Zarejestruj się
Codziennie, kiedy korzystamy z bankomatu zamiast kasjera bankowego lub gdy samodzielnie odprawiamy się na lotnisku przy użyciu automatycznej budki, jesteśmy świadkami, jak technologia zastępuje ludzką pracę. Kiedy sztuczna inteligencja staje się częścią naszego codziennego życia, wszyscy myślimy o jednym – jak będzie ewoluował rynek pracy i zadania, które wypełniamy. O ile zmiany, które dokonywały się wcześniej w ramach rewolucji przemysłowej, dotyczyły mechanizacji produkcji i przede wszystkim polegały na zastępowaniu pracy fizycznej ludzi o wiele bardziej wydajną pracą maszyn, to dla rewolucji cyfrowej kluczowe jest zastępowanie pracy umysłowej oprogramowaniem.
Aż 79% firm z sektora finansowego w Polsce korzysta z narzędzi automatyzacji procesów – takie dane przynosi Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu (Edycja 2023. KPMG). Nie jest to zaskakujące, gdy weźmiemy pod uwagę, z jakimi wyzwaniami mierzą się obecnie instytucje finansowe. Konieczne jest redukowanie kosztów, a z drugiej strony stymulowanie wzrostu biznesu i utrzymanie stabilności w niepewnej sytuacji gospodarczej i rynkowej.
REKLAMA