Kategorie

Rekrutacja pracownika, Rekrutacja/wybór kandydata

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pandemia koronawirusa w sposób szczególny dotknęła branżę HR. Pierwszym krokiem pracodawców w obliczu koronawirusa było wstrzymanie rekrutacji nowych pracowników. Wysokie spadki odnotowały rekrutacja stałe, których rynek zmalał aż o 30%. Czy to koniec rynku pracownika?
Kandydaci do pracy czują się ignorowani przez rekruterów. Tak wynika z 4. edycji badania „Candidate Experience”. "Ma to bezpośrednie konsekwencje biznesowe, już nie tylko dla obszaru rekrutacji danej firmy" – podkreśla Katarzyna Trzaska, ekspert eRecruiter.
Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie w bankach, spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, zakładach ubezpieczeń, agenci ubezpieczeniowi będą musieli przedstawić informacje o niekaralności. Zmiany mają na celu ochronę interesów podmiotów sektora finansowego oraz ich klientów.
Wymiana pokoleniowa na rynku pracy jest naturalnym procesem. W środowisku zawodowym najczęściej spotykamy trzy grupy wiekowe: pokolenie X, Y, Z. Dla tych poszczególnych grup istotne jest stworzenie osobnego ogłoszenia o pracę.
Testy psychologiczne są coraz bardziej popularne podczas rekrutacji, głównie na stanowiska menadżerskie i wymagające pracy w zespole. Istnieje duża grupa zawodów, gdzie przeprowadzenie testów psychofizycznych jest obowiązkowe.
Dobrnęliśmy do czasów, kiedy nasza tożsamość internetowa przestała być interesująca jedynie dla nas samych, a także naszych bliskich. Obecnie to istotny element budowania wizerunku, który warunkuje nie tylko postrzeganie nas przez znajomych, ale i stwarza pierwszy, podstawowy obraz widziany przez potencjalnego pracodawcę.
Metod rekrutacji jest wiele, jednakże tych skutecznych jest tylko kilka. Przedstawiamy 5 najskuteczniejszych metod, które pozwolą zrekrutować najlepszego pracownika.
Odnalezienie interesującego kandydata, a także właściwa ocena aplikacji na stanowisko pracy to nie taka prosta sprawa. Wielu pracodawców nie ma to czasu lub preferuje korzystanie z pomocy profesjonalistów w tej dziedzinie. Są nimi headhunterzy.
Rynek zatrudnienia dynamicznie się zmienia i stawia rekruterów przed nowymi wyzwaniami. Sprawdź, jakie będą najważniejsze trendy rekrutacyjne w roku 2017.
Warto przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i zrobić dobre wrażenie na potencjalnym pracodawcy. Jak zatem postępować, aby stres nie sparaliżował nas podczas rozmowy?
Zatrudnienie lojalnego pracownika sezonowego na jeden czy dwa miesiące jest kolejnym wyzwaniem dla rekruterów oraz pracodawców. Jak skutecznie rekrutować osoby do pracy na wakacje? Poniżej 10 rzeczy, o których warto powiedzieć pracownikowi sezonowemu, tak by nie zrezygnował z pracy po kilku dniach.
Dlaczego strój podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest ważny? Większość szefów przyznała, że gdyby musieli wybrać między dwójką kandydatów o podobnych kwalifikacjach i doświadczeniu, decydujący byłby ich ubiór właśnie podczas spotkania kwalifikacyjnego. Na co zwrócić uwagę wybierając strój na rozmowę o pracę?
Wg raportu KPMG, aż 40% polskich firm planuje zwiększyć zatrudnienie w 2016 roku. Skutki tych zmian odczują rekruterzy. Z czym będą musieli zmierzyć się w 2016 roku?
Jeszcze kilka lat temu ludzie bardzo chętnie umieszczali wszelkie informacje o sobie w internecie, na profilach społecznościowych czy zawodowych. Dziś, są już ostrożniejsi i choć wciąż nie brak osób podających w sieci wszystkie swoje dane osobowe, coraz więcej ludzi przywiązuje wagę do swojej prywatności i niechętnie ujawnia na swój temat więcej niż to konieczne, również w procesie rekrutacji. Jakich informacji może wymagać od nas rekruter, a jakie należą do naszej sfery prywatnej?
Agencja rekrutacji reprezentuje swojego klienta, dlatego dba również o jego markę w relacjach z kandydatem. Każda rekrutacja jest inna. Zarówno pracodawcy, jak i agencji zależy na znalezieniu dobrego pracownika. Oto kilka porad do owocnej współpracy z agencją rekrutacji.
Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.
CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.
Kreatywność kojarzy się przede wszystkim z zawodami, które polegają na wytwarzaniu określonych dzieł. Jest wymagana na stanowisku copywrittera, architekta, grafika, programisty czy fotografa. A co z pracą HRowca? Czy kreatywność jest mu potrzebna?
Rozmowa kwalifikacyjna decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Warto się do niej przygotować i unikać niektórych zachowań. Jakie najczęstsze błędy popełniają kandydaci na rozmowie kwalifikacyjnej?
Na Pomorzu liczba bezrobotnych spada nieprzerwanie od lutego br. W Pomorskiem największe zapotrzebowanie jest na specjalistów z obszaru IT (programistów, testerów) i pracowników z sektora stoczniowego.
Rozmowa kwalifikacyjna wymaga przygotowania. Jeśli jesteś rekruterem i robisz to pierwszy raz, przeczytaj wskazówki jak najlepiej przygotować się do takiej rozmowy. Pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy, ale z każdym kolejnym pójdzie ci coraz lepiej.
Rekrutacja z polecenia to nie tylko oszczędność czasu, ale również minimalizacja ryzyka. Rekruterzy chętnie spotykają się na rozmowach kwalifikacyjnych z osobami poleconymi przez pracowników, gdyż pracodawca może dowiedzieć się o kandydacie z polecenia nieco więcej niż z CV.
Obecnie rekruterzy mają problem z zatrudnieniem specjalistów z branży IT. Najtrudniej jest znaleźć pracowników, którzy nie szukają w danym momencie pracy. Tradycyjne narzędzie rekrutacyjne takie jak oferty publikowane na portalach rekrutacyjnych, w prasie czy mediach społecznościowych w przypadku tego sektora są często niewystarczające.