REKLAMA
REKLAMA
Kategorie
Prawo
Sprawy rodzinne
Spadki
Darowizny
Rozwody
Alimenty
Małżeństwo
Prawa seniora
Pomoc społeczna
500 plus 800 plus
Sprawy karne
Prawo karne
Kodeks karny
Wykroczenia
Więziennictwo
Konsument i umowy
Umowy
Prawa konsumenta
Reklamacje
W sądzie
Ubezpieczenia
Sprawy urzędowe
Pozwy
Notariusz
Gmina
Powiat
Konstytucja
Wybory
Pisma i druki
Pomoc prawna
Egzekucja komornicza
Służby mundurowe
Wojsko
Policja
Straż Pożarna
Leśnictwo
Straż Graniczna
Straż miejska
Twoje pieniądze
Zarobki
Świadczenia
Oszczędności
Podatki
Koszty utrzymania
Zakupy
Wypoczynek
Księgowość firm
Podatki
PIT
Program do rozliczenia PIT 2022
VAT
CIT
Ryczałt
Akcyza
Koszty
Urząd Skarbowy
Karta podatkowa
zobacz więcej »
Rachunkowość
Zasady ogólne
Księgi rachunkowe
Ewidencja księgowa
Sprawozdawczość
Amortyzacja
Rachunkowość rolnicza
Inwentaryzacja
Rachunkowość budżetowa
Rachunkowość organizacji non-profit
Obrót gospodarczy
Działalność gospodarcza
Spółki
Cło
Finanse i inwestycje
Zamówienia publiczne
Windykacja
Fundacje, stowarzyszenia
Inne zagadnienia
ZUS i kadry
Składki
Urlopy
Wynagrodzenia
Zatrudnianie i zwalnianie
Umowy zlecenia
Inne zagadnienia
Księgowość firm - aktualności
Aktualności z Ministerstwa Finansów
Kadry
Indywidualne prawo pracy
Czas pracy
Ochrona danych osobowych
Odpowiedzialność, prawa i obowiązki
Uprawnienia rodzicielskie
Zatrudnianie i zwalnianie
Zakaz konkurencji
Mobbing
Sygnalista
Wynagrodzenia
Dokumentacja płacowa
Działalność socjalna
Ochrona wynagrodzenia
Podróże służbowe
Rozliczanie wynagrodzeń
Składniki wynagrodzenia
Wynagrodzenie minimalne
Podatki
Ubezpieczenia
Emerytury i renty
Pracownicze Plany Kapitałowe
Składki na ubezpieczenie społeczne
Świadczenie przedemerytalne
Ubezpieczenie zdrowotne
Zasady podlegania
Zasiłki i inne świadczenia
Urlopy
Macierzyński
Urlop rodzicielski
Urlop na żądanie
Urlopy okolicznościowe
Wychowawczy
Wypoczynkowy
Zwolnienia od pracy
Urlop bezpłatny
Urlop ojcowski
Sektor publiczny
Księgowość budżetowa
Rachunkowość budżetowa
Sprawozdawczość
Podatki
Kadry i płace
ZUS
Zamówienia publiczne
Organizacja
Prawo administracyjne
Postępowanie administracyjne
Ustrój i jednostki
Pracownicy
Klienci
Spółka komunalna
RODO
Compliance
Prawo wodne
Orzeczenia
Finanse
Rachunkowość budżetowa
Podatki i opłaty
Zamówienia publiczne
Audyt i kontrola
Dobre praktyki
Budżet
Zadania
Bezpieczeństwo
Oświata
Kultura
Pomoc społeczna
Zdrowie
Sport i turystyka
Środowisko
Gospodarka komunalna
Gospodarka przestrzenna
Zarządzanie nieruchomościami
Rozwój i promocja
Fundusze unijne
Współpraca
Partnerstwo publiczno-prywatne
Marketing
Dobre praktyki
Edukacja
Rodzice i Uczniowie
Studenci
Nauczyciele
Egzamin ósmoklasisty
Matura
Księgowość budżetowa
Rachunkowość budżetowa
Ewidencja
Klasyfikacja
Wydatki strukturalne
Nieprawidłowości
Sprawozdawczość
Sprawozdawczość budżetowa
Sprawozdawczość w zakresie operacji finansowych
Sprawozdawczość finansowa
Inwentaryzacja
Pozostałe
Podatki
Procedury podatkowe
Podatki dochodowe
VAT
Podatki i opłaty lokalne
Pozostałe podatki i opłaty
Centralizacja Vat
Kadry i płace
Zatrudnianie i zwalnianie
Wynagrodzenia
Urlopy
Podnoszenie kwalifikacji i awanse
Działalność socjalna (ZFŚS)
Podróże służbowe
Pracownicy oświaty
Pracownicy służby zdrowia
ZUS
Ubezpieczenia społeczne
Ubezpieczenia zdrowotne
Ubezpieczenia majątkowe i osobowe
Zamówienia publiczne
Strony umowy
Tryby udzielania zamówienia
Środki ochrony prawnej
Moja Firma
Biznes i finanse
Wiadomości
Firma
Finanse
Prawo
Zarządzanie
Poradniki
Cykle tematyczne
Finanse
Notowania
Kredyty
Inwestycje
Karty kredytowe
Lokaty
Budżet domowy
Kursy walut
Zarządzanie
Szkolenia
Manager
Personel
Outsourcing
Sekretariat
Korespondencja w biznesie
Etykieta w biznesie
Zakładam firmę
Podejmowanie działalności
Opodatkowanie
Zatrudnianie
ZUS
Oprogramowanie
Moto
Motonews
Moto porady
Testy aut
Auto i prawo
Logistyka
Jednoślad
Galerie
Alkotest on-line
Nieruchomości
Wiadomości
Zakup kawalerki w 2023 roku. Sprawdzamy, czy warto
Koszty utrzymania mieszkania 2023
Kredyt hipoteczny a wynajem. Co się bardziej opłaca?
Bezpieczny Kredyt 2% - symulacja korzyści
zobacz więcej »
Prawo
Wynajem pokoju - przepisy. Na co trzeba uważać?
Czy wykreślenie hipoteki bez zgody banku jest możliwe?
Jak mały deweloper może obniżyć podatki?
Jak się zabezpieczyć przed problemami z lokatorem?
zobacz więcej »
Nieruchomości
Jakich błędów unikać przy inwestowaniu w mieszkania?
Najem instytucjonalny – alternatywna wersja najmu
Rola inicjatyw ekologicznych w firmach deweloperskich
Jak oszczędzać na ogrzewaniu, energii elektrycznej i innych opłatach?
zobacz więcej »
Finanse
Jak obniżyć ratę kredytu hipotecznego?
Jak długo Polacy mieszkają z rodzicami?
Ceny prądu w Polsce na przestrzeni 20 lat
Co zrobić z zaległościami opłat za mieszkanie?
zobacz więcej »
Biura rachunkowe
Zakładam biuro rachunkowe
Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego
Wybór lokalu i urządzenie biura
Czy biuro rachunkowe może być prowadzone w formie działalności nierejestrowanej?
W jakiej formie założyć biuro rachunkowe: jednoosobowej działalności czy spółki
Jak założyć biuro rachunkowe?
zobacz więcej »
Prowadzę biuro rachunkowe
Świadczenie usług księgowych na podstawie umowy ustnej
Nowoczesne biuro rachunkowe - czyli jakie?
Zmiana biura rachunkowego a księgi rachunkowe
Nowy jednolity plik kontrolny a odpowiedzialność biura rachunkowego
Czy biuro rachunkowe musi udzielić komornikowi informacji o klientach?
zobacz więcej »
Korzystam z biura rachunkowego
3 argumenty za wyborem nowoczesnego biura
Odpowiedzialność biura rachunkowego - orzecznictwo
E-dokumentacja pracownicza prowadzona w biurze rachunkowym
Odpowiedzialność za rachunkowość, gdy prowadzenie ksiąg rachunkowych powierzono biuru rachunkowemu
zobacz więcej »
INFORLEX
INFORLEX Biuro Rachunkowe
INFORLEX Księgowość
INFORLEX Księgowość i Kadry
INFORLEX Biznes
e-Wydania czasopism
AML
Podatki
Interpretacje podatkowe
Orzeczenia
Interpretacje
VAT
CIT
PIT
Ryczałt
PCC
Akcyza
Podatek od spadków i darowizn
Ordynacja podatkowa
Inne
Sztuczna inteligencja AI
Sztuczna inteligencja
ChatGPT
Rozmowy z ChatGPT
QUIZY
Edukacja
Szkoła podstawowa klasy 1-3
Biologia
Geografia
Historia
Polski
Kultura
Ekonomia
Sport
Nauka
Sztuczna inteligencja (AI)
Prawo
Kadry
Księgowość
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Zdrowie
Motoryzacja
KSeF
PODCASTY
Media
Internet
Telewizja
Prasa
Szukaj
Sklep
Kalkulatory
Szkolenia
Załóż konto
Zaloguj się
Zaloguj
Nie pamiętam hasła
Zaloguj się
Zarejestruj się
Proszę podać poprawny adres e-mail
Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Załóż konto
Załóż konto
Zaloguj się
Przypomnij hasło
Przypomnij hasło
Witaj
Zmień dane
Usuń konto
Twoje dane
Aktualizacja danych
Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zmień dane
Konto
Rejestracja
Zaloguj się
Serwisy
Zaloguj się
Zarejestruj się
Wiadomości
Certyfikaty
Quizy Testy
Obserwowane
Historia
Ulubione
Kalkulatory
Wskaźniki i stawki
Sklep
Interpretacje
Kursy walut
Monitor Polski
Terminarz
Dziennik Ustaw
Dzienniki Urzędowe
Dzienniki Unii Europejskiej
Akty ujednolicone
Eksperci
Firmy
Forum
Newsletter
Druki
Wzory umów
Inforlex
InforAkademia
Encyklopedia prawa
Słownik
Paremie łacińskie
Aktualności z MF
Szkolenia
Księgowość
Kadry
Biznes
Sektor publiczny
Prawo
Twoje pieniądze
AML
Nieruchomości
Księgowość budżetowa
PODCASTY
REKLAMA
Strona główna
»
Kadry
»
Tematy
»
Motywowanie
»
Ochrona zdrowia
Motywowanie, Ochrona zdrowia
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Miękkie zarządzanie twarde korzyści
13 paź 2008
Od kilku lat systemy wspomagające zarządzanie kapitałem ludzkim, zwane systemami HCM, cieszą się zainteresowaniem, jakie do niedawna skupiało się na oprogramowaniu obsługującym inne obszary przedsiębiorstwa. Ta popularność jest naturalną konsekwencją zmian na rynku pracy. Oczywiście informatyka dostarcza tylko narzędzia, ale - jak w świecie sportu - technologia odgrywa coraz częściej kluczową rolę. System HCM stał się elementem przewagi konkurencyjnej. Oprócz standardowych zadań, takich jak wsparcie procesów kadrowo-płacowych realizowanych przez dział HR, ma służyć motywowaniu i utrzymaniu pracowników.
Czy pracownikowi można wymierzyć karę porządkową za niską liczbę pozyskanych klientów
25 wrz 2008
Jeden z pracowników działu marketingu w wyznaczonym przez przełożonego okresie pozyskał dla naszej firmy o połowę mniej klientów niż inni pracownicy zatrudnieni na takich samych warunkach. Wykazał przy tym duży brak inicjatywy w pozyskiwaniu klientów. Czy możemy wobec niego zastosować karę upomnienia?
Czy zleceniobiorczyni może wykorzystać dwa tygodnie zasiłku macierzyńskiego przed przewidywaną datą porodu
24 wrz 2008
Jesteśmy firmą sprzątającą, w której zatrudniamy głównie kobiety. Część z kobiet wykonuje pracę na podstawie umów zlecenia. Jedna z nich jest w ciąży i wystąpiła z wnioskiem o wypłatę zasiłku macierzyńskiego na 2 tygodnie przed planowaną datą porodu. Równocześnie dostarczyła zaświadczenie lekarskie o przewidywanej dacie porodu. Czy zleceniobiorczyni ma prawo do zasiłku macierzyńskiego przed porodem tak jak osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę?
Jak postąpić w przypadku pracownika, którego pracodawca podejrzewa o chorobę
24 wrz 2008
Kierownik działu naszej firmy zgłosił dyrektorowi, że jeden z jego pracowników od 2 dni wygląda na chorego, tzn. bardzo powolnie wykonuje swoją pracę, robi sobie częste odpoczynki itp. Pracownik ten przy wykonywaniu pracy ma do czynienia z ciężkimi maszynami, więc obawiamy się, że może spowodować wypadek. On jednak twierdzi, że nic mu nie jest i czuje się dobrze. Co możemy zrobić w takiej sytuacji? Czy możemy wysłać tego pracownika na badania kontrolne? Czy mamy prawo odsunąć go od pracy?
Czy możliwa jest refundacja szkieł kontaktowych
22 wrz 2008
Mam dużą wadę wzroku. Do tej pory nosiłam okulary, jednak podczas ostatniej wizyty lekarz okulista zalecił mi noszenie soczewek kontaktowych. Nosząc okulary, otrzymywałam zwrot części kosztów, które ponosiłam w związku z ich kupnem. Zastanawiam się, czy teraz, kiedy używam szkieł kontaktowych podczas pracy przy komputerze, mogę ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów zakupu.
Będziemy mieli nowe przepisy związane z chorobami zawodowymi
19 wrz 2008
19 czerwca 2008 r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że przepisy związane z chorobami zawodowymi są niezgodne z Konstytucją RP.
Działania na rzecz równości kobiet i mężczyzn (cz. 1)
11 wrz 2008
Komisja Europejska przygotowała plan, którego celem jest określenie działań Wspólnoty dla zrównania szans kobiet i mężczyzn na lata 2006-2010. Ma on fundamentalne znaczenie także dla kobiet pracujących w Polsce.
Powstrzymanie się od wykonywania pracy
11 wrz 2008
Jeden z moich pracowników oddalił się ostatnio z miejsca pracy, nie informując mnie o tym. Dopiero na drugi dzień tłumaczył się, że musiał powstrzymać się od wykonywania swoich obowiązków i oddalić się ze swojego stanowiska pracy, gdyż pojawiło się zagrożenie dla jego zdrowia. Firma niedawno zmieniła lokal i nie wszystko jeszcze zostało w nim dopracowane. Czy pracownik jednak miał prawo tak się zachować? Czy mogę ewentualnie wyciągnąć w stosunku do niego jakieś konsekwencje? - pyta Czytelnik z Rybnika.
Europejska agencja bezpieczeństwa i zdrowia w pracy
18 sie 2008
Jednym z najpoważniejszych problemów Unii Europejskiej jest duża liczba wypadków w pracy i chorób zawodowych pracowników. Instytucją powołaną do walki z tym zjawiskiem jest Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy.
Motywowanie zdrowiem
18 sie 2008
Opieka medyczna jest skutecznym sposobem na poprawę satysfakcji pracowników.
Koordynator ds. BHP
18 sie 2008
Koordynator w zakresie bhp jest odpowiedzialny za sposób wykonywania czynności, dlatego należy bardzo dokładnie określić jego obowiązki i uprawnienia, biorąc pod uwagę możliwość ich wykonania w konkretnych warunkach.
Ochrona zdrowia pracowników
18 sie 2008
Szczególna ochrona zdrowia kobiet w ciąży lub karmiących dziecko piersią objawia się m.in. zakazem zatrudniania ich przy pracach szczególnie szkodliwych oraz w godzinach nadliczbowych.
Opieka medyczna
18 sie 2008
Głównym celem realizowanym przez służbę medycyny pracy jest zapewnienie ochrony zdrowia pracujących.
Praca przy komputerze - obowiązki pracodawcy
11 sie 2008
Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
Zagrożenia w pracy biurowej
06 sie 2008
Praca w biurze, jak to się powszechnie wydaje, nie jest ani lekka, ani zdrowa. Może doprowadzić do wielu schorzeń, nadmiernego przeciążenia organizmu, osłabienia sprawności intelektualnej. Bezpieczne i higieniczne warunki pracy powinien zapewnić pracodawca.
Ochrona przeciwpożarowa cz. III
26 cze 2008
Obowiązek wyposażania budynku, obiektu budowlanego lub terenu w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice, z równoczesnym obowiązkiem zapewnienia ich konserwacji oraz naprawy w sposób gwarantujący ich sprawne i niezawodne funkcjonowanie, znacznie podnosi bezpieczeństwo pracy w firmie.
Środki ochrony indywidualnej
05 maja 2008
Pracodawca nie może dopuścić pracownika do pracy bez środków ochrony indywidualnej przewidzianych do stosowania na danym stanowisku pracy. Obowiązek ich dostarczenia spoczywa na pracodawcy.
Środki ochrony indywidualnej
05 maja 2008
Pracodawca nie może dopuścić pracownika do pracy bez środków ochrony indywidualnej przewidzianych do stosowania na danym stanowisku pracy. Obowiązek ich dostarczenia spoczywa na pracodawcy.
Motywowanie zdrowiem
07 kwi 2008
Na podstawie obserwacji rynku można stwierdzić, że już od kilku lat jednym z najbardziej powszechnych elementów stosowanych w budowie pozafinansowego systemu motywowania jest opieka medyczna.
Motywacja, czyli sztuka ułatwiania sobie pracy
03 kwi 2008
Motywacja to zespół czynników (motywatorów), które mobilizują do pracy i sprawiają, że wykonujesz ją z większym zaangażowaniem i radością. Im atrakcyjniejsze będą motywatory, tym wyższej jakości efektów można oczekiwać.
Praca z chemikaliami
26 mar 2008
Pracodawcy w niedostateczny sposób realizują ciążący na nich obowiązek eliminowania lub minimalizowania zagrożeń związanych z użytkowaniem niebezpiecznych czynników chemicznych, a w szczególności oceny prawidłowości identyfikacji tych zagrożeń, co prowadzi niejednokrotnie do bardzo ciężkich wypadków przy pracy.
Przestrzeganie przeciwpożarowych wymagań techniczno-budowlanych, instalacyjnych i technologicznych w obiektach.
26 lut 2008
Bezpieczeństwo pożarowe bierne, a więc wynikające wyłącznie z wytrzymałości konstrukcji obiektu na bezpośrednie działanie ognia, oraz związane z nim dogodne warunki ewakuacji, do 1980 roku pozostawiano w Polsce wyłącznie w gestii projektantów i konstruktorów.
Jak zmotywować się do działania?
08 lut 2008
Jestem świeżo upieczonym menedżerem średniego szczebla. Zarządzam trzyosobowym zespołem. Mam zadowalającą pensję i dobrą premię. Atmosfera w pracy jest również bardzo przyjazna. Ostatnio jednak straciłem zapał do pracy. Dotychczas byłem typem menedżera - samonakręcającej się maszyny. Praca dawała mi mnóstwo satysfakcji. Byłem w stanie wciąż generować i wdrażać nowe pomysły. Nie potrafię sam zdiagnozować swojego zniechęcenia. Jak mam odzyskać wewnętrzną motywację do dalszego działania?
Rzeczoznawcy do spraw bhp
18 sty 2008
Również od 1 stycznia 2008 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 19 grudnia 2007 r. w sprawie rzeczoznawców do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU nr 247, poz. 1835)
.
Ochrona przeciwpożarowa w firmie - obowiązki właścicieli i administratorów obiektów
18 sty 2008
Dbałość o właściwy poziom bezpieczeństwa pożarowego jest jednym z istotniejszych, choć stosunkowo często zaniedbywanych, obowiązków spoczywających na właścicielach, zarządcach czy użytkownikach obiektów.
Badania i pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
18 sty 2008
Od 1 stycznia br. zaczęły obowiązywać zmiany w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 20 kwietnia 2005 r. w sprawie badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy (DzU nr 73, poz. 645).
Jak udzielać pochwał i reprymend?
17 sty 2008
PROBLEMJestem początkującym menedżerem, kieruję kilkunastoosobowym zespołem w dużej firmie usługowej. Największy problem sprawia mi udzielanie pochwał i reprymend moim podwładnym. Nie chcę być dla nich niesprawiedliwy, ale i nie wiem, jakie stosować zasady, aby obiektywnie oceniać ich pracę. Samo przekazywanie im moich uwag, szczególnie tych krytycznych, jest dla mnie bardzo nieprzyjemne.
Motywacja kompleksowa
11 sty 2008
Jak zadbać o odpowiednią efektywność pracowników - odpowiedzi na to pytanie poszukiwali uczestnicy XXI konferencji w cyklu Konwent HR, zorganizowanej w Warszawie 21 listopada 2007 r. przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.
Samozatrudniony (nie)zadowolony
14 gru 2007
Różne formy elastycznego zatrudnienia zauważalne na polskim rynku pracy determinowane są wymaganiami pracodawców i nadmiarem pracowników. Jednakże efektywna praca niezależnych współpracowników może zależeć od tego, jak pracodawca traktuje tę kategorię zatrudnionych. Współdziałanie powinno opierać się na wzajemnym zaufaniu, lojalności, zdobywaniu i wymianie niezbędnej wiedzy oraz porównywalnym z innymi wynagrodzeniu pracowników.
Czy bon to dobry prezent
04 gru 2007
Przekazanie bonu towarowego na rzecz pracowników powoduje konieczność opodatkowania jego wartości podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Bony towarowe to dobry prezent dla pracownika
13 lis 2007
Zbliżające się święta Bożego Narodzenia wywołują wzrost zainteresowania bonami towarowymi. Dominują bony w wersji papierowej, choć coraz częściej pracownicy korzystają z kart elektronicznych. Rośnie popularność bonów turystycznych.
Produkt z przyszłością - bony jako narzędzie wpływające na poprawę satysfakcji pracowników
06 lis 2007
Mimo że rynek bonów towarowych ustabilizował się na dobre, większość emitentów stara się modyfikować swoje oferty, by jak najlepiej dostosować je do zwiększających się wymagań klientów. Wyspecjalizowane firmy emitenckie przyczyniły się do zasadniczej zmiany jakościowej rynku, a pośrednio także do zmiany sposobu postrzegania tej formy wynagrodzeń pozapłacowych przez swoich klientów.
Kiedy wynagrodzenie wpływa na motywację
05 lis 2007
Aby motywowanie przez wynagrodzenie było efektywne, powinno być dostosowane indywidualnie do pracownika. Nie można jednoznacznie stwierdzić, że coś konkretnie i ze stałą siłą tak samo motywuje wszystkich ludzi.
Podwyżka mile widziana
02 lis 2007
Każdy pracownik ma nadzieję, że efekty jego pracy zostaną zauważone i docenione przez pracodawcę. Dobrze się dzieje, jeżeli przekonaniu pracownika towarzyszy pozytywne działanie pracodawcy, który w wymierny sposób wynagrodzi pracownikowi jego zaangażowanie.
Kiedy premia jest nagrodą
30 paź 2007
Polityka płacowa może zarówno motywować pracowników do jak najlepszej pracy, jak i zniechęcać do podejmowania pożądanych przez pracodawcę działań.
Premie i nagrody
24 paź 2007
Premia czy nagroda wywołuje zawsze pozytywne emocje wśród pracowników. Popularność zagadnienia sprawia, że warto mu się bliżej przyjrzeć. Znajomość reguł i konsekwencji przyznawania takich gratyfikacji jest przydatna dla dwóch stron stosunku pracy. Pracownik powinien wiedzieć, kiedy i za co może spodziewać się nagrody czy też premii. Pracodawca natomiast musi wiedzieć, kiedy i jak poprawnie ich udzielać, aby były zarówno przyznane zasadnie oraz by w odczuciu pracownika były sprawiedliwe.
Jak zmotywować pracownika
22 paź 2007
Jedna z podstawowych zasad motywowania przez wynagrodzenie mówi, że dotyczy ono konkretnego pracownika. Dlatego istotne jest, aby obowiązujący w firmie system wynagradzania uwzględniał indywidualne potrzeby pracowników.
Specjaliści w cenie
17 paź 2007
Wynagrodzenia osób na tych samych stanowiskach w różnych regionach Polski różnią się od siebie. Potwierdzają to dane ostatniego raportu płacowego AG „TEST” HR Wiosna 2007 oraz badania Głównego Urzędu Statystycznego. Dlaczego się tak dzieje, kto w ostatnim czasie zyskał najwięcej, kto może się spodziewać najwyższych wzrostów w ciągu najbliższych lat, a kto powinien zmienić swój zawód?
Jak zapobiegać odejściom wartościowych pracowników
08 paź 2007
PROBLEMJestem kierownikiem działu administracyjno-personalnego dużej organizacji. Od jakiegoś czasu mamy problem z odpływem wielu wartościowych pracowników, co z pewnością wiąże się z lepszą ofertą pracy u konkurencji. Wydaje się, że same podwyżki pensji, a tym bardziej sama stabilność zatrudnienia, nie zatrzymają odchodzących. Jakie mechanizmy uruchomić, aby związać z firmą najlepszych pracowników?
Radość i sprawiedliwość - czy warto inwestować w talenty
18 wrz 2007
Czy rzeczywiście warto inwestować w talenty? Każdy pracownik dba przede wszystkim o własny interes, a nie sukces firmy, więc może warto wyznaczać jasne cele i konsekwentnie je egzekwować, zamiast bez końca zachęcać i dopieszczać? Odpowiedzi na te pytania szukali praktycy zarządzania personelem, trenerzy oraz przedstawiciele świata nauki, uczestnicy drugiej debaty zorganizowanej przez Serwis HR, należący do Wydawnictwa Wolters Kluwer Polska przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami.
Troskliwy lider
04 wrz 2007
Zakłócenia lub wahania w motywacji mogą występować z różną częstotliwością. Jeśli dotyczą rzadkich przypadków, to nie zagrażają efektywności pracy, a same przyczyny można łatwo zidentyfikować i usunąć. Główną przyczyną zakłóceń jest niekonsekwentne stosowanie przez kierownika dostępnych mu instrumentów motywowania w stosunku do poszczególnych pracowników lub tych samych pracowników w różnym czasie. Wahania w motywacji mogą natomiast występować w przypadku ograniczonej dostępności w danym okresie motywatorów, zwłaszcza bodźców płacowych. Co zatem powinien robić szef, aby skutecznie zapobiegać demotywacji pracowników?
Jak nakłonić pracowników, aby pozostali w firmie
28 sie 2007
Demografia, deficyt kwalifikacji, demotywacja (czyli wcześniejsze emerytury, zasiłki itp.), defraudacja (czyli szara strefa) oraz Dublin... to 5D, które pokazuje problemy polskiego rynku pracy. I lepiej już nie będzie: imigracja nie zastąpi emigracji ani ilościowo, ani jakościowo, a i w innych dziedzinach nie zapowiadają się zmiany na lepsze. Jak zatem w takiej sytuacji mają poradzić sobie pracodawcy?
Nie mówią mi nic. Jak mi się ma chcieć?
17 sie 2007
Wszyscy chcemy mieć zaangażowanych pracowników. Marzymy o tym, by pracownicy traktowali firmę jak własny biznes, by w ich zachowaniu widoczne było przedsiębiorcze myślenie. Jednocześnie bardzo często traktujemy pracowników w taki sposób, że nie dajemy im szans na to. Komunikacja wewnętrzna może tu zrobić wiele, ale jako osoby odpowiedzialne za komunikację, musimy się skoncentrować na zaangażowaniu i zacząć traktować pracowników poważnie. Dzieje się tak rzadko. W wielu przypadkach właściwsze byłoby pytanie, dlaczego naszym pracownikom chce się jeszcze w ogóle pracować?
Pieniądze to nie wszystko
16 sie 2007
Przeciętny pracownik ma wrodzoną niechęć do pracy i unika jej, jeśli tylko może. Nie chce brać na siebie odpowiedzialności, woli raczej być kierowany. Jest mało ambitny i nad wszystko przedkłada bezpieczeństwo i święty spokój. Z tego powodu większość ludzi musi być zmuszana, kontrolowana, kierowana i straszona konsekwencjami, aby podejmować odpowiedni wysiłek ukierunkowany na osiągnięcie celów organizacji.
Kto nie kreuje, ten nie przeżyje
02 sie 2007
W czasie walki z rynkowymi rywalami nieustannie redukującymi koszty, innowacyjność jest jedynym sposobem na osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników. Jednak innowatorzy w dziale rozwoju produktu lub dziale badań nie zagwarantują sukcesu. Menedżerowie powinni promować kreatywne działanie, stałą gotowość do zmian, eksperymentów wśród wszystkich pracowników, na każdej płaszczyźnie funkcjonowania firmy. W jaki sposób mają to robić?
Motywowanie - nauka na błędach
04 lip 2007
Czy motywowanie pracowników ma sens? Takie pytanie tylko z pozoru jest nielogiczne, a praktyka zarządzania personelem wskazuje, że odpowiedź wcale nie musi być twierdząca.
Wyjazd integracyjny ze środków ZFŚS
26 cze 2007
Nasza firma zorganizowała wyjazd integracyjny dla swoich pracowników. Jego koszty zostały pokryte ze środków zakładowego funduszu socjalnego. Obecnie mamy jednak wątpliwości, czy dobrze postąpiliśmy. Ponadto zastanawiamy się, czy finansując wszystko za pracowników (przejazd, hotel, wyżywienie), należy świadczenie to doliczyć do dochodu poszczególnym pracownikom?
451 - 497
z 497 artykułów
1
...
8
9
10
REKLAMA