REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rekrutacja wpływa na wizerunek firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Juźwiuk
Rekrutacja wpływa na wizerunek firmy. /Fot. Fotolia
Rekrutacja wpływa na wizerunek firmy. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sposób prowadzenia w firmie procesu rek wpływa na wizerunek firmy. Może jej zaszkodzić, bądź zamienić się w swego rodzaju kampanię promocyjną. Jak prowadzić rekrutację, żeby przyniosła ona pozytywne skutki dla firmy, nie tylko w postaci nowych pracowników?

Proces rekrutacji jest traktowany przez wielu pracodawców jedynie jako sposób na znalezienie nowych pracowników i, według większości z nich, jako taki nie wymaga szczególnego skupiania się na potrzebach i opinii kandydatów. To jest prawdopodobnie główny powód, dla którego rekrutacja okazuje się tak frustrująca dla kandydatów, którzy przede wszystkim mają pretensje o brak odpowiedzi na wysłaną aplikację. Kontakt pojawia się jedynie, gdy pracodawca zdecyduje się zaprosić kandydata do kolejnego etapu rekrutacji.

REKLAMA

Autopromocja

Czy pracodawcy mają świadomość tego, że sposób opublikowania oferty pracy, odpowiedzi na aplikacje kandydatów, jak również to, jak zachowują się podczas rozmowy kwalifikacyjnej – może mieć wpływ na ich biznes?

Zobacz także: Coaching a skuteczność biznesowa

Marketing szeptany

Po zakończonym procesie rekrutacji niewiele osób opowie znajomym o tym, jak dobrze i profesjonalnie był on przeprowadzony, z kolei te osoby, które na każdym kroku natykały się na kolejne rozczarowanie w związku z daną ofertą pracy, chętnie podzielą się swoimi wrażeniami z innymi. Tu po raz kolejny reguła mówiąca o tym, że „niezadowolony klient opowie dziesięciu osobom o swoich wrażeniach, gdy tymczasem zadowolony poleci firmę tylko dwóm” ma zastosowanie. Z badań przeprowadzonych przez CareerBuilder.com dowiadujemy się, że 32 proc. ankietowanych niechętnie korzysta z usług firm, które nie odpowiedziały na ich aplikacje.

Rekrutacja a PR firmy

Pracodawcy powinni pamiętać o tym, że publikując ofertę pracy, odpowiadają za wizerunek firmy. Przypadki, w których oferta pracy nie zawiera opisu proponowanego stanowiska oraz brak jest informacji o tym, co należy do obowiązków osoby zatrudnionej, a pracodawca domaga się listu motywacyjnego oraz sytuacje, gdy linki w ofercie pracy są nieaktywne, świadczą o braku profesjonalizmu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Rekrutacja

REKLAMA

Kolejną rzeczą, której należy dopilnować, jest informowanie wszystkich kandydatów o wynikach rekrutacji. Jeśli pracodawca nie dysponuje odpowiednimi zasobami, aby móc wysyłać spersonalizowane odpowiedzi do wszystkich aplikujących, powinien przynajmniej ustawić automatyczną odpowiedź, za pośrednictwem której potwierdzi otrzymanie zgłoszenia oraz poinformuje o przewidywanym terminie zakończenia rekrutacji albo datach granicznych poszczególnych etapów. Niezwykle ważne, ale często lekceważone, jest informowanie osób, które ostatecznie nie zostały wybrane.

Pracodawcy, dbając o potrzeby i opinie kandydatów do pracy w ich firmie, mogą szybko zauważyć, że te wysiłki przynoszą podobne efekty jak kampanie reklamowe, a jeśli nie, to na pewno nie powodują utraty potencjalnych klientów.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

REKLAMA

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

REKLAMA

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA