REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak opanować stres przed rozmową kwalifikacyjną?

Każdej rozmowie kwalifikacyjnej towarzyszą emocje. Stres można opanować na kilka sposobów, na przykład poprzez pozytywne myślenie, które minimalizuje stres i dodaje pewności siebie podczas rozmowy.

Awans na stanowisko menedżerskie - jak zarządzać zespołem

Awans na stanowisko menedżerskie jest nagrodą, ale oznacza również duże zmiany. W szczególności gdy do obowiązków nowego kierownika należy zarządzanie zespołem. Odpowiednie przygotowanie menedżera do objęcia stanowiska może znacznie zmniejszyć ryzyko poważnych problemów.

Najpopularniejsze benefity pracownicze

Pracodawcy często próbują przyciągnąć pracowników niestandardowymi benefitami pracowniczymi. Które z nich są najpopularniejsze i co jeszcze nowego może zaproponować pracodawca?

Jak reagować na „trudne” pytania podczas prezentacji?

Prowadzenie prezentacji to codzienny element pracy przedstawicieli różnych branż, nie tylko szkoleniowej. Wielu prelegentów najbardziej obawia się momentu, w którym to odbiorcy przejmują ster, bo przecież pytania słuchaczy potrafią zaskakiwać. Jak reagować, gdy okazują się one szczególnie problematyczne?

REKLAMA

Jak się słyszą, tak współpracują – jak budować porozumienie w zespole?

Jeden z podwładnych zawsze szuka kompromisu, drugi obwinia się za wszystko, a trzeci zazwyczaj jest niezadowolony z siebie i innych? Zespół, którym zarządzasz, wcale nie jest w tym obszarze wyjątkowy – większość menedżerów ma w swoim teamie osoby, które zachowują i porozumiewają się w różny sposób. Stosunek do ludzi i świata często przejawia się właśnie poprzez styl komunikacji. Przyjrzyj się więc temu, w jaki sposób rozmawiają twoi pracownicy – dzięki temu możesz nie tylko sporo się o nich dowiedzieć, ale i pomóc im we współpracy i realizacji zadań.

Jak sprofilować CV pod pracodawcę - najważniejsze zasady

Profilowanie CV oznacza dopasowanie dokumentu do konkretnej oferty, stanowiska. Jakie są podstawowe zasady profilowania - podpowiadają eksperci.

Oceniaj uczciwie, działaj z wyprzedzeniem. Kompetencje a kwalifikacje

Od ponad dziesięciu lat zarabiam na życie przy pomocy stukania palcami w klawiaturę. Moje artykuły były publikowane w największych nośnikach medialnych w Polsce, co pozwala mi wierzyć, że robię to całkiem dobrze. Mimo to, biorąc pod uwagę kilka konkretnych aspektów, moje kwalifikacje zawodowe mogłyby zostać szybko zdyskredytowane, a już na pewno uznane za niezbyt imponujące...

Jak skutecznie znaleźć pracę po zwolnieniu

Zwolnienie z pracy należy do bardzo stresujących przeżyć w naszym życiu. Dlatego warto zastosować się do kilku porad eksperta - jak skutecznie znaleźć nowego pracodawcę i zachować przy tym pozytywną energię.

REKLAMA

Jakich zwrotów unikać w rozmowie z szefem

Przed rozmową o podwyżce lub awansie, warto przeanalizować swój sposób komunikacji z szefem i poprawić go. Jakich zachowań unikać, aby nie zostać negatywnie ocenionym przez pracodawcę?

Niepożądane zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Według ekspertów portalu Pracuj.pl, istnieją zachowania, które prowadzą do odrzucenia kandydata na początkowych etapach rekrutacji. Chcąc zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wymarzonej pracy, warto walczyć z takimi wadami jak pyszałkowatość czy brak opanowania.  

10 zdań, których nie powinieneś wypowiadać podczas rozmowy kwalifikacyjnej

W trakcie rozmowy potencjalny pracodawca ocenia nie tylko nasze kwalifikacje, ale również zachowanie. Przygląda się naszej postawie, a także bacznie analizuje wypowiedzi. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają, czego nie powinno się mówić podczas spotkania w sprawie pracy.

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które zainteresuje osoby z pokoleń X,Y,Z

Wymiana pokoleniowa na rynku pracy jest naturalnym procesem. W środowisku zawodowym najczęściej spotykamy trzy grupy wiekowe: pokolenie X, Y, Z. Dla tych poszczególnych grup istotne jest stworzenie osobnego ogłoszenia o pracę.

7 negatywnych cech, które można wywnioskować na podstawie CV

„Pokaż mi swoje CV, a powiem ci, kim jesteś.” – takie zdanie może wypowiedzieć każdy rekruter. W opinii ekspertów Pracuj.pl analiza dokumentu pozwala „wyczytać” pewne cechy, których kandydat nie ujawnia w sposób bezpośredni. Chodzi m.in. o lenistwo czy zarozumiałość.

6 błędów w CV, które należy wyeliminować

Jak zrekrutować pracownika pasującego do zespołu

Zatrudnienie nowego pracownika to szansa na rozwój firmy i wzmocnienie zespołu. Z drugiej strony nowy pracownik może sprawić, że dział zacznie się rozpadać. Dlatego, warto przeprowadzić taką rekrutację, która wyłoni najbardziej pasującą osobę do zespołu.

Czym zmotywować Polaka w pracy?

To, co motywuje jedną osobę, inną może zniechęcić do działania. Według badań Polacy są mocno przywiązani do zasad i cenią sobie stabilizację emocjonalną, a odczuwają niską potrzebę konkurowania. Austriaków najbardziej motywuje chęć zdobywania wiedzy, za to Finowie chcą delektować się posiłkami, być aktywni fizycznie i osiągać wysoki status społeczny. W kwestii zachęty do działania różnimy się jednak nie tylko jako narody. Jak poznać wewnętrzną motywację swoją oraz pracowników i jak może to pomóc w rozwoju zespołu?

Początki w nowej pracy - na co zwrócić uwagę

Osoby rozpoczynające nową pracę w firmie powinny poznać zasady panujące w biurze, między innymi dress code czy kwestie urlopu. Pozwoli to na zbudowaniu własnej pozycji już na początku nowej pracy.

Jak skutecznie delegować zadania

Trudności związane z delegowaniem można zminimalizować, jeżeli przekazywanie obowiązków zostanie potraktowane jako proces - podzielony na etapy. Delegowanie zadań krok po kroku wyjaśnia ekspert.

Premia i bonusy za polecenie pracownika?

Programy referencyjne są domeną w szczególności dużych, zagranicznych korporacji. Jak wynika z badań MonsterPolska większość firm jednak nie płaci za polecenie pracownika. W Polsce z możliwości wypłacania jednorazowej premii korzysta niecałe 4 proc. pracodawców.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Jak zorganizować święta w wielokulturowej firmie

Wielokulturowość w firmie jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Wyzwaniem dla pracodawcy może być zorganizowanie świąt, jeżeli w naszym zespole są osoby z różnych stron świata. Poznaj świąteczny savoire vivre, czyli jak i czy w ogóle organizować święta w firmie.

Jak unikać konfliktów w pracy

Niejednokrotnie źródłem konfliktów w pracy może być tylko jeden pracownik określony mianem "konfliktowy". Sposobów na uniknięcie sporów w pracy jest kilka. Jak rozmawiać z konfliktowym współpracownikiem?

Jak przygotować się rozmowy rekrutacyjnej w formie wideo

Rozmowa kwalifikacyjna w formie wideo coraz bardziej zyskuje na popularności. Ważne jest, aby odpowiednio się do niej przygotować. Oto 7 kroków, jak to zrobić, by zwiększyć swoje szanse na zdobycie pracy.

Zaświadczenie o niekaralności w bankach - zmiana w przepisach

Nowy Kodeks pracy rozszerzy prawo do pozyskiwania przez pracodawców zaświadczeń o niekaralności. Po zmianie przepisów, prawo do żądania zaświadczenia będą miały banki oraz pracodawcy z sektora usług.

Niezgodne z prawem pytania na rozmowie kwalifikacyjnej

Czy należy odpowiadać na wszystkie pytania pracodawcy? Co zrobić, gdy otrzymane pytanie jest niezgodne z prawem? Na kim spoczywa obowiązek udowodnienia dyskryminacji? O błędach i naruszeniach prawa przez pracodawców podczas rekrutacji pisze dr Katarzyna Antolak-Szymanski ze Szkoły Prawa Uniwersytetu SWPS.

Jak zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji

Dobre CV to jeden z najważniejszych punktów przy szukaniu pracy. Żeby zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji warto również skorzystać z innych sposobów. Eksperci przedstawiają 7 sposobów, które zwiększą szansę na znalezienie pracy.

Mobilny HR Manager – przydatna usługa dla małych i średnich firm

Duże firmy od dawna wiedzą, jak ważne stało się profesjonalne zarządzanie pracownikami. Ta świadomość powoli przenika również do małych i średnich firm. Dla nich jednak, wewnętrzny dział HR to duże wyzwania. Z pomocą przychodzi usługa Mobilnego HR Managera.

Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

Komunikacja działu kadrowo-płacowego z pracownikami przybiera zazwyczaj postać portalu pracowniczego, przez który zatrudnione osoby mają bezpośredni dostęp do danych dotyczących ich zatrudnienia. Jeszcze kilka lat temu była to nowość, dziś portal stał się koniecznością, a wymagania i świadomość pracowników stale się zmieniają. Pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł informacji.

Jak przygotować nowoczesne CV

Nowoczesne, kreatywne, dopracowane CV to duża szansa na zwrócenie uwagi rekruterów. Jak zatem napisać nowoczesne CV? Jaką czcionkę zastosować? Czym jest track record?

Zarządzanie małym zespołem to też wyzwanie

Koordynacja pracy kilkuset czy kilkudziesięciu osób to niełatwe zadanie. Co jednak, gdy liczba zaangażowanych w projekt nie jest tak duża – czy automatycznie oznacza to, że obowiązków jest mniej, a podołanie im jest łatwiejsze? A może wręcz przeciwnie – zarządzanie takim kilkuosobowym składem jest dla menedżera jeszcze bardziej wymagające?

Jak podnieść efektywność w polsko-ukraińskich zespołach?

Ogromne niedobory kadrowe w naszym kraju spowodowały, że przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z Ukrainy. Choć wielu z nas się wydaje, że są oni przyjmowani do prac fizycznych, to coraz częściej także na wyższe, menedżerskie stanowiska. Pomimo tego, że według badań około połowa Polaków i nieco więcej niż 50% Ukraińców dostrzega bliskość tradycji i stylów życia, w miejscach pracy zdarzają się nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych. Jak im zaradzić i zadbać o komunikację oraz efektywność w międzykulturowych zespołach?

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Rozmowa kwalifikacyjna jest momentem kluczowym na drodze do osiągnięcia sukcesu zawodowego. To właśnie od jej przebiegu, zależeć będzie nasze być albo nie być w wymarzonej firmie, branży czy też konkretnym zawodzie. W takiej sytuacji stres jest nieunikniony, więc oprócz przedmiotowej wiedzy i perfekcyjnego CV, warto tez pamiętać o odpowiednim stroju.

Low performance management minimalizuje ryzyko spadku efektywności pracowników

Menedżerowie często zastanawiają się co robić w sytuacji, gdy skuteczność zespołu już spadła. Czy nie lepiej jednak zapobiegać takim sytuacjom i minimalizować ryzyko obniżenia efektywności pracowników? Właśnie w tym pomaga low performance management. Jak wdrożyć w życie ten sposób zarządzania?

Syndrom stresu pourlopowego - jak go zminimalizować

W pierwszych dniach powrotu po urlopie może nas dopaść syndrom pourlopowy i chandra. Warto wiedzieć jak zminimalizować stres pourlopowy i zastosować tzw. wellness korporacyjny.

10 sposobów na zaoszczędzenie dni urlopowych

Jak pogodzić pracę z obowiązkami w życiu prywatnym? Jak załatwić prywatne sprawy, nie biorąc urlopu? Eksperci podpowiadają jak zaoszczędzić dni urlopowe, jeżeli chcemy załatwić sprawy prywatne a na koncie mamy tylko kilka dni urlopu.

Millenialsi – czy tak trudno ich zrozumieć?

Pokolenie Y - pierwsze, które wychowało się, otoczone przez nowoczesne technologie. Stereotypowo określane jako roszczeniowe, nieco oderwane od rzeczywistości, zanurzone w świecie social media, który wielu ich starszych kolegów uważa za barwną, płytką fanaberię dzisiejszych czasów. Pokolenie, które za 10 lat stanowić będzie 75% osób zatrudnionych, a co za tym idzie – w ogromnym stopniu ukształtuje rynek pracy. Czego możemy się po nim spodziewać?

Czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna to nie tylko przekazywanie informacji, lecz również pozwolenie pracownikom na udział w kształtowaniu środowiska pracy. Według badań największy wpływ na wyniki firmy ma partnerska i otwarta komunikacja z pracownikami.

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy? Jak zapobiec rotacji?

Jednym z głównych powodów rezygnacji z pracy jest niskie wynagrodzenie. Oprócz tego - brak systemów motywacyjnych czy brak odpowiedniej atmosfery. Co jeszcze sprawia, że pracownik chce odejść do innej firmy?

Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

Pracownicy działów HR coraz częściej rekrutują pracowników za pomocą mediów społecznościowych. Jak wykorzystać social media w rekrutacji?

Pierwsze kroki w nowej pracy

O najważniejsze zasady panujące w nowym miejscu pracy warto zapytać się już na rozmowie kwalifikacyjnej. Już na tym etapie jesteśmy w stanie zdecydować jakie zasady zaakceptujemy, a jakie nie.

Jak rekrutować menedżerów?

W obecnych czasach znalezienie dobrego menedżera jest wyzwaniem dla rekruterów. Poniżej kilka wskazówek, jak powinna przebiegać rekrutacja lidera.

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Odpowiednie ubranie podczas rozmowy kwalifikacyjnej może decydować o sukcesie. Coraz częściej można spotkać się z określeniem smart casual. Jak zatem ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Crowdsourcing, czyli jak wykorzystywać potencjał

Crowdsourcing jest procesem, dzięki któremu można czerpać z wiedzy grupy ludzi oraz ich potencjału, który wyraża się w poglądach, opiniach, czasie, a także zasobach.

Testy psychologiczne w rekrutacji pracowników

Testy psychologiczne są coraz bardziej popularne podczas rekrutacji, głównie na stanowiska menadżerskie i wymagające pracy w zespole. Istnieje duża grupa zawodów, gdzie przeprowadzenie testów psychofizycznych jest obowiązkowe.

Jakie pytania zadać pracodawcy podczas rozmowy rekrutacyjnej

Zadanie właściwych pytań przyszłemu pracodawcy na rozmowie kwalifikacyjnej może pomóc w podjęciu decyzji w sprawie wyboru danej firmy. O co zatem warto zapytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Tożsamość internetowa jako istotny element budowania wizerunku

Dobrnęliśmy do czasów, kiedy nasza tożsamość internetowa przestała być interesująca jedynie dla nas samych, a także naszych bliskich. Obecnie to istotny element budowania wizerunku, który warunkuje nie tylko postrzeganie nas przez znajomych, ale i stwarza pierwszy, podstawowy obraz widziany przez potencjalnego pracodawcę.

Onboarding, czyli jak ważna jest adaptacja nowego pracownika

Tak, kolejny obco brzmiący wyraz już na dobre rozpanoszył się po naszych rodzimych przedsiębiorstwach. Niezależnie od tego co sądzimy o barbaryzmach językowych, dobrze jest wiedzieć co będzie kryło się pod hipotetycznym stwierdzeniem rekrutera, że z całą pewnością otrzymamy onboarding na najwyższym poziomie.

Jak uatrakcyjnić wizerunek pracodawcy? Employer Branding, a Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

BMS Polska zaprasza na spotkanie "Jak uatrakcyjnić wizerunek pracodawcy? Employer Branding, a Społeczna Odpowiedzialność Biznesu", które odbędzie się w dniach 18-19 kwietnia 2017 r. w Warszawie, w hotelu Hilton.

Rola HR przy zwolnieniach grupowych

Rola działu HR w trakcie zwolnień grupowych jest niezwykle istotna. Wspieranie zwalnianych, pomoc w przeorganizowaniu działów, to tylko niektóre przykłady z jakimi może zetknąć się dział HR w sytuacji restrukturyzacji firmy.

Czym jest networking?

Jest to sieć kontaktów, które mogą pomóc ci osiągnąć sukces zawodowy – zarówno w kwestii znalezienia zatrudnienia, jak i ułatwienia dostępu do potrzebnych informacji czy lepszym wykonaniu powierzonych zadań. To ludzie, których poznanie może stać się dla ciebie trampoliną do satysfakcji biznesowej.

REKLAMA