Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Instytucje finansowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co to oznacza, że uczestnicy PPK mają zapewnioną ciągłość oszczędzania? Zmiana instytucji finansowej przez pracodawcę możliwa jest w każdej chwili. Nie oznacza to jednak dla uczestnika PPK przerwy w oszczędzaniu w programie.
Informacja roczna dla uczestników PPK - do kiedy instytucja finansowa musi ją przekazać? Co znajduje się w tej informacji? Dlaczego ważne są prawidłowe dane identyfikacyjne uczestnika PPK?
Zmiana dostawcy PPK wymaga konsultacji z załogą czyli z zakładową organizacją związkową lub inną reprezentacją osób zatrudnionych.
Transfer oszczędności PPK - pracodawca może pomóc pracownikowi (uczestnikowi PPK) w przeniesieniu oszczędności między rachunkami PPK. Ustawa o PPK określa dwie takie sytuacje.
Protokół z wyboru instytucji finansowej PPK stanowi udokumentowanie tej czynności. Podmiot zatrudniający powinien zdecydować o instytucji w porozumieniu z zakładową organizacją związkową lub reprezentacją pracowników. Do kiedy trzeba zawrzeć umowy?
Ustawa o PPK nie ogranicza liczby rachunków PPK, które mogą być założone dla jednej osoby. Tylko od pracownika zależy jednak na ilu rachunkach „trzymał” będzie swoje oszczędności. Czy można być uczestnikiem więcej niż jednego PPK?
Polskie PPK zostały uregulowane na przykładzie programów długoterminowego oszczędzania funkcjonujących z powodzeniem w innych państwach. Brytyjskie plany kapitałowe zaczęły obowiązywać w 2012 roku i mogą pochwalić się partycypacją na poziomie 80-90% w zależności od wielkości firm. Jakie są warunki uczestnictwa w "PPK" w Wielkiej Brytanii? Na pytania Emilii Panufnik z redakcji Infor.pl odpowiada Malcolm Goodwin, dyrektor odpowiedzialnym za plany kapitałowe w Aviva UK.
Dnia 25 września 2020 r. minął termin na konsultacje z pracownikami wyboru instytucji zarządzającej PPK. Czy z niedopełnieniem obowiązku konsultacji wiąże się sankcja finansowa? Co zrobić, gdy pracodawca nie wybrał na czas instytucji finansowej w porozumieniu z reprezentacją osób zatrudnionych?
Wybierając ofertę PPK z Compensy Życie, klient otrzymuje dostęp do Pracowniczych Planów Kapitałowych poprzez przejrzystą i intuicyjną aplikację iPPK. Kto może z niej korzystać? Do czego służy? Czy można sprawdzić stan rachunku uczestnika PPK?
Instytucje finansowe PPK posiadają wspólne cechy, takie jak wymóg kapitałowy, doświadczenie i zarządzanie funduszami zdefiniowanej daty. Są nimi fundusze inwestycyjne i emerytalne. Wyjątek stanowi Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group. Co wyróżnia Compensę spośród innych instytucji finansowych?
Podmiotem zarządzającym pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK) w danej firmie jest instytucja finansowa uprawniona  do oferowania PPK. Wybiera ją zawsze podmiot zatrudniający w porozumieniu z przedstawicielami załogi.
Jesienią 2020 r. do PPK mają obowiązek przystąpić podmioty zatrudniające od 20 do 249 osób. Jest to ogromna rzesza średnich i małych firm. Przed nimi bardzo ważne zadanie. Artykuł zawiera poradnik Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group, jak krok po kroku przystąpić do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).
Pracowniczymi Planami Kapitałowymi zarządza i prowadzi je dla pracowników poszczególnych firm instytucja finansowa. Do grona instytucji, z którymi pracodawca w imieniu i na rzecz pracowników zawiera umowy, należy Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group. Towarzystwo Ubezpieczeniowe ze swoim doświadczeniem zapewnia bezpieczeństwo środków oraz kompleksowe wsparcie we wdrożeniu i zarządzaniu PPK.
Każdy pracodawca musi przystąpić do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Terminy przystąpienia do PPK są uzależnione od liczby osób zatrudnianych przez daną firmę. Najwięksi pracodawcy już wybrali instytucje finansowe zarządzające PPK i dokonują wpłat na konta pracowników będących uczestnikami programu. Teraz czas na średnie i mniejsze firmy. Towarzystwo Ubezpieczeniowe Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group zapewnia, że szybsze zawarcie umów o zarządzanie PPK umożliwi sprawne i bezproblemowe wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmach.
Aktywa gromadzone w PPK są zarządzane przez profesjonalne instytucje finansowe, które spełniają rygorystyczne warunki. Aktualnie 20 instytucji może zarządzać PPK.  A jest to zadanie niebagatelne, ponieważ w PPK zgromadzonych jest już ponad 1,65 mld aktywów. Spośród tych instytucji można wyłonić liderów zarówno pod względem wysokości aktywów w PPK objętych ich zarządzaniem, jak też liderów pod względem wyników inwestycyjnych.