REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W dzisiejszym szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, elastyczne pakiety świadczeń stają się kluczowym narzędziem, które wspiera pozyskiwanie, utrzymanie talentów oraz zwiększa zaangażowanie pracowników. To innowacyjne podejście do wynagradzania oferuje szereg korzyści zarówno dla pracodawców, jak i pracowników, dostosowując się do zróżnicowanych oczekiwań i potrzeb obu stron.
To pracownik, a nie pracodawca, powinien decydować o doborze benefitów, według tego, co jest mu potrzebne. Dlatego przy doborze świadczeń pozapłacowych potrzeba dużej elastyczności – przekonywał Arkadiusz Rochala z Pluxee Polska podczas debaty „Jak zmotywować pracownika? Skuteczne systemy motywacyjne i benefity”, która odbyła się w Centrum Prasowym PAP.
Co pracownikowi daje poczucie bezpieczeństwa? Stabilne zatrudnienie na czas nieokreślony i ubezpieczenie na życie opłacane przez pracodawcę. Czy daje więcej spokoju niż wysoka pensja?
Prywatna opieka medyczna, dodatkowe dni wolne i możliwość pracy zdalnej. Takich benefitów najczęściej oczekują pracownicy, a firmy chcąc zachować najlepszych specjalistów proponują tego rodzaju bonusy. Jak wynika z danych LinkedIn, ponad 93% firm obawia się utraty najcenniejszych pracowników, wszelkiego rodzaju dodatki mogą być sposobem na ich zatrzymanie.
Trzy czwarte zatrudnionych zwraca uwagę na benefity w ogłoszeniach, a aż dwie piąte respondentów byłaby skłonna zmienić pracę tylko ze względu na ich lepszą ofertę w innym miejscu. Benefity takie jak ubezpieczenie na życie czy pakiety opieki zdrowotnej, pracownicy zaczęli traktować jako standard, aniżeli dodatkową korzyść. Pracodawcy muszą zabiegać o względy pracowników.
REKLAMA