| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > referencje

Temat: referencje

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu referencje. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące referencje.

Referencje po zakończeniu pracy

Aktualizacja: 05.04.2016

Referencje pozwalają na zarekomendowanie pracownika u przyszłego pracodawcy. Stanowią one kartę przetargową i pomagają wyróżnić się z tłumu. Jak poprosić szefa o referencje? »

Rekrutowany rekruter

Aktualizacja: 04.02.2013

Jak wygląda dzisiaj dział personalny i jaka jest jego rola? Na jakiego rodzaju stanowiska z tego obszaru jest największe zapotrzebowanie i co może zyskać organizacja, zatrudniając odpowiednią osobę? »

Wady i zalety referencji w procesie selekcji pracowników

Aktualizacja: 12.10.2012

Referencje służą sprawdzeniu tego, co na temat kandydata mają do powiedzenia osoby, z którymi współpracował. Zasada działania referencji wydaje się prosta, jednak zarówno kandydaci, jak i firmy mają swoje obawy co do pożytku wynikającego z ich użycia. Ci pierwsi obawiają się wpływu, jaki weryfikacja referencji może mieć na ich życie zawodowe, ci drudzy natomiast nie zawsze są przekonani co do wiarygodności uzyskanych informacji. Czy w takim razie możemy zaufać referencjom? »

Jak korzystać z portali społecznościowych w rekrutacji?

Aktualizacja: 29.08.2012

Jestem menedżerem ds. rekrutacji w firmie produkcyjnej. Ostatnio, rekrutując na wyższe stanowiska, postanowiłam skorzystać z portali społecznościowych. Mam jednak pewne wątpliwości dotyczące tego źródła. Czy wypada „zaczepiać” i namawiać do zmiany pracy osoby z konkurencji? Jak to jest postrzegane przez kandydatów? Czy informacje przedstawiane w takim portalu są prawdziwe? W jaki sposób oceniać przedstawione przez kandydatów informacje na swój temat? »

Jak obniżyć koszty rekrutacji w trudnych czasach?

Aktualizacja: 06.03.2012

Prowadzę przedstawicielstwo zagranicznego koncernu z branży poligraficznej. Do tej pory w firmie zatrudnionych było pięć osób, z czego w zespole sprzedaży było dwóch handlowców. Na ostatnim spotkaniu w centrali przedstawiono mi plan ekspansji zakładający m.in. rozwój sił sprzedaży. W ciągu dwóch miesięcy muszę zatrudnić 14 przedstawicieli handlowych zlokalizowanych w całej Polsce. Problemem dla mnie są nie tylko ograniczenia finansowe, lecz także brak specjalisty ds. rekrutacji i ograniczona ilość czasu, którym dysponuję. »

Jak wykorzystać media społecznościowe w rekrutacji?

Aktualizacja: 29.12.2011

Jestem menedżerem HR z kilkuletnim doświadczeniem. Ostatnio wiele słyszy się na temat wykorzystywania mediów społecznościowych w procesie rekrutacji. Bardzo interesują mnie nowe możliwości dotarcia do kandydatów, szczególnie z obszaru sprzedaży i IT. Czy serwisy społecznościowe rzeczywiście są efektywnym kanałem rekrutacji? Czy mogą być stosowane zamiennie z portalami pracy, czy może powinny być traktowane tylko jako ich uzupełnienie? W jaki sposób najlepiej wykorzystać social media do poszukiwania pracowników? »

Jak sprawdzać referencje i jak ich udzielać?

Aktualizacja: 01.12.2011

Jako pracownik działu HR często mam za zadanie zarówno sprawdzenie referencji kandydata, jak i ich udzielanie. Zwykle kandydaci przekazują nam wystawione przez ich poprzednich pracodawców referencje, w formie opinii pisemnych, ale prosimy również o kontakty do osób, które mogą udzielić referencji. Wykorzystujemy te informacje do uzupełnienia naszej wiedzy o kandydacie i potwierdzenia, czy powinniśmy daną osobę zatrudnić. Niestety, zdarzyło nam się kilkukrotnie, że zatrudniona osoba, pomimo że uzyskała pozytywne referencje, nie wykazała się cechami, które były jej przypisane przez osoby udzielające referencji. Jak zatem sprawdzać referencje, aby pozyskać obiektywne informacje o kandydacie, a także, w jaki sposób udzielać referencji naszym byłym pracownikom? »

Rozwiązania on-line wsparciem w rekrutacji i systemowym zarządzaniu talentami

Aktualizacja: 09.11.2011

Identyfikowanie, rozwijanie i utrzymywanie osób o wyjątkowych w danej branży zdolnościach, zaangażowaniu oraz efektywności pracy jest dla organizacji nie lada wyzwaniem. Jest też jednym z bardziej skutecznych sposobów osiągania sukcesu bez względu na koniunkturę gospodarczą. Rozwiązania on-line pozwalają działom HR tworzyć szeroko zakrojone działania systemowe, spójne ze strategią firmy i założonymi celami. »

Czy można pracowników uczynić rzecznikami firmy w sieci?

Aktualizacja: 04.08.2011

Użytkownicy mediów społecznościowych nieraz zetknęli się z sytuacją, gdy któryś ze znajomych ich znajomych w zbyt nachalny sposób wychwalał produkty czy usługi jakiejś firmy. Takie zachowania traktujemy na ogół jako spam, czyli kryptoreklamowe śmiecie. Podobnie może stać się z promowaniem firmy jako dobrego pracodawcy. »

Kompetencje w małej firmie

Aktualizacja: 22.07.2011

Małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają ogromną rolę we współczesnej gospodarce rynkowej krajów wysoko rozwiniętych. Wpływ rozwoju kompetencji na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw jest potwierdzany coraz częściej empirycznie, chociaż zagadnienie to badane jest przede wszystkim w dużych organizacjach. To właśnie tam generowane są głównie narzędzia zarządzania kompetencjami. »

Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

Aktualizacja: 07.06.2011

W eurobanku zdecydowano się w 2008 roku na zbudowanie nowej strategii wizerunkowej, której celem było pokazanie firmy od środka, jej pracowników, miejsc pracy oraz przekonanie kandydatów, że standy w centrach handlowych nie są jedynym rodzajem placówek, w jakich jest proponowana praca w charakterze doradcy klienta. Do kampanii zaangażowano samych pracowników. »

Ocena warunków pracy przez kobiety

Aktualizacja: 08.03.2011

Wyniki Badania Najlepsi Pracodawcy 2010, przeprowadzonego przez firmę Aon Hewitt, pokazują, że są firmy, w których kobiety zdecydowanie lepiej oceniają swoje warunki pracy niż mężczyźni. »

Rekrutacja pracowników - jak powinno wyglądać CV absolwenta

Aktualizacja: 21.01.2011

Nie jest sztuką napisać CV mając wiele lat doświadczenia i kilka sukcesów na swoim koncie. Problem pojawia się wtedy, gdy dopiero stawiamy pierwsze kroki na ścieżce zawodowej. O tym, jak powinien wyglądać profesjonalnie przygotowany życiorys, doradza absolwentom Piotr Dziedzic z  firmy doradztwa personalnego Page Personnel. »

Na blogu i przy kawie czyli kształtowanie wizerunku firmy konsultingowej – opis praktyki

Aktualizacja: 22.07.2010

W dziedzinie employer brandingu w PricewaterhouseCoopers w ciągu ostatniego roku zaszło kilka znaczących zmian. Firma postanowiła bardziej zacieśnić więzi z kandydatami, którzy przeszli selekcję, wprowadziła nowe elementy w komunikacji wewnętrznej z aktualnymi pracownikami, a dla potencjalnych kandydatów przygotowała film na YouTube, blog firmowy i nowe narzędzie Wirtualny Tydzień Pracy. »

Kariera z przeglądarki

Aktualizacja: 01.04.2009

Dziś tylko kilka środowisk zawodowych naprawdę docenia wielowymiarowość i wielokontekstowość internetu. Z siecią najbardziej zaprzyjaźnieni są pracownicy marketingu i public relations, branża IT oraz dziennikarze. Tam obecność w życiu społeczności internetowej jest wręcz koniecznością. To przejaw profesjonalizmu i dbania o karierę, lecz także pole wymiany poglądów, sposób na pokazanie się innym i na wyróżnienie się. Stąd wzięła się popularność takich serwisów, jak LinkedIn czy GoldenLine. Jeśli szukasz innych osób z branży, chcesz podzielić się doświadczeniem, właśnie tam znajdziesz ludzi, na których najbardziej ci zależy. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Robert Augustyn

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »