Kategorie

Choroba zawodowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy - komu i kiedy przysługuje? Kto je wypłaca? Jak odwołać się od decyzji ZUS?
Zakażenie koronawirusem a wypadek przy pracy. Zdaniem Państwowej Inspekcji Pracy zakażenie koronawirusem należy rozpatrywać w kategorii schorzenia, a nie urazu. Dlatego taki przypadek nie kwalifikuje się jako wypadek przy pracy. Takie schorzenie mogłoby natomiast zostać uznane za chorobę zawodową, o której mowa Kodeksie pracy.
Covid-19 czyli choroba zakaźna może być uznany jako choroba zawodowa. Co to oznacza? Jakie obowiązki ma pracodawca? Czy uznanie za chorobę zawodową może nastąpić po rozwiązaniu umowy? Jakie działania profilaktyczne podejmują pracodawcy?
COVID-19 jako choroba zakaźna znajduje się w wykazie chorób zawodowych. W takiej sytuacji pracownikowi przysługuje wyższy zasiłek chorobowy. Najważniejsze jest potwierdzenie, że do zakażenia doszło w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych. Czy koronawirus to choroba zawodowa tylko medyków? Okazuje się, że nie.
O ile zwiększą się emerytury i renty od 1 marca 2020 r.? Kogo obejmie waloryzacja emerytur i rent? Jakie są nowe kwoty najniższych świadczeń? Jaka jest nowa kwota bazowa dla emerytur na starych zasadach? Kiedy ZUS wyda decyzję waloryzacyjną?
Wypalenie zawodowe uznano za nową jednostkę chorobową i od początku 2022 roku będzie można otrzymać na nie zwolnienie.
W okresie od dnia 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 marca 2020 r. obowiązują nowe kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy. Ile wynoszą?
Od 1 kwietnia 2018 r. obowiązują nowe kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy. Ile wynoszą i kto może otrzymać odszkodowanie z tego tytułu?
Jednorazowe odszkodowanie przysługuje osobie, która w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej doznała stałego albo długotrwałego uszczerbku na zdrowiu. Jaka jest wysokość jednorazowego odszkodowania w okresie od dnia 1 kwietnia 2017 r. do dnia 31 marca 2018 r.?
Choroba zawodowa to schorzenie, które powstało w związku ze sposobem wykonywania pracy lub w wyniku działania szkodliwych dla zdrowia czynników występujących w środowisku pracy. Wykaz chorób zawodowych zawiera rozporządzenie Rady Ministrów. Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązki związane z rozpoznaniem u pracownika choroby zawodowej.
Pracodawca ma obowiązek dostosować stanowisko pracy do potrzeb pracownika, który utracił zdolność do pracy na dotychczasowym stanowisku w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Niedostosowanie stanowiska pracy do potrzeb osoby niepełnosprawnej skutkować może dla pracodawcy bardzo poważnymi konsekwencjami finansowymi.
Poszkodowanemu, który wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej doznał stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu przysługuje jednorazowe odszkodowanie pieniężne. Jaka jest wysokość jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadków przy pracy lub choroby zawodowej w 2016 roku?
Struktura pracy księgowych, oparta jest na współzależności z innymi działami. Ponadto poddanie odpowiedzialności prawnej, relacje z nie zawsze przychylnymi partnerami biznesowymi oraz element powtarzalności zadań, mogą powodować wypalenie zawodowe. Jak zarządzać pracownikami działu księgowego i przeciwdziałać rutynie?
Praca biurowa tylko z pozoru wydaje się być całkowicie bezpieczna i nieszkodliwa dla zdrowia pracownika. Tymczasem wiążą się z nią pewne zagrożenia. Na jakie przypadłości cierpią osoby wykonujące pracę biurową?
Choroba zawodowa dotyka wielu pracowników, dlatego warto zapoznać się z nowym wykazem chorób zawodowych obowiązującym od 3 lipca 2014 r.
Mam orzeczone przez lekarza zaistnienie objawów choroby zawodowej. Co musi w takiej sytuacji zrobić pracodawca?