REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak pogodzić stałą pracę i dodatkowe zlecenia

Pogodzenie stałego zatrudnienia z dodatkowymi zleceniami wymaga dużego zaangażowania i umiejętności pogodzenia obowiązków. W jaki sposób pogodzić prace w kilku miejscach?

Powrót do dawnej firmy, czyli dlaczego nie warto palić mostów

Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ale w przypadku życia zawodowego warto tę regułę nieco złagodzić i przyjąć, że odejście z organizacji nie musi definitywnie kończyć relacji. W aplikacjach widać zresztą, że momentów powrotowych jest całkiem sporo. Z odpowiednim nastawieniem i przygotowaniem – zarówno pracownika, jak organizacji – taki powrót może mieć wiele zalet.

Forum inspiracji Modern Employer - 26 października w Warszawie

Modern Employer to doskonała okazja dla decydentów w obszarach zarządzania i HR do zapoznania się z najnowszymi trendami w dziedzinie budowania zaangażowania, nowych technologii i adaptacji kultury start-up’ów – tak aby tworzyć innowacyjność i napędzać wzrosty. Wydarzenie odbędzie się 26 października w nowoczesnej przestrzeni Digital Knowledge Village w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Jak pozytywnie przejść okres próbny w pracy

Okres próbny to czas, który pozwala pracodawcy na sprawdzenie czy pracownik jest odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, a pracownikowi na sprawdzenie, czy decyzja o świadczeniu pracy u pracodawcy była słuszna. Jak wywrzeć dobre wrażenie i pozytywnie przejść okres próbny?

REKLAMA

Nie każdy od razu staje się Jamesem Bondem - jak dopasować ofertę rozwojową do pracownika?

Co łączy Jamesa Bonda, jego wstrząśnięte niezmieszane martini oraz dostarczane mu zabawki przez ekscentrycznego naukowca Q z zamawianiem, projektowaniem i realizacją szkoleń dla pracowników firmy? Otóż Bond wiedział, co zamawia. Badania pokazały, że wstrząśnięte martini było efektywniejsze w dezaktywacji nadtlenku wodoru niż mieszany drink, a oba były efektywniejsze niż czysty dżin lub wermut. Szkolenia natomiast zamawiamy i realizujemy w wersji „mieszanej”. Dlaczego tak się dzieje?

Konsekwencje podania nieprawdziwych informacji w CV

Podanie nieprawdziwych informacji w CV może mieć poważne konsekwencje. Za dołączenie sfałszowanych dokumentów potwierdzających na przykład ukończone studia lub szkolenia może grozić kara pozbawienia wolności.

W jaki sposób narzędzia wspierają budowanie zespołów?

O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?

XVII Edycja Konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi

Instytut Pracy i Spraw Socjalnych zainaugurował XVII edycję Konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w rywalizacji o statuetki, wyróżnienia i certyfikaty, które zostaną wręczone w grudniu 2016 roku podczas uroczystej Gali. Patronat medialny nad konkursem objął portal Infor.pl

REKLAMA

Zbyt wysokie kwalifikacje a rynek pracy

Zbyt wysokie kwalifikacje mogą być przeszkodą w rekrutacji, bowiem rekruterzy odrzucają podania nie pasujące do oferty w pierwszej kolejności. Jak znaleźć pracę mając za duże kwalifikacje?

Pytanie o powody odejścia z poprzedniej pracy na rozmowie kwalifikacyjnej

Pytanie o przyczyny odejścia z poprzedniej firmy na rozmowie kwalifikacyjnej często może być kłopotliwe. Przy odpowiedzi należy zachować ostrożność, bowiem rekruterzy mogą łatwo zweryfikować przyczyny odejścia kandydata z poprzedniej pracy.

Pokolenie Y na rynku pracy

Firmy rywalizują o młodych i ambitnych pracowników z pokolenia Y. Jak Millenialsi odnajdują się na rynku pracy? Jak ich zatrudniać oraz co najważniejsze - jak zatrzymać w firmie?

Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy „Prawo pracy 2016/2017 - kluczowe zmiany 2016 oraz planowane nowelizacje przepisów w 2017”

Zapraszamy do wzięcia udziału w Ogólnopolskim Kongresie Prawa Pracy – „Prawo pracy 2016/2017 - kluczowe zmiany 2016 oraz planowane nowelizacje przepisów w 2017", który odbędzie się w dniach 20-21 października 2016 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

10 powodów, dla których warto pomyśleć o zmianie pracy

Nie warto rezygnować z pracy pod wpływem impulsu czy w złości. Oto powody, dla których warto pomyśleć nad zmianą pracy.

Optymalizacja kosztów pracowniczych

Odpowiednie zarządzanie personelem i budżetem firmowym to podstawa w sprawnie działającym przedsiębiorstwie. Problemy gospodarcze na lokalnym i światowym rynku zmuszają pracodawców do zaciskania pasa i optymalizacji kosztów. Niekiedy szukają oni oszczędności, zmniejszając ilość etatów lub obcinając pensje. Czy jest to na pewno dobre rozwiązanie? Jak można ograniczyć koszty w firmie bez narażania pracowników?

Jak odświeżyć stare CV?

Jeżeli zamierzamy szukać nowej pracy, nie powinniśmy zapominać o odświeżeniu swojego starego CV. Jak zrobić, by CV było aktualne i zwracało uwagę rekruterów?

Onboarding, czyli jak wdrożyć nowego pracownika

Proces wprowadzania nowych pracowników na pokład organizacji to proces złożony, wymagający od zespołu zaangażowania – tak uwagi, jak i czasu. Rolą działu HR jest takie przygotowanie gruntu pod onboarding, by przebiegał on płynnie i był jasny zarówno dla osób w organizacji nowych, jak i obecnych członków zespołu.

Jakich zachowań unikać w pracy?

W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?

Na co warto zwrócić uwagę idąc na rozmowę kwalifikacyjną?

Nasz wygląd ma ogromny wpływ na to jak będą nas postrzegać ludzie. Tak samo jest z rozmową rekrutacyjną. Jeśli chcesz dostać pracę w renomowanej, międzynarodowej korporacji, musisz ubrać się odpowiednio. Równie ważna jest kultura osobista i ogólne zachowanie. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Jak wdrożyć nowego pracownika do firmy

Przychodzi nowy pracownik do firmy. To jasne, że nie czuje się komfortowo. Pojawia się stres i zakłopotanie, a te z kolei trochę przeszkadzają w próbie wywołania dobrego wrażenia. Przed pracownikiem duże wyzwanie. Nie zna przecież zasad panujących w firmie. Nie zdążył zapoznać się jeszcze z oczekiwaniami swojego nowego szefa. Podpowiadamy, jak skutecznie wdrożyć go do zespołu.

Utrata pracy - jak sobie z tym radzić?

Utrata zatrudnienia może być traumatycznym przeżyciem. To sytuacja, w której spadek samooceny może sprawić, że nie będziemy szukać nowej pracy. Jak sobie poradzić z lękiem, przerażeniem i stresem po nagłej utracie pracy?

Pożegnanie z pracownikiem. Czyli do czego służy exit interview?

O rozmowach wychodzących mówi się teraz sporo. Coraz więcej firm widzi w nich jedyną możliwość poznania rzeczywistych opinii pracowników na temat pracy w danej organizacji i powodów rezygnacji z niej. Bywa jednak, że chęć dowiedzenia się, co tak naprawdę pracownik myśli o firmie, jest powierzchowna, a uzyskane w ten sposób informacje nie są w żaden sposób wykorzystywane do poprawy relacji i funkcjonowania organizacji. A przecież rzetelnie prowadzona polityka exit interviews może mieć znaczący wpływ na ekonomię firmy i drastycznie zmniejszyć koszty jej funkcjonowania. Zwłaszcza jeśli mówimy o organizacji wykazującej dużą rotację kadr.

Wykształcenie czy doświadczenie - co jest ważniejsze?

Wielu młodych ludzi myśli sobie, że im lepsze wykształcenie zdobędzie, tym atrakcyjniejszą pracę dostanie. Nic bardziej mylnego. Obecnie zdecydowana większość młodych ludzi decyduje się pójść na studia. W związku z tym rynek pracy pełen jest kandydatów z wyższym wykształceniem i na rekruterach dyplom magistra nie robi żadnego wrażenia. Oczywiście wykształcenie jest bardzo ważne, jednak dużo ważniejsze jest doświadczenie.

Szukanie pracy w sezonie urlopowym

Sezon urlopowy w pełni. Nie oznacza to jednak, że nie należy w tym czasie szukać pracy - przeciwnie - warto dobrze wykorzystać wakacje na poszukiwanie pracy.

Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.

Jak rekrutować pracowników sezonowych

Zatrudnienie lojalnego pracownika sezonowego na jeden czy dwa miesiące jest kolejnym wyzwaniem dla rekruterów oraz pracodawców. Jak skutecznie rekrutować osoby do pracy na wakacje? Poniżej 10 rzeczy, o których warto powiedzieć pracownikowi sezonowemu, tak by nie zrezygnował z pracy po kilku dniach.

Recepta na skuteczny employer branding

Firma, która chce się rozwijać i mieć najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek. W tym celu z pomocą mogą przyjść działania budowania wizerunku dobrego pracodawcy, czyli employer branding.

Grywalizacja, czyli jak skutecznie zwiększyć zaangażowanie pracowników

Grywalizacja to jedno z tych narzędzi, które od pewnego czasu króluje w branży HR, znajdując zastosowanie w wielu jej obszarach, począwszy od procesów rekrutacyjnych, skończywszy na zarządzaniu personelem. W każdym z tych obszarów grywalizację można zastosować bardzo skutecznie. W jaki sposób? O tym w dalszej części artykułu.

Co chce wiedzieć kandydat zanim wyśle CV

Potencjalny pracownik, zanim złoży swoją aplikację powinien dowiedzieć się o kilku podstawowych kwestiach, m.in. czym zajmuje się firma oraz jaka panuje atmosfera w firmie. Poniżej 5 rzeczy, które chce wiedzieć kandydat zanim wyśle CV.

Bezpłatna konferencja HR Solutions Trends - 21 czerwca 2016 w Warszawie

Zapraszamy do udziału w bezpłatnej konferencji "HR Solutions Trends", która odbędzie się 21 czerwca 2016 r. w Warszawie. Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl

Jakie umiejętności wymienić w CV?

Starając się o zatrudnienie, w pierwszej kolejności wysyłamy CV. Warto poświęcić trochę czasu i zaprezentować umiejętności tak, by było jasne, jaką korzyść będzie miał z nich pracodawca.

Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy

Zarządzanie zespołem, w którym występuje różnorodność w postaci wieku, koloru skóry, religii, kultury może powodować strach. Jednakże różnorodność w miejscu pracy jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju i nie należy się jej obawiać.

Gdy idealny kandydat mówi „nie” w ostatniej chwili

Rekruter z wielu nadesłanych życiorysów wybiera kilka najbardziej obiecujących i umawia się z kandydatami na spotkanie. Większość reaguje bardzo entuzjastycznie, a kalendarz osoby rekrutującej zapełnia się kolejnymi terminami. Ostatecznie jednak na rozmowę przychodzi zaledwie garstka osób, a pozostali w ogóle nie informują o powodach swojej nieobecności. Taki scenariusz nie jest niestety dla wielu firm obcy. Nierzadko zdarzają się sytuacje, w których kandydat odwołuje spotkanie w ostatniej chwili, albo, co gorsza w ogóle nie powiadamia rekrutera o przyczynach rezygnacji. Dlaczego tak się dzieje i co powinien w tej sytuacji zrobić pracodawca?

E-learning a tradycyjne szkolenia dla pracowników

E-learning to nowe perspektywy. Dla pracodawcy i pracownika. To nowe perspektywy dla biznesu, który zmienia się diametralnie pod wieloma względami. O ile zmiany te zauważalne są choćby w sposobach prezentacji ofert, czy możliwościach dotarcia do potencjalnych klientów, zmianie nie ulega jednak konieczność nieustannego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji pracowników. Nie bez powodu mówi się przecież, że ludzie stanowią największy kapitał firmy, stąd też jedną z najlepszych inwestycji będzie ich szkolenie.

Poczta elektroniczna z programu kadrowego

W XXI wieku nie wyobrażamy sobie pracy bez tak podstawowego narzędzia, jakim na przestrzeni ostatniej dekady stała się poczta elektroniczna. Protokół SMTP został opracowany w latach 80-ych ubiegłego stulecia, jednak dopiero 20 lat później na dobre zadomowił się w polskich przedsiębiorstwach. Nic zatem dziwnego, że dzisiaj za pośrednictwem maila wysyłamy wszelkiego rodzaju dokumenty. Warto więc zadbać o to, by maksymalnie zautomatyzować ten proces.

Milenialsi w pracy

Nieustannie toczy się dyskusja o roli, jaką milenialsi mają do odegrania na rynku pracy i postawie, którą wobec nich powinni przyjąć pracodawcy. Odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania na temat pokolenia Y udzielają Chip Espinoza wraz z Peterem Millerem, Curtisem Batemanem oraz Curtisem Garbettem w książce „Milenialsi w pracy. 7 umiejętności, które powinni posiąść dwudziestokilkulatkowie, by móc pokonywać progi i bariery w życiu i pracy".

Jak dostosować język do określonej specjalizacji/branży?

To w pracy spędzamy większość czasu. Dlatego ucząc się języka obcego, powinniśmy poznawać go w taki sposób, który umożliwi nam posługiwanie się nim właśnie w celach zawodowych. Niestety, takiego języka nie nauczymy się na kursie językowym o charakterze ogólnym.

Prawo Pracy 2016 w pigułce - 12-13 maja 2016 r. w Zakopanem

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do uczestnictwa w warsztacie PRAWO PRACY 2016 W PIGUŁCE – najnowsze i planowane zmiany, praktyczne rozwiązania, który odbędzie się w dniach 12-13 maja w Zakopanem. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Motywacja 3.0, czyli jak skutecznie zmotywować pracownika

Motywacja 2.0, opierająca się na systemie nagród i kar, czyli dobrze wszystkim znanej metodzie kija i marchewki jest najbardziej popularną formą motywacji pracowników do efektywniejszego działania. Coraz częściej dostrzega się jednak, że sposób ten jest niestety dość krótkotrwały i nie przynosi pożądanych efektów. Jak więc skutecznie zachęcić zespół do większego zaangażowania w pracę? Z pomocą przychodzi tzw. motywacja 3.0, polegająca na pobudzaniu wewnętrznej motywacji człowieka.

Referencje po zakończeniu pracy

Referencje pozwalają na zarekomendowanie pracownika u przyszłego pracodawcy. Stanowią one kartę przetargową i pomagają wyróżnić się z tłumu. Jak poprosić szefa o referencje?

Jak zdobyć dofinansowanie na kurs z urzędu pracy

Dofinansowanie kształcenia z urzędu pracy dostępne jest wyłącznie dla osób, które faktycznie świadczą pracę. Urząd pracy może sfinansować 80 proc. kosztów szkolenia, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw aż 100 proc. Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?

Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?

Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.

Bezpłatna Konferencja –„INTEGRATED IT SYSTEMS” 21 kwietnia 2016 r. w Warszawie

Zapraszamy na konferencję, na której zaprezentujemy zarządzanie, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii systemowych, znacznie optymalizujących wewnętrzne i zewnętrzne procesy rozwoju przedsiębiorstw i instytucji. Poznaj korzyści z wdrożenia tych systemów! Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl

Najczęstsze powody zmiany pracy

W życiu każdego z nas nadchodzi taki moment, kiedy trzeba coś zmienić. Za niskie zarobki, brak możliwości rozwoju i awansu, problemy z szefem - to tylko niektóre z najczęstszych przyczyn zmiany pracy.

ATS w rekrutacji, zwłaszcza tej przyjaznej

ATS to jedno z tych narzędzi, bez których trudno wyobrazić dziś sobie sprawne i skuteczne zarządzanie procesami rekrutacyjnymi oraz bazą kandydatów. Oprogramowanie stworzono w celu uporządkowania tych procesów, ich skrócenia i podwyższenia skuteczności. Jak sprawdza się na co dzień? W jaki sposób wdraża się dzięki niemu zasady przyjaznej rekrutacji?

Jak skutecznie przejść przez proces rekrutacji

Proces rekrutacji nie należy do najłatwiejszych. Specjaliści od rekrutacji wszystko szczegółowo sprawdzają. Warto wiedzieć, co zrobić by skutecznie przejść etapy rekrutacji.

Po co tworzyć ścieżki karier i opisy stanowisk?

W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.

Jak wynegocjować lepsze warunki pracy?

Pracodawcy muszą się starać aby utrzymać w firmie najlepszych i wartościowych pracowników. Natomiast pracownik może wykorzystać sytuację, która panuje na rynku pracy i starać się wynegocjować lepsze warunki pracy, np. podwyżkę. Jak to zrobić?

Konferencja FAIR HR 2016 "Dobre praktyki współpracy i zatrudniania" - 17 marca 2016 r.

Konferencja Fair HR 2016 "Dobre praktyki współpracy i zatrudniania" odbędzie się 17 marca w Gliwickim Centrum Edukacji i Biznesu. Eksperci podzielą się swoją wiedzą i dobrymi praktykami w zakresie zatrudniania. Konferencja kierowana jest do dyrektorów personalnych, menadżerów, specjalistów ds. kadr i płac, rekruterów oraz pracodawców. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Jak dbać o zawodowe kontakty?

Budowanie bazy profesjonalnych kontaktów biznesowych to sposób na lepsze perspektywy zawodowe. Własną bazą należy odpowiednio zarządzać. Jak to zrobić?

REKLAMA