Kategorie

Kierowcy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W naszej firmie transportowej zatrudniamy kierowców na podstawie umów zleceń. Prowadzenie przez nich pojazdów jest rejestrowane za pomocą tachografów. Czy musimy przechowywać tarczki tachografu tych osób? Jeśli tak, to przez jaki czas?
Jesteśmy firma budowlaną. Czy przepisy o czasie pracy kierowców (rozporządzenie unijne nr 561/2006 oraz ustawa o czasie pracy kierowców) stosuje się do naszych kierowców wykonujących pracę przy budowie dróg? Kierowcy są zatrudnieni na podstawie umów o pracę i nie wyjeżdżają poza teren budowy. Jeśli nie stosujemy tych przepisów, to jakie regulacje obowiązują kierowców pracujących w naszej firmie?
Zatrudniam na podstawie umów zlecenia kierowców do przewozu osób na lokalnych trasach. Przewozy dokonywane są małymi busami. Czy w związku z tym, że nie są to pracownicy, osoby te muszą mieć zapewnione jakiekolwiek przerwy w pracy?
Jesteśmy firmą transportową i wykonujemy usługi transportowe na terenie UE oraz poza nią. Jak rozliczyć delegację pracownika, gdy: otrzymuje zlecenie na przewóz towarów na trasie Polska – Norwegia (transport planowany z docelowym miejscem w Norwegii), a jednocześnie po rozładowaniu w Norwegii otrzymuje kolejne zlecenie na przewóz towarów na trasie Norwegia – Francja i po rozładowaniu kolejne na trasie Francja – Holandia, i powrót do Polski? W jakiej walucie wyliczyć delegację? Jaki kraj uznać za docelowy, w przypadku gdy w momencie rozpoczęcia delegacji nie było wiadomo o dwóch kolejnych zleceniach?