniosek o odroczenie składek za XI