REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych
Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy działów HR coraz częściej rekrutują pracowników za pomocą mediów społecznościowych. Jak wykorzystać social media w rekrutacji?

Pokusa, by do woli korzystać z narzędzi social media w rekrutacji, jest wielka. Miliony profili to miliony potencjalnych pracowników. A zasoby online pełne danych o użytkownikach, czy ci o to dbają, czy nie. Po takie narzędzia trzeba jednak sięgać rozsądnie.

REKLAMA

Autopromocja

Jak pracownicy działów HR mogą wykorzystać media społecznościowe? Które ze znalezionych w sieci informacji powinni uwzględnić w procesie rekrutacji, a które pominąć? Czy używanie social media jest etyczne?

INFORAKADEMIA poleca: Rozmowa rekrutacyjna

Zadajesz sobie te pytania? Sprawdź trzy kroki, jak mądrze korzystać z mediów społecznościowych w rekrutacji:

Krok 1: Bądź obecny

REKLAMA

Zanim więc rzucisz się na głębokie wody mediów społecznościowych, dobrze się przygotuj. Przede wszystkim – poznaj dostępne narzędzia i znajdź odpowiednie dla swojej firmy. Rekrutacja na takich portalach powinna być spójna i przemyślana. Jaki ton przyjmujemy? Co komunikujemy? Na te pytania trzeba wspólnie odpowiedzieć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zacznij od założenia profilu firmy na wybranym portalu lub portalach. Ważne, by był kompletny – tzn. zawierał dane kontaktowe, adres – mówi Joanna Żukowska, eksperta serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. W części opisowej warto się wyróżnić. To nie trudne, bo firmy ciągle jeszcze stawiają na dość tradycyjne opisy, które zaczynają się od daty powstania spółki czy idei, jaka temu przyświecała. Możesz skupić się na tym, co wyróżnia firmę np. kultura pracy, podejście do pracownika – dodaje.

Warto zadbać także o zdjęcia i nie zostawiać tylko tego profilowego (najczęściej logo firmy). Dobrym pomysłem jest pokazanie na nich, jak działa firma, zaangażowanie w to pracowników. Zdjęcia przy pracy czy z wyjazdów integracyjnych pozwolą zbudować dobrą atmosferę. Pamiętaj, by regularnie zamieszczać posty. Profil firmy musi żyć.

Wszystko sprowadza się do tego, by obecność na portalach społecznościowych budowała markę firmy. Nasza efektywność zależy więc – z jednej strony od jakości tego, co publikujemy na firmowych profilach (można założyć oddzielny poświęcony rekrutacji), ale też od tego, czy udzielamy się w branżowych dyskusjach, komentujemy i udostępniamy posty.

Krok 2: Dotrzyj do pasywnych kandydatów

Media społecznościowe to świetne narzędzie docierania do kandydatów pasywnych. Bo jak znaleźć kogoś, kto mógłby być naszym idealnym kandydatem, ale o tym nie wie? Nie wie, bo nie szuka pracy.

W tym momencie warto wykorzystać kampanie promocyjne na Facebooku – siłę jego zasięgu i aktywność użytkowników. By odpowiednio wybrać grupę docelową naszej oferty, warto zdecydować się na specjalistów, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji w social media. Pomogą oni stworzyć taką reklamę, która trafi do konkretnych odbiorców – o kompetencjach i doświadczeniu, których szukamy – radzi Joanna Żukowska z Monster Polska.pl, gdzie można zamówić ogłoszenie na portalu dodatkowo wzbogacone o pozyskiwanie pracowników w mediach społecznościowych.

Krok 3: Filtruj informacje

REKLAMA

Rekrutacja to także sprawdzanie kandydata. To kuszące, by po prostu wygooglować tego, którego mamy na oku. I przejrzeć największe portale, by dowiedzieć się, z kim mamy do czynienia. Jednak mieszanka publicznych, profesjonalnych i osobistych informacji, którą można znaleźć w sieci, powinna być używana z wielkim wyczuciem.

Nadużycie może postawić nas w niezręcznej sytuacji. Możemy zostać posądzeni o dyskryminację lub naruszenie prywatności, jeśli użyjemy np. informacji o wieku czy stanie cywilnym kandydata. Trzeba zdecydować, czy informacja pozyskana w sieci ma znaczenie dla wykonywania przyszłych obowiązków. Czy jest to właściwy (i legalny!) powód, by odrzucić kandydata na tej podstawie. Wiadomo, że czasem trudno ignorować pewne rzeczy, np. posty, w których pojawiają się treści rasistowskie. Dlatego w korzystaniu z mediów społecznościowych warto kierować się zasadą umiaru.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samotni wśród ludzi

Rozmowa z dr Sylwią Hałas-Dej, dziekanem Kozminski Executive Business School w Akademii Leona Koźmińskiego, o tym, jak radzić sobie z izolacją na wysokim stanowisku.

Praca zdalna, zadaniowy czas pracy. Nie, teraz zupełnie inna forma zatrudnienia jest na absolutnym topie rynku pracy, jaka

80 proc. pracowników tymczasowych i kontraktorów odczuwa satysfakcję z pracy projektowej. Wielu specjalistów, kiedy pozna zalety takich form współpracy z firmami, to nie chce już wracać na etat. Dlatego praca projektowa szybko zyskuje zwolenników.

Nowe przepisy o rynku pracy i zatrudnianiu cudzoziemców od 1 czerwca 2025. Co się zmienia?

Od 1 czerwca 2025 r. wchodzą w życie dwie kluczowe ustawy reformujące polski rynek pracy i zasady zatrudniania cudzoziemców. Nowe przepisy zmienią sposób rejestracji bezrobotnych, zniosą ograniczenia wiekowe i wprowadzą nowoczesne narzędzia informatyczne. Co dokładnie się zmienia i kogo dotyczą nowe regulacje?

Debata. Syndrom oszustki - między sukcesem a wątpliwościami

To będzie jedno z najważniejszych spotkań w naszym studio, transmitowane w czasie rzeczywistym na stronie infor.pl.

REKLAMA

Ile godzin tygodniowo pracuje się w UE? Najmniej w Holandii, najwięcej w Grecji, Bułgarii i Polsce

Według danych Eurostatu pracownicy w Unii Europejskiej pracowali średnio 36 godzin w tygodniu. Okazuje się, że w Polsce było to znacznie więcej. Gdzie odnotowano najdłuższe, a gdzie najkrótsze tygodnie pracy?

Jakie kody uprawniają do wyższego dofinansowania z PFRON? [KWOTY 2025]

Kwota dofinansowania, jaką może uzyskać pracodawca, zależy nie tylko od stopnia niepełnosprawności, ale również od rodzaju schorzenia. Czy pojawią się kolejne kody uprawniające do wyższego dofinansowania? Jakie kwoty obowiązują w 2025 r.?

Kapitał początkowy można przeliczyć. To klucz do wyższej emerytury!

Kapitał początkowy to odtworzona wartość składek emerytalnych z okresu przed 1 stycznia 1999 roku, kiedy składki nie były przypisane do indywidualnych kont. Bez kapitału początkowego Twoja emerytura może być znacznie niższa. Sprawdź, jak go wyliczyć i jakie dokumenty są potrzebne, by nie stracić pieniędzy.

Menadżerowie wysokiego szczebla chcą się dogadywać mimo barier budowanych przez przywódców świata

Menadżerowie i światowy biznes stoi w obliczu rosnącej niestabilności – od napięć geopolitycznych i przesunięcia wpływów globalnych, po coraz bardziej spolaryzowaną scenę międzynarodową. Mimo to, wielu menedżerów najwyższego szczebla wciąż wykazuje wiarę w trwałość dotychczasowych struktur i scenariuszy współpracy.

REKLAMA

Pracodawco! Nie zawsze możesz zlecić dodatkowe zadania pracownikowi

Podpisując umowę o pracę, strony zawierają dwustronne zobowiązanie - pracownik obliguje się do świadczenia określonej w umowie pracy, a pracodawca do wypłacania pracownikowi uzgodnionego wynagrodzenia. W praktyce jednak wielu pracodawców wychodzi z założenia, że skoro to oni płacą, to mogą zlecać swoim podopiecznym różnorodne zadania, również te wykraczające poza ustalony zakres obowiązków.

Jawność wynagrodzeń w Polsce: Sejm uchwalił nowelizację Kodeksu pracy. Co się zmieni dla pracodawców i kandydatów do pracy?

Nowelizacja Kodeksu pracy uchwalona przez Sejm wprowadza obowiązek informowania kandydatów do pracy o wynagrodzeniu w procesie rekrutacji. Eksperci podkreślają jednak, że to dopiero początek drogi do pełnej jawności płac w Polsce.

REKLAMA