REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Umiejętności

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Na Śląsku ponad 8 mln zł dla JST na szkolenia i rozwój

Na Śląsku ponad 8 mln zł dla pracowników JST na szkolenia i rozwój kompetencji zawodowych, cyfrowych i tzw. umiejętności zielonych. Pieniądze pochodzą z programu: Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027. Jak je uzyskać i do kiedy trwa nabór? Poniżej szczegóły.

Kompetencje przyszłości - na jakie umiejętności będą patrzeć pracodawcy? [WYWIAD]

Kompetencje przyszłości czyli na jakie umiejętności będą patrzeć pracodawcy? Jakich kompetencji brakuje na rynku pracy? Jakie są wyzwania rynku pracy w 2024 roku? Jak pracodawcy radzą sobie z luką kompetencyjną? W jakim kierunku warto się szkolić? Na pytania odpowiada pani Anna Panek, członek zarządu odpowiedzialna za HR i Administrację w Soonly Finance.

Rekrutacja do dużej firmy technologicznej – trendy 2024 [WYWIAD]

Jak wygląda rekrutacja do dużej firmy technologicznej w Polsce? Jakie podstawowe umiejętności są wymagane, a jakie będą niezbędne w najbliższej przyszłości? Jak ważne jest obecnie budowanie marki pracodawcy? Co jest największym wyzwaniem w rekrutacji w 2024 roku? Na te i inne pytania odpowiada Magdalena Trzeciak, Manager ds. Personalnych w Hewlett Packard Enterprise Polska.

Europejski Rok Umiejętności - trwa do 8 maja 2024

Czym jest Europejski Rok Umiejętności? Jakie są zadania i cele na Europejski Rok Umiejętności? W ramach tej inicjatywy z UE współpracuje Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Organizacja Narodów Zjednoczonych dla Spraw Oświaty, Nauki i Kultury oraz Międzynarodowa Organizacja Pracy.

REKLAMA

Nowa era rekrutacji. Liczą się umiejętności, nie dyplomy

Firmy na całym świecie coraz częściej zwracają uwagę na konkretne umiejętności podczas zatrudniania. To świadczy o zmianie w sposobie rekrutacji. Wykształcenie traci na wartości, zwłaszcza gdy nie idzie w parze z praktycznymi kompetencjami. W tym świetle, rewolucja w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) nabiera znaczenia. 

Rozwój umiejętności: Klucz do sukcesu na zmieniającym się rynku pracy

Zmieniający się rynek pracy to jedna z najważniejszych cezur, jakie obecnie obserwujemy w globalnej gospodarce. Nowoczesne technologie, globalizacja, automatyzacja i inne czynniki wpływają na sposób, w jaki ludzie pracują i zdobywają środki utrzymania. W obliczu tych wyzwań, rozwijanie umiejętności staje się kluczowym czynnikiem sukcesu na rynku pracy. 

Kompetencje przyszłości: Siedem kluczowych umiejętności na rynku pracy

W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym technologia zmienia zasady gry w wielu dziedzinach życia, kompetencje zawodowe stają się coraz bardziej kluczowym czynnikiem sukcesu na rynku pracy. Przyszłość pracy będzie kształtowana przez nowoczesne technologie, zmieniające się trendy i globalne wyzwania. Dlatego warto zastanowić się, jakie umiejętności będą kluczowe w najbliższych latach i jak przygotować się do zmieniających się wymagań zawodowych.

Jakich umiejętności polscy pracownicy uczą się najchętniej?

Analizując 782 632 minut spędzonych na oglądaniu 10 najpopularniejszych seriali edukacyjnych, serwis rozwojowy Youniversity przygotował ranking umiejętności najbardziej pożądanych przez pracowników. Użytkownicy platformy najczęściej sięgają po tematykę dotyczącą snu oraz tego co na niego wpływa i w jaki sposób można nim zarządzać. Kolejnymi umiejętnościami, które chcą nabyć pracownicy są skuteczne rozwiązywanie konfliktów oraz przekazywanie dobrego feedbacku.

REKLAMA

2023 – Europejski Rok Umiejętności

Co będzie miał na celu Europejski Rok Umiejętności? Dlaczego szkolenia, podnoszenie kwalifikacji i znajomość technologii jest tak ważna na europejskim rynku zatrudnienia?

Branżowe centra umiejętności należy otworzyć na nowe zawody

Branżowe centra umiejętności powinny być powoływane w dziedzinach, które wychodzą naprzeciw dynamicznie zmieniającej się gospodarki i korespondować z zawodami przyszłości (np. związanymi z automatyzacją, robotyzacją, zieloną gospodarką) – uważa Konfederacja Lewiatan.

Google pomoże zdobyć kompetencje cyfrowe młodym ludziom

„Umiejętności Jutra” czy „Kompetencje Jutra” to programy, dzięki którym młodzi ludzie będą mogli zdobyć kompetencje cyfrowe i budować karierę w branży marketingu internetowego. Eksperci w tej dziedzini będą mogli liczyć nie tylko na pewne zatrudnienie, ale i niezwykle atrakcyjne zarobki.

Kursy kwalifikacyjne dla farmaceutów - projekt

Do konsultacji trafił projekt rozporządzenia skierowany przez Ministerstwo Zdrowia. Projekt dotyczy kursów kwalifikacyjnych dla farmaceutów.

Nauka umiejętności społecznych po pandemii

Nauka na nowo umiejętności społecznych po pandemii będzie niezbędna. Wiele osób mimo braku lockdownu zamyka się w domu, gdzie czuje się bezpiecznie. Natłok negatywnych informacji i spędzanie czasu w social mediach nie motywuje do dbania o relację z drugim człowiekiem w świecie realnym. Jakie 5 czynników utraty umiejętności społecznych można wyróżnić?

Kompetencje przyszłości - branża ICT

Kompetencje przyszłości w branży ICT (information and communication technologies) - sprawdź, na jakie umiejętności warto postawić już teraz. Kompetencje cyfrowe będą najważniejsze. Wraz ze zmianami na rynku pracy powinien zmienić się również system edukacji.

Czy Polacy wykorzystują swój potencjał?

Polacy w wieku 20-34 lat nie wykorzystują swojego potencjału. Zdaniem Polskiego Instytutu Ekonomicznego dotyka to co szóstej osoby.

Zawód pilot samolotu [WYWIAD]

Zawód pilot samolotu to często praca marzeń. Jak zostać pilotem? Jakie są nastroje w lotnictwie w czasie pandemii? Jak reguluje się czas pracy i zarobki pilota? Co jest najważniejsze, a co najpiękniejsze w pracy pilota? Na te i inne pytania odpowiada doświadczony pilot i prezes Grupy Bartolini Air - Bartłomiej Walas.

Deficyty kompetencji pracowników

Deficyty kompetencji pracowników to jedno z zagrożeń dla polskich firm w najbliższych latach. Jakich kompetencji brakuje? Jak temu zaradzić?

Podnoszenie kwalifikacji technicznych pracowników w 2022 r.

Podnoszenie kwalifikacji technicznych pracowników w 2022 r. będzie odgrywało ważną rolę w utrzymaniu konkurencyjności firm. Wybierać dłuższe czy krótsze programy szkoleniowe? Co z kompetencjami miękkimi?

Jak przekonać kandydata do pracy? [BADANIE]

Jak przekonać kandydata do pracy w firmie? Czym pracodawcy zachęcają potencjalnych pracowników? Dlaczego szkolenia pracowników są tak ważne?

Szkolenia zachęcają kandydatów do pracy w firmie

Szkolenia okazują się najpopularniejszą zachętą do pracy w firmie. Jakie bariery napotykają pracodawcy planujący doszkalać pracowników? Jakie korzyści przynosi inwestycja w pracowników?

Model Core Quadrant - co to jest?

Model Core Quadrant to koncepcja Daniela Ofmana, która posługuje się następującymi pojęciami: cechy rdzenne, pułapki, wyzwania, alergie. czym jest kwadrant podwójny?

Pokolenie Z a kompetencje cyfrowe

Pokolenie Z (czyli osoby, które wchodzą na rynek pracy w wieku 18-24 lat) dorastało w dobie szybkiego postępu technologicznego. Jak oceniają swoje kompetencje cyfrowe i ich znaczenie w przyszłości zawodowej?

Narzędzia do identyfikacji talentów - 3 zalety

Narzędzia do identyfikacji talentów pozwalają zwiększyć potencjał firmy. Jakie są 3 główne zalety tego typu narzędzi?

Czym jest fast reset skills?

Fast reset skills - czym jest? Naucz się, wykorzystaj i zapomnij czyli szybkie resetowanie umiejętności przez pracowników. Cenią to pracodawcy.

Kompetencje miękkie - które są najbardziej pożądane?

Kompetencje miękkie coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Niełatwo znaleźć pracownika rzetelnego, odpowiedzialnego i zdyscyplinowanego. Jakie są najtrudniejsze do pozyskania kompetencje miękkie?

Jakie są nastroje polskich pracowników?

Pracownicy w Polsce ocenili swoją sytuację zawodową. Jakie są ich nastroje? Czy boją się o swoje zatrudnienie, a może wprost przeciwnie?

Kompetencje cyfrowe - tego wymagają pracodawcy [RAPORT]

Kompetencje cyfrowe - tego przede wszystkim wymagają pracodawcy. Cyfryzacja rynku pracy to trend przyspieszony przez epidemię koronawirusa. Jak nową rzeczywistość oceniają pracownicy? Na to pytanie odpowiada raport "Cyfrowa ewolucja kariery".

Tolerancja niepewności w miejscu pracy

Tolerancja niepewności w miejscu pracy czyli jak sobie radzić, gdy zasady gry są niejasne, a przyszłość niepewna. Odporność to najważniejsze słowo ubiegłego roku. Jak być zatem odpornym na niepewność? Czym jest tolerancja niepewności? Kto się nią charakteryzuje? Dlaczego teraz jest szczególnie ważna? Ekspert podaje 6 sposobów na budowanie tolerancji niepewności.

Języki obce a wysokość wynagrodzenia

Języki obce w pracy mają wpływ na wysokość wynagrodzenia. Jaka jest znajomość języków obcych w Polsce? Jak jest w innych państwach? Ile czasu Polacy poświęcają na naukę? Czy znajomość języków obcych podnosi zarobki? Które języki są potrzebne w pracy? Czy pracodawcy cenią tę umiejętność? Czy kursy językowe to dobry benefit pracowniczy?

Problem milionów Polaków. Ale jest dla nich światełko w tunelu

Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) to system, który pomaga zdobyć certyfikat potwierdzający kwalifikacje zawodowe poszukiwane przez pracodawców. Celem jest więc aktywizacja zawodowa Polaków. Czym jest bierność zawodowa? Dlaczego część osób nie pracuje? Jak się przekwalifikować? Kto może ubiegać się o certyfikat? Jakie kompetencje są poszukiwane? Jak otrzymać certyfikat umiejętności?

Jaka jest przyszłość polskiego rynku pracy?

Rynek pracy w Polsce w wyniku pandemii COVID-19 uległ znaczącym zmianom. Jaka jest jego przyszłość? Czy rekrutowano podczas epidemii? Na co pracodawcy postawią w kolejnych latach? Jakie umiejętności będą cenione? Jak będzie wyglądała praca przyszłości?

Jak zatrzymać w firmie programistów?

Programista to wciąż bardzo pożądany zawód. Nawet w czasie pandemii osoby te nie martwią się, że nie znajdą nowej pracy. Jak zatrzymać w firmie najlepszych z nich? Czego oczekują od pracodawcy?

Jakie korzyści daje praca w innym kraju?

Niezwykle istotne jest, aby wciąż rozwijać się zawodowo i osobiście. Jedną z form rozwoju jest niewątpliwie praca w innym kraju. Może wiązać się ze strachem przed nieznanym, jednak warto zaryzykować. Jakie korzyści daje praca w międzynarodowym środowisku?

REKLAMA