REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Raport: 75 proc. działów HR w firmach deklaruje, że korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji co najmniej raz w tygodniu. Rosnące zainteresowanie AI wśród menedżerów i pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi to nie tylko specyfika amerykańskiego rynku. Badania przeprowadzone w Polsce wskazują na podobny trend.
Ponad połowa pracowników nie wie, czy firma, w której pracują wykorzystuje sztuczną inteligencję. Wiedza na ten temat jest większa wśród menedżerów wyższego szczebla. Wiedzę o stosowaniu sztucznej inteligencji w firmie deklaruje ponad trzy czwarte wśród nich. Wyniki badania przeprowadzonego w 10 krajach, w którym wzięło udział cztery tysiące respondentów wskazują, że firmy prowadzą błędną politykę informacyjną.
Sztuczna inteligencja (AI) zmienia krajobraz biznesowy na niespotykaną skalę. Badania pokazują, że 57% firm zauważa przyspieszenie procesu wprowadzania produktów dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, a 34% korzysta z nich, aby szukać nowych źródeł przychodów . Przedsiębiorstwa, które nie zainwestują w tę technologię i nie wdrożą jej w swoje procesy, ryzykują, że pozostaną w tyle za konkurencją.
Brytyjski pisarz fantastycznonaukowy Arthur C. Clarke powiedział, że odpowiednio zaawansowanej technologii nie da się odróżnić od magii. Magia mentoringu to moc pozytywnego wpływania na wszystkich jego uczestników. Czy zatem łącząc narzędzia zaawansowanej technologii, takie jak na przykład AI (sztuczna inteligencja), z procesem mentoringu uzyskamy magię?
REKLAMA
Adaptacyjne uczenie maszynowe, znane również jako uczenie maszynowe z dostosowaniem do zmian, odnosi się do podejścia w dziedzinie uczenia maszynowego, które umożliwia modelom maszynowym dostosowywanie się do zmieniających się warunków i sytuacji w trakcie działania.
Szkolenia i rozwój pracowników stanowią kluczowy element strategii zarządzania zasobami ludzkimi w każdej organizacji. Wraz z postępem technologicznym, coraz większą rolę w tych obszarach odgrywa sztuczna inteligencja. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do transformacji procesów szkoleniowych i rozwojowych otwiera nowe możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb pracowników, skuteczniejszego uczenia się oraz analizy efektywności działań.
Sztuczna Inteligencja to dziedzina informatyki, która zyskała ogromną popularność i znaczenie w ostatnich latach. To złożony obszar, który zajmuje się tworzeniem systemów komputerowych zdolnych do wykonywania zadań, które normalnie wymagałyby ludzkiej inteligencji. Sztuczna Inteligencja łączy w sobie naukę, matematykę i technologię, tworząc narzędzia, które zmieniają sposób, w jaki funkcjonujemy, pracujemy i komunikujemy się w dzisiejszym świecie.
Rewolucja AI wkracza do branży zarządzania zasobami ludzkimi (HR) coraz mocniej – powiedział PAP Przemysław Kadula, współtwórca oraz dyrektor zarządzający agencji rekrutacyjnej Talent Place, członek zarządu Polskiego Forum HR. Największym wyzwaniem - według Dominiki Olczak, ekspertki SoDA - jest zachowanie "człowiekocentryczności".
REKLAMA
REKLAMA