REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Współczesny świat jest pełen wyzwań. Czujemy presję dynamicznie rozwijających się technologii, zmieniających się oczekiwań młodszych pokoleń pracowników i nieprzewidywalnych zdarzeń, takich jak pandemie. Do tego dochodzi niestabilność ekonomiczna i polityczna. W takim środowisku liderzy muszą być elastyczni, dostosowywać się i poszukiwać nowych, często niestandardowych rozwiązań. Jednak czy są gotowi podjąć to wyzwanie? Jak sprostać oczekiwaniom współczesnego świata i stać się liderem przyszłości?
Zagadnienie szkoleń okresowych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy jest w ostatnim czasie szeroko omawiane ze względu na powrót obowiązku ich przeprowadzania. Począwszy od 1 lipca 2023 r. przez okres 60 dni pracodawcy będę musieli przeprowadzić zaległe szkolenia. W tym zakresie jawi się istotny problem, mianowicie jak wygląda odpowiedzialność pracodawcy za szkodę powstałą na pracowniku, pomimo wdrożenia instrukcji BHP. Okazuje się, że w praktyce sądy różnie wypowiadają się na ten temat i są różne kierunki orzecznicze.
Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy.
REKLAMA