REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Poszukiwanie pracy

Projekt zmian w ubezpieczeniach grupowych

Posłowie zaakceptowali projekt zmian w przepisach ubezpieczeniowych, który określa nowe zasady zawierania ubezpieczeń grupowych, m.in. grupowych pracowniczych ubezpieczeń na życie.

Dress code w upalne dni

Latem, kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 30 stopni, panujący w firmach dress code zaczyna być uciążliwy. W głowach pracowników zaczyna rodzić się pytanie o to, czy można pozwolić sobie na ewentualne odstępstwa. Jeżeli tak, warto wiedzieć, jakie elementy garderoby wybrać, by nadal wyglądać profesjonalnie.

Tygodniowy czas pracy

Norma czasu pracy to maksymalna liczba godzin, jaką pracownik może przepracować w jednej dobie lub w tygodniu pracy. Norma tygodniowa to jednocześnie godziny (przeciętnie 40 godzin tygodniowo w okresie rozliczeniowym) i dni (przeciętnie pięć dni tygodniowo w okresie rozliczeniowym).

Kontrola zwolnień lekarskich za I półrocze 2015 r.

Kontrola zwolnień lekarskich za I półrocze 2015 r. wykazała, że kwota wstrzymanych, cofniętych i obniżonych świadczeń w tym okresie wyniosła 100,5 mln zł.

REKLAMA

Rezygnacja z własnej działalności na rzecz etatu

Coraz więcej przedsiębiorców rezygnuje z pracy na własny rachunek na rzecz etatu w innej firmie - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Odpowiedni ubiór a szansa na awans

Odpowiedni ubiór ma znaczenie i może zwiększyć szansę na sukces w firmie, zwłaszcza gdy chcemy dostać awans. Dobry wygląd może otworzyć wiele drzwi i dać możliwość wykazania się umiejętnościami i doświadczeniem. Oto, kilka wskazówek, jak osiągnąć sukces.

Powrót do pracy po urlopie

Na pourlopowe przygnębienie skarży się blisko 80 proc. pracowników - to tak zwana pourlopowa chandra, czyli syndrom post-holiday spleen. Stan ten może utrzymywać się od kilku dni do dwóch tygodni. Aby złagodzić skutki powrotu do pracy po urlopie, warto łagodnie wchodzić w nowy tryb funkcjonowania.

Urlop wypoczynkowy w czasie choroby

Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Sądu Najwyższego pracodawca nie może skutecznie udzielić urlopu wypoczynkowego pracownikowi będącemu w okresie zwolnienia lekarskiego, nawet wówczas, gdy pracownik wyraził na to zgodę, a więc udzielenie urlopu wypoczynkowego nie przerywa niezdolności pracownika do pracy.

REKLAMA

Coraz częstsze kontrole zwolnień lekarskich

Nieuzasadnione zwolnienia to dodatkowe koszty dla pracodawców i dlatego pracodawcy coraz częściej kontrolują zwolnienia lekarskie swoich pracowników. Sam pracodawca – jako płatnik składek – może dokonać takiej kontroli. W I kwartale br. łączna kwota cofniętych bądź pomniejszonych świadczeń sięgnęła 53 mln zł.

10 sposobów na wynegocjowanie podwyżki

Rozmowa o pieniądzach może być bardzo stresująca. Można się jednak do takiego zadania dobrze przygotować i osiągnąć zamierzony sukces, w tym przypadku - podwyżkę. Poniżej 10 zasad, dzięki którym wynegocjujemy podwyżkę.

Rynek pracy w sektorze IT

Według badań przeprowadzonych na rynku pracy, w branży IT najbardziej poszukiwani są specjaliści posiadający wiedzę w zakresie analityki danych. Do końca roku rynek ten będzie potrzebował 4,5 miliona pracowników.

Wynagrodzenie pracownika tymczasowego

Pracownik tymczasowy zatrudniony jest bezpośrednio przez agencję pracy i to właśnie agencja wypłaca takiemu pracownikowi wynagrodzenie. Pracownik tymczasowy w okresie wykonywania pracy na rzecz pracodawcy użytkownika nie może być traktowany mniej korzystnie w zakresie warunków pracy i innych warunków zatrudnienia niż pracownicy zatrudnieni przez tego pracodawcę użytkownika na takim samym lub podobnym stanowisku pracy.

Odbieranie telefonu służbowego na urlopie

Pracownik nie ma obowiązku pozostawania w stałym kontakcie z firmą podczas urlopu. Co więcej, pracodawca nie ma prawa ukarać pracownika za to, że wyłączy na urlopie telefon służbowy bądź nie odbiera służbowych e-maili.

Zatrudnienie w firmach rekordowo wysokie

Przeciętne zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw w lipcu wyniosło 5583,4 tys. osób i było o 5,4 tys. osób wyższe od odnotowanego w czerwcu. Wzrost ten jest wynikiem zwiększonego zapotrzebowania na prace sezonowe, m. in. w handlu, gastronomii, turystyce czy budownictwie - tłumaczy ekspert z Konfederacji Lewiatan.

Rekrutacja specjalistów z branży IT

Obecnie rekruterzy mają problem z zatrudnieniem specjalistów z branży IT. Najtrudniej jest znaleźć pracowników, którzy nie szukają w danym momencie pracy. Tradycyjne narzędzie rekrutacyjne takie jak oferty publikowane na portalach rekrutacyjnych, w prasie czy mediach społecznościowych w przypadku tego sektora są często niewystarczające.

Jak przełamać strach przed wystąpieniami publicznymi

Wystąpienia publiczne mogą spowodować strach, który nas sparaliżuje. Jednakże sumienne i regularne ćwiczenia mogą sprawić, że doskonałym mówcą może zostać nawet najbardziej nieśmiała osoba - przekonuje trener umysłu.

Jak walczyć z pracoholizmem

Obsesyjna i wewnętrzna potrzeba ciągłego wykonywania pracy kosztem innych czynności, również rodziny, snu i odpoczynku, tzw. pracoholizm jest poważnym nałogiem, z którym można i należy walczyć. Zobacz jakie kroki należy podjąć by wyjść z uzależnienia pracoholizmu.

Kary członków rady pracowników za ujawnienie danych zgodne z konstytucją

Prokuratura Generalna uznaje przepis o karach dla członków rady pracowników za ujawnienie danych zastrzeżonych przez pracodawcę za zgodny z Konstytucją RP. Mają oni pełną świadomość tego, które z wiadomości mają status informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa i co do których jednocześnie pracodawca zastrzegł obowiązek zachowania ich poufności.

7 błędów rekrutera

Praca rekrutera nie należy do najłatwiejszych. Wiąże się przede wszystkim z częstym kontaktem z ludźmi, co wymaga dużego zaangażowania. Jakie błędy najczęściej popełniają osoby rekrutujące pracowników? Przedstawiamy 7 grzechów rekrutera.

Krótkie spodenki i klapki nieodpowiednie w pracy biurowej

TNS Polska przeprowadziło badanie dotyczące ubioru pracowników biurowych. Najbardziej nieodpowiednie okazały się być krótkie spodenki i szorty oraz klapki. W przypadku letniego dress code'u mężczyźni oceniani są nieco surowiej od kobiet.

Podpisanie umowy o pracę - na co zwrócić uwagę?

Podpisanie umowy o pracę to nie tylko formalność. Postanowienia zawarte w umowie nawiązującej stosunek pracy są niezwykle istotne z punktu widzenia pracodawcy i pracownika. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Outsourcing pracowniczy - uwaga na oszustów

Outsourcing pracowniczy staje się coraz bardziej popularny. To sposób na oszczędności dla pracodawcy, ale należy uważać na oszustów. Warto dokładnie przejrzeć umowę przed jej podpisaniem.

Rada Dialogu Społecznego - zadania i skład

Ustawa o Radzie Dialogu Społecznego została 3 sierpnia 2015 r. podpisana przez Prezydenta RP. Nowa regulacja powstała we współpracy organizacji pracodawców i związków zawodowych z resortem pracy. Jakie są zadania i jak będzie przedstawiał się skład RDS?

Wsparcie osób w wieku 50+ na rynku pracy

W Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie odbyło się spotkanie na temat wsparcia osób w wieku 50+ na rynku pracy. Aktywizacja osób 50+ i to co robią dla tej grupy osób Urzędy Pracy zaczyna przynosić efekty.

Wideorekrutacja

Praca rekruterów zmienia się wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Czy wideorekrutacja zastąpi w przyszłości standardowe rozmowy kwalifikacyjne?

Ustawa o Radzie Dialogu Społecznego podpisana przez Prezydenta RP

Ustawa o Radzie Dialogu Społecznego została w poniedziałek (3 sierpnia 2015 r.) podpisana przez Prezydenta RP. Wejdzie w życie jeszcze we wrześniu tego roku. Rada Dialogu Społecznego zastąpi Komisję Trójstronną ds. Społeczno-Gospodarczych.

Komisja Trójstronna przestaje istnieć

Komisja Trójstronna przestaje istnieć po 21 latach funkcjonowania. Powstała 15 lutego 1994 r. Teraz w jej miejsce powstaje Rada Dialogu Społecznego. Jaka jest przyczyna zmiany formy dialogu społecznego?

Wzrost ofert pracy w księgowości w II kwartale 2015 r.

Analiza ofert pracy w II kwartale 2015 r. pozwala stwierdzić duży wzrost ofert pracy w księgowości i finansach. Najwięcej pracowników poszukiwano w dużych miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu.

Zawód rzecznika patentowego - zarobki

Raport o zawodzie rzecznika patentowego pozwala na stwierdzenie, że ich liczba w Polsce stopniowo się zmniejsza. Na czym polega zawód rzecznika patentowego i ile wynoszą zarobki?

Osoby 50+ na rynku pracy - szkolenia

Osobom, które przekroczyły 50. rok życia trudno przebić się na rynku pracy. Nie tylko mają liczną konkurencję w postaci młodych, ale i muszą zmagać się z wieloma uprzedzeniami pracodawców. Jak więc mogą oni zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy? Dużą rolę pomocniczą odgrywają różnego rodzaju szkolenia.

5 standardowych pytań na rozmowie rekrutacyjnej

Rozmowa rekrutacyjna może zdecydować o przyjęciu bądź ostatecznym odrzuceniu kandydata do pracy. Warto dobrze przygotować się na każde możliwe pytanie. Przedstawiamy 5 standardowych pytań, które padają podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Na co narzekają pracownicy?

Pracownicy coraz częściej wypowiadają się o swojej pracy na portalach społecznościowych. Na co zwykle narzekają? Dlaczego rzadko decydują się jednak na zmianę miejsca pracy?

Cechy idealnego kandydata do pracy

Wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w branży nie dają gwarancji zatrudnienia. Jakie cechy powinien posiadać idealny kandydat do pracy? Agencja Zatrudnienia GP People wymienia komunikatywność, aktywność, multikulturowość, zdolności analityczne i odporność na stres.

Oferty pracy w drugim kwartale 2015 r.

Oferty pracy w drugim kwartale 2015 r. wskazuje, że pracodawcy większości branż otwierają się na zatrudnianie nowych pracowników. Najpopularniejsze branże to IT, branża produkcyjna, handel, telemarketing, budownictwo. Gdzie szukać pracy? Kto poszukuje pracy?

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

CV niezgodne z prawdą

Często zdarza się, że CV kandydata zawiera informacje niezgodne z prawdą. Osoby szukające pracy często wpisują umiejętności, które wymagane są przez danego pracodawcę z nadzieją na przyjęcie do pracy. Oto 5 zasad podpowiadających jak nie wpaść w pułapkę własnego CV.

Słaba wydajność pracowników - przyczyny

Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić?

Zawodowe portale społecznościowe jako CV

Zawodowe portale społecznościowe coraz częściej traktowane są przez rekruterów jako CV kandydatów do pracy. Do takich portali zalicza się GoldenLine czy LinkedIn. Na co zwrócić uwagę, tworząc profil zawodowy?

5 najpopularniejszych branż - gdzie znaleźć pracę?

5 najpopularniejszych branż, w których pracodawcy poszukują pracowników to sprzedaż, informatyka/programowanie, finanse/ekonomia, inżynieria/elektronika/ technologia oraz obsługa klienta/call center. Gdzie można znaleźć pracę w tych branżach?

Rada Dialogu Społecznego uchwalona przez Sejm

Wprowadzenie instytucji Rady Dialogu Społecznego w miejsce Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych było przedmiotem prac sejmowych podczas 95. posiedzenia Sejmu. Sejm uwzględnił wniosek o niezwłoczne przystąpienie do drugiego czytania i 25 czerwca 2015 r. uchwalił ustawę.

Starzenie się polskich pracowników

Starzenie się polskich pracowników to nieuchronny proces stanowiący wyzwanie dla pracodawców. W związku z zachodzącymi na rynku pracy zmianami warto stosować zarządzanie wiekiem.

Poszukiwanie pracy w okresie wakacyjnym

Poszukiwanie pracy w okresie wakacyjnym może wydawać się złym pomysłem. Nic bardziej mylnego. Sprawdź, dlaczego warto szukać nowej pracy w miesiącach letnich.

Korzyści dla pracodawcy za zatrudnienie bezrobotnego 50+

Zatrudnienie bezrobotnego 50+ z urzędu pracy niesie za sobą szereg korzyści dla pracodawcy. Uważa się, że są bardziej doświadczeni i lojalni w stosunku do zatrudniającego. Pracodawca może liczyć na dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników mających powyżej 50 roku życia i refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy. Można ich również zatrudnić w ramach tzw. prac interwencyjnych.

Praktyki i staże - ocena studentów

Praktyki i staże największą popularnością cieszą się w miesiącach wakacyjnych.To szansa dla studentów na zdobycie cennego doświadczenia zawodowego i dla pracodawców na pozyskanie wykwalifikowanej kadry. Jak studenci oceniają praktyki i staże?

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Rekruterzy poszukują programistów i analityków biznesowych

Prawie wszystkie firmy z sektora IT w najbliższych latach przewidują zwiększenie zatrudnienia. Rekruterzy poszukują głównie programistów i analityków biznesowych ze znajomością języków obcych.

Studia zaoczne w oczach pracodawców

Studia zaoczne są coraz pozytywniej oceniane przez pracodawców. Studenci zaoczni mogą więcej czasu poświęcić na zdobywanie doświadczenia zawodowego, które po zakończeniu studiów ma wielką wartość.

Kogo szukają pracodawcy? Na jakie stanowiska aplikują kandydaci?

Zgodnie z badaniem serwisu rekrutacyjnego GoldenLine.pl w I kwartale 2015 r. pracodawcy poszukiwali najczęściej pracowników z branży IT. Natomiast kandydaci do pracy aplikowali w szczególności na stanowiska związane ze sprzedażą.

Utrata pracy a sytuacja finansowa

Utrata pracy niewątpliwie wpływa na sytuację finansową byłego pracownika. Nie każdy ma oszczędności pozwalające na komfortowy wypoczynek po zwolnieniu i poszukiwanie nowej pracy. Co zrobić, aby uratować swoje finanse? Oto sześć pomocnych wskazówek.

Doradcy zawodowi od 2016 r. już w gimnazjum

Minister edukacji Joanna Kluzik Rostkowska ma zamiar już od 1 kwietnia 2016 r. zapewnić dostęp do doradców zawodowych już na etapie gimnazjum. Wybór szkoły ponadgimnazjalnej to poważna decyzja, od której może zależeć przyszłość uczniów.

REKLAMA