REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych
Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy działów HR coraz częściej rekrutują pracowników za pomocą mediów społecznościowych. Jak wykorzystać social media w rekrutacji?

Pokusa, by do woli korzystać z narzędzi social media w rekrutacji, jest wielka. Miliony profili to miliony potencjalnych pracowników. A zasoby online pełne danych o użytkownikach, czy ci o to dbają, czy nie. Po takie narzędzia trzeba jednak sięgać rozsądnie.

REKLAMA

REKLAMA

Jak pracownicy działów HR mogą wykorzystać media społecznościowe? Które ze znalezionych w sieci informacji powinni uwzględnić w procesie rekrutacji, a które pominąć? Czy używanie social media jest etyczne?

INFORAKADEMIA poleca: Rozmowa rekrutacyjna

Zadajesz sobie te pytania? Sprawdź trzy kroki, jak mądrze korzystać z mediów społecznościowych w rekrutacji:

REKLAMA

Krok 1: Bądź obecny

Zanim więc rzucisz się na głębokie wody mediów społecznościowych, dobrze się przygotuj. Przede wszystkim – poznaj dostępne narzędzia i znajdź odpowiednie dla swojej firmy. Rekrutacja na takich portalach powinna być spójna i przemyślana. Jaki ton przyjmujemy? Co komunikujemy? Na te pytania trzeba wspólnie odpowiedzieć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zacznij od założenia profilu firmy na wybranym portalu lub portalach. Ważne, by był kompletny – tzn. zawierał dane kontaktowe, adres – mówi Joanna Żukowska, eksperta serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. W części opisowej warto się wyróżnić. To nie trudne, bo firmy ciągle jeszcze stawiają na dość tradycyjne opisy, które zaczynają się od daty powstania spółki czy idei, jaka temu przyświecała. Możesz skupić się na tym, co wyróżnia firmę np. kultura pracy, podejście do pracownika – dodaje.

Warto zadbać także o zdjęcia i nie zostawiać tylko tego profilowego (najczęściej logo firmy). Dobrym pomysłem jest pokazanie na nich, jak działa firma, zaangażowanie w to pracowników. Zdjęcia przy pracy czy z wyjazdów integracyjnych pozwolą zbudować dobrą atmosferę. Pamiętaj, by regularnie zamieszczać posty. Profil firmy musi żyć.

Wszystko sprowadza się do tego, by obecność na portalach społecznościowych budowała markę firmy. Nasza efektywność zależy więc – z jednej strony od jakości tego, co publikujemy na firmowych profilach (można założyć oddzielny poświęcony rekrutacji), ale też od tego, czy udzielamy się w branżowych dyskusjach, komentujemy i udostępniamy posty.

Krok 2: Dotrzyj do pasywnych kandydatów

Media społecznościowe to świetne narzędzie docierania do kandydatów pasywnych. Bo jak znaleźć kogoś, kto mógłby być naszym idealnym kandydatem, ale o tym nie wie? Nie wie, bo nie szuka pracy.

W tym momencie warto wykorzystać kampanie promocyjne na Facebooku – siłę jego zasięgu i aktywność użytkowników. By odpowiednio wybrać grupę docelową naszej oferty, warto zdecydować się na specjalistów, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji w social media. Pomogą oni stworzyć taką reklamę, która trafi do konkretnych odbiorców – o kompetencjach i doświadczeniu, których szukamy – radzi Joanna Żukowska z Monster Polska.pl, gdzie można zamówić ogłoszenie na portalu dodatkowo wzbogacone o pozyskiwanie pracowników w mediach społecznościowych.

Krok 3: Filtruj informacje

Rekrutacja to także sprawdzanie kandydata. To kuszące, by po prostu wygooglować tego, którego mamy na oku. I przejrzeć największe portale, by dowiedzieć się, z kim mamy do czynienia. Jednak mieszanka publicznych, profesjonalnych i osobistych informacji, którą można znaleźć w sieci, powinna być używana z wielkim wyczuciem.

Nadużycie może postawić nas w niezręcznej sytuacji. Możemy zostać posądzeni o dyskryminację lub naruszenie prywatności, jeśli użyjemy np. informacji o wieku czy stanie cywilnym kandydata. Trzeba zdecydować, czy informacja pozyskana w sieci ma znaczenie dla wykonywania przyszłych obowiązków. Czy jest to właściwy (i legalny!) powód, by odrzucić kandydata na tej podstawie. Wiadomo, że czasem trudno ignorować pewne rzeczy, np. posty, w których pojawiają się treści rasistowskie. Dlatego w korzystaniu z mediów społecznościowych warto kierować się zasadą umiaru.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Lista kontrolna PIP: pomoc dla pracodawców w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Ma ograniczyć nadużywanie umów cywilnoprawnych

Lista kontrolna przygotowana przez PIP i związki zawodowe ma pomóc pracodawcom w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Celem tej inicjatywy jest ograniczenie nadużywania umów cywilnoprawnych w sytuacjach, kiedy powinna być zawarta umowa o pracę.

Grudzień 2025: kalendarz do druku (PDF). Pobierz i wydrukuj

Grudzień 2025: darmowy kalendarz do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Grudzień 2025 roku ma aż 11 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują w tym miesiącu? Wydrukuj i zrób notatki na kolejny miesiąc.

Grudzień 2025 inny niż zwykle: dni wolne i godziny pracy [Kalendarz]

Grudzień 2025 roku jest inny niż zwykle. Jak zmieniają się dni wolne od pracy i niedziele handlowe w ostatnim miesiącu roku? Jak liczyć godziny pracy w miesiącu? Zobacz przykład wyliczeń na podstawie grudnia. Oto kalendarz grudnia 2025 roku z zaznaczonymi świętami, weekendami i niedzielami handlowymi.

Czy pracodawca może wysłać na przymusowy urlop między Świętami a Nowym Rokiem? W jakich przypadkach?

Okres między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem to czas, kiedy w wielu firmach robi się spokojniej. Dla pracowników oznacza to możliwość odpoczynku i spokojnego planowania przerwy świątecznej. Dla pracodawców – moment zastanowienia się, czy mogą wysłać pracownika na urlop „na siłę”. Prawo jasno określa granice, a ich znajomość pozwala uniknąć nieporozumień i stresu w tym wyjątkowym okresie.

REKLAMA

4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością. Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych

Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych. To konieczność również z tego względu, że rynek pracy nie nadąża za rzeczywistością. Co roku ubywa ogromna liczba pracowników. Należy aktywizować dostępne zasoby, takie jak osoby niepełnosprawne, kobiety w wieku produkcyjnym, najmłodsi i najstarsi pracownicy. Co więcej, można otrzymywać nawet 4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością.

Nawet 50 tys. zł kary za nielegalne zatrudnienie i do 6000 zł mandatu za pracownika za pozorny outsourcing. O tym nie wiedzą pracodawcy

Przeciwdziałanie patologiom rynku pracy, walka z wyzyskiem i realne zabezpieczenie praw cudzoziemców to główne cele nowych przepisów, które już obowiązują. Państwowa Inspekcja Pracy oraz Straż Graniczna otrzymały szersze uprawnienia kontrolne, w tym możliwość nakładania kar, mandatów i kierowania wniosków o ukaranie do sądu. W ograniczaniu nielegalnego zatrudnienia mają pomóc również nowe zasady dla agencji pracy m.in. 2-letni okres karencji dotyczący świadczenia usług na rzecz zatrudniania cudzoziemców. O czym jeszcze muszą wiedzieć pracodawcy, którzy w szczególnie gorącym okresie przedświątecznym szukają rąk do pracy „na już”?

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników. Reguluje to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2023 r. w sprawie wykazu prac wzbronionych młodocianym i warunków ich zatrudniania przy niektórych z tych prac.

6140,20 zł: nowa kwota graniczna przychodu emeryta i rencisty od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. i kwota graniczna przychodu w całym 2025 r. [ZUS]

6140,20 zł - tyle emeryci i renciści mogą dorabiać do emerytury bez żadnych konsekwencji dla swojego głównego świadczenia. Nowe kwoty dorabiania obowiązują od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. Ile wynoszą kwoty graniczne przychodu w całym 2025 r.?

REKLAMA

Bielizna ochronna trudnopalna – wymóg prawny czy standard najlepszej praktyki? [Rozporządzenie UE]

Z perspektywy zapewnienia efektywnej i kompletnej ochrony pracownikom w obszarach zagrożonych wybuchem, noszenie bielizny o właściwościach trudnopalnych jest uznawane za bezwzględnie konieczne. Chociaż polskie ramy prawne mogą nie zawierać bezpośredniego i jednoznacznego przepisu nakazującego wprost stosowanie bielizny trudnopalnej pod odzieżą ochronną, obowiązek ten wynika pośrednio z ogólnych regulacji dotyczących bezpieczeństwa pracy. Producenci środków ochrony indywidualnej (ŚOI) są zobowiązani do przestrzegania unijnych wymagań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 oraz odpowiednich norm branżowych.

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku!

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku! W ubiegłym roku NFZ przeznaczył ponad 4 mld zł na koszty leczenia chorób bezpośrednio związanych z nadwagą i otyłością, takich jak cukrzyca typu 2, choroby układu krążenia czy zwyrodnienia stawów. To tylko wierzchołek góry lodowej i część prawdziwego kosztu. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, całkowity koszt otyłości dla polskiej gospodarki sięga 36 miliardów złotych rocznie. Współczesne środowisko, pełne wysoko przetworzonej żywności, pracy siedzącej i stresu, jest „otyłotwórcze”. Jak pokazują analizy ekspertów zawarte w książce „OTYŁOŚĆ, Zdrowie, Zrównoważony Rozwój”, urbanizacja, automatyzacja i łatwy dostęp do kalorycznych produktów stworzyły warunki, w których organizm człowieka, ewolucyjnie przystosowany do niedoboru, nie radzi sobie z nadmiarem.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA