Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odpowiedzialność pracodawcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odpowiedzialność pracodawcy.
Za pracę w wolną sobotę pracownikowi należy się inny dzień wolny
Aktualizacja: 05.12.2008
Pracodawca, który zlecił pracownikowi wykonywanie pracy w dniu, który miał być dla niego wolny z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy, musi dać mu inny dzień wolny od pracy do końca okresu rozliczeniowego. »
Ewidencja czasu pracy w godzinach nadliczbowych
Aktualizacja: 05.12.2008
Brak ewidencji pracy w godzinach nadliczbowych obciąża pracodawcę, a nie powołującego się na nią pracownika. (Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 13 stycznia 2005 r., sygn. akt II PK 114/04). »
Aktualizacja: 05.12.2008
Czas pracy pracownika powinien być tak zaplanowany, żeby w każdym tygodniu pracy miał on zapewnione co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku od pracy, obejmującego 11 godzin odpoczynku dobowego. Odmiennie jednak należy ustalać odpoczynek, gdy praca jest wykonana w niepełnym tygodniu czy równoważnym systemie czasu pracy. »
Czy pracodawca musi informować o COVID–19 u pracownika?