REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rekrutacja, Kwalifikacje zawodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dlaczego rekruterzy nie oddzwaniają?

Wysyłając CV, każdy kandydat chce wierzyć, że to on dostanie pracę, o którą się stara. Co jednak, gdy CV zostało wysłane jakiś czas temu, mijają kolejne dni, a kandydat nie dostał informacji zwrotnej? Czy to oznacza, że nie zostanie zatrudniony? Dlaczego rekruterzy nie oddzwaniają?

Błędy w CV zmniejszają szanse na zatrudnienie

Pierwsze wrażenie zazwyczaj jest najważniejsze. Profesjonalni rekruterzy poświęcają na każde CV kilka sekund. Oznacza to, że tylko przeglądają życiorysy kandydatów i nie mają czasu na wnikliwą analizę. Błędy ortograficzne, stylistyczne, a także zdjęcie z wakacji zamiast profesjonalnego, mogą wykluczyć kandydata z procesu rekrutacji. Jak napisać CV, żeby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie?

Twarde kompetencje a sukces organizacji

Twarde kompetencje jako konkretne i mierzalne są najważniejsze w boju o wymarzoną posadę. Kompetencje miękkie również są bardzo ważne, ale nie da się ich ocenić ani porównać. Jak łatwo, świadomie i efektywnie podnosić kwalifikacje swoich pracowników?

Testy psychometryczne w rekrutacji - jak je wprowadzać?

Warto korzystać z testów psychometrycznych jako narzędzi selekcyjnych w procesie rekrutacji lub rozwojowych. Pracownicy działów HR zanim wprowadzą w firmie testy psychometryczne powinni poznać odpowiedzi na kilka pytań. Jakie to pytania?

REKLAMA

Od sierpnia łatwiejszy dostęp do zawodu księgowego i doradcy podatkowego

10 sierpnia wejdzie w życie II transza deregulacji, która ułatwi dostęp do ponad 90 zawodów, w tym dziewięciu dotyczących rynku finansowego. Na skutek deregulacji, zniesiony zostanie obowiązek posiadania certyfikatu księgowego. Zderegulowane zostaną też usługi związane z udzielaniem porad i wyjaśnień w zakresie obowiązków podatkowych.

Zmiany w zawodach pielęgniarki i położnej przyjęte przez sejm

Zmiany w zawodach pielęgniarki i położnej zostały 22 lipca 2014 r. przyjęte przez sejm. Zgodnie z nową regulacją pielęgniarki i położne będą mogły samodzielnie udzielać niektórych świadczeń diagnostycznych i laboratoryjnych.

Problem ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników

Aż 1/3 młodych Polaków nie może znaleźć pracy. Tymczasem 80% pracodawców ma problem z pozyskaniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Czy taka sytuacja występuje tylko w Polsce? Jak jej zaradzić?

Jak napisać CV?

Wiele osób szukając pracy i wysyłając swoją aplikacje na konkretne stanowisko nie wie jak napisać CV, żeby zaciekawić pracodawcę. Poniższy artykuł wyjaśnia na co warto zwrócić szczególną uwagę tworząc swoje CV i co w nim zawrzeć, aby pracodawca zwrócił uwagę na Twoje CV.

REKLAMA

Czy warto korzystać z usług doradcy zawodowego?

Dynamiczne zmiany na rynku pracy powodują, że wiele osób ma problem z podjęciem właściwej decyzji odnośnie wyboru ścieżki zawodowej. Czy warto zatem korzystać z usług doradcy zawodowego?

Rozwój nowych technologii szansą na nowe stanowiska pracy, cz. 1

Nieustający rozwój nowych technologii na rynku jest szansą na nowe stanowiska pracy. Jak zapewnia dr inż. Paweł Tadejko, kierownik studiów podyplomowych na Politechnice Białostockiej, zapotrzebowanie na pracowników tej branży nie zmniejszy się.

Przygotowanie do poszukiwania pracy

Jak przygotować się do poszukiwania pracy? W jaki sposób zaprezentować się przyszłemu pracodawcy z dobrej strony? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Kompetencje miękkie zamiast twardych - raport PARP

Pracodawcy poszukują kandydatów do pracy, którzy mogą pochwalić się miękkimi kompetencjami. Tymczasem młodzi ludzie przekonani są o zapotrzebowaniu na kompetencje twarde. Pracodawcy najbardziej doceniają: kontakt z klientem, umiejętność rozwiązywania problemów, kompetencje interpersonalne oraz umiejętność pracy w grupie.

Rozmowa kwalifikacyjna - co warto wiedzieć?

Rozmowa kwalifikacyjna to bardzo ważny etap rekrutacji. Decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Co warto wiedzieć, wybierając się na rozmowę kwalifikacyjną?

Wybór lidera zespołu pracowniczego

Wybór lidera zespołu pracowniczego jest niezwykle ważny w każdej firmie. Od niego zależy efektywność pracy całego zespołu. Jego obowiązkiem jest czuwać nad pracą pozostałych pracowników oraz mobilizować ich do działania. Jak dokonać wyboru najlepszego lidera i wykorzystać jego talent w firmie?

Nowy zawód - Trader

Trader to stosunkowo nowy zawód występujący na rynku pracy. Jest nim osoba fizyczna lub prawna, zajmująca się kupnem i sprzedażą instrumentów finansowych, czyli form zobowiązania pieniężnego jednego podmiotu względem drugiego, np. papierów wartościowych. Jaka jest specyfika pracy w zawodzie Trader'a?

Najczęstsze błędy kandydata do pracy

Pracodawca rekrutując pracownika na wolne stanowisko pracy, zwraca uwagę na najdrobniejsze szczegóły. Często okazuje się, że zdyskwalifikował nas błąd popełniony podczas rozmowy kwalifikacyjnej, a nawet wcześniej. Jakie błędy najczęściej popełniamy podczas procesu rekrutacji?

Prawidłowe powierzenie pracownikowi innej pracy

Pracodawca ma możliwość powierzenia pracownikowi innej pracy niż określona w umowie o pracę, bez konieczności wypowiadania dotychczasowych warunków pracy lub płacy. Powierzenie pracownikowi innej pracy może nastąpić na okres nieprzekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym. Na przełomie roku więc pracodawca może powierzyć taką pracę nawet na 6 miesięcy, tj. od 1 października 2013 r. do 31 marca 2014 r. Ponadto obwarowane jest określonymi w Kodeksie pracy warunkami.

Zatrudnianie najlepszych pracowników – oczekiwania profesjonalistów na rynku pracy

Raport „Oczekiwania profesjonalistów na rynku pracy” pokazuje co ma wpływ na zawodowe decyzje profesjonalistów i jak widzą swoją przyszłość. Zatrudnianie najlepszych pracowników o wysokich kwalifikacjach stanowi duże wyzwanie. Jak ich pozyskać?

Dodatkowe kwalifikacje podczas studiów

W dzisiejszych czasach dyplom ukończenia studiów często nie gwarantuje uzyskania satysfakcjonującej pracy. Konieczne jest zdobywanie doświadczenia i dodatkowych kwalifikacji już podczas studiów. Jak zdobywać dodatkowe kwalifikacje jeszcze na studiach?

Sukces zawodowy a charakter pracownika

Psycholodzy od lat zajmują się tematem wpływu naszej osobowości na życie zawodowe. Warto być świadomym posiadanych cech. Pozwala to na kierowanie swoją karierą.

Rozliczanie kosztów wyjazdów pracownika w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników przynosi korzyści obu stronom stosunku pracy. Jak rozliczać świadczenia przysługujące pracownikowi w związku z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych?

Szkolnictwo zawodowe a szanse na rynku pracy - raport

Niezaprzeczalny stał się fakt spadku prestiżu studiów wyższych. Czy szkoła zawodowa to w dzisiejszych czasach lepszy wybór?

Brak doświadczenia zawodowego jako zaleta

W większości przypadków pracodawcy poszukują pracowników z doświadczeniem zawodowym. Czy brak doświadczenia zawodowego może być zaletą? Jakie korzyści wynikają z zatrudnienia absolwentów?

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.3

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, jakie cechy miękkie dominują u pracowników obszarów HR, czy typ stanowiska wpływa na konkretne kompetencje. Poznaj wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.2

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, czy staż pracy wpływa na konkretne kompetencje oraz czy wielkość firmy ma wpływ na umiejętności pracowników HR.

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.1

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, jakie cechy miękkie dominują u pracowników obszarów HR, czy staż pracy wpływa na konkretne kompetencje, czy umiejętność radzenia sobie ze stresem jest skorelowana z doświadczeniem oraz czy wielkość firmy ma wpływ na nasze umiejętności.

Jakich dokumentów może wymagać potencjalny przyszły pracodawca?

Podczas procesu rekrutacyjnego, pracodawca może żądać od pracownika określonych informacji. Nie jest on jednak w tym uprawnieniu nieograniczony. Z jakimi pytaniami możemy się spotkać podczas rekrutacji? O co może prosić potencjalny przyszły pracodawca?

Rekrutacja do pracy w organizacji non profit

Każdemu pracodawcy zależy na znalezieniu dobrego i kompetentnego pracownika. Przeprowadzając rekrutację, pracodawca musi mieć świadomość tego, jakich informacji może żądać od kandydatów. Jest to równie ważne, jak potrzeba sprawdzenia, czy dany kandydat spełnia wymagania do zajmowania określonego stanowiska i czy rzeczywiście się na nie nadaje, zwłaszcza w obliczu praktyki umieszczania w życiorysach nieprawdziwych informacji.

Coaching i zderzenie dwóch światów

Trzy pytania do dr. Johna Scherera, coacha w dziedzinie przywództwa i transformacji

Sztuka rozwoju - jak wspierać pracowników w karierze

Nie jest sztuką wyszkolić pracownika. Sztuką jest pozwolić mu się rozwijać i wspólnie cieszyć się długofalowymi zyskami – jego i organizacji. Nierozłączność rozwoju osobistego i zawodowego powoduje, że rozwój kariery to także kształtowanie się postaw, wartości, motywacji i zainteresowań, a nie tylko kompetencji zawodowych.

Wprowadzenie pracodawcy w błąd

Umieszczając nieprawdziwe dane w CV lub podając niezgodne z rzeczywistością informacje podczas rozmowy kwalifikacyjnej, można już po nawiązaniu stosunku pracy zostać zwolnionym.

Jakie obowiązki ma pracodawca, gdy pracownik się dokształca

Żaden przepis prawa pracy nie nakłada na pracownika bezwzględnego obowiązku uczestniczenia w każdym szkoleniu wskazanym przez pracodawcę. Pracownik nie może jednak odmówić uczestniczenia w szkoleniach obowiązkowych, takich jak np. szkolenia bhp. Odmowa wzięcia udziału w takim szkoleniu może być uznana za ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych. W przypadku dobrowolnych szkoleń/nauki ocena skutków ewentualnej odmowy przez pracownika wzięcia w nich udziału musi być każdorazowo oceniana indywidualnie, tj. w niektórych sytuacjach może stanowić podstawę do rozwiązania przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem.

Biznesowy wymiar szkoleń

Znakiem dzisiejszych czasów stało się intensywne inwestowanie w rozwój kapitału ludzkiego, w dużej mierze wspierane przez ogromne środki unijne. Z perspektywy dwóch ostatnich dekad zauważa się też duży postęp zaawansowania stosowanych w firmach rozwiązań w tym obszarze, zwanych zwyczajowo polityką szkoleń. Jednak ten napawający optymizmem obraz zostaje mocno zaburzony, gdy na systemy zarządzania szkoleniami spogląda się przez pryzmat codziennej praktyki konsultingowej.

Na co zwracać uwagę, wybierając grę szkoleniową?

Coraz częściej w branżowych mediach, portalach społecznościowych i podczas konferencji HR spotkać się można z ofertami firm proponujących gry szkoleniowe jako alternatywę dla tradycyjnych szkoleń i warsztatów. Jak wybrać grę szkoleniową?

Wiedza w minidawce

Długie spotkanie. Slajd przeskakuje za slajdem. Uczestnicy próbują sobie przypomnieć, ile slajdów jeszcze przed nimi. Albo druga sytuacja: pracownik rezygnuje ze szkolenia, bo ma dużo pracy i nie może sobie pozwolić na dwa dni szkoleniowe poza biurem. Co wtedy?

Jak najlepiej zorganizować kurs językowy dla pracowników?

Moja firma planuje poszerzenie współpracy z zagranicznymi partnerami. Mimo że podczas rekrutacji na wszystkie stanowiska zwracaliśmy uwagę na znajomość języka angielskiego, mam świadomość, że większość pracowników, nie korzystając z języka systematycznie, będzie miała problem z jego aktywnym używaniem. Chciałbym zaproponować im firmowy kurs językowy. Jak go najlepiej zorganizować? Jak motywować pracowników do nauki?

Czy pracownicy podnoszącej kwalifikacje bez zgody pracodawcy przysługuje urlop na przygotowanie rozprawy doktorskiej

Pracownica działu kadr (nie jest nauczycielem akademickim ani pracownikiem naukowym) przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu prawa pracy. Czy mamy obowiązek udzielenia pracownicy urlopu w wymiarze 28 dni, jeśli nie kierowaliśmy jej na studia? Kiedy ewentualnie należy udzielić tego urlopu – przed obroną rozprawy doktorskiej czy wcześniej?

Czy ocena 360 stopni to narzędzie dla każdej firmy?

Proces oceny 360 stopni można z powodzeniem przeprowadzić w każdej firmie – bez względu na jej wielkość, rodzaj prowadzonej działalności czy strukturę. Wystarczy, że organizacja chce wykorzystać to narzędzie i jest gotowa, by zaangażować w tym celu niezbędne środki i zasoby. Warto zaznaczyć, że firmy decydujące się na wprowadzenie u siebie oceny 360 stopni nie muszą inwestować w rozbudowane rozwiązania informatyczne czy merytoryczne, które umożliwią jej zastosowanie.

Gdy pracownik podnosi kwalifikacje - świadczenia, które mu przysługują

Pracownikowi, podnoszącemu kwalifikacje za zgodą pracodawcy, przysługuje urlop szkoleniowy. Pracodawca jest zobowiązany udzielać go w dni, które są dla pracownika dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.

Gdy pracownik się dokształca - obowiązki pracodawcy

Obowiązek pracodawcy ułatwiania pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych jest podstawową zasadą prawa pracy. Jednak mimo imperatywnego sformułowania tego obowiązku pracodawca nie ma obowiązku stwarzania warunków do uzyskania określonych kwalifikacji.

Jakie są obowiązki pracodawcy wobec pracowników podnoszących kwalifikacje zawodowe

Zakres obowiązków pracodawców związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników zależy od tego, czy pracownik podnosi kwalifikacje zawodowe za zgodą lub z inicjatywy pracodawcy czy zdobywa lub uzupełnia wiedzę i umiejętności z własnej inicjatywy. Jeżeli pracownik dokształca się za zgodą lub z inicjatywy pracodawcy, ma prawo do zwolnień od pracy oraz w niektórych przypadkach do urlopu szkoleniowego. Natomiast pracownicy podejmujący naukę „na własną rękę” mogą otrzymać od pracodawcy urlop bezpłatny lub bezpłatne zwolnienia od pracy na naukę.

Język obcy - ocena kompetencji językowych pracowników

Rosnące wymagania rynku, nowe potrzeby pracodawców, a także wyższy poziom znajomości języka w społeczeństwie (chociaż ciągle niewystarczający) powinny iść w parze ze zmianami w profesjonalnym sposobie oceny kompetencji językowych.

Sztuka rozwoju

Każdy pracownik, niezależnie od wieku i doświadczenia, może wnieść do organizacji coś unikalnego, co pozwoli na jej rozwój i wzrost. Na przestrzeni rozwoju kariery każda osoba wymaga jednak innych zabiegów, aby mogła zwiększać swoją efektywność i zaangażowanie w organizację. Wiedza na temat etapu rozwoju kariery i oczekiwań pracownika wydaje się zatem kluczowa dla powodzenia zarządzania ludźmi w organizacji i wzrostu konkurencyjności na rynku.

Co zrobić by szkolenie było efektywne

Od liczby szkoleń bardziej liczy się ich jakość oraz spójność z celami przedsiębiorstwa. Wymaga to spojrzenia na szkolenia jak na proces, który ma początek, rozwinięcie i zakończenie, w perspektywie szerszej niż czas realizacji samego warsztatu.

Wymogi dla kandydata na stanowisko specjalisty ds. bhp

Jakie kwalifikacje musi mieć kandydat do pracy na stanowisko specjalisty ds. bezpieczeństwa i higieny pracy? Czy jeżeli posiada wyższe wykształcenie na kierunku lub specjalności w zakresie bhp, powinien mieć również co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp?

Jak korzystać z portali społecznościowych w rekrutacji?

Jestem menedżerem ds. rekrutacji w firmie produkcyjnej. Ostatnio, rekrutując na wyższe stanowiska, postanowiłam skorzystać z portali społecznościowych. Mam jednak pewne wątpliwości dotyczące tego źródła. Czy wypada „zaczepiać” i namawiać do zmiany pracy osoby z konkurencji? Jak to jest postrzegane przez kandydatów? Czy informacje przedstawiane w takim portalu są prawdziwe? W jaki sposób oceniać przedstawione przez kandydatów informacje na swój temat?

Świadczenia przysługujące uczącemu się pracownikowi

Pracownikowi, podnoszącemu kwalifikacje za zgodą pracodawcy, przysługuje urlop szkoleniowy. Pracodawca jest zobowiązany udzielać go w dni, które są dla pracownika dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.

Co może zrobić trener biznesu, aby uczestnicy szkolenia wynieśli z niego jak najwięcej korzyści?

Wiele osób, które przeszły, czasem kosztowne dla organizacji, szkolenia, zapomina nowo poznane metody i szybko powraca do starych, często nieefektywnych nawyków. Co może zrobić trener biznesu, aby utrwalić wiedzę uczestników oraz wpłynąć na trwałe pozyskanie przez nich nowych kompetencji? W jaki sposób powinien planować i realizować swoją pracę, aby ta dawała długotrwałe korzyści jego klientom?

Zmiany w przygotowaniu zawodowym młodocianych

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 sierpnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz.U. z 2012 r. poz. 980)

Rekruter swój czy zewnętrzny?

Działalność firm doradztwa personalnego, tak charakterystyczna dla rynku pracy w Polsce po 1989 roku, była odpowiedzią na potrzebę klientów. I jak się okazuje, jest nią i dziś.

REKLAMA