REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Orzecznictwo SN

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Tymczasowy mentor zamiast nowego pracownika

Kiedy w firmie potrzebny jest nowy specjalista, zazwyczaj zaczynamy myśleć o rekrutacji. Jednak w wielu branżach proces pozyskiwania nowych pracowników, szczególnie na specjalistycznych stanowiskach, jest kosztowny i nie gwarantuje sukcesu. Może więc lepiej pomyśleć o mentoringu?

Ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków przez pracodawcę

Ciężkie naruszenie obowiązków przez pracodawcę może stanowić podstawę do rozwiązania umowy o pracę przez pracownika bez wypowiedzenia. Niemniej jednak pojęcie ciężkiego naruszenia obowiązków ma charakter raczej nieprecyzyjny i ogólny, w związku z tym generuje wiele pytań i wątpliwości, które rozstrzyga ogólna praktyka oraz orzecznictwo sądów.

Kryzys personalny w firmie - jak zatrzymać pracowników

Główną motywacją do zmiany firmy są pieniądze - wynika z badań przeprowadzonych przez Monster Polska. Czym skutecznie zatrzymać pracowników i jak z nimi rozmawiać?

5 najważniejszych zasad przeprowadzania trudnych rozmów

Przedstawienie przełożonemu gorszych wyników kwartalnych, poinformowanie zleceniodawcy o opóźnieniu czy zakomunikowanie pracownikowi tego, że nie wszystkie obowiązki wykonuje tak, jak trzeba. Prędzej czy później większość z nas stanie przed koniecznością odbycia trudnej rozmowy zawodowej. Jak się do niej przygotować i co robić, by emocje nie wymknęły się spod kontroli?

Sportowcy i menedżerowie. Analogie sukcesu

2009 rok, trwają mistrzostwa świata w piłce ręcznej. Polacy źle rozpoczęli turniej, ale wciąż mamy szansę na półfinał. 15 sekund przed końcem decydującego meczu remisujemy z Norwegami, a piłkę mają rywale. Wydaje się, że marzenia o medalu będziemy musieli odłożyć na kolejne mistrzostwa. Tymczasem dzieje się rzecz niebywała. Zespołowa, szaleńcza walka w obronie powoduje, iż na 5 sekund przed końcem spotkania Artur Siódmiak przejmuje piłkę. Mgnienie koncentracji, szybka ocena sytuacji i rzut przez całe boisko w kierunku bramki. Trybuny zamierają, tak jak i kilkanaście milionów polskich serc, by po chwili wybuchnąć z całą możliwą mocą. Piłka trzepocze w siatce. Polacy wygrywają mecz 31-30 i meldują się na dalszym etapie rozgrywek.

Przyczyny zwolnienia pracownika w orzecznictwie

W większości przypadków Kodeks pracy nie precyzuje jakie mogą być powody zwolnienia, a zgodnie z Kodeksem pracy, każdy pracodawca zobowiązany jest wskazać konkretną podstawę rozwiązania umowy. Poniżej przedstawione orzecznictwo Sądu Najwyższego z ostatnich lat rozstrzyga wątpliwe kwestie dotyczące przyczyn zwolnienia pracownika.

Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym

​​​​​​​Wypalenie zawodowe to długotrwały proces i może pojawić się w każdej grupie zawodowej. Na wypalenie zawodowe wpływ ma wiele czynników.

Jak negocjować warunki pracy

Każdy z nas był kiedyś w sytuacji, w której negocjował warunki umowy o pracę. Są to bardzo trudne negocjacje. A co jeśli mogliśmy zarabiać więcej i pracować na lepszych warunkach?

Inteligencja. Potężny kłopot w pracy?

Składa się na zestaw zdolności, u podstaw których leży adaptacja do zmian otoczenia, postrzegania, analizy, a także wykorzystywania nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach. Myli się jednak ten, który uważa, że posiadanie w swoich szeregach wybitnie inteligentnego pracownika to największy skarb, bez żadnej ciążącej skazy. Zazwyczaj takie osoby potrzebują specjalnego traktowania i odpowiednio wypracowanego podejścia, inaczej ich potencjał może być marnotrawiony, a oni sami szybko będą ewakuować się do innego miejsca pracy.

Jak negocjować wynagrodzenie?

Rozmowa o wysokości wynagrodzenia niekoniecznie musi zawsze kojarzyć się z czynnikiem mocno stresogennym. Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej w sposób analityczny, a następnie wykorzystaj dostępną wiedzę do tego, by pomóc sobie uczynić potężny krok w stronę osiągnięcia zamierzonego celu finansowego.

Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy

Gwarancja dobrej atmosfery w pracy jest niezwykle istotna dla potencjalnych pracowników. Poznaj 10 sposobów, jak stworzyć pozytywne miejsce pracy i zachęcić tych najlepszych?

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Jak zbudować dobre relacje z pracownikami

Bardzo ważne jest budowanie długoterminowej relacji z pracownikiem. Prawidłowe relacje z pracownikami przekładają się między innymi na jego produktywność.

Jak reagować na „trudne” pytania podczas prezentacji?

Prowadzenie prezentacji to codzienny element pracy przedstawicieli różnych branż, nie tylko szkoleniowej. Wielu prelegentów najbardziej obawia się momentu, w którym to odbiorcy przejmują ster, bo przecież pytania słuchaczy potrafią zaskakiwać. Jak reagować, gdy okazują się one szczególnie problematyczne?

Jak się słyszą, tak współpracują – jak budować porozumienie w zespole?

Jeden z podwładnych zawsze szuka kompromisu, drugi obwinia się za wszystko, a trzeci zazwyczaj jest niezadowolony z siebie i innych? Zespół, którym zarządzasz, wcale nie jest w tym obszarze wyjątkowy – większość menedżerów ma w swoim teamie osoby, które zachowują i porozumiewają się w różny sposób. Stosunek do ludzi i świata często przejawia się właśnie poprzez styl komunikacji. Przyjrzyj się więc temu, w jaki sposób rozmawiają twoi pracownicy – dzięki temu możesz nie tylko sporo się o nich dowiedzieć, ale i pomóc im we współpracy i realizacji zadań.

Oceniaj uczciwie, działaj z wyprzedzeniem. Kompetencje a kwalifikacje

Od ponad dziesięciu lat zarabiam na życie przy pomocy stukania palcami w klawiaturę. Moje artykuły były publikowane w największych nośnikach medialnych w Polsce, co pozwala mi wierzyć, że robię to całkiem dobrze. Mimo to, biorąc pod uwagę kilka konkretnych aspektów, moje kwalifikacje zawodowe mogłyby zostać szybko zdyskredytowane, a już na pewno uznane za niezbyt imponujące...

Jak skutecznie znaleźć pracę po zwolnieniu

Zwolnienie z pracy należy do bardzo stresujących przeżyć w naszym życiu. Dlatego warto zastosować się do kilku porad eksperta - jak skutecznie znaleźć nowego pracodawcę i zachować przy tym pozytywną energię.

Jakich zwrotów unikać w rozmowie z szefem

Przed rozmową o podwyżce lub awansie, warto przeanalizować swój sposób komunikacji z szefem i poprawić go. Jakich zachowań unikać, aby nie zostać negatywnie ocenionym przez pracodawcę?

Początki w nowej pracy - na co zwrócić uwagę

Osoby rozpoczynające nową pracę w firmie powinny poznać zasady panujące w biurze, między innymi dress code czy kwestie urlopu. Pozwoli to na zbudowaniu własnej pozycji już na początku nowej pracy.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Jak zorganizować święta w wielokulturowej firmie

Wielokulturowość w firmie jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Wyzwaniem dla pracodawcy może być zorganizowanie świąt, jeżeli w naszym zespole są osoby z różnych stron świata. Poznaj świąteczny savoire vivre, czyli jak i czy w ogóle organizować święta w firmie.

Jak unikać konfliktów w pracy

Niejednokrotnie źródłem konfliktów w pracy może być tylko jeden pracownik określony mianem "konfliktowy". Sposobów na uniknięcie sporów w pracy jest kilka. Jak rozmawiać z konfliktowym współpracownikiem?

ZUS ma prawo sprawdzać wysokość wynagrodzenia

ZUS ma prawo kwestionować wysokość składek na ubezpieczenie społeczne, jeżeli uzna, że firmy świadomie zawyżają zarobki pracowników w celu wyłudzenia przez nich zasiłku chorobowego - tak orzekł Trybunał Konstytucyjny w wyroku z dnia 29 listopada 2017 r.

Jak podnieść efektywność w polsko-ukraińskich zespołach?

Ogromne niedobory kadrowe w naszym kraju spowodowały, że przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z Ukrainy. Choć wielu z nas się wydaje, że są oni przyjmowani do prac fizycznych, to coraz częściej także na wyższe, menedżerskie stanowiska. Pomimo tego, że według badań około połowa Polaków i nieco więcej niż 50% Ukraińców dostrzega bliskość tradycji i stylów życia, w miejscach pracy zdarzają się nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych. Jak im zaradzić i zadbać o komunikację oraz efektywność w międzykulturowych zespołach?

Czy istnieje termin dla dokonania wypowiedzenia umowy o pracę?

Rozwiązanie umowy o pracę w trybie art. 52 § 1 kodeksu pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika ograniczone jest terminem jednego miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy. W przypadku wypowiedzenia umowy o pracę, kodeks pracy nie przewiduje wprost żadnego ograniczenia czasowego odnoszonego do przyczyny wypowiedzenia (daty jej wystąpienia, czy dowiedzenia się o niej przez pracodawcę). Czy w związku z tym pracodawca może bez jakichkolwiek ograniczeń powoływać się na przyczynę wypowiedzenia niezależnie od okresu, który upłynął od jej wystąpienia, czy też dowiedzenia się o tej przyczynie przez pracodawcę?

10 sposobów na zaoszczędzenie dni urlopowych

Jak pogodzić pracę z obowiązkami w życiu prywatnym? Jak załatwić prywatne sprawy, nie biorąc urlopu? Eksperci podpowiadają jak zaoszczędzić dni urlopowe, jeżeli chcemy załatwić sprawy prywatne a na koncie mamy tylko kilka dni urlopu.

Wspólnik spółki z o.o. a składki ZUS

Czy wspólnik spółki z ograniczoną odpowiedzialnością podlega pracowniczym ubezpieczeniom społecznym? Czy wspólnicy mogą zatrudniać osoby współpracujące?

Czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna to nie tylko przekazywanie informacji, lecz również pozwolenie pracownikom na udział w kształtowaniu środowiska pracy. Według badań największy wpływ na wyniki firmy ma partnerska i otwarta komunikacja z pracownikami.

Pierwsze kroki w nowej pracy

O najważniejsze zasady panujące w nowym miejscu pracy warto zapytać się już na rozmowie kwalifikacyjnej. Już na tym etapie jesteśmy w stanie zdecydować jakie zasady zaakceptujemy, a jakie nie.

Dyskryminacja a tzw. "zwykłe" nierówne traktowanie w zatrudnieniu

Zgodnie z art. 11(2) kodeksu pracy, pracownicy mają równe prawa z tytułu jednakowego wypełniania takich samych obowiązków; dotyczy to w szczególności równego traktowania mężczyzn i kobiet w zatrudnieniu. Art. 11(3) kodeksu pracy stanowi z kolei, iż jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub pośrednia, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także ze względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy - jest niedopuszczalna.

Zwolnienie pracownika z przyczyn organizacyjnych a dyskryminacja

Zgodnie z art. 18(3b) § 1 kodeksu pracy za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu uważa się różnicowanie przez pracodawcę sytuacji pracownika z jednej lub kilku przyczyn dyskryminacyjnych określonych w przepisach kodeksu pracy, którego skutkiem jest w szczególności rozwiązanie stosunku pracy, chyba że pracodawca udowodni, że kierował się obiektywnymi powodami. Jak wobec tego pracodawca powinien dokonywać rozwiązania umowy o pracę z przyczyn organizacyjnych, w sytuacji gdy następuje likwidacja jednego lub kilku spośród większej liczby jednakowych stanowisk i konieczne jest dokonanie wyboru pracowników do zwolnienia, aby nie naruszyć zasady równego traktowania w zatrudnieniu?

Działania lub zachowania grożące uznaniem za mobbing

Zgodnie z art. 94(3)§2 kodeksu pracy, mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników. W orzecznictwie Sądu Najwyższego można znaleźć przykłady takich działań lub zachowań, które w okolicznościach danej sprawy zostały uznane za mobbing. Znajomość tych przykładów jest bez wątpienia pomocna dla pracodawcy w celu ustalenia jakim konkretnie działaniom lub zachowaniom należy zapobiegać, a także dla pracownika w celu dokonania wstępnej przedsądowej oceny, czy miał lub ma miejsce mobbing.

Działania lub zachowania niebędące mobbingiem

Zgodnie z art. 94(3) § 2 kodeksu pracy, mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników. W orzecznictwie Sądu Najwyższego można znaleźć przykłady takich działań lub zachowań, które w okolicznościach danej sprawy nie zostały uznane za mobbing. Znajomość tych przykładów jest bez wątpienia pomocna w szczególności dla pracownika w celu dokonania wstępnej przedsądowej oceny, czy miał lub ma miejsce mobbing, a w związku z tym oceny potencjalnych szans ewentualnych roszczeń dotyczących mobbingu.

Przesłanki mobbingu

Zgodnie z art. 94(3) § 2 kodeksu pracy, mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników. Definicja ta wydaje się na pierwszy rzut oka dość skomplikowana, co więc należy wykazać w postępowaniu sądowym, aby sąd uznał, iż doszło do mobbingu?

Mobbing – uporczywość i długotrwałość nękania

Zgodnie z art. 94(3) § 2 kodeksu pracy, mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników. Kiedy można więc uznać, iż dane działania lub zachowania były uporczywe i długotrwałe?

Wypowiedzenie klauzuli konkurencyjnej

Możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy ma oczywiście bardzo istotne praktyczne znaczenie dla ochrony interesów gospodarczych pracodawcy oraz interesów ekonomicznych pracownika. Czy i na jakich warunkach można więc wcześniej niż to założono w podpisanej umowie (ustalając okres obowiązywania zakazu konkurencji) rozwiązać umowę o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy? Jedną z możliwych do zastosowania instytucji jest instytucja wypowiedzenia umowy.

Crowdsourcing, czyli jak wykorzystywać potencjał

Crowdsourcing jest procesem, dzięki któremu można czerpać z wiedzy grupy ludzi oraz ich potencjału, który wyraża się w poglądach, opiniach, czasie, a także zasobach.

Ustanie przyczyn uzasadniających zakaz konkurencji

Zgodnie z art. 101(2) § 2 kodeksu pracy zakaz konkurencji przestaje obowiązywać przed upływem terminu wskazanego w umowie o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy w szczególności w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz. Co to oznacza w praktyce dla pracodawcy i dla pracownika?

Błąd pracodawcy przy wyborze pracownika do objęcia klauzulą konkurencyjną

Zgodnie z art. 101(2) § 1 kodeksu pracy umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy może być zawarta z pracownikiem mającym dostęp do szczególnie ważnych informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę. Czy w związku z tym pracodawca może skutecznie kwestionować taką umowę i wynikający z niej obowiązek zapłaty odszkodowania pracownikowi twierdząc, iż zawierając umowę był w błędzie w zakresie posiadania przez pracownika dostępu do szczególnie ważnych informacji?

Dostęp do szczególnie ważnych informacji a klauzula konkurencyjna

Zgodnie z art. 101(2) § 1 kodeksu pracy umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy może być zawarta z pracownikiem mającym dostęp do szczególnie ważnych informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę. Kto i co decyduje o tym, czy pracownik ma dostęp do szczególnie ważnych informacji? Czy pracownik może skutecznie kwestionować zakaz konkurencji twierdząc, iż nie posiadał dostępu do szczególnie ważnych informacji?

Zakaz konkurencji w umowach cywilnych o świadczenie usług

Umowa o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy oraz umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy, które zawierane są pomiędzy pracodawcą i pracownikiem (zgodnie z definicjami tych pojęć zawartymi odpowiednio w art. 3 i art. 2 kodeksu pracy) uregulowane są przepisami kodeksu pracy. Natomiast zakaz konkurencji w przypadku świadczenia usług na podstawie umów cywilnych o świadczenie usług (art. 750 kodeksu cywilnego), do których stosuje się przepisy kodeksu cywilnego o umowie zlecenia, nie jest uregulowany przepisami kodeksu cywilnego. Ustalenie zakazu konkurencji przez strony takiej umowy cywilnej zarówno na okres jej trwania, jak na okres po jej zakończeniu jest jednak możliwe zgodnie z zasadą swobody umów (art. 353(1) kodeksu cywilnego).

Wysokość odszkodowania z tytułu umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy

Sposób obliczania odszkodowania z tytułu umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy ma bez wątpienia bardzo istotne znaczenie praktyczne zarówno dla byłego pracodawcy zobowiązanego do wypłaty takiego odszkodowania, jak i dla byłego pracownika, który powstrzymuje się od działalności konkurencyjnej po ustaniu stosunku pracy, albowiem różnice w wysokości takiego odszkodowania przy przyjęciu różnych sposobów jego obliczania mogą być bardzo znaczące.

Rola HR przy zwolnieniach grupowych

Rola działu HR w trakcie zwolnień grupowych jest niezwykle istotna. Wspieranie zwalnianych, pomoc w przeorganizowaniu działów, to tylko niektóre przykłady z jakimi może zetknąć się dział HR w sytuacji restrukturyzacji firmy.

Powrót do dawnej firmy, czyli dlaczego nie warto palić mostów

Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ale w przypadku życia zawodowego warto tę regułę nieco złagodzić i przyjąć, że odejście z organizacji nie musi definitywnie kończyć relacji. W aplikacjach widać zresztą, że momentów powrotowych jest całkiem sporo. Z odpowiednim nastawieniem i przygotowaniem – zarówno pracownika, jak organizacji – taki powrót może mieć wiele zalet.

Jakich zachowań unikać w pracy?

W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?

Referencje po zakończeniu pracy

Referencje pozwalają na zarekomendowanie pracownika u przyszłego pracodawcy. Stanowią one kartę przetargową i pomagają wyróżnić się z tłumu. Jak poprosić szefa o referencje?

Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?

Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.

Po co tworzyć ścieżki karier i opisy stanowisk?

W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.

Jak wynegocjować lepsze warunki pracy?

Pracodawcy muszą się starać aby utrzymać w firmie najlepszych i wartościowych pracowników. Natomiast pracownik może wykorzystać sytuację, która panuje na rynku pracy i starać się wynegocjować lepsze warunki pracy, np. podwyżkę. Jak to zrobić?

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

REKLAMA