Kategorie

Podatki, Zasiłek chorobowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik (48 lat) uległ wypadkowi w czasie pracy. Przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 3 miesiące (od kwietnia do czerwca) i w tym okresie był hospitalizowany przez 15 dni. Pracodawca powołał zespół powypadkowy, który uznał zdarzenie za wypadek przy pracy. Po sporządzeniu protokołu powypadkowego poszkodowanemu pracownikowi został wypłacony zasiłek w wysokości 100% z ubezpieczenia wypadkowego, mimo że pracownik jeszcze nie wykorzystał limitu 33 dni choroby w roku. Pracownik wystąpił do ZUS z wnioskiem o wypłatę odszkodowania z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu. ZUS jednak zakwestionował ustalenia pracodawcy zawarte w protokole powypadkowym i odmówił wypłaty odszkodowania. Jako uzasadnienie swojej decyzji ZUS wskazał, że zdarzenie nie miało związku z wykonywaną pracą. Jak w tej sytuacji powinniśmy skorygować podatki i składki?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zobowiązany jest sporządzić, a następnie przesłać informację o uzyskanych w 2010 r. dochodach wszystkim osobom, które choć przez jeden miesiąc minionego roku otrzymywały z ZUS świadczenie. Do 28 lutego formularze PIT otrzyma ponad 9 mln osób, z których ponad 8 mln to emeryci i renciści.