| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP

Temat: miejsce pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu miejsce pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące miejsce pracy.

Światło a BHP – najważniejsze zasady ogólne

Aktualizacja: 30.08.2016

Jednym z kluczowych czynników mających wpływ na bezpieczeństwo pracy jest oświetlenie. Choć dokładne wymogi względem jego parametrów są uzależnione od specyfiki zadań wykonywanych w zakładzie, istnieją również zalecenia ogólne, wspólne dla wielu rodzajów stanowisk. »

Maksymalna temperatura w miejscu pracy

Aktualizacja: 09.07.2019

Maksymalna temperatura w miejscu pracy nie została określona przepisami prawa pracy. Przyjmuje się, że dla pracy w biurze to 30°C, a dla ciężkiej pracy fizycznej 28°C. Przepisy bhp regulują jednak temperaturę minimalną oraz obowiązek zapewniania pracownikom przez pracodawców zimnych napojów w upalne dni. »

Optymalne oświetlenie biura - naturalne czy sztuczne?

Aktualizacja: 13.03.2018

Ciesząc się letnim słońcem i długimi dniami, odsłaniamy okna i wpuszczamy do pomieszczeń naturalne światło, chętnie wyłączając towarzyszące nam przez większą część roku sztuczne oświetlenie. Jednak czy z punktu widzenia norm jest to dopuszczalne? Jak sprawdzić czy wyłączenie lamp nie będzie naruszeniem ustanowionych regulacji i nie stanie się podstawą do zarzutów ze strony Inspekcji Pracy? »

Obowiązki pracodawców w przypadku wysokich temperatur

Aktualizacja: 14.07.2015

Obowiązki pracodawców w przypadku wystąpienia wysokich temperatur zwiększają się o nieodpłatne zapewnienie wody do picia i dopływu powietrza w pomieszczeniach pracowniczych. Pracodawca musi stworzyć odpowiednie warunki pracy w upalne dni. Może w tym celu wyznaczyć dodatkowe przerwy w pracy. Czy pracownik ma prawo odstąpić od wykonywania pracy w przypadku złego samopoczucia spowodowanego zbyt wysoką temperaturą w miejscu pracy? »

Większość pracowników pracuje w nieodpowiednich warunkach

Aktualizacja: 11.06.2015

Z raportu Fellowes Ergotest wynika, że większość pracowników pracuje w nieodpowiednich warunkach. Pracodawcy narażają ich w ten sposób na utratę zdrowia i zachorowanie na choroby zawodowe. Takie sytuacje przynoszą straty finansowe firmy. »

Negatywny wpływ miejsca pracy na zdrowie pracownika

Aktualizacja: 21.05.2015

Negatywny wpływ na zdrowie pracownika można stwierdzić w przypadku aż 30% miejsc pracy w Europie. Jakie zagrożenia dla zdrowia wiążą się z wykonywaniem pracy? Jak przeciwdziałać chorobom? »

Praca biurowa - zagrożenia

Aktualizacja: 08.04.2015

Praca biurowa tylko z pozoru wydaje się być całkowicie bezpieczna i nieszkodliwa dla zdrowia pracownika. Tymczasem wiążą się z nią pewne zagrożenia. Na jakie przypadłości cierpią osoby wykonujące pracę biurową? »

Zakaz palenia w zakładzie pracy - walka pracodawców z palaczami

Aktualizacja: 29.10.2014

Palenie papierosów przez pracowników wpływa negatywnie na efektywność ich pracy, a także, jak wykazują badania, na poziom ich wynagrodzenia. Zakaz palenia w zakładzie pracy nie wystarcza. Jak pracodawcy mogą walczyć z nałogiem pracowników? »

Odpowiednia temperatura w miejscu pracy

Aktualizacja: 23.10.2014

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Przepisy bhp nakazują pracodawcy m.in. zapewnienie odpowiedniej temperatury w miejscu pracy. »

Jakie są wymogi przy zakupie biurka pracowniczego

Aktualizacja: 25.09.2012

Praca przy niedostosowanym do pracownika biurku może wpływać na jego samopoczucie i efektywność pracy. Dlatego warto tak zaplanować wyposażenie stanowiska pracy, aby sprzęty umożliwiały regulacje i były wykonane z odpowiedniego materiału. »

Konserwacja klimatyzacji w biurze

Aktualizacja: 05.09.2012

Polskie prawo nie nakłada na pracodawcę obowiązku czyszczenia urządzeń klimatyzacyjnych, przestrzegania terminów ich czyszczenia i wymiany filtrów. Jedynym wyjątkiem są instalacje z czynnikiem chłodzącym, kiedy użytkownik ma obowiązek czyszczenia co 3 miesiące, co pół roku lub co rok, zależnie od rodzaju tego czynnika. W pozostałych przypadkach pracodawca powinien czyścić instalacje i klimatyzatory zgodnie z instrukcją użytkowania. »

Pracujesz przy komputerze - oto wymagania bhp dla takiego miejsca pracy

Aktualizacja: 04.09.2012

Biorąc pod uwagę główne zagrożenia wynikające z wyposażenia stanowisk pracy w komputery (w tym i monitory), tj. obciążenie narządu wzroku i narządu ruchu, nie ma znaczenia, czy jest to laptop czy komputer stacjonarny. »

Dlaczego pracodawcy nie chcą zatrudniać telepracowników

Aktualizacja: 08.12.2011

Przepisy o telepracy zostały wprowadzone do Kodeksu pracy przed czterema laty. Mimo upływu czasu pracodawcy rzadko korzystają z tej formy zatrudnienia. Przyczyną tego są stereotypy o zagrożeniach związanych z telepracą. »

Do zwrotu z PFRON dodatkowych kosztów zatrudniania niepełnosprawnych może wystarczyć opinia PIP o spełnieniu wymagań bhp

Aktualizacja: 28.04.2011

Od 1 stycznia 2011 r. obowiązują dwa nowe rozporządzenia ważne dla pracodawców, którzy chcą uzyskać z PFRON (za pośrednictwem starosty) zwrot dodatkowych kosztów zatrudniania pracowników niepełnosprawnych lub zwrot odpowiedniego wyposażenia stanowiska pracy dla takiego pracownika. Zasadnicza zmiana dotyczy opinii, jaką wydaje Państwowa Inspekcja Pracy, a która przesądza o przyznaniu pracodawcy bądź o odmówieniu prawa do zwrotu kosztów. »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Kopka

Wiceprezes ds. finansowania rolnictwa i budownictwa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »