Kategorie

Ubezpieczenie zdrowotne, Delegowanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podstawa wymiaru składek pracowników delegowanych, którzy nadal podlegają polskim ubezpieczeniom, jest ustalana w inny sposób niż pracowników wykonujących pracę w Polsce. W obydwu przypadkach jest to przychód ze stosunku pracy, ale dla oddelegowanych należy go pomniejszyć o równowartość diet za czas pobytu za granicą. Jednocześnie osoby te obowiązuje minimalna miesięczna podstawa wymiaru składek w wysokości prognozowanego wynagrodzenia – w 2011 r. jest to 3359 zł.
Osoba posiadająca Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), która zachoruje podczas wyjazdu turystycznego, może skorzystać z niezbędnych świadczeń opieki zdrowotnej w innym państwie członkowskim UE/EFTA. Osoby zatrudnione mogą otrzymać EKUZ ważną 6 miesięcy.
Od 1 stycznia 2011 r. zmieniły się zasady wydawania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ. Najważniejsze zmiany dotyczą okresu ważności Karty wydawanej w związku z wyjazdem turystycznym.
Polscy pracodawcy delegujący pracowników do krajów członkowskich UE/EFTA odmawiają przekazania tym pracownikom Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
Nasza spółka budowlana ma siedzibę w Polsce. Podpisaliśmy z czeską firmą kontrakt na okres 3 lat na budowę osiedla mieszkaniowego. Do realizacji tego kontraktu zamierzamy wysłać 20 pracowników. Jakiemu ustawodawstwu będą podlegać zatrudnieni pracownicy i gdzie należy ich zgłosić do ubezpieczeń? Czy możliwe jest, aby oddelegowani pracownicy podlegali ubezpieczeniom w Polsce?