Kontrola telepracownika przez pracodawcę
REKLAMA
REKLAMA
Pracodawca ma prawo kontrolować wykonywanie pracy przez telepracownika w miejscu wykonywania pracy.
REKLAMA
Jeżeli praca jest wykonywana w domu telepracownika, pracodawca ma prawo przeprowadzać kontrolę:
- wykonywania pracy,
- w celu inwentaryzacji, konserwacji, serwisu lub naprawy powierzonego sprzętu, a także jego instalacji,
- w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Zobacz: Wady i zalety telepracy
Pracodawca, który chce przeprowadzić kontrolę w domu telepracownika musi najpierw uzyskać zgodą telepracownika wyrażoną:
- na piśmie,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
- za pomocą podobnych środków indywidualnego porozumiewania się na odległość.
Pracodawca dostosowuje sposób przeprowadzania kontroli do miejsca wykonywania pracy i charakteru pracy.
Wykonywanie czynności kontrolnych nie może naruszać prywatności telepracownika i jego rodziny ani utrudniać korzystania z pomieszczeń domowych, w sposób zgodny z ich przeznaczeniem.
Pierwszą kontrolę przeprowadza się, na wniosek telepracownika, przed rozpoczęciem przez niego wykonywania pracy.
Pracodawca i pracownik mogą w odrębnej umowie określić sposób i formę kontroli wykonywania pracy przez telepracownika, w tym sposób potwierdzania obecności telepracownika na stanowisku pracy. Porozumienie pozwala uniknąć nieporozumień i sporów, które mogłyby wyniknąć w związku z dokonywaniem kontroli telepracownika.
Zobacz serwis: Telepraca
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat