Kategorie

Ubezpieczenia rentowe, PIT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Z dniem, w którym pracodawca uregulował za byłego pracownika niedopłatę składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe do ZUS oraz poniósł koszty odsetek z tytułu nieterminowej zapłaty, powstaje przychód po stronie pracownika. Przychód ten należy opodatkować i wykazać w informacji PIT-11 za rok, w którym te składki i odsetki zostały zapłacone – tak uznał dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 1 grudnia 2010 r. (nr IPPB2/415-788/10-2/AS).
Siedziba naszej firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Planujemy zatrudnić pracownika posiadającego obywatelstwo polskie i mieszkającego w Polsce do rozbudowania sieci dystrybucji naszych produktów na terytorium Polski. Kto i jak powinien rozliczać wynagrodzenie tego pracownika? Czy pracownik będzie podlegał polskiemu systemowi zabezpieczenia społecznego i opodatkowaniu?