PricewaterhouseCoopers dba o wizerunek dobrego pracodawcy wśród potencjalnych kandydatów, swoich obecnych pracowników oraz byłych pracowników, którzy też są dla przedsiębiorstwa ważni. Jednak – jak każdy system – również promocja wizerunku pracodawcy wymaga co pewien czas przeglądu i odświeżenia. Takiej rewitalizacji nie sprzyjał jednak okres koniunktury.
Paradoksalnie więc trudny czas kryzysu sprawił, że firma miała okazję przyjrzeć się wszystkim swoim działaniom w zakresie budowania swojego wizerunku jako pracodawcy. Dzięki tej analizie – przeprowadzonej w 2009 r. – oceniono, że dotychczasowe działania nie były prowadzone w sposób kompleksowy.
reklama
reklama
Na zewnątrz – blog i internet
W wyniku przeglądu pozostawiono bez zmian takie narzędzia, które działały prawidłowo już od kilku lat – stronę internetową i blog. Narzędziem do komunikowania się z potencjalnymi kandydatami jest strona internetowa, na której zamieszczone są informacje o firmie i wolnych stanowiskach. Korzystając ze „strefy interakcji” można szybko wypełnić i wysłać formularz zgłoszeniowy. Jest ona elementem globalnych działań firmy i narzędziem do zarządzania aplikacjami.
Pracownicy PwC stworzyli grupę „Attraction”, która aktywnie włącza się we wszystkie działania związane z tworzeniem wizerunku pracodawcy, np. prezentuje firmę na uczelniach, pisze firmowego bloga. Należy zaznaczyć, że są to dodatkowe czynności tych osób, wykraczające poza podstawowe obowiązki. Osoby piszące bloga muszą kierować się pewnymi zasadami, m.in. nie mogą podawać danych klientów, nie piszą także o takich sytuacjach, które mogłyby klientów zidentyfikować. Powołano także osoby odpowiedzialne za weryfikację bloga, które akceptują wszystkie wypowiedzi zanim trafią one do internetu. Jednak w całej historii bloga nie zdarzyło się, żeby była konieczność zmiany lub usuwania jakichkolwiek treści.
Wirtualna praca
Owocem współpracy oddziałów PwC na szczeblu regionalnym i międzynarodowym jest powstanie programu Wirtualny Tydzień Pracy. To nowe narzędzie wprowadzone w minionym roku wychodzi naprzeciw oczekiwaniom osób, które odwiedzają targi pracy, aby zebrać jak najwięcej informacji o potencjalnym pracodawcy. W odpowiedzi na te oczekiwania powstał symulator, który pozwala stać się konsultantem PwC. Zainteresowana osoba dokonuje wyboru działu, w którym chciałaby pracować i przez wirtualny tydzień, który w rzeczywistości trwa kilkanaście minut, wykonuje codzienne zadania, podejmuje decyzje, analizuje dokumenty i realizuje projekty doradcze, audytowe czy podatkowe.