REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rozwój osobisty i zawodowy, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Współpraca z uczelniami wyższymi jako przeciwdziałanie niedoborom pracowniczym

Zmiany trendów rynkowych, postęp technologiczny i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów to tylko niektóre czynniki wpływające na poszukiwanie pól współpracy między sferą nauki i biznesu.

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?

Frederic Laloux „Pracować inaczej”. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości

Czy tradycyjny piramidowy model zarządzania organizacją jest na tyle przestarzały, że firmy powinny z niego zrezygnować? Do takich wniosków doszedł coach biznesu, Frederic Laloux, autor książki „Pracować inaczej”.

REKLAMA

Jak zarządzać działem księgowości

Struktura pracy księgowych, oparta jest na współzależności z innymi działami. Ponadto poddanie odpowiedzialności prawnej, relacje z nie zawsze przychylnymi partnerami biznesowymi oraz element powtarzalności zadań, mogą powodować wypalenie zawodowe. Jak zarządzać pracownikami działu księgowego i przeciwdziałać rutynie?

Przygotowanie do zarządzania zespołem

Na stanowisku kierowniczym zazwyczaj potrzebne są zupełnie inne kompetencje od tych, które wyróżniają pracownika operacyjnego. Dlatego awans na stanowisko menedżerskie, jako wyraz docenienia czyichś zasług, może okazać się bardzo złym pomysłem. Szczególnie, jeśli osoba ta nie została odpowiednio przygotowana do pełnienia nowej funkcji.

Instytucje kulturalne dla seniorów

Minister Pracy i Polityki Społecznej w liście do dyrektorów instytucji artystycznych zachęca do szerszego udostępniania placówek kulturalnych dla seniorów.

Trzeci etap deregulacji - otwarcie 100 zawodów

Prezydent podpisał trzeci etap deregulacji stu zawodów. Deregulacja obejmuje profesje pożarnicze, geologiczne i górnicze oraz m.in.: muzealnik, rzecznik patentowy, doradca inwestycyjny, tłumacz przysięgły, konserwatorzy zabytków, rzeczoznawcy, a także maklerzy papierów wartościowych i giełd towarowych.

REKLAMA

Odpowiedni ubiór a szansa na awans

Odpowiedni ubiór ma znaczenie i może zwiększyć szansę na sukces w firmie, zwłaszcza gdy chcemy dostać awans. Dobry wygląd może otworzyć wiele drzwi i dać możliwość wykazania się umiejętnościami i doświadczeniem. Oto, kilka wskazówek, jak osiągnąć sukces.

Pokolenie Y w outsourcingowej firmie

Pokolenie Y to osoby urodzone w przedziale lat 1980 - 1994. Przedstawiciele pokolenia Y są ambitni i nieustannie chcą się rozwijać. Większość z nich ma szansę na znalezienie pracy w outsourcingowej firmie, co więcej w międzynarodowych oddziałach.

Jak przełamać strach przed wystąpieniami publicznymi

Wystąpienia publiczne mogą spowodować strach, który nas sparaliżuje. Jednakże sumienne i regularne ćwiczenia mogą sprawić, że doskonałym mówcą może zostać nawet najbardziej nieśmiała osoba - przekonuje trener umysłu.

Jak walczyć z pracoholizmem

Obsesyjna i wewnętrzna potrzeba ciągłego wykonywania pracy kosztem innych czynności, również rodziny, snu i odpoczynku, tzw. pracoholizm jest poważnym nałogiem, z którym można i należy walczyć. Zobacz jakie kroki należy podjąć by wyjść z uzależnienia pracoholizmu.

Bezpłatne szkolenia z funduszy unijnych

Startuje ogólnopolski cykl bezpłatnych szkoleń z funduszy unijnych. Dotyczy możliwości wykorzystania funduszy europejskich w latach 2014-2020. Szkolenia będą trwały do końca września tego roku.

Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?

Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.

Polityka podróży służbowych - sposób na oszczędzanie

W ostatnim czasie obserwuje się w Polsce wzrost liczby podróży służbowych krajowych jak i zagranicznych. Koszty delegacji niezmiennie stanowią główny czynnik przesądzający o planowaniu przez pracodawców podróży służbowych. Sposobem na oszczędzanie jest wprowadzenie do firmy polityki podróży służbowych ułatwiającej zarządzanie delegacjami i kontrolę nad budżetem.

Praca w wakacje wzbogaca CV

Praca w wakacje wzbogaca CV każdego kandydata do pracy. Pomaga zdobyć doświadczenie, sprawdzić się na danym stanowisku, poznać język obcy i uczy komunikacji w zespole.

Jak awansować w korporacji?

Możliwość rozwój kariery w korporacji przyciąga wielu kandydatów do pracy. Duże firmy proponują różne ścieżki awansu, kusząc wysokim wynagrodzeniem, prestiżem i dodatkami socjalnymi. Sprawdź, jak awansować w korporacji.

Najwyższe zarobki w Polsce - kierunki studiów

Najwyższe zarobki w Polsce osiągają absolwenci kierunków studiów związanych z informatyką. Architekt IT zarabia trzykrotnie więcej niż średnia krajowa. Bardzo dobrze zarabiają także Senior Developerzy, Starsi Programiści Java i .NET oraz analitycy IT.

Zwiększenie zaangażowania w pracy - 6 sposobów

Pracownicy często mają problem z zaangażowaniem się w wykonywaną pracę. Podajemy 6 sposobów na zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy.

Deregulacja 100 zawodów

Deregulacja 100 zawodów była przedmiotem prac parlamentarnych podczas 98. posiedzenia Sejmu. Posłowie ustalili końcowe brzmienie ustawy o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów.

Ryzykowne kroki na drodze do rozwoju kariery

Ryzykowne zawodowe kroki często prowadzą do rozwoju kariery. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, przeczytaj o: powrocie na uczelnię, zmianie zawodu, mówieniu "nie" dodatkowym obowiązkom oraz rozpoczęciu własnej działalności.

Zawód rzecznika patentowego - zarobki

Raport o zawodzie rzecznika patentowego pozwala na stwierdzenie, że ich liczba w Polsce stopniowo się zmniejsza. Na czym polega zawód rzecznika patentowego i ile wynoszą zarobki?

Osoby 50+ na rynku pracy - szkolenia

Osobom, które przekroczyły 50. rok życia trudno przebić się na rynku pracy. Nie tylko mają liczną konkurencję w postaci młodych, ale i muszą zmagać się z wieloma uprzedzeniami pracodawców. Jak więc mogą oni zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy? Dużą rolę pomocniczą odgrywają różnego rodzaju szkolenia.

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Jak wprowadzić skuteczny system motywacyjny?

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach wynagrodzenie przestało był jedynym skutecznym środkiem motywującym pracowników. Jak wprowadzać efektywne systemy motywacyjne w firmie?

Polscy studenci gotowi na emigrację - raport PSZK

Polscy studenci są gotowi na emigrację w celu poszukiwania lepszych perspektyw zawodowych. Wynika to z badania opinii studentów przeprowadzonego w ramach kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

Konieczność zwolnienia pracownika

Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?

Rosnąca popularność pracy tymczasowej

Popularność pracy tymczasowej wciąż rośnie. Najczęściej korzystają z niej zagraniczne korporacje. To korzystna forma zatrudnienia szczególnie dla ludzi młodych, którzy mogą zapoznać się ze stanowiskiem pracy, z którym wiążą swoją karierę zawodową.

Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji - efekty w 2013 i 2014 r.

Prawie 30 tys. pracowników skorzystało z Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji w 2013 i 2014 r. EFG pomógł w znalezieniu nowej pracy łącznie 26 610 pracownikom zwolnionym w wyniku kryzysu gospodarczego i skutków globalizacji.

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

Zalety pracowników 50+

Już w niedługim czasie pracodawcy będą musieli zmierzyć się z dużym spadkiem podaży pracowników w wieku produkcyjnym mobilnym. Powinni rozważyć zwiększenie zatrudnienia starszych pracowników. Jakie są zalety pracowników 50+?

Trzeci etap deregulacji - otwarcie 101 zawodów

Trzeci etap deregulacji został poparty przez posłów podczas 95. posiedzenia Sejmu. Przewiduje otwarcie 101 zawodów, m.in. rzecznika patentowego, rusznikarza, tłumacza przysięgłego, muzealnika, profesji z dziedziny konserwacji zabytków.

Starzenie się polskich pracowników

Starzenie się polskich pracowników to nieuchronny proces stanowiący wyzwanie dla pracodawców. W związku z zachodzącymi na rynku pracy zmianami warto stosować zarządzanie wiekiem.

Współpraca uczelni z pracodawcami

Współpraca uczelni z pracodawcami staje się coraz bardziej popularna. Sytuacja na rynku pracy wymaga dostosowania kształcenia do potrzeb pracodawców. Taka praktyka powinna przyczynić się do spadku bezrobocia wśród ludzi młodych.

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Zmiana kultury pracy i zarządzania

Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.

Zarządzanie wiekiem

Zarządzanie wiekiem to obecnie duże wyzwanie dla działów HR. Najwięcej problemów powstaje z powodu ogromnej różnicy między pracownikami z innych pokoleń, głównie X i Y. Nie powinno traktować się wszystkich w ten sam sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest podejście indywidualne. Każde pokolenie ma swoje zalety, na których warto się skupić i które warto rozwijać.

Inwestycja w naukę języków obcych dla pracowników

Inwestycję w naukę języków obcych dla pracowników praktykuje tylko połowa badanych menadżerów. Tymczasem znajomość języków obcych to kluczowa umiejętność w komunikacji z partnerami i klientami firmy.

Rekrutacja do klas patronackich Carrefour Polska

Trwa rekrutacja do klas patronackich Carrefour Polska. Dwa zespoły szkół urochomiły nabór do klas wielozawodowych pod patronatem Carrefour Polska. Wnioski o przyjęcie do klasy patronackiej można składać do 22 maja 2015 r.

Warto znać języki skandynawskie

W dzisiejszych czasach warto znać języki obce. Pracodawcy poszukują kandydatów do pracy ze znajomością języka skandynawskiego. Co istotne, Polska zajmuje wysokie 7. miejsce w klasyfikacji znajomości języków obcych i tym samym wyprzedza takie kraje, jak Niemcy i Szwajcaria.

Polacy uczą się mniej i pracują więcej niż 10 lat temu

Polacy uczą się mniej i pracują więcej niż 10 lat temu. Takie wnioski wypływają z badania "Budżet czasu ludności 2013". Badanie przeprowadza się co 10 lat.

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika określa prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Pracodawca może zawrzeć w umowie postanowienia bardziej korzystne dla pracownika niż kodeksowe. Urlop szkoleniowy na przygotowanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie się i przystąpienie do egzaminu dyplomowego może więc trwać dłużej niż 21 dni. Przedstawiamy wzór umowy.

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych - wzór umowy

Pracodawca zawiera z pracownikiem umowę o podnoszenie kwalifikacji zawodowych, która określa prawa i obowiązki stron. Umowa nie może zawierać postanowień mniej korzystnych dla pracownika niż Kodeks pracy. Może przewidywać dłuższy urlop szkoleniowy. Przedstawiamy wzór umowy.

Prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników

Coraz częściej polskie firmy wprowadzają prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników. Zdrowy i wypoczęty, skutecznie łączący życie zawodowe z prywatnym pracownik jest bardziej zaangażowany w pracę i efektywniej wykonuje swoje obowiązki. Corporate wellness zyskuje więc na znaczeniu.

Trendy na rynku pracy – umiejętności przyszłości

Jakie trendy na rynku pracy się pojawiają? Na których umiejętnościach warto się skupić? Rozwój technologii cyfrowych powoduje szybkie tempo zmian w społeczeństwie, w tym także w biznesie. Wpływa to na rynek pracy, który kilkanaście lat temu wymagał posiadania tytułów naukowych, a dziś stawia na dodatkowe kompetencje – umiejętności miękkie.

Szkolenia wyjazdowe – obowiązek czy miły dodatek?

Co takiego mają w sobie szkolenia wyjazdowe, czego brakuje zajęciom organizowanym stacjonarnie? Pierwsza odpowiedź, jaka się nasuwa, dotyczy rozrywkowego aspektu wyjazdów. Stacjonarne szkolenia organizowane w siedzibie przedsiębiorstwa lub w sali firmy szkoleniowej wciąż są i pewnie długo jeszcze pozostaną najpopularniejszą formą kształcenia pracowników. Z roku na rok zwiększa się jednak zainteresowanie szkoleniami wyjazdowymi.

Rozwój zawodowy

Rozwój zawodowy jest niezwykle ważny dla każdego człowieka. Pozwala na odczuwanie satysfakcji z pracy i otwiera ścieżki kariery. Jak należy dbać o rozwój zawodowy?

Bezpłatny warsztat "Jak osiągnąć wolność finansową?" - 26 lutego 2015 r.

Zapraszamy na bezpłatny warsztat "Jak osiągnąć wolność finansową?", który odbędzie się dnia 26 lutego 2015 r. w Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie.

Przeprowadzanie konkursów na stanowiska kierownicze - podmioty

Przeprowadzanie konkursów na stanowiska kierownicze odbywa się za pośrednictwem określonych podmiotów. Należy do nich organizator konkursu oraz komisja konkursowa. Jakie zadania podejmują?

Katalog zawodów deregulowanych

Katalog zawodów deregulowanych zawiera ustawa o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych. Szykuje się kolejna transza deregulacji. Do jakich zawodów dostęp zostanie ułatwiony?

REKLAMA