Kategorie

Zatrudnianie pracowników, Urząd pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracodawcy coraz dotkliwiej odczuwają brak pracowników na rynku pracy. Jak zwiększyć liczbę osób aktywnych zawodowo?
Pracodawca, który zatrudnia osobę bezrobotną powyżej 50. roku życia może liczyć na korzyści prawno-finansowe, m.in. zwolnienie ze składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, czy dofinansowanie do jej wynagrodzenia.
Główny Urząd Statystyczny poinformował, że na koniec grudnia 2015 r. liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy wyniosła 1 mln 563,3 tys. osób. Ponadto na koniec grudnia zgłosiło się 232,4 tys. osób poszukujących zatrudnienia.
Od 1 stycznia 2016 r. pracodawca lub przedsiębiorca będzie mógł przez 12 miesięcy otrzymywać z urzędu pracy refundację części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych do 30. roku życia skierowanych do niego przez urząd pracy.