Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu kwalifikacje zawodowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące kwalifikacje zawodowe.
Pandemia - czas na rozwój zawodowy
Aktualizacja: 15.12.2020
Rozwój zawodowy jest kluczem do zmiany pracy. Okazuje się, że pandemia to dobry czas na zdobywanie nowych umiejętności i kompetencji. Teraz kursy i szkolenia są o wiele tańsze i bardziej dostępne. Warto podnieść swoje kwalifikacje, aby po epidemii szybciej znaleźć lepszą pracę. »
Problem milionów Polaków. Ale jest dla nich światełko w tunelu
Aktualizacja: 14.12.2020
Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) to system, który pomaga zdobyć certyfikat potwierdzający kwalifikacje zawodowe poszukiwane przez pracodawców. Celem jest więc aktywizacja zawodowa Polaków. Czym jest bierność zawodowa? Dlaczego część osób nie pracuje? Jak się przekwalifikować? Kto może ubiegać się o certyfikat? Jakie kompetencje są poszukiwane? Jak otrzymać certyfikat umiejętności? »
Podnoszenie kwalifikacji - kp, zgoda pracodawcy, umowa, urlop
Aktualizacja: 08.10.2020
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownika przewiduje Kodeks pracy. Zgodnie z kp pracodawca ma obowiązek ułatwienia pracownikowi podnoszenie kwalifikacji. Czy trzeba uzyskać zgodę pracodawcy? Co powinna zawierać umowa szkoleniowa? Jaki urlop przysługuje w związku z podnoszeniem kwalifikacji? »
Niebieska Karta UE - co to jest, jak uzyskać?
Aktualizacja: 07.09.2020
Niebieska Karta UE przysługuje pracownikom posiadającym wysokie kwalifikacje. Blue Card wiąże się z licznymi przywilejami osób wyjeżdżających do pracy za granicę. Co to właściwie jest? Jak ją uzyskać? »
Uznanie kwalifikacji zawodowych w Niemczech
Aktualizacja: 13.11.2019
Wyjazd do naszego zachodniego sąsiada w celach zarobkowych to ciekawa perspektywa dla wielu osób. Co jednak istotne, w zależności od charakteru pracy możemy potrzebować uznania kwalifikacji zawodowych, co ułatwi nam szukanie zatrudnienia lub podwyższy status na niemieckim rynku pracy. »
Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?
Aktualizacja: 19.09.2017
Rozmowa kwalifikacyjna jest momentem kluczowym na drodze do osiągnięcia sukcesu zawodowego. To właśnie od jej przebiegu, zależeć będzie nasze być albo nie być w wymarzonej firmie, branży czy też konkretnym zawodzie. W takiej sytuacji stres jest nieunikniony, więc oprócz przedmiotowej wiedzy i perfekcyjnego CV, warto tez pamiętać o odpowiednim stroju. »
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika
Aktualizacja: 16.08.2017
Można zaryzykować twierdzenie, że pracodawcy dzielą się na tych, którzy ułatwiają, bądź też utrudniają pracownikowi podnoszenie kwalifikacji zawodowych, a pracownicy - na tych, którzy chętnie, bądź też niechętnie kwalifikacje zawodowe podnoszą. Zgodnie z definicją zawartą w art. 1031 § 1 Kodeksu pracy przez podnoszenie kwalifikacji zawodowych rozumie się zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą. Zwykle w tym kontekście padają pytania o zakres uprawnień i obowiązków stron stosunku pracy w tym zakresie. »
Czy udział pracowników w szkoleniach wlicza się do czasu pracy
Aktualizacja: 04.04.2017
Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy przez czas pracy należy rozumieć czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Biorąc to pod uwagę, pojawia się pytanie, jak zakwalifikować udział pracowników w szkoleniach – czy czas ten należy uwzględniać w czasie pracy, czy też nie. »
Zmiany w przyznawaniu środków na szkolenie pracowników
Aktualizacja: 15.02.2017
200 mln zł - tyle w 2017 r. ma do rozdysponowania Krajowy Fundusz Szkoleniowy. Zmieniają się kryteria przyznawania tych środków - mają one trafić przede wszystkim do grup najbardziej zagrożonych bezrobociem. »
Zatrudnienie asystenta nauczyciela - kwalifikacje, stosunek pracy
Aktualizacja: 22.11.2016
W celu wsparcia nauczycieli w realizacji ich obowiązków ustawodawca stworzył instytucję asystenta nauczyciela. Mimo że asystent nauczyciela musi posiadać kwalifikacje wymagane od nauczyciela w szkole podstawowej i wykonywać zadania wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela, którego wspiera, jego stosunek pracy reguluje Kodeks pracy. »
Rozliczenie dodatkowych świadczeń w związku z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych
Aktualizacja: 07.10.2016
Pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą zatrudniający może dobrowolnie przyznać dodatkowe świadczenia, np. opłacić kurs, szkolenie. Jak rozliczać dodatkowe świadczenia udzielone pracownikowi na podnoszenie kwalifikacji zawodowych? »
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownika
Aktualizacja: 01.04.2016
Kodeks pracy wyraźnie nakłada na pracodawcę obowiązek ułatwiania pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Nie precyzuje jednak w jaki sposób ma się to odbywać w praktyce; jak często pracodawca powinien kierować pracowników na szkolenia, kursy i czy powinien wyrażać zgodę na uczestnictwo w każdym szkoleniu, kursie, w którym pracownik zechce wziąć udział. »
Uproszczenie procedur w uznawaniu kwalifikacji nabytych w UE
Aktualizacja: 20.01.2016
Od 18 stycznia 2016 r. obowiązuje nowa ustawa o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w Unii Europejskiej, która upraszcza procedury administracyjne oraz zwiększa dostęp do informacji o zawodach regulowanych. »
Ustawa o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji weszła w życie
Aktualizacja: 18.01.2016
Celem ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji jest łatwiejsze identyfikowanie i porównywanie kwalifikacji zawodowych. Ustawa weszła w życie 15 stycznia br. »
Sejm kończy prace nad Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji
Aktualizacja: 22.12.2015
Sejm kończy prace nad poselskim projektem ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Celem ustawy jest łatwiejsze identyfikowanie i porównywanie kwalifikacji zawodowych. Dzięki temu osoba starająca się o pracę, zarówno w kraju, jak i zagranicą, będzie mogła posługiwać się dokumentami, które będą wiarygodne dla potencjalnego pracodawcy. Z kolei pracodawca będzie miał pełną informację o wiedzy i umiejętnościach pracownika. »
Czy pracodawca musi informować o COVID–19 u pracownika?