Prawo komunikacji elektronicznej. Służby chcą wiedzieć za dużo
18 sty 2023
Nowy projekt prawa komunikacji elektronicznej narusza prawa przedsiębiorców i konsumentów. Będzie miał niekorzystny wpływ na prywatność i cyberbezpieczeństwo.
Rynek pracy 2023 - 10 najważniejszych trendów
22 gru 2022
Rynek pracy 2023 r. Rosnąca inflacja, znaczne spowolnienie gospodarcze i niepewność geopolityczna – mimo tego rynek pracy w Polsce wciąż jest silny. Wzrost płac dla specjalistów i menedżerów był w 2022 rekordowo wysoki i oczekuje się, że taki pozostanie w 2023 roku, jednak nadal poniżej inflacji.
Przyłapuj ludzi na tym, co robią dobrze
12 gru 2022
Rozmowa z Michałem Erykiem Południokiem, prezesem zarządu BRAD Consulting, o tym, jak nowoczesne technologie mogą wzmacniać menedżerów w udzielaniu informacji zwrotnej pracownikom.
Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
30 lis 2022
Kiedy pracuję z klientami nad wdrożeniami social sellingu w ich firmach czy nad projektami z zakresu employee advocacy, pojawia się zawsze temat ewentualnych kryzysów oraz nadużywania zaufania firmy, która udostępnia poufne dane swoim pracownikom, oraz kwestia zdefiniowania zasad i ogłoszenia ich. Z pomocą przychodzi polityka zachowań w mediach społecznościowych.
Jak skutecznie komunikować się z pracownikami?
08 wrz 2022
Konkurencyjny i niezwykle dynamiczny rynek pracy powinien wymusić na pracodawcach przykładanie większej wagi do skutecznej komunikacji wewnętrznej. Zaplanowane i dopasowane do odbiorców działania komunikacyjne mogą pomóc zredukować rotację, podnieść zaangażowanie zatrudnionych oraz pozytywnie nastawić ich do realizacji celów biznesowych.
Do kogo właściwie mówisz?
13 maja 2022
Z punktu widzenia sukcesu opowieści bardzo ważne jest to, aby dopasować ją do publiczności. Historia, która przypadnie do gustu grupie dwudziestoparolatków po kilku piwach, niekoniecznie spodoba się rekruterowi podczas rozmowy kwalifikacyjnej, klientowi podczas spotkania biznesowego czy twoim ultrakonserwatywnym teściom. Od czego zatem zacząć?
Sygnalista w firmie - jakie kanały komunikacji?
25 mar 2022
Sygnalista w firmie oznacza nowe obowiązki dla pracodawcy. Pierwszym jest zapewnienie dwukierunkowej komunikacji między firmą a sygnalistą, a drugim zapewnienie mechanizmów gwarantujących ochronę prywatności i danych sygnalisty. Jakie kanały komunikacji są zgodne z dyrektywą UE?
Prawo do poglądów o wojnie, ale nie w pracy?
17 mar 2022
Czy prawo do wyrażania poglądów politycznych o wojnie nie obowiązuje w pracy? Pracodawcy muszą rozwiązywać konflikty między pracownikami wybuchające na tle wojny w Ukrainie. Kiedy poglądy polityczne mogą doprowadzić do rozwiązania umowy o pracę?
Whistleblowing - jak wybrać odpowiedni system?
04 mar 2022
Whistleblowing czyli zgłaszanie nieprawidłowości w organizacji wynika z dyrektywy unijnej i musi zostać wdrożony w Polsce. Jak wybrać odpowiedni system do zgłaszania naruszeń?
Dobry kontrakt to podstawa współpracy
14 lut 2022
Dobry kontrakt to podstawa prawidłowo przebiegającej współpracy. Czym jest kontrakt? Jakie są zasady dobrego kontraktu? Jak przygotować się do zawarcia kontraktu?
Jak rozkochać w sobie pracownika? - poradnik dla rekrutera
14 lut 2022
Jak rozkochać w sobie pracownika, aby przyjął ofertę pracy? Oto poradnik dla rekrutera poszukującego specjalistów IT. Jak przez komunikację dotrzeć do serca pracownika?
Czego rynek pracy uczy się od branży IT?
20 sty 2022
Czego rynek pracy uczy się od branży IT w 2022 roku? Jasne procedury, ograniczanie zbędnych wideokonferencji i możliwość „pracy głębokiej” - to trendy, które powinny przełożyć się na inne sektory. Czym jest praca asynchroniczna? Co z benefitami?
Nauka umiejętności społecznych po pandemii
19 sty 2022
Nauka na nowo umiejętności społecznych po pandemii będzie niezbędna. Wiele osób mimo braku lockdownu zamyka się w domu, gdzie czuje się bezpiecznie. Natłok negatywnych informacji i spędzanie czasu w social mediach nie motywuje do dbania o relację z drugim człowiekiem w świecie realnym. Jakie 5 czynników utraty umiejętności społecznych można wyróżnić?
Zakaz kontaktu przełożonych z pracownikami po godzinach pracy
15 lis 2021
Zakaz kontaktu przełożonych z pracownikami po godzinach pracy wprowadza od grudnia 2021 r. Portugalia. Co jeszcze wprowadzają nowe przepisy procedowane pod nazwą "prawo do odpoczynku"?
Model Core Quadrant - co to jest?
21 paź 2021
Model Core Quadrant to koncepcja Daniela Ofmana, która posługuje się następującymi pojęciami: cechy rdzenne, pułapki, wyzwania, alergie. czym jest kwadrant podwójny?
Jak codziennie motywować pracowników zdalnych?
30 wrz 2021
Motywowanie pracowników zdalnych jest niezbędne. Czy jest trudniejsze od motywowania pracowników stacjonarnych? Jakie są sposoby motywacji pracowników na home office? Na te i inne pytania odpowiada Maciej Kabaciński, Szef Pionu HR w firmie Quercus.
Dobre i złe nawyki pracy zdalnej [BADANIE]
20 wrz 2021
Praca zdalna pomaga łączyć pracę z życiem prywatnym. Jakie są dobre i złe nawyki zdalnych pracowników? Oto wyniki badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.
Co pracownicy mówią o pracodawcach w sieci?
14 wrz 2021
Pracownik i pracodawca - jak wyglądają stosunki z szefem? Co można przeczytać na ten temat w Internecie? Okazuje się, że najważniejsze jest dobre rozstanie.
Praca za granicą bez języka
03 wrz 2021
Praca za granicą bez znajomości języka - czy jest możliwa? Gdzie można pracować za granicą, nie znając języka obcego?
Zadowolony pracownik najlepszym ambasadorem firmy
27 sie 2021
Pracownik może być najlepszym ambasadorem firmy. Jak dbać o employer branding małej firmy? Co zrobić, aby zatrudnieni byli zadowoleni i przyciągali nowe talenty?
Notoryczne nieobecności pracownika a rozmowa poabsencyjna
27 sie 2021
Rozmowa poabsencyjna - czy przeprowadzać ją w przypadku notorycznych nieobecności pracownika? Jak to robić, aby przyniosła oczekiwany skutek?
6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne
25 sie 2021
Typy osobowości pracowników można podzielić na 6 grup. Pracodawca znając osobowość pracownika, może odpowiednio dostosować do niego miejsce pracy. Sprawdź, jakie mają potrzeby technologiczne.
Żeńskie nazwy stanowisk - co na to mężczyźni?
23 sie 2021
Żeńskie nazwy stanowisk czyli feminatywy - co o nich myślą mężczyźni? Sprawdź wyniki badania "Język ofert pracy".
Wniosek o podwyżkę - przyznać czy zmotywować?
10 sie 2021
Wniosek o podwyżkę - czy w dobie rosnących wynagrodzeń pracodawca powinien przyznać podwyżkę? Dobrze poprowadzona rozmowa może zmotywować pracownika do pracy.
Strategia ZUS na lata 2021−2025
06 lip 2021
Strategia ZUS na lata 2021−2025 czyli co planuje ZUS w ciągu najbliższych lat. Jakie 4 kierunki transformacji organizacyjnej i cyfrowej wylicza ZUS? Jaka jest misja ZUS?
Rewolucja HR w czasie pandemii COVID-19
25 cze 2021
HR - pandemia stała się przyczyną rewolucji działów HR. Cyfryzacja, komunikacja zdalna, rekrutacje online, wdrażanie nowych przepisów z prawa pracy - to wyzwania, przed którymi stanęli specjaliści HR.
Myślenie kategoriami momentów - dlaczego jest tak ważne?
31 maja 2021
Myślenie kategoriami momentów - przejścia powinny być wyraźnie zaznaczane, kamienie milowe celebrowane, a dołki wypełniane. Dlaczego to takie ważne?
Nastroje pracowników w czasie pandemii [BADANIE]
18 maja 2021
Pracownicy w czasie pandemii - jakie nastroje przeważają na polskim rynku pracy? Czy zmieniła się motywacja do pracy? Jak wygląda komunikacja w firmie?
Zarządzanie personelem w nowej rzeczywistości
26 mar 2021
Zarządzanie personelem w czasie pandemii nie jest proste. Mimo zmęczenia epidemią, nowa rzeczywistość przyniosła także dobre rozwiązania. Przykładem jest praca zdalna i hybrydowy model pracy. Pracodawcy muszą być elastyczni.
Jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?
24 mar 2021
Komunikacja z pracownikami składa się na sukces przedsiębiorstwa. Od zawsze odgrywała kluczową rolę w rozwoju działalności – personel, który otrzymuje jasne, precyzyjne komunikaty, działa bowiem efektywniej. Jednak teraz, w dobie niepewności, jest szczególnie ważna. Oto wskazówki, jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?
Kultury propartnerskie i protransakcyjne - jak się komunikować?
19 lut 2021
Jak się komunikować w kulturze propartnerskiej i protransakcyjnej? Które państwa nastawione są na budowanie relacji, a które na cel biznesowy i wykonanie zadania? Oto wskazówki do skutecznej komunikacji z przedstawicielami innych kultur.
Jak budować relacje w pracy zdalnej?
19 lut 2021
Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?
Uważność i obserwacja ważne w komunikacji międzykulturowej
18 lut 2021
Uważność i obserwacja są bardzo ważne w komunikacji międzykulturowej. Okazuje się, że do dobrej komunikacji wystarczą podstawowe umiejętności używane na co dzień. Jak zachować się w sytuacji międzykulturowej? Czym jest kultura niskokontekstowa oraz tryb kontrolowany i automatyczny?