To, co motywuje jedną osobę, inną może zniechęcić do działania. Według badań Polacy są mocno przywiązani do zasad i cenią sobie stabilizację emocjonalną, a odczuwają niską potrzebę konkurowania. Austriaków najbardziej motywuje chęć zdobywania wiedzy, za to Finowie chcą delektować się posiłkami, być aktywni fizycznie i osiągać wysoki status społeczny. W kwestii zachęty do działania różnimy się jednak nie tylko jako narody. Jak poznać wewnętrzną motywację swoją oraz pracowników i jak może to pomóc w rozwoju zespołu?
Ogromne niedobory kadrowe w naszym kraju spowodowały, że przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z Ukrainy. Choć wielu z nas się wydaje, że są oni przyjmowani do prac fizycznych, to coraz częściej także na wyższe, menedżerskie stanowiska. Pomimo tego, że według badań około połowa Polaków i nieco więcej niż 50% Ukraińców dostrzega bliskość tradycji i stylów życia, w miejscach pracy zdarzają się nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych. Jak im zaradzić i zadbać o komunikację oraz efektywność w międzykulturowych zespołach?
Pokolenie Y - pierwsze, które wychowało się, otoczone przez nowoczesne technologie. Stereotypowo określane jako roszczeniowe, nieco oderwane od rzeczywistości, zanurzone w świecie social media, który wielu ich starszych kolegów uważa za barwną, płytką fanaberię dzisiejszych czasów. Pokolenie, które za 10 lat stanowić będzie 75% osób zatrudnionych, a co za tym idzie – w ogromnym stopniu ukształtuje rynek pracy. Czego możemy się po nim spodziewać?
Dobrnęliśmy do czasów, kiedy nasza tożsamość internetowa przestała być interesująca jedynie dla nas samych, a także naszych bliskich. Obecnie to istotny element budowania wizerunku, który warunkuje nie tylko postrzeganie nas przez znajomych, ale i stwarza pierwszy, podstawowy obraz widziany przez potencjalnego pracodawcę.
Co predysponuje nas do wykonywania konkretnego zawodu? Co sprawia, że czujemy się wystarczająco kompetentni, aby pełnić określoną funkcję? Oczywistymi odpowiedziami są: wykształcenie, zdolności czy aspiracje. Nie jest to jednak aż tak oczywiste w przypadku obszarów zawodowych zdominowanych przez konkretną płeć, przykładowo tych, które stereotypowo postrzegane są jakie męskie.