Kategorie

Kompetencje

Kompetencje cyfrowe - tego przede wszystkim wymagają pracodawcy. Cyfryzacja rynku pracy to trend przyspieszony przez epidemię koronawirusa. Jak nową rzeczywistość oceniają pracownicy? Na to pytanie odpowiada raport "Cyfrowa ewolucja kariery".
Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się w pracy - na czym polega? Czym charakteryzuje się potrzeba autonomii, kompetencji i relacji? Jakie są 2 typy celów teorii SDT?
Programista to wciąż bardzo pożądany zawód. Nawet w czasie pandemii osoby te nie martwią się, że nie znajdą nowej pracy. Jak zatrzymać w firmie najlepszych z nich? Czego oczekują od pracodawcy?
Kompetencje DevOps są przepustką do wysokich zarobków w IT. Wciąż jednak jest niska podaż osób z kompetencjami programisty, wdrożeniowca i administratora jednocześnie. Osobę z kompetencjami DevOps poszukuje się 4 razy dłużej niż innego specjalisty z branży IT.
Niezwykle istotne jest, aby wciąż rozwijać się zawodowo i osobiście. Jedną z form rozwoju jest niewątpliwie praca w innym kraju. Może wiązać się ze strachem przed nieznanym, jednak warto zaryzykować. Jakie korzyści daje praca w międzynarodowym środowisku?
Konfederacja Lewiatan zaproponowała utworzenie Funduszu Podnoszenia Kompetencji. Dotychczasowe rozwiązania w postaci Zakładowego Funduszu Szkoleniowego (ZFS) i Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) nie zmieniły niskiego zaangażowania w szkolenia. Na czym polegałoby działanie Funduszu Podnoszenia Kompetencji?
Współczesny handel w coraz większym stopniu ulega automatyzacji. W związku z tym od pracowników wymaga się kompetencji analitycznych.
W prężnie funkcjonujących organizacjach pracownicy zajmują się tym, w czym są najlepsi, a zespoły tworzone są tak, by umiejętności poszczególnych osób uzupełniały się. Do tego potrzebna jest jednak właściwie zaplanowana strategia zarządzania kompetencjami pozwalająca odpowiednio gospodarować kapitałem ludzkim w organizacji. Jakie metody warto w niej wykorzystać?