REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wsparcie, a nie rozwiązanie. AI sojusznikiem pracowników

Zapobieganie wyciekom danych, szukanie anomalii, zrozumienie klienta – co potrafi AI?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (AI) zmienia krajobraz biznesowy na niespotykaną skalę. Badania pokazują, że 57% firm zauważa przyspieszenie procesu wprowadzania produktów dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, a 34% korzysta z nich, aby szukać nowych źródeł przychodów  . Przedsiębiorstwa, które nie zainwestują w tę technologię i nie wdrożą jej w swoje procesy, ryzykują, że pozostaną w tyle za konkurencją.

Zapobieganie wyciekom danych, szukanie anomalii, zrozumienie klienta – co potrafi AI?

Nawet 90% danych w firmach jest nieustrukturyzowanych[1]  lub nie ma zdefiniowanego schematu – to informacje z maili, mediów społecznościowych czy pism otrzymywanych od klientów. W morzu generowanych codziennie danych AI radzi sobie dużo lepiej niż człowiek. Przetwarza informacje szybciej, identyfikuje wzorce czy odchylenia od normy, które ludzie mogą przeoczyć. Dzięki temu możliwe jest szybkie łączenie danych z różnych miejsc i tworzenie na ich podstawie dokładniejszych prognoz. Inteligentne algorytmy pozwalają też lepiej zrozumieć zachowania klientów, przyspieszać procesy i podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe. 

REKLAMA

Autopromocja

– AI pozwala na automatyzację wielu procesów: od obsługi klienta po optymalizację łańcucha dostaw. Dzięki temu pracownicy mogą skupić się na bardziej strategicznych i kreatywnych zadaniach, zamiast tracić czas na rutynowe czynności. Sztuczna inteligencja pomaga również w zapobieganiu wyciekom wrażliwych informacji, monitorując dane i identyfikując potencjalne zagrożenia – komentuje Michał Zajączkowski, regionalny wiceprezes ds. sprzedaży w firmie OpenText.

Rozumienie unikalnych potrzeb

88% klientów twierdzi, że doświadczenie zapewniane przez firmę jest równie ważne, jak jej produkt lub usługi, a 73% oczekuje od firm dostosowania do ich unikalnych potrzeb i oczekiwań[2] . Sztuczna inteligencja umożliwia firmom dostarczanie klientom wysoce spersonalizowanych komunikatów i rozwiązań, dzięki czemu czują się docenieni i zrozumiani. Dostarcza również firmom niezbędnych informacji, aby zrozumieć zachowania klientów, ich intencje i przewidywać ich następne działania oraz informacje, których będą potrzebowali. 

– Od kilkudziesięciu lat rozwijamy rozwiązania do zarządzania informacją, także z wykorzystaniem AI i uczenia maszynowego. Generatywna sztuczna inteligencja stworzyła wiele nowych możliwości biznesowych. Co ważne, pojawiła się też jednak zupełnie nowa warstwa danych wykorzystywanych do uczenia systemów, którymi trzeba odpowiednio zarządzać. Jako najważniejsze aspekty wdrażania AI kadra zarządzająca wskazuje bezpieczeństwo informacji oraz łatwość obsługi rozwiązania – dodaje ekspert.

AI jako wsparcie, nie jako rozwiązanie

REKLAMA

Warto podkreślić, że choć sztuczna inteligencja jest narzędziem niezwykle potężnym, powinna być mniej postrzegana jako zagrożenie dla miejsc pracy, a bardziej jako wsparcie dla pracowników, które może wyeliminować konieczność wykonywania monotonnych i powtarzalnych zadań, na rzecz bardziej kreatywnych i rozwojowych aktywności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Trzeba przy tym jednak też pamiętać, że rosnące zapotrzebowanie na AI wiąże się z koniecznością nabywania nowych umiejętności. Firmy i pracownicy muszą inwestować w rozwijanie kompetencji związanych ze sztuczną inteligencją, aby nie zostać w tyle za postępem technologicznym. Niektóre obawy dotyczące sztucznej inteligencji, choć zrozumiałe, często są bezpodstawne. Ludzie zawsze będą mieli swoje miejsce i nie zostaną całkowicie zastąpieni przez AI. W ich miejsce mogą jednak pojawić się osoby, które lepiej poradzą sobie z nowymi technologiami – podsumowuje Michał Zajączkowski.

[1] https://dataconomy.com/2021/12/13/unstructured-data-key-analytics-2022/
[2] https://www.salesforce.com/content/dam/web/en_us/www/documents/research/salesforce-state-of-the-connected-customer-fifth-ed.pdf

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA