REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, BHP

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prozdrowotne działania w banku Credit Agricole

Bank Credit Agricole skupia się na wdrażaniu prozdrowotnych rozwiązań dla pracowników. W ramach polityki prozdrowotnej podejmowane są takie działania jak: badania okresowe, dofinansowanie do kart sportowych, dofinansowanie do okularów, zapewnienie prywatnej opieki medycznej, przeprowadzanie specjalistycznych szkoleń, wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów, montaż defibrylatorów.

Ustawa o Radzie Dialogu Społecznego podpisana przez Prezydenta RP

Ustawa o Radzie Dialogu Społecznego została w poniedziałek (3 sierpnia 2015 r.) podpisana przez Prezydenta RP. Wejdzie w życie jeszcze we wrześniu tego roku. Rada Dialogu Społecznego zastąpi Komisję Trójstronną ds. Społeczno-Gospodarczych.

Komisja Trójstronna przestaje istnieć

Komisja Trójstronna przestaje istnieć po 21 latach funkcjonowania. Powstała 15 lutego 1994 r. Teraz w jej miejsce powstaje Rada Dialogu Społecznego. Jaka jest przyczyna zmiany formy dialogu społecznego?

Na co narzekają pracownicy?

Pracownicy coraz częściej wypowiadają się o swojej pracy na portalach społecznościowych. Na co zwykle narzekają? Dlaczego rzadko decydują się jednak na zmianę miejsca pracy?

REKLAMA

Przestrzeń biurowa dla pracowników nowej generacji

Przestrzeń biurową należy dostosować do młodych pracowników, czyli pracowników nowej generacji tzw. pokolenia Y. Przestrzeń aranżuje się tak, by sprzyjała ona nie tylko efektywnej pracy zespołowej, ale też kreowaniu niecodziennych pomysłów i zapewniała przyjemną, odprężającą atmosferę.

Optymalne oświetlenie biura - naturalne czy sztuczne?

Ciesząc się letnim słońcem i długimi dniami, odsłaniamy okna i wpuszczamy do pomieszczeń naturalne światło, chętnie wyłączając towarzyszące nam przez większą część roku sztuczne oświetlenie. Jednak czy z punktu widzenia norm jest to dopuszczalne? Jak sprawdzić czy wyłączenie lamp nie będzie naruszeniem ustanowionych regulacji i nie stanie się podstawą do zarzutów ze strony Inspekcji Pracy?

Wyjaśnienia poszkodowanego w postępowaniu powypadkowym - WZÓR

Wyjaśnienia poszkodowanego w postępowaniu powypadkowym powinny zostać wysłuchane przez zespół powypadkowy jeszcze przed sporządzeniem protokołu powypadkowego. Przedstawiamy wzór wyjaśnień poszkodowanego sporządzonych na piśmie.

Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy - WZÓR

Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy sporządza się na wzorze określonym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 16 września 2004 r. w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Dokument opracowuje zespół powypadkowy nie później niż w terminie 14 dni od uzyskania wiadomości o wypadku.

REKLAMA

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Słaba wydajność pracowników - przyczyny

Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić?

Dofinansowanie od ZUS na poprawę warunków pracy w 2015 r.

W ramach specjalnego programu ZUS przekaże firmom dofinansowanie na poprawę warunków pracy. W sumie w 2015 r. przekaże na ten cel 27 mln zł. W kolejnych latach przedsiębiorcy mogą liczyć na wzrost kwoty przeznaczonej na walkę z wypadkami przy pracy.

Obowiązki pracodawców w przypadku wysokich temperatur

Obowiązki pracodawców w przypadku wystąpienia wysokich temperatur zwiększają się o nieodpłatne zapewnienie wody do picia i dopływu powietrza w pomieszczeniach pracowniczych. Pracodawca musi stworzyć odpowiednie warunki pracy w upalne dni. Może w tym celu wyznaczyć dodatkowe przerwy w pracy. Czy pracownik ma prawo odstąpić od wykonywania pracy w przypadku złego samopoczucia spowodowanego zbyt wysoką temperaturą w miejscu pracy?

Ocena ryzyka zawodowego - kto powinien ją posiadać?

Pracodawca zobowiązany jest do oceny i udokumentowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną na danym stanowisku pracą, do stosowania niezbędnych środków profilaktycznych zmniejszających ryzyko oraz do informowania pracowników o ryzyku zawodowym i zasadach ochrony przed zagrożeniami. Czym jest ocena ryzyka zawodowego i kto powinien ją posiadać?

Rada Dialogu Społecznego uchwalona przez Sejm

Wprowadzenie instytucji Rady Dialogu Społecznego w miejsce Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych było przedmiotem prac sejmowych podczas 95. posiedzenia Sejmu. Sejm uwzględnił wniosek o niezwłoczne przystąpienie do drugiego czytania i 25 czerwca 2015 r. uchwalił ustawę.

Warunki pracy na morzu

Warunki pracy na morzu w Polsce zostaną dostosowane do Konwencji o pracy na morzu. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o pracy na morzu przedłożony przez ministra infrastruktury i rozwoju. Projekt wprowadza za Konwencją minimalne, międzynarodowo ujednolicone standardy pracy i życia marynarzy na statkach morskich, zapewniające ochronę warunków pracy oraz przestrzeganie praw człowieka i obywatela.

Starzenie się polskich pracowników

Starzenie się polskich pracowników to nieuchronny proces stanowiący wyzwanie dla pracodawców. W związku z zachodzącymi na rynku pracy zmianami warto stosować zarządzanie wiekiem.

Poszukiwanie pracy w okresie wakacyjnym

Poszukiwanie pracy w okresie wakacyjnym może wydawać się złym pomysłem. Nic bardziej mylnego. Sprawdź, dlaczego warto szukać nowej pracy w miesiącach letnich.

Większość pracowników pracuje w nieodpowiednich warunkach

Z raportu Fellowes Ergotest wynika, że większość pracowników pracuje w nieodpowiednich warunkach. Pracodawcy narażają ich w ten sposób na utratę zdrowia i zachorowanie na choroby zawodowe. Takie sytuacje przynoszą straty finansowe firmy.

Korzyści dla pracodawcy za zatrudnienie bezrobotnego 50+

Zatrudnienie bezrobotnego 50+ z urzędu pracy niesie za sobą szereg korzyści dla pracodawcy. Uważa się, że są bardziej doświadczeni i lojalni w stosunku do zatrudniającego. Pracodawca może liczyć na dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników mających powyżej 50 roku życia i refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy. Można ich również zatrudnić w ramach tzw. prac interwencyjnych.

Odmowa wykonywania pracy ze względów bezpieczeństwa

Pracownik ma prawo do powstrzymywania się od wykonywania pracy ze względów bezpieczeństwa. Zgodnie z Kodeksem pracy, jeśli warunki pracy nie spełniają wymogów bezpieczeństwa i higieny pracy, przez co występuje bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika, może on odmówić wykonywania pracy. Czy za czas powstrzymywania się od pracy otrzyma wynagrodzenie?

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Kogo szukają pracodawcy? Na jakie stanowiska aplikują kandydaci?

Zgodnie z badaniem serwisu rekrutacyjnego GoldenLine.pl w I kwartale 2015 r. pracodawcy poszukiwali najczęściej pracowników z branży IT. Natomiast kandydaci do pracy aplikowali w szczególności na stanowiska związane ze sprzedażą.

Programy zdrowotne w miejscu pracy doceniane przez pracowników

Pracownicy doceniają funkcjonujące w miejscu pracy programy zdrowotne. Mają jednak nadzieję na rozszerzenie oferty pracodawców. Najbardziej popularne są programy opieki zdrowotnej, szczepienia i zniżki do klubów sportowych. Pracownicy są ponadto zainteresowani programami wsparcia w walce ze stresem.

Utrata pracy a sytuacja finansowa

Utrata pracy niewątpliwie wpływa na sytuację finansową byłego pracownika. Nie każdy ma oszczędności pozwalające na komfortowy wypoczynek po zwolnieniu i poszukiwanie nowej pracy. Co zrobić, aby uratować swoje finanse? Oto sześć pomocnych wskazówek.

Poziom higieny w miejscu pracy

Poziom higieny w miejscach pracy w Europie jest niski. Najwyższe standardy czystości zapewniają pracodawcy działający w Azji. Dlaczego zachowanie higienicznych warunków pracy jest tak ważne z punktu widzenia pracownika i pracodawcy?

Ostrzeżenie czy groźba bezprawna?

W myśl art. 87 k.c., kto złożył oświadczenie woli pod wpływem bezprawnej groźby drugiej strony lub osoby trzeciej, ten może uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia, jeżeli z okoliczności wynika, że mógł się obawiać, iż jemu samemu lub innej osobie grozi poważne niebezpieczeństwo osobiste lub majątkowe. Czy oświadczenie zakładu, że wypowie podwładnemu angaż, jeżeli ten nie zgodzi się na propozycję przekształcenia dotychczasowej umowy na czas nieokreślony w terminową stanowi groźbę bezprawną?

Zmiana kultury pracy i zarządzania

Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.

Wyniki badania „Zdrowie w miejscu pracy – diagnoza i oczekiwanie”

Zgodnie z wynikami badania „Zdrowie w miejscu pracy – diagnoza i oczekiwanie” co piąty pracownik w Polsce ma zapewnioną przez pracodawcę opiekę zdrowotną. Dlaczego profilaktyka zdrowotna w zakładzie pracy jest tak ważna?

Potrzeba więcej kobiet w branży budowlanej

Z analizy firm Skanska i Randstad wynika potrzeba zatrudniania więcej kobiet w branży budowlanej. W Polsce w budownictwie pracuje tylko ok. 7% kobiet. Dla porównania w Norwegii pracowników płci żeńskiej jest aż 35%.

Sunday night blues - stres przed poniedziałkiem

Syndrom sunday night blues to spadek formy mentalnej i energetycznej związanej z pierwszym dniem pracy w tygodniu. Stres przed poniedziałkiem przeżywa prawie 2/3 Polaków. W niedzielę stajemy się zestresowani, rozdrażnieni i wciąż myślimy o pracy.

Polityczne zagrania w miejscu pracy

Polityczne zagrania mają miejsce także w zakładzie pracy. Z jakimi typami polityków można się spotkać w firmie? Jak unikać konfrontacji z tego typu pracownikami?

Negatywny wpływ miejsca pracy na zdrowie pracownika

Negatywny wpływ na zdrowie pracownika można stwierdzić w przypadku aż 30% miejsc pracy w Europie. Jakie zagrożenia dla zdrowia wiążą się z wykonywaniem pracy? Jak przeciwdziałać chorobom?

Rynek pracy - branża IT w 2015 r.

Rynek pracy w branży IT w 2015 r. wciąż cechuje niedobór kandydatów do pracy. Kilkadziesiąt absolwentów kierunków informatycznych przybywających każdego roku nie wystarcza. Postępujący rozwój technologiczny sprawia, że firmy wciąż potrzebują zatrudniać pracowników z wysokimi kwalifikacjami.

Zarządzanie wiekiem

Zarządzanie wiekiem to obecnie duże wyzwanie dla działów HR. Najwięcej problemów powstaje z powodu ogromnej różnicy między pracownikami z innych pokoleń, głównie X i Y. Nie powinno traktować się wszystkich w ten sam sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest podejście indywidualne. Każde pokolenie ma swoje zalety, na których warto się skupić i które warto rozwijać.

Zwolnienie dyscyplinarne za nieodpowiedni ubiór pracownika

Nieodpowiedni ubiór pracownika może stać się przyczyną nałożenia na podwładnego różnego rodzaju kar. Najlżejszą z dopuszczalnych jest kara upomnienia lub nagany z wpisem do akt. Czy pracownik może zostać zwolniony dyscyplinarnie z powodu naruszenia zasad dress code'u?

Ustalenie miejsca pracy budowlańca

Ustalenie miejsca pracy budowlańca ma duże znaczenie z punktu widzenia rozliczeń z tytułu podróży służbowej. Jak w umowie o pracę z pracownikiem budowlanym należy określić miejsce wykonywania pracy, gdy pracownik świadczy pracę w różnych miejscach? Czy każdy wyjazd traktuje się jak podróż służbową?

Jakich pracowników warto zatrudniać?

Każdy pracodawca chciałby stworzyć zgrany i zaangażowany zespół pracowników. To jednak bardzo trudne zadanie. Sprawdź, jakich pracowników warto zatrudniać z punktu widzenia efektywności pracy.

Roboty mogą zastąpić 700 zawodów

Roboty mogą zastąpić w przyszłości aż 700 zawodów. Jednak większość pracowników nie boi się utraty pracy z powodu automatyzacji pracy. Jakie zawody mogą zniknąć? Jakich profesji nie zastąpi maszyna?

Skierowanie na badanie lekarskie od 1 kwietnia 2015 r.

Skierowanie na badanie lekarskie od 1 kwietnia 2015 r. wystawia się na nowym wzorze, a jedno skierowanie na badania otrzymuje dla siebie także pracownik. To efekty zmiany rozporządzenia w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy.

Systemy oświetlenia pomieszczeń biurowych - oszczędności dla pracodawcy

Pracodawcy poszukujący oszczędności powinni zastanowić się nad oświetleniem w pomieszczeniach biurowych. Nowoczesne, zautomatyzowane systemy oświetleń pozwalają na znaczne zmniejszenie kosztów. Wykorzystuje się w tym celu czujniki światła dziennego i czujniki obecności.

Bezpieczeństwo pracy w firmie

Prowadząc własną firmę, należy jak najdokładniej zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa pracy. Obowiązkiem pracodawcy jest dbanie o zdrowie i życie pracownika. Które przepisy BHP są szczególnie istotne? Na co zwrócić uwagę?

Konkurs na realizację projektów „Gwarancji dla młodzieży” w ramach PO WER 2014-2020

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło pierwszy konkurs centralny na realizację projektów „Gwarancji dla młodzieży” w ramach PO WER 2014-2020. Przedmiotem konkursu są projekty dotyczące wsparcia indywidualnej i kompleksowej aktywizacji zawodowo-edukacyjnej osób młodych (bezrobotnych, biernych zawodowo oraz poszukujących pracy, w tym szczególności osób niezarejestrowanych w urzędzie pracy).

Staż z urzędu pracy

Staż z urzędu pracy pozwala zdobyć doświadczenie zawodowe lub przekwalifikować się i to za wynagrodzeniem. Bezrobotny zyskuje praktyczne umiejętności do wykonywania pracy bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą. Jakie korzyści z tego tytułu nabywa pracodawca?

Badania okresowe pracownika biurowego

Zatrudniamy głównie pracowników biurowych. Czy dopuszczalne jest poddawanie pracownika biurowego częstszym badaniom okresowym, niż jest to przewidziane dla pozostałych pracowników? Czy pracodawca może skierować takiego pracownika na badania okresowe bez jego zgody – pyta Czytelniczka z Łodzi.

Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy - 28 kwietnia

Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy przypada na 28 kwietnia każdego roku. W Polsce obchodzony jest od 2004 r. Inicjatywa ta obchodzona jest w ponad 70 krajach jako Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków przy Pracy oraz Chorób Zawodowych.

Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy

Dnia 28 kwietnia przypada Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy. Związki zawodowe obchodzą go jako Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków przy Pracy i Chorób Zawodowych. Warto zwrócić uwagę na problem wypadków przy pracy w Polsce. PIP w 2014 r. zbadała 2002 tego typu zdarzenia.

10 sposobów na zmotywowanie młodych pracowników

Młodych pracowników można motywować na różne sposoby. Pierwszy, który przychodzi do głowy, to pieniądze. Poznaj 10 innych sposobów na podniesienie zaangażowania pokolenia Y w pracę.

Co to jest telepraca

Zatrudnianie pracowników w formie telepracy jest jedną z form świadczenia pracy, która zyskuje na popularności ze względu na elektronizację życia. Przepisy dotyczące wykonywania pracy przez telepracowników znalazły swoje miejsce w rozdziale IIb ustawy - Kodeks pracy. Co to jest telepraca?

Pozycja pracownika na rynku pracy coraz mocniejsza

Pozycja pracownika na rynku pracy staje się coraz mocniejsza. Niektórzy dostrzegają przewagę pracownika nad pracodawcą. W drugiej połowie roku mają przyspieszyć podwyżki wynagrodzeń.

Pracownicy tymczasowi - mity

Pracownicy tymczasowi często przedstawiani są jako gorsi od pracowników zatrudnianych na stałe. Czy mity dotyczące tego typu pracowników można obalić?

REKLAMA