REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Krótkie spodenki i klapki nieodpowiednie w pracy biurowej

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

TNS Polska przeprowadziło badanie dotyczące ubioru pracowników biurowych. Najbardziej nieodpowiednie okazały się być krótkie spodenki i szorty oraz klapki. W przypadku letniego dress code'u mężczyźni oceniani są nieco surowiej od kobiet.

Krótkie spodnie i szorty noszone zarówno przez mężczyzn, jak i kobiety są nieodpowiednie w miejscu pracy - uznało większość pytanych przez TNS Polska o dress code w biurze. Na kolejnym miejscu - jako niepożądane elementy garderoby - znalazły się klapki i japonki.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Latem, zwłaszcza gdy pojawiają się fale upałów, na ulicach częściej niż zwykle spotyka się kobiety w letnich sukienkach i sandałkach oraz mężczyzn w krótkich spodenkach i klapkach. TNS Polska zapytała w związku z tym Polaków o najbardziej, ich zdaniem, nieodpowiednie stroje do pracy w biurze.

Większość respondentów uważa, że pracownika powinien obowiązywać określony dress code i w dobrym guście jest, by unikał pewnych strojów, gdy wybiera się do pracy. Tylko co piąta osoba uważa, że do pracy w biurze nadają się wszystkie stroje. Mężczyźni są nieco mniej restrykcyjni w tym względzie niż kobiety - uważa tak 23 proc. panów i 17 proc. pań.

Polecany produkt: Przyczyny rozwiązywania umów o pracę w praktyce i orzecznictwie sądowym

REKLAMA

Mężczyźni są oceniani nieco surowiej niż kobiety - niektóre części męskiej garderoby są nieco częściej nieakceptowane niż te same elementy stroju w przypadku pań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdaniem 59 proc. respondentów męskie krótkie spodenki są nieodpowiednim strojem do pracy w biurze, natomiast damskie - według 53 proc. Kolejnym niepożądanym w biurze elementem garderoby są klapki i japonki; 57 proc. badanych uznało je za nieodpowiednie dla mężczyzn, a 49 proc. dla kobiet. Według jednej trzeciej Polaków, sportowe sandały nie pasują do osoby pracującej w biurze – 36 proc. badanych wskazało w tym przypadku na mężczyzn, a 30 proc. na kobiety.

Zadaj pytanie na FORUM

Zdaniem prawie dwóch piątych respondentów kobiecie pracującej w biurze nie przystoi założenie do pracy spódnicy mini (39 proc.) lub sukienki na ramiączkach (37 proc.). Mężczyźnie nie wypada natomiast, w opinii jednej trzeciej Polaków, przyjść do pracy w koszulce bez rękawów (33 proc.). U kobiet taka bluzka jest odrobinę mniej restrykcyjnie oceniana (27 proc. krytycznych ocen).

Badanie pokazuje, że w opinii Polaków dżinsy stały się ubraniem uniwersalnym – tylko 12 proc. uważa, że jest to strój nieodpowiedni do pracy biurowej.

Sondaż przeprowadzono od 10 do 15 lipca na próbie 1004 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej, metodą bezpośrednich wywiadów wspomaganych komputerowo (CAPI).

Zwolnienie dyscyplinarne za nieodpowiedni strój pracownika

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dużo wyższa składka zdrowotna w 2026 r. Przedsiębiorcy boją się o swoje firmy

Dużo wyższa składka zdrowotna w 2026 r. - wzrośnie aż o 37%. Mali przedsiębiorcy boją się o swoje firmy. Koszty prowadzenia działalności rosną, aż nie opłaca się prowadzić własnego biznesu. Ludzie myślą o powrocie na etat.

Zwolnienie lekarskie nie w celu wyzdrowienia, a w celu pracy u innego pracodawcy. Rzecznik MŚP zwraca uwagę

Zwolnienie lekarskie będzie częściej brane nie w celu wyzdrowienia, a w celu pracy u innego pracodawcy? Rzecznik MŚP zwraca uwagę na planowane zmiany w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych.

PPK: zwolnienie mikroprzedsiębiorcy nie jest bezterminowe. Kiedy wszystko się zmienia

Utworzenie PPK dla pracowników nie obowiązuje mikroprzedsiębiorcy, któremu wszystkie osoby zatrudnione złożyły deklarację o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK. Zwolnienie to nie jest jednak bezterminowe. Kiedy wszystko się zmienia?

Całkowicie nowe wsparcie dla dzieci w 2026 r. Duża pula środków do wykorzystania: MRPiPS ogłasza nabór wniosków

Całkowicie nowe wsparcie dla dzieci w 2026 r. Duża pula środków do wykorzystania: MRPiPS ogłasza nabór wniosków. Zatem dla kogo? co? kiedy? i ile? Wyjaśniamy szczegóły.

REKLAMA

Ponad 8 procent podwyżki w ZUS już od stycznia 2026 - ale czy dotyczy seniorów lub emerytów?

W 2026 roku ZUS funduje nam kolejną podwyżkę - będzie niemała, bo to ponad 8%. Kogo dotyczy i na czym polega? Czy są wyjątki? I czy na pewno chcemy akurat tej podwyżki? Tym razem to coś nie dla seniorów, chyba że aktywnych gospodarczo. Ale z tego wcale się nie ucieszą.

Artykuł 8 Kodeksu Pracy może Ci zaszkodzić w pracy - uważaj na ten przepis, bo wiele się w nim mieści (nadużycia etyczne, moralne i obyczajowe)

Postanowienie Sądu Najwyższego z 8 kwietnia 2025 roku, sygn. II PSK 90/24 stanowi o ważnym aspekcie prawa pracy, który odnosi się do artykuł 8 Kodeksu Pracy. W praktyce mało osób ma świadomość co oznacza tzw. nadużycie prawa podmiotowego. A przypominamy ignorantia iuris nocet, tak więc uważaj na art. 8 KP bo może ci zaszkodzić w pracy.

Bierzesz urlop na żądanie? Uważaj na pułapki w przepisach - jedna pomyłka i wylatujesz z roboty!

Czasami pracownik musi być ostrożny jak saper w wojsku - przepisy prawa pracy oczywiście chronią pracowników, ale jeżeli ich nie znasz lub źle zinterpretujesz, natrafisz na minę. I to zastawioną przez siebie. Szczególnie ostrożnie trzeba korzystać z urlopu na żądanie - to wcale nie działa jak automat i trzeba się pilnować, żeby nie popełnić błędu. Możesz przypadkiem lub przez niewiedzę dać pracodawcy prosty powód do wręczenia wypowiedzenia.

Nie da się cały czas kwitnąć [Wywiad]

Rozmowa z dr Anną Kieszkowską-Grudny, pomysłodawczynią i współredaktorką książki „Formuła wygrywania”, o pułapce nieustannej efektywności i o tym, dlaczego autentyczność i samoświadomość stają się strategicznymi kompetencjami liderów

REKLAMA

Pielęgnacyjne świadczenie: kiedy zrozumieją, że warunkiem przyznania świadczenia nie powinno być wyłącznie posiadanie przez współmałżonka OzN orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności? NSA wciąż milczy

W ostatnich latach polski system zabezpieczenia społecznego stoi przed wyzwaniami związanymi z ochroną praw osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów. Jednym z najbardziej istotnych i ważnych tematów jest świadczenie pielęgnacyjne – forma wsparcia finansowego dla tych, którzy rezygnują z pracy, aby opiekować się bliskimi wymagającymi stałej pomocy. Jednak rygorystyczne przepisy często stają na drodze do uzyskania tej pomocy, nawet gdy opieka jest sprawowana na co dzień. Przykładem jest sprawa, która trafiła przed Naczelny Sąd Administracyjny (NSA). Szczegółowy zakres faktyczny i prawny sprawy poniżej.

Umowa zlecenia z własnym pracownikiem – czy takie rozwiązanie jest możliwe?

Końcówka roku to dla wielu firm czas szczególnie intensywny – realizacja planów sprzedażowych, zamykanie projektów, przygotowanie raportów i inwentaryzacje powodują, że zakres obowiązków rośnie. Pracodawcy często szukają wtedy sposobów na szybkie zwiększenie dostępnych zasobów kadrowych bez konieczności przeprowadzania żmudnego procesu rekrutacyjnego. Jednym z pomysłów, który pojawia się w praktyce, jest zawarcie umowy zlecenia z własnym pracownikiem.

REKLAMA