REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rekrutacja/wybór kandydata, Komunikacja w firmie/zespole

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Unconscious bias w rekrutacji

Unconscious bias to nieświadome uprzedzenia, jakie mamy wobec innych ludzi. Dotyczą one m.in.: wyglądu, płci, pochodzenia, ale także tak trywialnych rzeczy jak imię czy miejsce zamieszkania. Niestety mogą mieć także wpływ na działania biznesowe – na przykład na proces rekrutacji. Jak uniknąć sytuacji, w której nasze uprzedzenia skreślają z procesu rekrutacji wartościowego kandydata? Podpowiada Natalia Bogdan, headhunterka i właścicielka agencji pracy Jobhouse.

Rozmowy kwalifikacyjne na niższe stanowiska – jakie czynniki decydują?

Na przebieg rozmowy kwalifikacyjnej wpływa wiele czynników. Jeśli przedstawiciel firmy jest zadowolony z rezultatu, zaprasza kandydata na rozmowę techniczną. W przeciwnym wypadku kandydat otrzyma informację zwrotną i rekomendacje.

10 kroków do sukcesu w procesie rekrutacyjnym

Czy wiesz, że proces rekrutacji zaczyna się na długo przed bezpośrednimi spotkaniami z kandydatami? Zanim do nich dojdzie menedżer podejmuje szereg działań we współpracy z rekruterem, których celem jest osiągnięcie pożądanego efektu: zatrudnienie osoby, która najlepiej odnajdzie się w zespole i poradzi sobie z zadaniami. Czy są wśród nich tak zwane „must have”? Odpowiedź jest prosta: oczywiście!

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Europejskie Porozumienie dotyczące aktywnego starzenia się

Europejskie Porozumienie podpisane w 2017 r. dotyczy aktywnego starzenia się i podejścia międzypokoleniowego w pracy. Realizując je, w Polsce powstało "Porozumienie strony pracowników oraz strony pracodawców RDS na rzecz aktywnego starzenia". Wypracowano w nim szereg rozwiązań na rzecz aktywnego starzenia się.

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Jak zadbać o pracownika w czasie pandemii COVID-19?

Jak zadbać o pracownika? Dopiero pandemia COVID-19 i powszechna praca zdalna spowodowały, że dla kadry kierowniczej dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne mocno zyskało na znaczeniu. – Inwestycje w pracowników powinny być priorytetem w organizacji, bo to właśnie oni w dużej mierze radzić sobie będą z kolejnymi kryzysami na pierwszym froncie. Co więcej, menadżerowie muszą tak przemodelować swoje strategie, żeby to zatrudnieni pełnili w nich kluczową rolę – tłumaczy Joanna Świerzyńska z Deloitte.

Kultury propartnerskie i protransakcyjne - jak się komunikować?

Jak się komunikować w kulturze propartnerskiej i protransakcyjnej? Które państwa nastawione są na budowanie relacji, a które na cel biznesowy i wykonanie zadania? Oto wskazówki do skutecznej komunikacji z przedstawicielami innych kultur.

Jak budować relacje w pracy zdalnej?

Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?

Zespoły rozproszone a przestrzeń biurowa

Wiele zespołów pracuje obecnie zdalnie bądź w modelu mieszanym (model hybrydowy). Pracownicy w celu utrzymania odpowiedniej energii i zaangażowania w pracę spotykają się w biurze. Przestrzeń biurowa traci dawny charakter. To przede wszystkim miejsce spotkań, wymiany poglądów i koordynacji zadań. Jak dostosować ją to obecnych realiów?

Wysokie spadki w branży HR w czasie pandemii - koniec rynku pracownika

Pandemia koronawirusa w sposób szczególny dotknęła branżę HR. Pierwszym krokiem pracodawców w obliczu koronawirusa było wstrzymanie rekrutacji nowych pracowników. Wysokie spadki odnotowały rekrutacja stałe, których rynek zmalał aż o 30%. Czy to koniec rynku pracownika?

Teoria trzech kolorów mózgu pomaga w rekrutowaniu odpowiednich pracowników

Teoria trzech kolorów mózgu (pień mózgu - zielony, kresomózgowie - czerwony, międzymózgowie - niebieski) pomaga w rekrutowaniu pracowników. Należy stworzyć ogłoszenie o pracę w taki sposób, aby zgłosiły się osoby odpowiednie na dane stanowisko. Jak przydzielić zrekrutowanych ludzi do zespołów w firmie?

W jaki sposób można zwiększyć zaufanie do wirtualnych pracowników?

Możliwość pracy zdalnej to coraz częstsze oczekiwanie wśród kandydatów do pracy, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Jednak polscy pracodawcy ciągle z dużą dozą nieufności podchodzą do tej formy współpracy. Czego obawia się pracodawca, którego pracownik chce wykonywać swoje obowiązki z poziomu domowego fotela, i jak można temu zapobiec?

Zmiany w świadectwie pracy 2019 - nowy wzór, jak wypełnić

Resort pracy przygotował nowy, pomocniczy wzór świadectwa pracy. Zakłada on usunięcie punktu dotyczącego imion rodziców. Zmiany mają na celu dostosowanie treści tego wzoru do zakresu danych osobowych, jakich pracodawca będzie mógł żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz pracownika.

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Jak skutecznie przeprowadzić strategiczne zmiany w firmie?

Efekty wdrożenia zmian strategicznych w firmie uzależnione są od zaangażowania poszczególnych pracowników. Kiedy zmiana jest strategiczna i jak krok po kroku ją wprowadzić - odpowiada ekspert.

Jak się komunikować, żeby utrudnić porozumienie?

Doskonała komunikacja w praktyce niemalże nie istnieje. Odbiorca informacji rzadko od razu rozumie intencje i słowa nadawcy dokładnie tak, jak on sam. Nie uciekniemy jednak od tego procesu, bo właśnie na komunikowanie się poświęcamy około 80% czasu pracy. Łatwo jednak utrudnić porozumienie, a dodatkowo często to my sami zmniejszamy szanse na nie. Jak?

Savoir vivre w biurze open space

Open space jest popularną formą urządzenia współczesnych biur. Taki sposób aranżacji powierzchni biurowych ma na celu m.in. zwiększanie kreatywności, lepszą komunikację i poczucie równości wszystkich członków zespołu. Zdarza się jednak, że open space jest jednym z powodów pojawiania się konfliktów i stresu pracowników. Ekspert z Integra Consulting Poland podpowiada, jak zachowywać się pracując w otwartej przestrzeni biurowej, by nie powodować niepotrzebnych konfliktów i nie przeszkadzać w pracy innym?

5 najważniejszych zasad przeprowadzania trudnych rozmów

Przedstawienie przełożonemu gorszych wyników kwartalnych, poinformowanie zleceniodawcy o opóźnieniu czy zakomunikowanie pracownikowi tego, że nie wszystkie obowiązki wykonuje tak, jak trzeba. Prędzej czy później większość z nas stanie przed koniecznością odbycia trudnej rozmowy zawodowej. Jak się do niej przygotować i co robić, by emocje nie wymknęły się spod kontroli?

Candidate experience - doświadczenie aplikujących ma konsekwencje biznesowe

Kandydaci do pracy czują się ignorowani przez rekruterów. Tak wynika z 4. edycji badania „Candidate Experience”. "Ma to bezpośrednie konsekwencje biznesowe, już nie tylko dla obszaru rekrutacji danej firmy" – podkreśla Katarzyna Trzaska, ekspert eRecruiter.

Jak angażować zespół do rozwiązywania problemów?

Skuteczne angażowanie zespołu wymaga nie tylko doświadczenia, ale i zrozumienia przed jakim problemem stoimy jako zespół. Największą pułapką w tej sytuacji jest zbytnie zawężenie problemu czyli pytanie zespołu: Czy robimy to czy robimy coś innego. Doświadczenie dowodzi, że im szerzej sformułujemy problem tym jest większa szansa, że zespół zaangażuje się w jego rozwiązanie.

Jak reagować na „trudne” pytania podczas prezentacji?

Prowadzenie prezentacji to codzienny element pracy przedstawicieli różnych branż, nie tylko szkoleniowej. Wielu prelegentów najbardziej obawia się momentu, w którym to odbiorcy przejmują ster, bo przecież pytania słuchaczy potrafią zaskakiwać. Jak reagować, gdy okazują się one szczególnie problematyczne?

Jak się słyszą, tak współpracują – jak budować porozumienie w zespole?

Jeden z podwładnych zawsze szuka kompromisu, drugi obwinia się za wszystko, a trzeci zazwyczaj jest niezadowolony z siebie i innych? Zespół, którym zarządzasz, wcale nie jest w tym obszarze wyjątkowy – większość menedżerów ma w swoim teamie osoby, które zachowują i porozumiewają się w różny sposób. Stosunek do ludzi i świata często przejawia się właśnie poprzez styl komunikacji. Przyjrzyj się więc temu, w jaki sposób rozmawiają twoi pracownicy – dzięki temu możesz nie tylko sporo się o nich dowiedzieć, ale i pomóc im we współpracy i realizacji zadań.

Obowiązkowa informacja o niekaralności w bankach i zakładach ubezpieczeń- zmiany

Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie w bankach, spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, zakładach ubezpieczeń, agenci ubezpieczeniowi będą musieli przedstawić informacje o niekaralności. Zmiany mają na celu ochronę interesów podmiotów sektora finansowego oraz ich klientów.

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które zainteresuje osoby z pokoleń X,Y,Z

Wymiana pokoleniowa na rynku pracy jest naturalnym procesem. W środowisku zawodowym najczęściej spotykamy trzy grupy wiekowe: pokolenie X, Y, Z. Dla tych poszczególnych grup istotne jest stworzenie osobnego ogłoszenia o pracę.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Testy psychologiczne w rekrutacji pracowników

Testy psychologiczne są coraz bardziej popularne podczas rekrutacji, głównie na stanowiska menadżerskie i wymagające pracy w zespole. Istnieje duża grupa zawodów, gdzie przeprowadzenie testów psychofizycznych jest obowiązkowe.

Tożsamość internetowa jako istotny element budowania wizerunku

Dobrnęliśmy do czasów, kiedy nasza tożsamość internetowa przestała być interesująca jedynie dla nas samych, a także naszych bliskich. Obecnie to istotny element budowania wizerunku, który warunkuje nie tylko postrzeganie nas przez znajomych, ale i stwarza pierwszy, podstawowy obraz widziany przez potencjalnego pracodawcę.

5 najpopularniejszych metod rekrutacyjnych

Metod rekrutacji jest wiele, jednakże tych skutecznych jest tylko kilka. Przedstawiamy 5 najskuteczniejszych metod, które pozwolą zrekrutować najlepszego pracownika.

Headhunterzy. Kim są?

Odnalezienie interesującego kandydata, a także właściwa ocena aplikacji na stanowisko pracy to nie taka prosta sprawa. Wielu pracodawców nie ma to czasu lub preferuje korzystanie z pomocy profesjonalistów w tej dziedzinie. Są nimi headhunterzy.

Trendy w rekrutacji w 2017 r.

Rynek zatrudnienia dynamicznie się zmienia i stawia rekruterów przed nowymi wyzwaniami. Sprawdź, jakie będą najważniejsze trendy rekrutacyjne w roku 2017.

Jak zapanować nad stresem podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Warto przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i zrobić dobre wrażenie na potencjalnym pracodawcy. Jak zatem postępować, aby stres nie sparaliżował nas podczas rozmowy?

Jak pozytywnie przejść okres próbny w pracy

Okres próbny to czas, który pozwala pracodawcy na sprawdzenie czy pracownik jest odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, a pracownikowi na sprawdzenie, czy decyzja o świadczeniu pracy u pracodawcy była słuszna. Jak wywrzeć dobre wrażenie i pozytywnie przejść okres próbny?

W jaki sposób narzędzia wspierają budowanie zespołów?

O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?

Zbyt wysokie kwalifikacje a rynek pracy

Zbyt wysokie kwalifikacje mogą być przeszkodą w rekrutacji, bowiem rekruterzy odrzucają podania nie pasujące do oferty w pierwszej kolejności. Jak znaleźć pracę mając za duże kwalifikacje?

Pytanie o powody odejścia z poprzedniej pracy na rozmowie kwalifikacyjnej

Pytanie o przyczyny odejścia z poprzedniej firmy na rozmowie kwalifikacyjnej często może być kłopotliwe. Przy odpowiedzi należy zachować ostrożność, bowiem rekruterzy mogą łatwo zweryfikować przyczyny odejścia kandydata z poprzedniej pracy.

Na co warto zwrócić uwagę idąc na rozmowę kwalifikacyjną?

Nasz wygląd ma ogromny wpływ na to jak będą nas postrzegać ludzie. Tak samo jest z rozmową rekrutacyjną. Jeśli chcesz dostać pracę w renomowanej, międzynarodowej korporacji, musisz ubrać się odpowiednio. Równie ważna jest kultura osobista i ogólne zachowanie. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Jak rekrutować pracowników sezonowych

Zatrudnienie lojalnego pracownika sezonowego na jeden czy dwa miesiące jest kolejnym wyzwaniem dla rekruterów oraz pracodawców. Jak skutecznie rekrutować osoby do pracy na wakacje? Poniżej 10 rzeczy, o których warto powiedzieć pracownikowi sezonowemu, tak by nie zrezygnował z pracy po kilku dniach.

Dress code na rozmowę kwalifikacyjną

Dlaczego strój podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest ważny? Większość szefów przyznała, że gdyby musieli wybrać między dwójką kandydatów o podobnych kwalifikacjach i doświadczeniu, decydujący byłby ich ubiór właśnie podczas spotkania kwalifikacyjnego. Na co zwrócić uwagę wybierając strój na rozmowę o pracę?

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Jakie wyzwania czekają rekruterów w 2016 r.

Wg raportu KPMG, aż 40% polskich firm planuje zwiększyć zatrudnienie w 2016 roku. Skutki tych zmian odczują rekruterzy. Z czym będą musieli zmierzyć się w 2016 roku?

Dane osobowe w procesie rekrutacji

Jeszcze kilka lat temu ludzie bardzo chętnie umieszczali wszelkie informacje o sobie w internecie, na profilach społecznościowych czy zawodowych. Dziś, są już ostrożniejsi i choć wciąż nie brak osób podających w sieci wszystkie swoje dane osobowe, coraz więcej ludzi przywiązuje wagę do swojej prywatności i niechętnie ujawnia na swój temat więcej niż to konieczne, również w procesie rekrutacji. Jakich informacji może wymagać od nas rekruter, a jakie należą do naszej sfery prywatnej?

Odmowa pracy w nadgodzinach

Odmowa pracy w nadgodzinach jest bardzo ważna w przypadku, gdy staje się codziennością. Wykonywanie pracy ponad ustalony wymiar czasu pracy uzasadnia np. konieczność dokończenia ważnego projektu. Pracodawca nie może nadmiernie wykorzystywać pracownika do pracy po godzinach. Jak więc odmówić pracy w godzinach nadliczbowych, aby nie utracić zatrudnienia, uznania przełożonych czy premii?

Rekrutacja za pomocą agencji zatrudnienia

Agencja rekrutacji reprezentuje swojego klienta, dlatego dba również o jego markę w relacjach z kandydatem. Każda rekrutacja jest inna. Zarówno pracodawcy, jak i agencji zależy na znalezieniu dobrego pracownika. Oto kilka porad do owocnej współpracy z agencją rekrutacji.

Employer Branding w rekrutacji

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

Najczęstsze kłamstwa w CV

Eksperci podkreślają, że wielu kandydatów kłamie w CV, aby otrzymać zatrudnienie. Najczęstszymi kłamstwami w dokumentach aplikacyjnych jest zakres obowiązków w poprzednich miejscach pracy oraz poziom znajomości języka. Dopiero bezpośrednia rozmowa z kandydatem ujawnia te kłamstwa.

4 sposoby na efektywną rekrutację

Kreatywność kojarzy się przede wszystkim z zawodami, które polegają na wytwarzaniu określonych dzieł. Jest wymagana na stanowisku copywrittera, architekta, grafika, programisty czy fotografa. A co z pracą HRowca? Czy kreatywność jest mu potrzebna?

Kiedy pracownik może odmówić wykonania polecenia służbowego?

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest wykonywanie poleceń pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, że trzeba będzie powiedzieć "nie". Jak i kiedy odmawiać szefowi, aby zachować dobre relacje i nie narazić się na nieprzyjemności?

50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Warto się do niej przygotować i unikać niektórych zachowań. Jakie najczęstsze błędy popełniają kandydaci na rozmowie kwalifikacyjnej?

REKLAMA