REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Dziś 29 lutego 2024 roku – masz dodatkowy dzień w roku i zastanawiasz się co z nim zrobić? Czym dla Ciebie jest czas? Czy umiesz nadać mu priorytet? Poznaj 8 zasad efektywnego zarządzania czasem i znajdź czas dla siebie. Finalnie „nie chodzi o to, żeby mieć czas. Chodzi o to, żeby z niego korzystać”. Praktycznych rad udziela psycholog Aleksandra Kolińska.
W dzisiejszym dynamicznym świecie, rynki pracy ulegają stałym przemianom, napędzanym postępem technologicznym, zmianami społecznymi i gospodarczymi. Nowe formy zatrudnienia, takie jak praca zdalna, umowy o dzieło i outsourcing, stają się coraz popularniejsze, dostarczając pracodawcom i pracownikom nowych możliwości i wyzwań.
Polski rynek pracy już od dawna jest rynkiem dojrzałym i w pełni rozwiniętym – oferowane są na nim usługi w niczym nie ustępujące rozwiązaniom stosowanym w USA, Japonii czy innych krajach. Potencjalnym pracodawcom daje to duże możliwości do szukania i wykorzystywania rozwiązań najkorzystniejszych od trony finansowej oraz elastyczności.
Ponad 70 proc. pracowników odczuwa presję wykonywania kilku czynności jednocześnie. Wielozadaniowość przyczynia się do wypalenia zawodowego. Jak zarządzać czasem pracy?
Outsourcing stał się kluczowym pojęciem w dzisiejszym globalnym świecie biznesu. Ale co dokładnie oznacza ten termin? Outsourcing to praktyka, w której firma zleca część swoich zadań lub funkcji zewnętrznym specjalistom lub firmom zamiast wykonywać je wewnętrznie.
Znasz ten głos w swojej głowie mówiący „zrobię to później”? Masz do zrealizowania jakieś zadanie, ale nagle ogarnia Cię chęć posprzątania na biurku. Przekładasz papiery, układasz długopisy. Potem idziesz zrobić kawę z nadzieją, że za chwilę zrobisz to, co miałeś zrobić, ale myślisz, że w sumie nie jest to aż tak pilne i możesz to zrobić potem. Brzmi znajomo? Oczywiście, że tak! Odkładanie na potem definiuje się pojęciem prokrastynacji. Podpowiadamy, jak sobie radzić w pracy z tym zjawiskiem.
REKLAMA