REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

COVID-19, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wniosek o świadczenie postojowe dla prowadzących działalność gospodarczą - jak wypełnić?

ZUS udziela wskazówek, jak wypełnić wniosek o świadczenie postojowe dla prowadzących działalność gospodarczą. Wysokość postojowego wynosi 2080 zł lub 1300 zł. Kto może je otrzymać w związku z utratą przychodów z powodu koronawirusa?

Wydłużenie zasiłku opiekuńczego w KRUS do 26 kwietnia 2020 r.

Zasiłek opiekuńczy z powodu zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły lub innej placówki przysługuje również ubezpieczonym rolnikom (także domownikom). Termin pobierania zasiłku wydłużono do 26 kwietnia 2020 r. Co zrobić, aby otrzymać zasiłek opiekuńczy z KRUS?

Wniosek o zasiłek opiekuńczy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem z KRUS

Ubezpieczeni w KRUS również mogą ubiegać się o zasiłek opiekuńczy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem. Taka konieczność wynika z zamknięcia żłobków, klubów dziecięcych, przedszkoli, szkół ze względu na epidemię koronawirusa (COVID-19). Aby uzyskać zasiłek, należy złożyć do KRUS Wniosek o zasiłek opiekuńczy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla rodziców przedłużony

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla rodziców zostanie przedłużony o kolejne dwa tygodnie. Pomoc przysługuje rodziom, którzy muszą zostać w domu z najmłodszymi dziećmi.

Nowy obowiązek płatników składek - zgłoszenie zawarcia umowy o dzieło

Jednym z nowych obowiązków zwartych w tzw. Tarczy antykryzysowej jest zgłaszanie umów o dzieło. Na koncie płatnika składek będą ewidencjonowane zawierane przez niego umowy o dzieło.

Tarcza Antykryzysowa: elastyczne rozwiązania w zakresie czasu pracy tylko dla wybranych

Nie każdy przedsiębiorca może skorzystać z dodatkowych rozwiązań dotyczących czasu pracy w okresie stanu zagrożenia epidemicznego oraz stanu epidemii. Chodzi o zmianę systemu lub rozkładu czasu pracy pracowników oraz zlecenie pracy w godzinach nadliczbowych.

Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników i składek ZUS - umowa, wniosek i załączniki

Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek ZUS to jeden z instrumentów tarczy antykryzysowej. Mikroprzedsiębiorca, mały i średni przedsiębiorca muszą złożyć w tym celu w powiatowym urzędzie pracy wniosek, podpisać umowę i dołączyć niezbędne załączniki.

Jak otrzymać dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników z tarczy antykryzysowej? - przewodnik krok po kroku

Tarcza antykryzysowa przyznaje dofinansowania do wynagrodzenia pracowników z FGŚP. Na wsparcie finansowe mogą liczyć pracodawcy stosujący przestój ekonomiczny lub obniżony wymiar czasu pracy z powodu epidemii koronawirusa. Aby uzyskać pomoc, należy złożyć stosowny wniosek, podpisać umowę z wojewódzkim urzędem pracy i załączyć wymagane dokumenty. Wszystkie niezbędne informacje i wzory znajdują się w poniższym artykule. Dowiedz się krok po kroku, jak otrzymać dofinansowanie.

Umowa o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy z FGŚP na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników (przestój ekonomiczny, obniżony wymiar czasu pracy)

W związku z epidemią koronawirusa przedsiębiorcy mogą otrzymać dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników z FGŚP. Dotyczy to pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy. Aby otrzymać wsparcie składa się wniosek, a następnie podpisuje poniższą umowę. Pobierz wzór umowy.

Wniosek o dofinansowanie wynagrodzenia pracowników z FGŚP (przestój ekonomiczny, obniżony wymiar czasu pracy z powodu koronawirusa)

Pobierz wniosek o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy, w następstwie wystąpienia COVID-19. To jedna z form wsparcia przedsiębiorców w związku z epidemią koronawirusa.

Ubezpieczeni w KRUS zwolnieni z opłacania składek za drugi kwartał 2020 r.

Osoby objęte ubezpieczeniem emerytalno-rentowym w KRUS zostały zwolnione z opłacania składek na to ubezpieczenie za drugi kwartał 2020 r.

Zasiłek opiekuńczy dla ubezpieczonych w KRUS - wniosek

Ubezpieczonemu w KRUS rodzicowi, który sprawuje osobistą opiekę nad dzieckiem, w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły lub innej placówki, do których uczęszcza dziecko, albo niemożności sprawowania opieki przez nianię lub dziennego opiekuna z powodu COVID-19, przysługuje zasiłek opiekuńczy za każdy dzień opieki, przez okres nie dłuższy niż 14 dni. Ubieganie się o świadczenie wymaga złożenia wniosku do KRUS.

Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników z błędami

Tarcza antykryzysowa przewiduje pomoc polskim pracodawcom w postaci dofinansowania do wynagrodzenia pracowników. Jakie są warunki przyznania dopłat do pensji? Okazuje się, że nowe przepisy dotyczące subwencji płacowych zawierają liczne błędy. Na czym polegają?

Wniosek o ulgę w opłacaniu składek ZUS bez opłaty prolongacyjnej (RDU)

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował wniosek o ulgę w opłacaniu składek (odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek) bez opłaty prolongacyjnej (RDU).

KRUS. Wyższy zasiłek chorobowy w związku z koronawirusem

Od dnia 8 marca 2020 r. zmieniła się wysokość zasiłku chorobowego za każdy dzień czasowej niezdolności do pracy - informuje Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS). Zmiana ma związek z epidemią koronawirusa.

ZUS jest gotowy na pomoc przedsiębiorcom

Prawie 2,5 tys. wniosków wysłali w ciągu dwóch tygodni dolnośląscy przedsiębiorcy do ZUS. Dokumenty od tych firm, które poniosły straty w związku z epidemią koronawirusa będą realizowane przez ZUS priorytetowo. Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest gotowy do realizowania tzw. tarczy antykryzysowej.

Dopłaty do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (nowelizacja specustawy)

Nowelizacja specustawy w sprawie szczególnych rozwiązań związanych z koronawirusem zakłada zwiększone dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Celem przedmiotowych zmian jest zapewnienie ciągłości zatrudnienia osób niepełnoprawnych.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy wydłużony o kolejne 14 dni

Kolejny dodatkowy zasiłek opiekuńczy w wymiarze 14 dni z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem do 8. roku życia z powodu zamknięcia szkoły, przedszkola czy żłobka w wyniku epidemii koronawirusa – to jeden z zapisów przyjętego w sobotę przez Sejm pakietu rozwiązań z tzw. tarczy antykryzysowej. Na dodatkowy zasiłek opiekuńczy będą mogli też liczyć opiekunowie osób niepełnosprawnych.

Działania pracodawcy w walce z koronawirusem a RODO

Jakie działania w walce z koronawirusem może podejmować pracodawca? Czy przepisy RODO zezwalają na badanie temperatury ciała pracownika czy żądanie przez niego informacji o poddaniu kwarantannie?

Praca zdalna - procedury, regulaminy i zabezpieczenia RODO

Pracodawcy, którzy wysłali pracowników do pracy zdalnej powinni pamiętać o odpowiednich procedurach, regulaminach i zabezpieczeniach RODO. Przyjmowane rozwiązania pracy zdalnej już w fazie projektowania muszą być zgodne z rozporządzeniem RODO.

Praca zdalna - co każdy pracodawca powinien o niej wiedzieć?

Obecnie przepisy nie definiują pracy zdalnej. Chociaż wielu pracodawców umożliwiło pracownikom wykonywanie pracy zdalnej w celu przeciwdziałania COVID-19, to wciąż budzi ona wiele wątpliwości. Co każdy pracodawca powinien zatem wiedzieć o pracy zdalnej?

Rejestracja umów o dzieło w ZUS pozwoli na wypłatę świadczeń z Tarczy Antykryzysowej

W pakiecie Tarczy Antykryzysowej jest wypłata świadczenia dla umów zleceń lub o dzieło, które do tej pory nie były rejestrowane, stąd wynika potrzeba zarejestrowania - zauważyła w czwartek 26 marca minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg.

Ograniczenie lub wstrzymanie działalności zakładu pracy z powodu epidemii – jakie prawa przysługują pracodawcy?

Wybuch epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 (wywołującego chorobę COVID-19) w Polsce oraz związane z nim zmiany w organizacji pracy i życia codziennego stanowią duże wyzwanie dla pracodawców. Konieczne stało się przeorganizowanie działalności wielu zakładów pracy, a część z nich musiała całkowicie wstrzymać działalność. Zostało to spowodowane przede wszystkim wprowadzonymi przez władze publiczne zakazami wykonywania niektórych rodzajów działalności, np. kin, galerii handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych. Już teraz możemy przypuszczać, że wraz z upływem czasu kolejni przedsiębiorcy zostaną zmuszeni do ograniczenia lub wstrzymania działalności. Taki scenariusz jest możliwy w szczególności w przypadku długotrwałego braku zamówień lub dostaw niezbędnych materiałów, jak również w razie objęcia pracowników kwarantanną. Obowiązujące przepisy przewidują kilka rozwiązań, które mogą pomóc pracodawcom w przeorganizowaniu pracy i zmniejszeniu kosztów związanych z zatrudnieniem.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy po 25 marca 2020 r.

Na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 20 marca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie z 11 marca 2020 r . w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 - do dnia 10 kwietnia 2020 r. został wydłużony termin, w którym nie funkcjonują żłobki, przedszkola, szkoły i inne placówki, do których uczęszczają dzieci.

Koronawirus a profilaktyczne badania pracowników

Propozycje rozwiązań w zakresie wykonywania profilaktycznych badań lekarskich w warunkach COVID-19 zawiera projektowana nowelizacja specustawy dotyczącej szczególnych rozwiązań w walce z epidemią koronawirusa. Obecnie wykonywanie takich badań jest znacznie utrudnione. Pracodawcy mają zaś wątpliwości czy mogą dopuścić do pracy osoby, które z własnej winy nie mogą poddać się obowiązkowym badaniom lekarskim.

Dofinansowanie wynagrodzeń z pieniędzy UE w ramach Tarczy Antykryzysowej

Pracodawcy, którym przez pandemię koronawirusa spadły obroty, będą mogli starać się o dofinasowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) - wskazało 25 marca 2020 r. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. To jedno z rozwiązań, które znalazło się w projekcie tarczy antykryzysowej.

Wszystkie mikrofirmy i samozatrudnieni przez 3 m-ce nie zapłacą składek ZUS

Wszyscy samozatrudnieni i mikrofirmy (1-9 pracowników) przez 3 miesiące nie zapłacą za swoich pracowników składek ZUS - poinformowali we wtorek wieczorem na Twitterze minister rozwoju Jadwiga Emilewicz oraz minister w KPRM Łukasz Schreiber.

Praca zdalna podczas epidemii koronawirusa a dyskryminacja w zatrudnieniu

Epidemia koronawirusa sprawiła, iż wielu pracodawców wysłało pracowników na tzw. pracę zdalną. W momencie dokonywania decyzji organizacyjnych, pracodawcy powinni jednak pamiętać o przepisach, dotyczących zakazu dyskryminacji w miejscu pracy.

Koronawirus u pracownika – procedura postępowania dla pracodawcy

Prezentujemy procedurę wskazującą krok po kroku, w jaki sposób powinien zachować się pracodawca, kiedy dowiaduje się, że u jego pracownika stwierdzono koronawirusa.

Polecenie pracy zdalnej (z powodu COVID-19) - wzór, prawa i obowiązki pracodawcy

W celu przeciwdziałania COVID-19 pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej. Obowiązkiem pracownika jest zastosować się do polecenia pracodawcy. Pobierz wzór pisma "polecenie wykonywania pracy zdalnej".

ABC koronawirusa (profilaktyka, objawy, zarażenie, informacja medyczna) - wyjaśnienia NFZ

Narodowy Fundusz Zdrowia opublikował 13 marca 2020 r. odpowiedzi na najczęstsze pytania z infolinii dot. koronawirusa. 32 tys. połączeń ws. koronawirusa odebrali dotąd konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta - infolinii, gdzie pod numerem 800 190 590 można uzyskać informacje m.in. o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia.

Praca zdalna w celu przeciwdziałania COVID-19 - wyjaśnienia PIP

Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) udzieliła odpowiedzi na najczęstsze i najważniejsze pytania dotyczące stosowania przepisów prawa pracy umożliwiających powierzenie pracownikowi pracy zdalnej w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19. Publikujemy te odpowiedzi w całości.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy z powodu COVID-19 - wzór oświadczenia pracownika, od kiedy, komu przysługuje

Aby uzyskać dodatkowy zasiłek opiekuńczy na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem z powodu COVID-19 żłobka, przedszkola, szkoły - należy złożyć oświadczenie do swojego pracodawcy. Pobierz wzór oświadczenia o sprawowaniu opieki nad dzieckiem w wieku do lat 8. Do kiedy zasiłek przysługuje?

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Jak zadbać o well-being i zdrowie pracowników

Coraz częściej pracodawcy starają się zapewnić jak najlepsze warunki pracy, wprowadzając do pracy well-being czy work-life-balance. Czym jest well-being w pracy? Jak skutecznie dbać o zdrowie pracowników?

Ważne zmiany dla pracodawców w 2020 roku

Zmiany dla pracodawców w 2020 r. były większe niż przypuszczano. Wszystko to za sprawą COVID-19. Jaka była kwota minimalnego wynagrodzenia za pracę? Czy przy umowach zlecenie obowiązuje stawka minimalna? Kto wdrażał Pracownicze Plany Kapitałowe? To miały być najważniejsze zmiany 2020 roku. Jednak było ich o wiele więcej. Co się zmieniło? Co zmieni się w 2021 r.?

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Wzrost znaczenia kompetencji miękkich w procesach rekrutacyjnych.

Doświadczenie, wiedza, wykształcenie. Te trzy hasła prawdopodobnie przychodzą do głowy każdemu, kto zastanawia się, co jest najistotniejsze przy prezentowaniu swojego życiorysu podczas rozmowy o pracę. I z pewnością dla osoby zatrudniającej mieszanka tych trzech atrybutów, szczególnie jeśli zostały zdobyte w renomowanych miejscach, ma niemałe znaczenie. Czy jednak te tzw. kompetencje twarde to nasz jedyny atut i powód, by nas zatrudnić? Czy dla przyszłego pracodawcy te mierzalne umiejętności są wyłączną przesłanką do zaakceptowania bądź odrzucenia naszej kandydatury?

Jak motywować pracowników do rozwijania kompetencji miękkich?

Kompetencje miękkie to umiejętności społeczne, a także cechy psychofizyczne, które determinują zachowanie, kontakty z innymi osobami oraz szeroko rozumianą organizację pracy. Ich znaczenie na rynku pracy stale rośnie.

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Strategia wynagrodzeń - od czego zacząć?

Strategiczne podejście do wynagrodzeń w nowoczesnej firmie jest regułą. Jakie są trendy w zarządzaniu wynagrodzeniami?

Pięć kroków w bezstresowy nowy rok

Przed końcem roku chciałbyś zrobić jeszcze tak wiele, a dni pozostało tak mało? Zatrzymaj się na chwilę, ustal, co jest najważniejsze, a potem zadbaj o to, żeby w nowy rok wejść z większym spokojem, a zarazem zapałem do pracy. Jak to zrobić?

Jak zapobiegać nadmiernej rotacji pracowników – 3 zasady

Masz problem z częstym odchodzeniem pracowników i kolejnymi rekrutacjami na wolne stanowiska w Twojej firmie? Oczywiście pewna rotacja w zespole pracowników jest czymś zwyczajnym. Jednak zbyt częste zmiany pracowników rodzą pewne zagrożenia dla działalności firmy. Rosną koszty rekrutacji, szkoleń i wdrożenia nowych pracowników do realizacji bieżących zadań. Nowi pracownicy potrzebują czasu, by nauczyć się funkcjonowania w nowym otoczeniu. Jak utrzymywać rotację pracowników na bezpiecznym poziomie?

Indywidualne motywacyjne DNA, czyli każdego motywuje coś innego

Czynnik, który motywuje jednych ludzi, dodaje im energii i zwiększa ich zaangażowanie - innych może zniechęcić do aktywności. To dlatego, że każdy z nas posiada indywidualne motywacyjne DNA (z ang. Drives – dążenia, Needs – potrzeby i Awards – nagrody). Określa ono, co zachęca nas do działania – zupełnie tak, jak genetyczne DNA wyznacza nasze niepowtarzalne cechy fizyczne. Na czym polega koncepcja, według której szkoleni są prezydenci USA, medaliści olimpijscy i wybitni trenerzy sportu?

Zarządzanie stresem, czyli jak ujarzmić bestię

Występuje wszędzie. Zupełnie niezależnie od rodzaju branży i wielkości przedsiębiorstwa. Potrafi zaatakować na każdym etapie kariery zawodowej i mocno psuje szyki w zdrowym funkcjonowaniu w pracy. To stres. Zabójca motywacji, bez sentymentów podcinający skrzydła i odbierający multum naszych zalet.

REKLAMA