REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Outsourcing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Elastyczne formy zatrudnienia: Analiza wyzwań i korzyści

W dzisiejszym dynamicznym świecie, rynki pracy ulegają stałym przemianom, napędzanym postępem technologicznym, zmianami społecznymi i gospodarczymi. Nowe formy zatrudnienia, takie jak praca zdalna, umowy o dzieło i outsourcing, stają się coraz popularniejsze, dostarczając pracodawcom i pracownikom nowych możliwości i wyzwań. 

Freelancer zamiast agencji pracy tymczasowej. Najkorzystniejsze sposoby współpracy z podwykonawcami

Polski rynek pracy już od dawna jest rynkiem dojrzałym i w pełni rozwiniętym – oferowane są na nim usługi w niczym nie ustępujące rozwiązaniom stosowanym w USA, Japonii czy innych krajach. Potencjalnym pracodawcom daje to duże możliwości do szukania i wykorzystywania rozwiązań najkorzystniejszych od trony finansowej oraz elastyczności.

Outsourcing: Delegowanie zadań w świecie biznesu

Outsourcing stał się kluczowym pojęciem w dzisiejszym globalnym świecie biznesu. Ale co dokładnie oznacza ten termin? Outsourcing to praktyka, w której firma zleca część swoich zadań lub funkcji zewnętrznym specjalistom lub firmom zamiast wykonywać je wewnętrznie.

Zatrudnienie pracowników 2022/2023. Outsourcing procesowy

Polski rynek pracy stoi pod koniec 2022 roku (na progu 2023 roku) przed wieloma wyzwaniami. Większość polskich przedsiębiorstw znalazła się w trudnej sytuacji. Na ich funkcjonowanie w ostatnim czasie silnie wpływa wysoka inflacja, ograniczony dostęp do surowców oraz wzrost kosztów energii. Dodatkowo niestabilna sytuacja wywołana wojną w Ukrainie oraz pandemią COVID-19 spowodowała poważne deficyty kadrowe, które utrudniły zachowanie ciągłości funkcjonowania firm, a nawet wymusiły zaprzestanie ich działalności. Pytanie brzmi zatem, jak zapewnić stabilność procesów i skutecznie rozwinąć biznes w tym trudnym gospodarczo czasie? Odpowiedzią może być outsourcing procesowy.

Outsourcing payrollu - jakie korzyści?

Jakie korzyści przynosi outsourcing payrollu czyli usług kadrowo-płacowych? W dobie szerokich zmian wywołanych Polskim Ładem wielu pracodawców zastanawia się nad tym rozwiązaniem.

SPEK – apel do pracodawców

SPEK w związku z sytuacją na Ukrainie zdecydowała o rezygnacji z zarobku agencji i zwraca się do przedsiębiorców z prośbą o zgłaszanie potrzeb kadrowych. SPEK świadczy usługi w zakresie rekrutacji pracowników z zagranicy, legalizacji zatrudnienia cudzoziemców, a także doradztwa personalnego i outsourcingu.

Outsourcing kadr ma sens [WYWIAD]

Outsourcing kadr w dzisiejszych czasach daje dużo korzyści. Poszukiwanie wykwalifikowanych pracowników w najdalszych regionach świata stało się antidotum na rozwiązywanie problemów kadrowych w polskich firmach.

Jak uniknąć rotacji pracowników w firmie produkcyjnej?

Firmy produkcyjne często zmagają się z problemem rotacji pracowników. Zdarza się też, że w szczególnie intensywnych okresach potrzebne są dodatkowe ręce do pracy. W jaki sposób firma produkcyjna może poradzić sobie z tego typu trudnościami? I jaką rolę odgrywa w takiej sytuacji agencja zatrudnienia?

Jakie są nowoczesne formy zatrudnienia w 2021 r.?

Nowoczesne formy zatrudnienia w 2021 r. sprowadzają się do pracy czasowej. Należą do nich praca tymczasowa, B2B, outsourcing i projekty interimowe. Jakie są ich zalety?

Rynek BHP w czasie pandemii - zmiany i wyzwania [WYWIAD]

Rynek BHP w czasie pandemii znacząco się zmienił. Jak COVID-19 wpłynął na sektor bhp? Jakie są problemy i wyzwania? Jakie jest najważniejsze zadanie pracodawcy? Jakie korzyści płyną z outsourcingu bhp? Co zmieniło się w kwestii maseczek?

Absencje i rotacje pracowników - jak zapewnić ciągłość pracy w firmie?

Ze zjawiskiem absencji i rotacji pracowników spotykamy się często w sezonie wakacyjnym, ale także jesienno-zimowym, kiedy wzrasta liczba pracowników na zwolnieniach lekarskich. W tym roku sytuacja może być szczególnie ciężka z powodu koronawirusa. Już teraz warto opracować procedury na wypadek licznych i nagłych absencji pracowników. Jak zapewnić ciągłość pracy i prawidłowe funkcjonowanie firmy?

Outsourcing nie jest czynnością z natury pozorną - ważny wyrok SN

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 2 października 2019 r. (sprawa o sygnaturze II UK 103/18) zmienia postrzeganie outsourcingu. Zdaniem SN nie można z założenia przypisywać mu pozorowania braku stosunku pracy w celu uniknięcia takich zobowiązań jak opłacanie składek ZUS czy podatków.

W 2020 r. PIP skontroluje outsourcing pracowniczy

Państwowa Inspekcja Pracy zaplanowała na 2020 r. kontrole firm oferujących outsourcing pracowniczy. Chodzi głównie o obchodzenie przepisów o pracy tymczasowej.

Wysoki spadek liczby pracowników tymczasowych

Utrzymujący się wysoki spadek liczby pracowników tymczasowych może oznaczać konieczność przekwalifikowania się agencji pracy tymczasowej. Przykładem może być rozszerzenie działalności o kompleksowy outsourcing procesów rekrutacji i zatrudniania pracowników.

Praca tymczasowa na coraz krótsze okresy

Praca tymczasowa będzie stosowana na coraz krótsze okresy. Pracodawcy zatrudnią pracowników tymczasowych jedynie w przypadku doraźnych potrzeb. W innych sytuacjach skojrzystają z bardziej kompleksowych usług agencji zatrudnienia (outsourcing).

Outsourcing dyrektora personalnego

Przyzwyczailiśmy się już w Polsce do interim managerów, którzy wchodzą do przedsiębiorstwa, aby zrealizować konkretny projekt. Zazwyczaj taki specjalista przeprowadza firmę z punktu A do punktu B, po czym kontrakt kończy się, a interim manager odchodzi do kolejnego klienta. Pod pewnymi względami idea outsourcingu dyrektora personalnego jest podobna.

Outsourcing HR - kiedy to się opłaca?

Rynek outsourcingu w Polsce rokrocznie notuje wzrosty. Według raportu Fundacji Pro Progressio sektor usług outsourcingowych w 2015 roku powiększał się o 18-20 proc. Coraz większą popularnością cieszy się outsourcowanie usług HR. I to nie dziwi, bo dobry outsourcing w tym zakresie przynosi zarówno bezpośrednie korzyści ekonomiczne, jak i personalne – pozwala skupić się na rozwoju firmy i jej pracowników.

Korzyści i zagrożenia outsourcingu HR

Outsourcing HR to naturalna droga rozwoju firm. Świadczy o tym popularność lokowania w Polsce Centrów Usług Wspólnych (w tym obsługujących HR) firm międzynarodowych. Jakie są korzyści i zagrożenia outsourcingu HR?

ZUS ostrzega przed outsourcingiem pracowniczym

ZUS przestrzega firmy przed korzystaniem z outsourcingu pracowniczego. Warto dokładnie przejrzeć umowę przed jej podpisaniem. ZUS zwraca również szczególną uwagę na skutki zawierania tego typu umów.

Nowe przepisy dotyczące outsourcingu pracowniczego

Rząd przygotował projekt nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz Kodeksu pracy. Nowe przepisy dotyczą m.in. outsourcingu pracowniczego i mają na celu ukrócenie działalności nieuczciwych firm, które dokonywały wielomilionowych oszustw kosztem podatników i uczciwych przedsiębiorców.

Pokolenie Y w outsourcingowej firmie

Pokolenie Y to osoby urodzone w przedziale lat 1980 - 1994. Przedstawiciele pokolenia Y są ambitni i nieustannie chcą się rozwijać. Większość z nich ma szansę na znalezienie pracy w outsourcingowej firmie, co więcej w międzynarodowych oddziałach.

Outsourcing pracowniczy - uwaga na oszustów

Outsourcing pracowniczy staje się coraz bardziej popularny. To sposób na oszczędności dla pracodawcy, ale należy uważać na oszustów. Warto dokładnie przejrzeć umowę przed jej podpisaniem.

Robot zastąpi co najmniej 2 pracowników

Jeden robot może zastąpić pracę co najmniej 2 pracowników. Dotychczas robotyka i automatyka były wykorzystywane głównie w produkcji. Nowe rozwiązania coraz częściej wdraża się w centrach finansowo-księgowych oraz obsługi klienta.

ZUS przestrzega przed outsourcingiem pracowniczym

ZUS przestrzega firmy przed korzystaniem z outsourcingu pracowniczego. Zwraca szczególną uwagę na skutki zawierania tego typu umów.

Outsourcing rekrutacji przynosi oszczędności

Outsourcing rekrutacji to sposób na oszczędność środków pracodawców. Przy pomocy outsourcingu procesów rekrutacyjnych można zmniejszyć koszty nawet o jedną trzecią.

Przeniesienie pracowników z TVP do Leasing Team

Przeniesienie pracowników z TVP do Leasing Team w ramach outsourcingu pracowniczego było bezprawne. Miało na celu zmuszenie ich do przejścia na samozatrudnienie. To zdanie związkowców "Wizji" zostało sformułowane na piątkowej konferencji prasowej.

Szybki rozwój outsourcingu w Polsce

Odnotowano bardzo szybki rozwój outsourcingu w Polsce. Branża wzrasta o jedną piątą rocznie. Usługi dla biznesu charakteryzują się szybkim przyrostem zatrudnienia. Przewiduje się, że do końca 2015 r. zatrudnienie w branży wyniesie od 150 do 170 tys. osób.

Targi Outsourcingu - Usługi dla Twojego biznesu - 16-17 października 2014 r.

Serdecznie zapraszamy na Targi Outsourcingu - Usługi dla Twojego biznesu, które odbędą się w dniach 16-17 października 2014 r. w Warszawskim Centrum EXPO XXI. Targi Outsourcingu mają nie tylko charakter wystawienniczy, ale edukacyjny i biznesowy.

Korzyści dla pracodawcy, który zdecydował się na outsourcing

Przekazanie przez pracodawcę do wykonania zewnętrznej firmie określonych obowiązków związanych z prowadzoną aktywnością gospodarczą (outsourcing) ma na celu przede wszystkim odciążyć przedsiębiorstwo, aby mogło ono w pełni skoncentrować się na podstawowych celach swojej działalności.

Zalety i wady outsourcingu kadrowo-płacowego

Przekazanie przez pracodawcę do wykonania zewnętrznej firmie określonych obowiązków związanych z prowadzoną aktywnością gospodarczą (outsourcing) ma na celu przede wszystkim odciążyć przedsiębiorstwo, aby mogło ono w pełni skoncentrować się na podstawowych celach swojej działalności.

Outsourcing funkcji personalnych sposobem na kryzys

Wydzielenie funkcji personalnych na zewnątrz może pomóc firmie w redukcji kosztów i przydać się szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego. Nie powinno to być jednak jedynym powodem, dla którego wybierzemy takie rozwiązanie.

Wyspecjalizowany doradca, czyli outsourcing procesów rekrutacyjnych alternatywą dla działu rekrutacji w firmie

Co warto wiedzieć o outsourcingu kadrowo-płacowym

Czy outsourcing ma sens?

Wyprowadzanie różnych aktywności na zewnątrz firm ma w Polsce coraz więcej zwolenników. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że Polska stała się jednym z krajów dostarczających usługi outsourcingowe na skalę międzynarodową. Z szacunków Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce z 2009 r. wynika, że sama branża centrów usług biznesowych (BPO/SSC), przy zatrudnieniu ok. 45 tys. osób, generowała w ubiegłym roku dla polskiej gospodarki około 2 miliardów dolarów rocznie.

Outsourcing, czyli zlecanie prac przedsiębiorstwom zewnętrznym

Outsourcing oznacza świadomą rezygnację przedsiębiorstwa z jednego lub więcej rodzajów działalności wewnętrznej na rzecz korzystania z usług innych przedsiębiorstw.

Efektywność kadr na przykładzie doświadczenia firm outsourcingowych

Kluczem do sukcesu firm outsourcingowych jest odpowiedni dobór kadr, dobra organizacja pracy, sprawne procedury i wykorzystanie wypróbowanych narzędzi. Firma outsourcingowa, aby zmotywować pracowników i zachęcić ich do wytężonej pracy, musi także umieć odpowiadać na potrzeby swoich specjalistów, dbać o ich komfort i ciągły rozwój.

Kadry na odległość

Outsourcing kadrowo-płacowy zaczyna być coraz bardziej popularny. Wiele firm decyduje się na zlecanie na zewnątrz tej funkcji. Wdrożenie outsourcingu kadrowo-płacowego powoduje bowiem uproszczenie struktury działu HR firmy oraz pozwala zaoszczędzić czas, który może zostać wykorzystany na inne kluczowe aspekty działalności.

Przekazanie zadań firmy

Polskie przedsiębiorstwa coraz chętniej korzystają z outsourcingu, zlecając część istotnych zadań firmom zewnętrznym. W efekcie zmniejsza się liczba zatrudnionych w wewnętrznych działach firm, a coraz więcej specjalistów przechodzi do pracy wewnątrz struktur usługodawców outsourcingowych. Decyzja o przekazaniu wewnętrznych sił przedsiębiorstwa partnerowi zewnętrznemu łączy się z wieloma wyzwaniami dla firmy macierzystej.

Outsourcing a prawo pracy

Pracodawcy powinni pamiętać, że brak przepisów chroniących pracowników przed outsourcingiem w prawie wspólnotowym nie oznacza braku ich ochrony przed zmianami strukturalnymi.

Jak przygotować i poprowadzić efektywne spotkanie?

Naszym firmowym problemem jest nadmiar spotkań. Zdarza się, że w kalendarzu mam trzy nachodzące na siebie zebrania. Podejmujemy na nich ustalenia, z których nie mamy czasu się wywiązać, bo znów się spotykamy. Jako przełożony przyczyniam się niestety do tej sytuacji. Z drugiej strony chcę regularnie spotykać się ze swoim zespołem. Dodatkowo kieruję projektami wymagającymi zebrań. Jak spotykać się efektywnie?

Ufać czy kontrolować

Wprowadzanie monitoringu zachowań pracowników (np. kamery, rejestrowanie rozmów telefonicznych itp.) mogłoby w pewnych sytuacjach zapobiec nadużyciom. Czasami jednak grozi pogorszeniem wizerunku firmy. Co wybrać?

Jak radzić sobie z nadmiarem wiadomości i zadań?

Jestem menedżerem średniego szczebla w dziale IT w dużej korporacji. Aby sprostać wszystkim zadaniom, dużo pracuję. Mimo to mam coraz więcej zaległości. Czuję się sfrustrowany i odnoszę wrażenie, że ile bym nie pracował, nie zdążę ze wszystkim. Nagromadzenie spraw powoduje, że zaczynam mieć kłopoty z koncentracją i zajmuję się kilkoma tematami naraz. Czy jest sposób, aby radzić sobie lepiej z natłokiem informacji i obowiązków?

Co zrobić z pracownikiem, który nie wykazuje chęci do pracy?

Od pół roku jestem kierownikiem niewielkiego zespołu. Ostatnio mam problem z jednym z moich pracowników. Pracuje on u nas od miesiąca. Jest to jego drugi etat. Już wcześniej były trudności z dopasowaniem godzin jego pracy, ale ostatnio ostentacyjnie stwierdził, że traktuje pracę tylko jak zarabianie pieniędzy, nie stara się, bo jest zmęczony, nie lubi tego, ale robi, bo musi. Inni współpracownicy narzekają na jego niewielkie chęci i lenistwo. Mój przełożony, gdy usłyszał to, od razu podjął decyzję o zwolnieniu tego pracownika. Podejrzewam, że to ja będę musiał go o tym poinformować. Nie jestem do końca przekonany do tej decyzji. Nie wiem, jak to zrobić, bo jeszcze nie byłem w takiej sytuacji, a chciałbym to zrobić uczciwie i z klasą.

Czy rzucać na głęboką wodę

Sam pomysł budzi sprzeciw w dobie rozpieszczania pracowników. Naukowcy, doradcy i praktycy HRM prześcigają się w wymyślaniu rozbudowanych systemów służących do bezpiecznego startu utalentowanych pracowników na drodze przywództwa. Czy jednak słusznie?

Leczyć czy zwalniać?

Czy pracownika, który nadużywa alkoholu, należy nakłonić do terapii, czy lepiej się go po prostu pozbyć? Dziś, gdy media powtarzają informacje o braku rąk do pracy, o konieczności budowania wizerunku dobrego pracodawcy, powstał klimat sprzyjający tej pierwszej możliwości.

Trudny początek

Wprowadzanie głębokich zmian restrukturyzacyjnych w przedsiębiorstwie jest dużym wydarzeniem dla pracowników i kadry kierowniczej. Aby skutecznie wdrożyć nowe rozwiązania, trzeba profesjonalnie oddziaływać na psychologiczne i społeczne mechanizmy tkwiące w procesie przemian.

Co robić, by grupowo rozwiązać problem?

PROBLEMDyrektor personalny zorganizował warsztaty dla całego naszego działu. Mieliśmy przygotować nową strategię personalną. Zmarnowaliśmy dwa dni: nie byliśmy w stanie niczego sensownego wypracować i skończyło się tak jak zawsze - przełożony przedstawił swoją propozycję. Jak możemy nauczyć się grupowo rozwiązywać problemy?

Gdy odchodzą specjaliści - dlaczego warto rozmawiać ze zwalniającym się pracownikiem*

Pracodawcy zbyt szybko godzą się z myślą, że cenni pracownicy chcą odejść z pracy. Czasami warto przedyskutować powody rezygnacji i spróbować zaoferować pracownikowi lepsze warunki. Exit interview pozwala nie tylko uzyskać ważne informacje na temat organizacji, ale również może pomóc zatrzymać dobrego pracownika.

Markowy pracodawca

Istnieją firmy, o pracę w których ludzie walczą. Nie dlatego, że praca jest człowiekowi potrzebna, ale dlatego, że w tej konkretnej organizacji warto być zatrudnionym. To oczywiste, że wizerunek najlepszego miejsca pracy pociąga za sobą wymierne i sprawdzone korzyści dla przedsiębiorstwa. Co odróżnia firmę, która ma taką opinię od tej, która chciałaby ją mieć?

Partner w biznesie

Analiza przeprowadzonego po raz trzeci badania „European HR Barometer. HR Trends and Perspectives 2008-2010”* pokazała różnice między podejściem działów ds. HR i zarządu do kluczowych zadań, które powinny być realizowane przez specjalistów zarządzania kadrami. Dla przedstawicieli kierownictwa firm priorytetem była realizacja procesów i osiąganie wymiernych wyników, natomiast dla haerowców - wdrażanie procedur i systemów w organizacji.

REKLAMA