Umowa o badania profilaktyczne
Aktualizacja: 18.04.2013
Umowa o badania profilaktyczne powinna być zawierana przez wszystkie firmy niezależnie od liczby pracowników. Zgodnie z przepisami musi zostać zawarta w formie pisemnej. »
Kiedy pracownik musi wykonać badania sanitarno-epidemiologiczne
Aktualizacja: 01.02.2013
Wykonywanie niektórych rodzajów prac wymaga spełnienia przez pracowników dodatkowych wymogów sanitarnych. Taka sytuacja ma miejsce np. podczas czynności, przy których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby. »
Jakie wymagania powinny spełniać pomieszczenia pracy
Aktualizacja: 31.01.2013
Stanowisko pracy ma być dostosowane zarówno do rodzaju wykonywanych przez pracownika zajęć, jak i do jego cech osobowych. Pomieszczenie musi też spełniać określone wymagania co do ogrzewania czy klimatyzacji. »
Skierowanie pracownika na badania okulistyczne, mimo że poprzednie są wciąż aktualne
Aktualizacja: 24.01.2013
Pracownik podczas ostatnich badań okresowych uzyskał zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o konieczności pracy w okularach korekcyjnych. Niemniej jednak badanie to odbyło się 3 lata temu (wciąż jest ważne). Pracownik dopiero teraz chce te okulary zrobić. Czy mamy ponownie wysyłać go na badanie? »
Badania lekarskie dla zleceniobiorców sporadycznie używających samochodów
Aktualizacja: 15.04.2014
Czy osoby wykonujące w zakładzie pracy zadania na podstawie umowy cywilnoprawnej, które sporadycznie używają samochodów do celów służbowych, także muszą przechodzić badania lekarskie dla kierowców? Jeżeli tak, to kto ma ponieść ich koszt? »
Specjalista ds. bhp zatrudniony na podstawie umowy cywilnoprawnej
Aktualizacja: 15.01.2013
Czy możemy zatrudnić specjalistę ds. bhp spoza zakładu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej? »
Badania lekarskie pracowników korzystających z samochodów służbowych
Aktualizacja: 15.04.2014
Zdarza się, że prowadzeniem samochodów służbowych w firmie oprócz kierowców zajmują się również osoby będące na stanowiskach menedżerskich. Czy powinni przejść dodatkowe profilaktyczne badania lekarskie właściwe dla kierowców? »
Wymagania kwalifikacyjne dla służby bhp
Aktualizacja: 11.01.2013
Jakie wymagania kwalifikacyjne musi spełniać osoba, aby mogła być zatrudniona w służbie bhp? Jakie dokładnie uprawnienia ma ta służba? »
Obowiązki pracodawcy związane z eliminacją hałasu
Aktualizacja: 14.01.2013
Na terenie zakładu pracy dokonano zakupu nowej maszyny. Po uruchomieniu okazało się, że jest ona bardzo głośna. Przy maszynie prace wykonuje 2 pracowników, a na terenie tego samego pomieszczenia pracuje jeszcze 5 pracowników przy innej maszynie. Czy i jakie działania musi podjąć pracodawca z uwagi na zagrożenie nadmiernym hałasem? – pyta Czytelnik z Myślenic. »
Jakie wymogi ma spełniać kandydat na stanowisko specjalisty ds. bhp
Aktualizacja: 09.01.2013
W zależności od liczby zatrudnionych osób w zakładzie pracy pracodawca ma obowiązek utworzyć służbę bhp lub powierzyć jej zadania innemu pracownikowi. Przy spełnieniu określonych w przepisach prawa warunków może też sam pełnić taką funkcję. »
Jak prowadzić rejestr czynników szkodliwych dla zdrowia
Aktualizacja: 08.01.2013
Pracodawca powinien stworzyć i uzupełniać na bieżąco rejestr czynników szkodliwych, które występują w zakładzie pracy. Ma także prowadzić kartę badań i pomiarów tych czynników. »
Jak przygotować specyfikację techniczną na zakup fotela
Aktualizacja: 25.09.2012
Najczęstszym błędem popełnianym przy opisie pracowniczego fotela obrotowego jest brak opisu. Planując wymianę sprzętów w firmie, należy uwzględnić przede wszystkim elementy związane z bezpieczeństwem pracy. »
Obowiązek zapewnienia pomieszczeń higieniczno - sanitarnych
Aktualizacja: 25.09.2012
Aktualizacja: 13.11.2012
Mamy firmę budowlaną. Specyfika tej pracy wymaga, aby czasem prowadzić prace w nocy. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby było to bezpieczne? »
Jakie są wymogi przy zakupie biurka pracowniczego
Aktualizacja: 25.09.2012
Praca przy niedostosowanym do pracownika biurku może wpływać na jego samopoczucie i efektywność pracy. Dlatego warto tak zaplanować wyposażenie stanowiska pracy, aby sprzęty umożliwiały regulacje i były wykonane z odpowiedniego materiału. »
Czy pracodawca musi informować o COVID–19 u pracownika?