REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Kompetencje

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowoczesne zarządzanie talentami: jak sztuczna inteligencja wspiera plany rozwoju kompetencji pracowników

Życie bez konieczności pracy zawodowej? W 1930 roku John Maynard Keynes prognozował, że dzięki automatyzacji wnuki ówczesnych pracowników będą miały nowe możliwości życia bez konieczności pracy zawodowej. Automatyzacja miała wyeliminować potrzebę pracy, umożliwiając ludziom prowadzenie życia pełnego wolnego czasu. Dzisiaj jednak, zamiast końca pracy, widzimy transformację jej charakteru. Automatyzacja prowadzi do wygaśnięcia tradycyjnych umiejętności i powstawania nowych, bardziej wyspecjalizowanych kompetencji oraz konieczności adaptacji do nowych wymagań rynku.

Co to są kompetencje przyszłości i dlaczego są tak ważne na rynku pracy?

Czasy pracy przez całe życie w jednej firmie już minęły. Teraz pracownicy zmieniają stanowiska, branże, kształcą się w nowych kierunkach. Bardzo ważna staje się zdolność do adaptacji i rozwijania nowych umiejętności. Czym są kompetencje przyszłości? I które z nich mogą okazać się kluczowe na przyszłym rynku pracy?

Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce! Sprawdź, kogo poszukują pracodawcy.

Jaki zawód jest najbardziej poszukiwany w Polsce? Kogo na polskim rynku pracy brakuje nawet bardziej niż kierowców i informatyków? Kompetencje tych pracowników są niezbędne do uruchamiania nowych, dużych inwestycji.

Pracownik czy pracodawca – kto rozdaje karty w 2024 roku? [WYWIAD]

- W Polsce nie ma i nie będzie rynku pracodawcy. W kraju mierzymy się z niedoborem pracowników oraz luką kompetencji, a naprawie tej sytuacji nie sprzyjają trendy demograficzne. […] - Agnieszka Kolenda, dyrektor wykonawcza w Hays Poland. Czy to oznacza, że w 2024 roku karty na rynku pracy rozdaje pracownik?

REKLAMA

Kompetencje przyszłości - na jakie umiejętności będą patrzeć pracodawcy? [WYWIAD]

Kompetencje przyszłości czyli na jakie umiejętności będą patrzeć pracodawcy? Jakich kompetencji brakuje na rynku pracy? Jakie są wyzwania rynku pracy w 2024 roku? Jak pracodawcy radzą sobie z luką kompetencyjną? W jakim kierunku warto się szkolić? Na pytania odpowiada pani Anna Panek, członek zarządu odpowiedzialna za HR i Administrację w Soonly Finance.

Narzędzia do analizy kompetencji: Kluczowy element efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi wymaga precyzyjnej oceny kompetencji pracowników. Narzędzia do analizy kompetencji stają się nieodzownym elementem strategii personalnej, umożliwiając organizacjom zidentyfikowanie mocnych stron pracowników oraz obszarów do rozwoju. 

Kompetencje przyszłości: Siedem kluczowych umiejętności na rynku pracy

W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym technologia zmienia zasady gry w wielu dziedzinach życia, kompetencje zawodowe stają się coraz bardziej kluczowym czynnikiem sukcesu na rynku pracy. Przyszłość pracy będzie kształtowana przez nowoczesne technologie, zmieniające się trendy i globalne wyzwania. Dlatego warto zastanowić się, jakie umiejętności będą kluczowe w najbliższych latach i jak przygotować się do zmieniających się wymagań zawodowych.

Rynek pracy. Jakie zmiany przygotowują polskie firmy HR Tech

Gra badająca kompetencje miękkie kandydatów, narzędzie sprawdzające umiejętności programistów bez długotrwałych testów kodowania czy platforma do neuronauki, dzięki której pracownicy poświęcając 5 minut dziennie zwiększają swoje kwalifikacje. Polski rynek branży HR Tech liczący ponad 300 firm, z roku na rok rozwija się i pomaga zmienić to, w jaki sposób przebiegają m.in. procesy rekrutacyjne w firmach, szkolenia czy kadry i płace. Polskie Forum HR, zrzeszające największe firmy z branży usług HR, wyłoniło w konkursie trzy podmioty: Rankode, ReQiu i SeeWidely, które prezentowały najbardziej innowacyjne rozwiązania.

REKLAMA

Na rynku pracy przyszłości sprawdzą się uniwersalne kompetencje społeczne i cyfrowe

Już teraz wiemy, jakiego zestawu kompetencji będą potrzebowali młodzi ludzie bez względu na to, jak bardzo technologia wyprzedzi życie czy wyprzedzi edukację, powiedział dr hab. Paweł Poszytek, podczas światowego Forum Ekonomicznego Davos 2023.

Jakich kwalifikacji pracowników potrzebują pracodawcy?

Według ekspertów z Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) niezbędne jest silniejsze powiązanie edukacji i rynku pracy. Autorzy raportu „Zapotrzebowanie na kompetencje i kwalifikacje w regionalnych branżach wiodących” podkreślają rosnące znaczenie umiejętności. Wykształcenie formalne schodzi w opiniach pracodawców na drugi plan – aż w 80% ogłoszeń o pracę brak wymagań dotyczących wykształcenia. Zdaniem ekspertów to przejaw zmian na rynku pracy. Otwiera się era potwierdzonych umiejętności – kwalifikacji rynkowych.

Brak kompetencji blokuje innowacyjność firm

Przełomowe pomysły to tylko jeden z czynników innowacyjności w firmach. Drugim, równie istotnym, jest odpowiednie zarządzanie tymi pomysłami i ich wdrażanie. Do tego jednak potrzebny jest szereg kompetencji, których dziś w firmach brakuje i same to przyznają. Dwie na trzy twierdzą, że przeszkodą w podejmowaniu przez nie innowacji jest problem z pozyskaniem odpowiednich pracowników. Akademia Menadżera Innowacji – prowadzona przez PARP – ma tę lukę kompetencyjną zasypywać. Uczestniczący w niej menadżerowie przechodzą szereg szkoleń podnoszących ich umiejętności zarządzania w tym obszarze, ale także pracują z doradcami, którzy od lat zajmują się wdrażaniem innowacji.

5 najbardziej deficytowych kompetencji miękkich [BADANIE]

Według raportu ManpowerGroup obecnie najtrudniej u kandydatów do pracy znaleźć takie umiejętności jak odporność na stres i adaptacja. Jakie są najbardziej deficytowe kompetencje miękkie?

Badanie - jakich kompetencji brakuje liderom w Polsce i w Europie?

Połowa pracowników w Polsce nie otrzymuje wystarczającego wsparcia od swoich przełożonych podczas pracy zdalnej. Z badań przeprowadzonych przez GoodHabitz wraz z agencją badawczą Markteffect wynika, że wśród najważniejszych kompetencji, które powinni nabyć menedżerowie są umiejętności komunikacyjne, organizacyjne i budowania ducha zespołu.

Jakie zawody będą na topie w 2030 roku?

Oto TOP 6 zawodów, które będą najbardziej poszukiwane w 2030 roku. Sprawdź, jakie kompetencje rozwijać, aby za 10 lat przebierać w ofertach pracy.

Podniesienie kompetencji cyfrowych pracowników szkół rolniczych

Ministerstwo Rolnictwa poinformowało o programie szkoleniowym poświęconym zastosowaniu sztucznej inteligencji w rolnictwie. Program będzie obejmował szkoły podległe resortowi rolnictwa. Specjalnie przygotowane pracownie umożliwią w 2022 roku przeszkolenie ponad 200 nauczycieli i 3000 uczniów.

Kompetencje pracowników na polskim rynku pracy

Jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, aż 91 proc. firm ma trudności w pozyskiwaniu pracowników o odpowiednich kompetencjach. Jednocześnie 72 proc. polskich firm nie inwestowało w kapitał ludzki w 2021 r. i nie planuje takiego przedsięwzięcia w tym roku.

Jak wzmocnić pozycję młodych na rynku pracy?

Trwają prace nad Rządową Strategią na rzecz Młodego Pokolenia. Czy uda się wzmocnić sytuację młodych Polek i Polaków na rynku pracy? Sprawdź jakie są założenia Strategii na rzecz Młodego Pokolenia.

Rozwój zawodowy polskich pracowników

Zgodnie z najnowszym Monitorem Rynku Pracy 98 proc. ankietowanych deklaruje, że zależy im na rozwoju zawodowym. Chęć rozwoju zawodowego zależy od płci, wieku i wykształcenia. Dlaczego polscy pracownicy chcą rozwijać się zawodowo? Sprawdź najnowsze badania.

Kompetencje cyfrowe pracowników

Kompetencje cyfrowe są warunkiem koniecznym na rynku pracy. Polscy pracownicy wykazują dużą gotowość do zdobywania nowych kompetencji, a 62 proc. z nich pozytywnie ocenia swoje umiejętności cyfrowe.

Po pandemii młodym na rynku pracy jest ciężej

Z ubiegłorocznego badania PwC wynika, że prawie połowa młodych ludzi twierdzi, że pandemia negatywnie wpłynęła na ich szanse na rynku pracy. Z kolei 18,4 proc. dostrzega jej pozytywny wpływ. COVID-19 z pewnością przyspieszył transformację cyfrową zarówno firm, jak i samych pracowników. A to stawia przed nimi szereg wyzwań związanych m.in. z nabywaniem cyfrowych kompetencji. Nowy program szkoleniowo-stażowy Kariera Jutra – organizowany przez sektor publiczny i prywatny przy wsparciu środków unijnych – ma stworzyć nowe możliwości młodym ludziom, którzy chcą się rozwijać w obszarze marketingu internetowego, z drugiej strony wesprzeć w tym procesie polskie firmy, które wciąż borykają się z niedoborem specjalistów.

Aktywizacja zawodowa młodych 2022 r. – 13 mln zł z funduszy europejskich

Program "Kariera Jutra" to inwestycja w aktywizacje zawodową osób młodych. Program dotyczy osób w wieku do 30 roku życia. MFiPR poinformowało, ze przeznaczy na ten cel 30 mln zł z funduszy europejskich.

Młodzi kandydaci na rynku pracy

Czego brakuje młodym kandydatom do pracy? Sprawdź co na ten temat mówi raport zespołu z UJ na zlecenie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Kompetencje najchętniej zdobywane w Polsce [BADANIE]

Kompetencje najchętniej zdobywane w Polsce czyli czego uczą się Polacy - oto wyniki badania na temat rozwoju kompetencji i sposobów nauki.

Znajomość języka niemieckiego jako pożądana kompetencja

Znajomość języka niemieckiego to jedna z najbardziej pożądanych kompetencji językowych. Jaki poziom języka obcego wymagany jest do pracy w Polsce?

Co zachęca do pracy w IT?

Co najbardziej zachęca do pracy w IT? Zarobki, elastyczne podejście do pracownika, a może innowacyjność branży? Jakich kompetencji miękkich oczekują rekruterzy? Czy juniorzy często otrzymują awanse w IT?

Kto ma największe szanse na rynku pracy?

Kto obecnie ma największe szanse na rynku pracy? Co zmieniła pandemia? Jakie zawody to zawody przyszłości?

Deficyty kompetencji pracowników

Deficyty kompetencji pracowników to jedno z zagrożeń dla polskich firm w najbliższych latach. Jakich kompetencji brakuje? Jak temu zaradzić?

Kompetencje przyszłości [RAPORT]

Jakie kompetencje to kompetencje przyszłości? Jakie są trendy w zatrudnieniu w 2021 roku? Oto wyniki raportu.

Możliwość rozwoju w miejscu pracy - tego szukają kandydaci

Możliwość rozwoju w miejscu pracy jest bardzo ważnym kryterium przy wyborze pracodawcy. Okazuje się, że tego szukają kandydaci. Pandemia wpłynęła na chęć rozwoju zawodowego Polaków.

Pierwszy system monitorujący rynek pracy w Polsce

Powstanie pierwszy system monitorujący rynek pracy w Polsce. Pracuje nad nim Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Politechnika Rzeszowska. Kiedy powstanie?

Szkolenia zachęcają kandydatów do pracy w firmie

Szkolenia okazują się najpopularniejszą zachętą do pracy w firmie. Jakie bariery napotykają pracodawcy planujący doszkalać pracowników? Jakie korzyści przynosi inwestycja w pracowników?

Potrzeby kompetencyjne w IT i TCB po pandemii [RAPORT]

Jakie są potrzeby kompetencyjne w sektorach IT i TCB po pandemii COVID-19? Wymienia je raport „Potrzeby kompetencyjne w kontekście skutków pandemii koronawirusa”.

Czym jest syndrom oszusta?

Syndrom oszusta najczęściej dotyka kobiety. Czym jest? Jak sobie z nim radzić?

3 cechy silversów świadczące o tym, że warto ich zatrudnić

Silversi - kim są i czy warto ich zatrudnić? Oto 3 najważniejsze cechy, którymi dysponują: doświadczenie, odpowiedzialność, zaangażowanie.

Pokolenie Z a kompetencje cyfrowe

Pokolenie Z (czyli osoby, które wchodzą na rynek pracy w wieku 18-24 lat) dorastało w dobie szybkiego postępu technologicznego. Jak oceniają swoje kompetencje cyfrowe i ich znaczenie w przyszłości zawodowej?

Narzędzia do identyfikacji talentów - 3 zalety

Narzędzia do identyfikacji talentów pozwalają zwiększyć potencjał firmy. Jakie są 3 główne zalety tego typu narzędzi?

Finansista 2021- rekrutacja, zarobki

Finansista w 2021 r. to jeden z najbardziej poszukiwanych pracowników. Jakich kompetencji szukają rekruterzy? Jakich zarobków oczekują finansiści?

Relacje pracowników z przełożonymi [BADANIE]

Relacje pracowników z przełożonymi przedstawia badanie Hays Poland. Jak pracownicy oceniają działania menadżerów w czasie pandemii? Czego oczekują od swoich szefów?

Czym jest fast reset skills?

Fast reset skills - czym jest? Naucz się, wykorzystaj i zapomnij czyli szybkie resetowanie umiejętności przez pracowników. Cenią to pracodawcy.

Kompetencje miękkie - które są najbardziej pożądane?

Kompetencje miękkie coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Niełatwo znaleźć pracownika rzetelnego, odpowiedzialnego i zdyscyplinowanego. Jakie są najtrudniejsze do pozyskania kompetencje miękkie?

Jakie są nastroje polskich pracowników?

Pracownicy w Polsce ocenili swoją sytuację zawodową. Jakie są ich nastroje? Czy boją się o swoje zatrudnienie, a może wprost przeciwnie?

Kompetencje cyfrowe - tego wymagają pracodawcy [RAPORT]

Kompetencje cyfrowe - tego przede wszystkim wymagają pracodawcy. Cyfryzacja rynku pracy to trend przyspieszony przez epidemię koronawirusa. Jak nową rzeczywistość oceniają pracownicy? Na to pytanie odpowiada raport "Cyfrowa ewolucja kariery".

Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się w pracy

Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się w pracy - na czym polega? Czym charakteryzuje się potrzeba autonomii, kompetencji i relacji? Jakie są 2 typy celów teorii SDT?

Jak zatrzymać w firmie programistów?

Programista to wciąż bardzo pożądany zawód. Nawet w czasie pandemii osoby te nie martwią się, że nie znajdą nowej pracy. Jak zatrzymać w firmie najlepszych z nich? Czego oczekują od pracodawcy?

Kompetencje DevOps przepustką do wysokich zarobków w IT

Kompetencje DevOps są przepustką do wysokich zarobków w IT. Wciąż jednak jest niska podaż osób z kompetencjami programisty, wdrożeniowca i administratora jednocześnie. Osobę z kompetencjami DevOps poszukuje się 4 razy dłużej niż innego specjalisty z branży IT.

Jakie korzyści daje praca w innym kraju?

Niezwykle istotne jest, aby wciąż rozwijać się zawodowo i osobiście. Jedną z form rozwoju jest niewątpliwie praca w innym kraju. Może wiązać się ze strachem przed nieznanym, jednak warto zaryzykować. Jakie korzyści daje praca w międzynarodowym środowisku?

Fundusz Podnoszenia Kompetencji - pomysł Konfederacji Lewiatan

Konfederacja Lewiatan zaproponowała utworzenie Funduszu Podnoszenia Kompetencji. Dotychczasowe rozwiązania w postaci Zakładowego Funduszu Szkoleniowego (ZFS) i Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) nie zmieniły niskiego zaangażowania w szkolenia. Na czym polegałoby działanie Funduszu Podnoszenia Kompetencji?

Automatyzacja pracy a kompetencje pracowników

Współczesny handel w coraz większym stopniu ulega automatyzacji. W związku z tym od pracowników wymaga się kompetencji analitycznych.

Metody oceny kompetencji

W prężnie funkcjonujących organizacjach pracownicy zajmują się tym, w czym są najlepsi, a zespoły tworzone są tak, by umiejętności poszczególnych osób uzupełniały się. Do tego potrzebna jest jednak właściwie zaplanowana strategia zarządzania kompetencjami pozwalająca odpowiednio gospodarować kapitałem ludzkim w organizacji. Jakie metody warto w niej wykorzystać?

REKLAMA