Rekrutacja wpływa na wizerunek firmy
REKLAMA
REKLAMA
Proces rekrutacji jest traktowany przez wielu pracodawców jedynie jako sposób na znalezienie nowych pracowników i, według większości z nich, jako taki nie wymaga szczególnego skupiania się na potrzebach i opinii kandydatów. To jest prawdopodobnie główny powód, dla którego rekrutacja okazuje się tak frustrująca dla kandydatów, którzy przede wszystkim mają pretensje o brak odpowiedzi na wysłaną aplikację. Kontakt pojawia się jedynie, gdy pracodawca zdecyduje się zaprosić kandydata do kolejnego etapu rekrutacji.
REKLAMA
Czy pracodawcy mają świadomość tego, że sposób opublikowania oferty pracy, odpowiedzi na aplikacje kandydatów, jak również to, jak zachowują się podczas rozmowy kwalifikacyjnej – może mieć wpływ na ich biznes?
Zobacz także: Coaching a skuteczność biznesowa
Marketing szeptany
Po zakończonym procesie rekrutacji niewiele osób opowie znajomym o tym, jak dobrze i profesjonalnie był on przeprowadzony, z kolei te osoby, które na każdym kroku natykały się na kolejne rozczarowanie w związku z daną ofertą pracy, chętnie podzielą się swoimi wrażeniami z innymi. Tu po raz kolejny reguła mówiąca o tym, że „niezadowolony klient opowie dziesięciu osobom o swoich wrażeniach, gdy tymczasem zadowolony poleci firmę tylko dwóm” ma zastosowanie. Z badań przeprowadzonych przez CareerBuilder.com dowiadujemy się, że 32 proc. ankietowanych niechętnie korzysta z usług firm, które nie odpowiedziały na ich aplikacje.
Rekrutacja a PR firmy
Pracodawcy powinni pamiętać o tym, że publikując ofertę pracy, odpowiadają za wizerunek firmy. Przypadki, w których oferta pracy nie zawiera opisu proponowanego stanowiska oraz brak jest informacji o tym, co należy do obowiązków osoby zatrudnionej, a pracodawca domaga się listu motywacyjnego oraz sytuacje, gdy linki w ofercie pracy są nieaktywne, świadczą o braku profesjonalizmu.
Polecamy serwis: Rekrutacja
Kolejną rzeczą, której należy dopilnować, jest informowanie wszystkich kandydatów o wynikach rekrutacji. Jeśli pracodawca nie dysponuje odpowiednimi zasobami, aby móc wysyłać spersonalizowane odpowiedzi do wszystkich aplikujących, powinien przynajmniej ustawić automatyczną odpowiedź, za pośrednictwem której potwierdzi otrzymanie zgłoszenia oraz poinformuje o przewidywanym terminie zakończenia rekrutacji albo datach granicznych poszczególnych etapów. Niezwykle ważne, ale często lekceważone, jest informowanie osób, które ostatecznie nie zostały wybrane.
Pracodawcy, dbając o potrzeby i opinie kandydatów do pracy w ich firmie, mogą szybko zauważyć, że te wysiłki przynoszą podobne efekty jak kampanie reklamowe, a jeśli nie, to na pewno nie powodują utraty potencjalnych klientów.
Zadaj pytanie na: Forum Kadry
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat