Jak często i na jak długo pracodawca może wysłać pracownika w podróż służbową
REKLAMA
Obowiązujące przepisy nie regulują kwestii związanych zarówno z częstotliwością, jak też okresem trwania wyjazdów w delegację służbową, również zagraniczną. Decydują o tym potrzeby pracodawcy. Istotne w tym przypadku będą przepisy o czasie pracy.
Podróż służbowa charakteryzuje się tym, że jest odbywana poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza stałym miejscem pracy, na polecenie pracodawcy, w celu wykonania określonego przez pracodawcę zadania. Wszystkie wymienione elementy muszą wystąpić łącznie (art. 775 k.p.).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat