Kategorie

Telepraca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przepisy regulujące telepracę weszły ponad roku temu. Już pojawiają się problemy z właściwą ich interpretacją. Jednym z nich jest możliwość wystąpienia wypadku w pracy w domu telepracownika.
Nasza firma kilku pracownikom zmieniła za porozumieniem stron umowy o pracę na telepracę. Czy trzeba to jakoś zgłosić w ZUS? Czy trzeba wyrejestrować te osoby z ubezpieczeń i ponownie je do nich zgłosić? Czy koszty związane z udostępnieniem telepracownikom sprzętu biurowego i rozmów telefonicznych podlegają składkom na ZUS?
Zdecydowałam się na zatrudnienie w formie telepracy. Niestety, uległam wypadkowi przy pracy. Kiedy wyjmowałam kabel od laptopa, poraził mnie prąd. Pracodawca chciał wejść do mojego domu i poznać przyczyny zdarzenia. Nie wyraziłam na to zgody. Pracodawca zakwestionował uznanie zdarzenia za wypadek przy pracy. Stwierdził, że nie mógł zbadać jego okoliczności. Czy mógł tak postąpić?
Przepisy o telepracy nakładają na pracodawcę wiele dodatkowych obowiązków. Pozostawiają jednak stronom umowy pewien margines swobody w zakresie ich doprecyzowania.
Czy w tak pędzącym świecie możliwe jest pogodzenie życia zawodowego i rodzinnego? Oczywiście. Możliwość taką daje nam m.in. telepraca.
Ustawą z 24 sierpnia 2007 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU nr 181, poz. 1288) dokonano nowelizacji przepisów Kodeksu pracy. Nowelizacja polega na wprowadzeniu do kodeksu telepracy jako nowej formy zatrudnienia.
Zatrudniam w swojej firmie na stanowisku niezależnego specjalisty pracownicę w ciąży. Po porodzie chciałaby przez ok. trzy lata zajmować się dzieckiem i w związku z tym zwróciła się z prośbą o zatrudnienie jej na warunkach tzw. telepracy. Jakie obowiązki musi spełnić firma, żeby zatrudnić pracownika w formie telepracy?