Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu kwalifikacje zawodowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące kwalifikacje zawodowe.
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika
Aktualizacja: 16.08.2017
Można zaryzykować twierdzenie, że pracodawcy dzielą się na tych, którzy ułatwiają, bądź też utrudniają pracownikowi podnoszenie kwalifikacji zawodowych, a pracownicy - na tych, którzy chętnie, bądź też niechętnie kwalifikacje zawodowe podnoszą. Zgodnie z definicją zawartą w art. 1031 § 1 Kodeksu pracy przez podnoszenie kwalifikacji zawodowych rozumie się zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą. Zwykle w tym kontekście padają pytania o zakres uprawnień i obowiązków stron stosunku pracy w tym zakresie. »
Czy udział pracowników w szkoleniach wlicza się do czasu pracy
Aktualizacja: 04.04.2017
Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy przez czas pracy należy rozumieć czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Biorąc to pod uwagę, pojawia się pytanie, jak zakwalifikować udział pracowników w szkoleniach – czy czas ten należy uwzględniać w czasie pracy, czy też nie. »
Zmiany w przyznawaniu środków na szkolenie pracowników
Aktualizacja: 15.02.2017
200 mln zł - tyle w 2017 r. ma do rozdysponowania Krajowy Fundusz Szkoleniowy. Zmieniają się kryteria przyznawania tych środków - mają one trafić przede wszystkim do grup najbardziej zagrożonych bezrobociem. »
Umowa szkoleniowa z pracownikiem - czas trwania
Aktualizacja: 30.07.2015
Umowa szkoleniowa z pracownikiem może zobowiązywać go do pozostawania w zatrudnieniu u danego pracodawcy przez określony czas od zakończenia szkolenia. Ile maksymalnie może trwać umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych? Co w przypadku, gdy pracownik nie dotrzyma wskazanego w umowie terminu? »
Dodatkowe kwalifikacje podczas studiów
Aktualizacja: 25.11.2013
W dzisiejszych czasach dyplom ukończenia studiów często nie gwarantuje uzyskania satysfakcjonującej pracy. Konieczne jest zdobywanie doświadczenia i dodatkowych kwalifikacji już podczas studiów. Jak zdobywać dodatkowe kwalifikacje jeszcze na studiach? »
Coaching i zderzenie dwóch światów
Aktualizacja: 18.06.2013
Trzy pytania do dr. Johna Scherera, coacha w dziedzinie przywództwa i transformacji »
Sztuka rozwoju - jak wspierać pracowników w karierze
Aktualizacja: 18.02.2013
Nie jest sztuką wyszkolić pracownika. Sztuką jest pozwolić mu się rozwijać i wspólnie cieszyć się długofalowymi zyskami – jego i organizacji. Nierozłączność rozwoju osobistego i zawodowego powoduje, że rozwój kariery to także kształtowanie się postaw, wartości, motywacji i zainteresowań, a nie tylko kompetencji zawodowych. »
Aktualizacja: 21.01.2013
Znakiem dzisiejszych czasów stało się intensywne inwestowanie w rozwój kapitału ludzkiego, w dużej mierze wspierane przez ogromne środki unijne. Z perspektywy dwóch ostatnich dekad zauważa się też duży postęp zaawansowania stosowanych w firmach rozwiązań w tym obszarze, zwanych zwyczajowo polityką szkoleń. Jednak ten napawający optymizmem obraz zostaje mocno zaburzony, gdy na systemy zarządzania szkoleniami spogląda się przez pryzmat codziennej praktyki konsultingowej. »
Aktualizacja: 11.01.2013
Długie spotkanie. Slajd przeskakuje za slajdem. Uczestnicy próbują sobie przypomnieć, ile slajdów jeszcze przed nimi. Albo druga sytuacja: pracownik rezygnuje ze szkolenia, bo ma dużo pracy i nie może sobie pozwolić na dwa dni szkoleniowe poza biurem. Co wtedy? »
Jak najlepiej zorganizować kurs językowy dla pracowników?
Aktualizacja: 03.01.2013
Moja firma planuje poszerzenie współpracy z zagranicznymi partnerami. Mimo że podczas rekrutacji na wszystkie stanowiska zwracaliśmy uwagę na znajomość języka angielskiego, mam świadomość, że większość pracowników, nie korzystając z języka systematycznie, będzie miała problem z jego aktywnym używaniem. Chciałbym zaproponować im firmowy kurs językowy. Jak go najlepiej zorganizować? Jak motywować pracowników do nauki? »
Aktualizacja: 29.08.2012
Każdy pracownik, niezależnie od wieku i doświadczenia, może wnieść do organizacji coś unikalnego, co pozwoli na jej rozwój i wzrost. Na przestrzeni rozwoju kariery każda osoba wymaga jednak innych zabiegów, aby mogła zwiększać swoją efektywność i zaangażowanie w organizację. Wiedza na temat etapu rozwoju kariery i oczekiwań pracownika wydaje się zatem kluczowa dla powodzenia zarządzania ludźmi w organizacji i wzrostu konkurencyjności na rynku. »
Co zrobić by szkolenie było efektywne
Aktualizacja: 03.09.2012
Od liczby szkoleń bardziej liczy się ich jakość oraz spójność z celami przedsiębiorstwa. Wymaga to spojrzenia na szkolenia jak na proces, który ma początek, rozwinięcie i zakończenie, w perspektywie szerszej niż czas realizacji samego warsztatu. »
Świadczenia przysługujące uczącemu się pracownikowi
Aktualizacja: 28.08.2012
Pracownikowi, podnoszącemu kwalifikacje za zgodą pracodawcy, przysługuje urlop szkoleniowy. Pracodawca jest zobowiązany udzielać go w dni, które są dla pracownika dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. »
Co może zrobić trener biznesu, aby uczestnicy szkolenia wynieśli z niego jak najwięcej korzyści?
Aktualizacja: 29.08.2012
Wiele osób, które przeszły, czasem kosztowne dla organizacji, szkolenia, zapomina nowo poznane metody i szybko powraca do starych, często nieefektywnych nawyków. Co może zrobić trener biznesu, aby utrwalić wiedzę uczestników oraz wpłynąć na trwałe pozyskanie przez nich nowych kompetencji? W jaki sposób powinien planować i realizować swoją pracę, aby ta dawała długotrwałe korzyści jego klientom? »
Z jakich nowoczesnych form szkoleniowych korzystają polskie firmy
Aktualizacja: 27.08.2012
Najpopularniejsze obecnie narzędzia wykorzystywane przez duże organizacje na całym świecie to: szkolenia tworzone na potrzeby klienta i szkolenia gotowe on-line, wirtualne biblioteki wiedzy, narzędzia typu wiki, videocasty, webinary, rozwiązania bazujące na mechanizmach social learningu. »
Czy pracodawca musi informować o COVID–19 u pracownika?
Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych
OPZZ jest reprezentatywną organizacją pracowniczą w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego, konsekwentnie dążącą do realizacji w Polsce fundamentalnych zasad: wolności, równości, solidaryzmu społecznego, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości społecznej, a także – pozbawionego jakichkolwiek wykluczeń – prawa do godnego życia, godnej pracy i płacy oraz godnej emerytury.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »