REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Zwolnienia grupowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kompetencje osobiste mediatora w organizacji

Kiedy w firmie pojawiają się kłopoty związane z konfliktem, zarówno jego strony, jak i obserwatorzy odczuwają bezradność. W naturalnym odruchu szukają kogoś silnego i dojrzałego, kto pomoże im rozwiązać tę sytuację. Jakie cechy osobiste powinien posiadać mediator, aby sprostać tak dużym oczekiwaniom?

Wolontariat pracowniczy sposobem na budowanie kultury organizacji

Lista charytatywnych aktywności pracowników wolontariuszy jest bardzo długa. Tak długa, jak może być lista społecznych potrzeb i pracowniczej kreatywności. A jeśli ujęta jest w dobrze przygotowaną strategię i przy wsparciu szefa – można się spodziewać, że wciąż będzie się wydłużać.

Kariera w międzynarodowym środowisku – opis praktyk

Praca w międzynarodowej firmie wiąże się z możliwością rozwoju zawodowego oraz podnoszenia kwalifikacji i umiejętności. Dzięki zatrudnieniu w międzynarodowym środowisku pracownicy nie tylko mają dostęp do najlepszych praktyk, najnowocześniejszych technologii, lecz także poszerzają horyzonty, poznają świat i stają się wrażliwi kulturowo.

Zmiany w organizacji a problematyka zdrowia pracowników

Restrukturyzacja nie musi być znakiem gorszej kondycji firmy, często jest związana z rozwojem przedsiębiorstwa. Niezależnie od genezy, proces ten zawsze powoduje „trzęsienie ziemi” w firmie, tym silniejsze, im większe są redukcje zatrudnienia. Jeżeli proces ten jest niewłaściwie prowadzony, to może powodować zagrożenie dla kondycji psychofizycznej wszystkich pracowników – tych pozostających w firmie i tych zwalnianych.

Mediacje jako narzędzie wspierania zmiany w organizacji

W sytuacjach zmian w firmie o konflikt bardzo łatwo. Kto jest za niego odpowiedzialny? Liderzy? Zespół? Prezes? Na żadne z tych pytań nie można odpowiedzieć twierdząco. Konflikt jest nieuniknioną częścią rozwoju firmy, za jego pojawienie się odpowiedzialne jest życie i kreatywność. Warto jednak wyczuć moment, kiedy sprawy nazbyt się komplikują i zagrażają temu rozwojowi.

W jakim kierunku rozwijać dzisiaj menedżerów

Menedżerowie są obecnie konfrontowani z coraz trudniejszymi wyzwaniami, a standardowe tematy szkoleń obejmujące w swym zakresie klasyczne funkcje menedżerskie nie są już wystarczające. Sami zaś menedżerowie, przynajmniej ci doświadczeni, idą na kolejne szkolenie z motywowania pracowników ze znudzoną miną. W jakim kierunku rozwijać dzisiaj menedżerów, w czasach kiedy zarówno oni, jak i ich podwładni muszą zmierzyć się z nowym żywiołem, jakim jest kompleksowość.

Słowa czy mowa ciała - co ma wpływ na pierwsze wrażenie?

Podczas jednego ze szkoleń dowiedziałem się, że za wywieranie pierwszego wrażenia tylko w niewielkim stopniu odpowiadają słowa, a kluczowa jest mowa ciała. Trener prowadzący inne ze szkoleń przedstawił nam zupełnie inne dane. Jak wygląda to naprawdę?

Czy urlop wychowawczy wpływa na wysokość odprawy z tytułu zwolnień grupowych

Jesteśmy prywatnym pracodawcą zatrudniającym ponad 60 osób. Jedna z pracownic, której łączny staż pracy w naszej firmie wynosi 7 lat, do końca listopada 2011 r. przebywała na urlopie wychowawczym. W grudniu br. z powodu likwidacji części etatów wręczyliśmy jej pismo o rozwiązaniu umowy o pracę z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia, w czasie którego zwolnimy ją ze świadczenia pracy. W jakiej wysokości będzie przysługiwać tej pracownicy odprawa i czy po ustaniu zatrudnienia może ubiegać się o zasiłek dla bezrobotnych?

Zakaz dyskryminacji przy wypowiedzeniu umowy o pracę

Podczas zwalniania pracowników pracodawca musi uwzględniać zakaz dyskryminacji. Dotyczy to zarówno zwykłego wypowiedzenia umowy, jak i rozwiązania jej na podstawie ustawy o zwolnieniach grupowych czy też zwolnienia dyscyplinarnego.

Rośnie liczba tracących pracę w ramach zwolnień grupowych

Do końca października w województwie śląskim w ramach zwolnień grupowych pracę straciło prawie o połowę więcej osób niż w całym zeszłym roku. Rekordowy był październik, kiedy działające w regionie firmy zwolniły w ten sposób prawie tysiąc osób.

W jaki sposób doskonalić kondycję interpersonalną?

Programy typu workplace wellness są znamiennym sygnałem wskazującym, że pracodawcy coraz częściej wdrażają w praktykę mądrość zawartą w słowach w zdrowym ciele zdrowy duch. Wspieranie pracowników w prowadzeniu zdrowego trybu życia i dbaniu o kondycję fizyczną ma na celu oczywiście zwiększenie ich wigoru do pracy, zaś w konsekwencji produktywności. Ponieważ każdy z nas pracuje z innymi ludźmi, a przynajmniej dla innych ludzi, włączając w to przełożonych i klientów, otoczenie naszej pracy ma charakter interpersonalny. Zwiększenie produktywności w takim otoczeniu wymaga więc dbałości nie tylko o tężyznę fizyczną, lecz także o kondycję interpersonalną.Czym ona jest? W jaki sposób można ją zwiększyć?

Czy zawsze pracownikowi przysługuje odprawa pieniężna przy zwolnieniach grupowych

Zasadą jest, że pracownik zwolniony z pracy w ramach zwolnień grupowych ma prawo do odprawy pieniężnej. Czy istnieją sytuację w których pracownik nie otrzyma prawa do odprawy.

Rozwiązania on-line wsparciem w rekrutacji i systemowym zarządzaniu talentami

Kiedy pracownikowi należy wypłacić odprawę

Pracownikowi przysługuje dodatkowe świadczenie pieniężne w postaci odprawy w sytuacjach określonych przez przepisy prawa pracy. Pracodawca wypłaca ją m.in. w przypadku przejścia pracownika na emeryturę.

Zwolnienia grupowe - wysokość odprawy pieniężnej w 2012 roku

22500 zł - tyle będzie wynosić w 2012 roku maksymalna wysokość odprawy pieniężnej z tytułu zwolnienia grupowego.

Funkcjonalność systemów HCM. Zastosowanie i zalety rozwiązań informatycznych wspomagających zarządzanie ludźmi w firmie

Standard to inaczej zbiór kryteriów, które w powszechny sposób określają wymagania i cechy, które charakteryzują daną dziedzinę życia. W wielu publikacjach i wystąpieniach podnoszony był również temat standardu w zakresie HCM (Zarządzanie Kapitałem Ludzkim). Czy doczekaliśmy się takiego standardu i czy jest on powszechnie stosowany wśród systemów informatycznych, które określają się mianem systemów HCM?

Czy urlop bezpłatny chroni pracownika przed zwolnieniem

W czasie urlopu bezpłatnego pracownika stosunek pracy ulega zawieszeniu. Pracodawca nie może jednak co do zasady zwolnić pracownika w czasie korzystania przez niego z urlopu bezpłatnego ani też wypowiedzieć mu warunków pracy lub płacy.

Jak skutecznie rozwiązywać konflikty w zespole?

W naszym zespole niekiedy pojawiają się rozbieżne zdania i drobne sprzeczki. Często pojawiają się też konflikty z innymi działami organizacji, szczególnie tymi, które mają sprzeczne z naszymi interesy. Jak radzić sobie w takich sytuacjach?

Świadectwo pracy - nowelizacja rozporządzenia

Ministerstwo Pracy Polityki Społecznej pracuje nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania. Zmiana przepisów ma na celu ujednolicenie zasad wydawania świadectwa pracy.

Kim jest mediator i jaka jest jego rola w rozwiązywaniu konfliktów?

Jak przeprowadzić likwidację stanowiska pracy

Likwidacja stanowiska pracy umożliwia obniżenie kosztów działalności pracodawcy, zwłaszcza w czasie kryzysu gospodarczego. Warto jednak pamiętać, że sąd pracy może zbadać czy likwidacja jest autentyczna czy też ma jedynie charakter pozorny.

Stopa bezrobocia w lipcu

Stopa bezrobocia w lipcu wyniosła 11,7 proc. wobec 11,8 proc. w czerwcu - poinformował GUS. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy w końcu lipca wyniosła 1 mln 863,2 tys. osób.

Klimat porozumienia, czyli rola menedżera w procesie komunikacji w firmie

Komunikacja to społeczna konieczność. Dzięki komunikowaniu się ludzie realizują działania o bardzo złożonej strukturze. Komunikując się, określają i kreują otaczającą ich rzeczywistość społeczną – podejmują, realizują i koordynują własne działania z działaniami innych ludzi. Wypełniają społeczne rytuały, zaspokajają własne potrzeby emocjonalne, a także wyjaśniają sens dokonanych i podjętych działań własnych i cudzych.

Wykorzystanie nowoczesnego intranetu w organizacji

Portal intranetowy to podstawowe narzędzie pracy dla większości dużych firm i organizacji. Firmy wdrażające rozwiązania intranetowe wskazują, że właściwe wykorzystywanie intranetu generuje oszczędności rzędu nawet kilku tysięcy złotych rocznie na każdego pracownika oraz znacząco skraca czas poszukiwania informacji.

Wysokość odprawy pieniężnej w przypadku zmiany warunków wynagradzania przed rozwiązaniem umowy o pracę

Będziemy wypłacać kilku pracownikom odprawy pieniężne w związku z likwidacją jednego z działów w naszej firmie (podlegamy ustawie o zwolnieniach grupowych). Niektórzy z zatrudnionych na 2 miesiące przed rozwiązaniem umowy wystąpili z wnioskiem o obniżenie etatu, na co zgodziliśmy się. Zmiana etatu spowodowała jednoczesne obniżenie przysługującego im wynagrodzenia. Pracownicy otrzymywali wynagrodzenia w stałej stawce oraz procentowe premie miesięczne i kwartalne obliczane od płacy zasadniczej. Od jakiej podstawy powinniśmy obliczyć przysługujące im odprawy?

Uprawnienia kontrolne związku zawodowego

Dlaczego podstawowe umiejętności komunikacyjne są tak istotne?

Zauważyłem, że moi podwładni, liniowi menedżerowie, nie znają dobrze swoich pracowników. Mamy tak dużo pracy, że wszyscy są nieustannie zajęci swoimi projektami, realizowaniem celów i wypełnianiem raportów. Czego powinienem wymagać od swoich menedżerów, żeby lepiej poznali swoich pracowników?

Kiedy zwolnienia grupowe, a kiedy indywidualne

Zatrudnienie pracownika w firmie zwykle po znajomości

W większości małych i średnich firm dominuje zatrudnienie z polecenia, tzn. po znajomości - wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Socjologii Ekonomicznej Szkoły Głównej Handlowej.

Inwestycja w komunikację

Rozmowa z Barbarą Fagan-Smith, założycielem i prezesem ROI Communication

Rola internetowych sieci społecznych w zarządzaniu

Internetowe sieci społeczne przyciągają setki milionów internautów na całym świecie, którzy używają ich do celów prywatnych i służbowych. Co tak naprawdę skłania ludzi do używania tych platform? Firmy rozumiejące cele, którymi kierują się użytkownicy, będą w stanie czerpać korzyści z istnienia tych platform.

Jak usprawnić komunikację

Umiejętność słuchania jest warunkiem skutecznego komunikowania się. Badania wykazują, że tylko 10 proc. ludzi potrafi wysłuchać swojego rozmówcę spokojnie i z uwagą. Powszechnie uważa się, że w kontaktach interpersonalnych główną rolę przypisuje się mówiącemu. Jednak praktyka wykazała, że słuchanie jest ważniejszym ogniwem w tym łańcuchu.

Czy niewypłacone wynagrodzenie chorobowe należy wykazać w świadectwie pracy

Firma zamierza zwolnić wszystkich pracowników. Pracownicy są zatrudnieni na podstawie umów terminowych. Dodatkowo, od kwietnia nie wypłaca wynagrodzeń ze względu na brak środków finansowych. Obecnie przygotowuje świadectwa pracy. W jaki sposób powinniśmy wypełnić odpowiednie punkty świadectwa pracy, jeżeli pracownicy przebywali na zwolnieniach chorobowych w kwietniu i w maju, i za czas niezdolności do pracy w tych miesiącach nie otrzymali wynagrodzenia chorobowego? Czy są to wciąż okresy nieskładkowe?

Ustawa o racjonalizacji zatrudnienia w administracji nie wejdzie w życie

Trybunał Konstytucyjny (TK) orzekł, że ustawa o racjonalizacji zatrudnienia w administracji, zaskarżona przez prezydenta, nie może wejść w życie.

Atmosfera pracy - czy ujawniać emocje?

W poprzedniej pracy pracowałam kilka lat i przyzwyczaiłam się do bardzo spokojnego, wręcz chłodnego stylu zarządzania szefa, który nigdy nie pokazywał po sobie żadnych emocji. Również pracownicy nie nawiązywali ze sobą bliższych relacji, utrzymując dystans i chłodną rezerwę. Atmosfera pracy mojego obecnego zespołu jest diametralnie różna, zdarza się, że ludzie na siebie pokrzykują, zdarzają się wybuchy złości, silnego zdenerwowania. Jest też sporo śmiechu, żartowania, wspólnych rozmów, niekoniecznie o pracy. Szybko zaaklimatyzowałam się w nowych warunkach, czasami jednak nie wiem, jak się zachować, szczególnie w sytuacjach, gdy silne emocje kolegów dochodzą do głosu.

Cykl życia firmy

Rozmowa z dr. Ichakiem Adizesem, światowej sławy ekspertem w dziedzinie poprawy efektywności przedsiębiorstw

Zmniejszenie środków na Fundusz Pracy zwiększy bezrobocie

W 2011 r. urzędy pracy mają o 70 proc. mniej środków na walkę z bezrobociem niż w 2010 r. Drastyczne zmniejszanie przez Ministerstwo Finansów środków na Fundusz Pracy doprowadzi do wzrostu bezrobocia.

HRM bez doradztwa?

„Jak to możliwe, że wam się udało bez pomocy konsultingu wdrożyć taki duży system?” – słyszymy nieraz pełne podziwu pytania kierowane do dyrektorów personalnych występujących podczas kongresów. Słyszymy też nieraz pełne zazdrości westchnienia: „inni to mają dobrze, bo zarząd nie skąpi na doradców zewnętrznych, a my to musimy wszystko robić sami”.

Transmisja on-line. Webcasting w działaniach personalnych

Coraz więcej polskich firm odkrywa korzyści ze stosowania nowych technologii w działaniach personalnych, stąd popularność webcastingu. Metoda ta pozwala na częstsze odbywanie spotkań i szkoleń, zmniejsza ich koszty, a dodatkowo jest proekologiczna.

Czy na zwolnieniu lekarskim można dorabiać u pracodawcy?

Zwolnienie lekarskie pracownika, szczególnie przedłużające się, jest dla pracodawcy dużym problemem. Z jednej strony, zadania tego pracownika muszą zostać wykonane, z drugiej strony niecelowe jest zatrudnianie innej osoby na zastępstwo, np. na dwa czy trzy miesiące.

Zwolnienie z powodu likwidacji stanowiska

Likwidacja stanowiska jest ważną i obiektywną przyczyną uzasadniającą dokonanie wypowiedzenia zmieniającego wówczas, gdy proces likwidacyjny jest na tyle zaawansowany, że nie ma wątpliwości, co do jego rzeczywistego przeprowadzenia w zakładzie pracy.

Obowiązek zwrotu świadczeń przez pracownika przywróconego do pracy

Pracodawca może żądać zwrotu świadczeń wypłaconych pracownikowi przywróconemu do pracy. Pracownik nie zawsze musi zwracać otrzymane świadczenia, dzieje się tak np. w przypadku odprawy z tytułu zwolnień grupowych.

Wypowiedzenie umowy o pracę podczas pobierania świadczenia rehabilitacyjnego

W kwietniu spadło bezrobocie

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS) szacuje, że stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła w kwietniu br. 12,6 proc. i w porównaniu do marca spadła o 0,5 pkt proc. Bezrobocie najbardziej bezrobocie obniżyło się w woj. warmińsko-mazurskim.

Jak określić zasady współpracy związku zawodowego i pracodawcy

W praktyce coraz popularniejsze staje się zawieranie porozumień, które są uszczegółowieniem przepisów ustawy związkowej. Takie porozumienie powinno jasno określać zasady współpracy pracodawcy i związku zawodowego.

Możliwy dalszy okresowy wzrost bezrobocia

Nabycie prawa do świadczenia przedemerytalnego

Spadek liczby bezrobotnych

GUS poinformował, że w marcu br. w porównaniu do lutego br. odnotowano nieznaczny spadek liczby bezrobotnych i stopy bezrobocia.

Odprawa dla pracownika w razie rozwiązania umowy o pracę

Pracownik zawarł z pracodawcą czteroletnią umowę na czas określony. Przepracował już trzy lata. Kilka dni temu pracodawca wręczył mu wypowiedzenie zmieniające z przyczyn ekonomicznych, w którym zaproponował obniżenie pełnego etatu do połowy. Jednocześnie pracodawca poinformował pracownika, że jeśli nie przyjmie propozycji, umowa ulegnie rozwiązaniu, a na jego miejsce zatrudni inną osobę na pół etatu. Czy postępowanie pracodawcy jest zgodne z prawem? Czy w razie zwolnienia pracownikowi przysługuje odprawa?

W jaki sposób płeć wpływa na budowanie relacji w firmie oraz komunikację między pracownikami

Wśród zasadniczych różnic między kobietami a mężczyznami w miejscu pracy dominują te w sposobie zarządzania, motywowania, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania problemów, a co za tym idzie, odmienne preferencje w zakresie technik sprzedaży, reklamy czy obsługi klienta. Jednak w żadnych sytuacjach zawodowych nasze różnice nie manifestują się tak silnie, jak w sferze komunikacji.

REKLAMA