REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak promować firmę szkoleniową w internecie?

Szkolenia 24 h
internetowy serwis szkoleń
Jak promować firmę szkoleniową w internecie?/fot. Fotolia
Jak promować firmę szkoleniową w internecie?/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – to wszystkim znane powiedzenie tyczy się także firm szkoleniowych. Prezentujemy więc kilka propozycji na promocję w internecie, bez której trudno wyobrazić sobie skuteczne pozyskiwanie klientów.

Zalety reklamy w sieci są naprawdę liczne – możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników z całego kraju i świata, niewysokie koszty czy mnogość dostępnych opcji. My przedstawiamy kilka porad jak promować firmę szkoleniową w internecie.

Autopromocja

Strona internetowa

Wiele osób zaczyna i kończy dzień od przeglądania portali informacyjnych, społecznościowych, poczty elektronicznej czy ulubionych stron. Posiadanie oficjalnej witryny firmowej jest więc czymś naturalnym dla firmy szkoleniowej. Strona musi być przejrzysta i funkcjonalna, tak by użytkownik intuicyjnie mógł sprawdzić informacje o firmie, ofercie i korzyściach, jakie przyniesie udział w szkoleniu. Stworzenie przyzwoitej strony internetowej najlepiej powierzyć specjalistom, koszt takiej usługi zamknie się w 2000-3000 zł.

Założenie strony internetowej to zaledwie początek działalności w internecie i najłatwiejszy etap. Dużo trudniej bowiem zainteresować nią odbiorców i zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Dlatego witrynę trzeba promować wielotorowo. Wysokie pozycje po konkretnych frazach zapewni nam zdobywanie linków z innych stron. Im silniejsza witryna, tym większą wartość będzie miał pozyskany odnośnik. Istnieją różne programy do określania parametrów stron www, na pewno warto zwrócić uwagę na jej Page Rank, Page Authority, Domain Authority, Trust Flow oraz liczbę użytkowników.

Jak zdobywać aktywne linki do naszej witryny?

Mamy kilka możliwości – np. wykupienie artykułu sponsorowanego, prezentacji w serwisie szkoleniowym, banera internetowego, dodawanie wątków na forach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto poświęcić kilka słów tekstom dodawanym do serwisu reklamodawcy. Dużą wartość w pozycjonowaniu wyszukiwarki Google mają artykuły które zawierają:

  • unikatową, niepowielaną w innych źródłach treść,
  • słowa kluczowe adekwatne do danego produktu bądź usługi,
  • aktywny link prowadzący do naszej strony,
  • grafikę/zdjęcie.

Tekst nie musi być elaboratem na 10000 znaków, spokojnie wystarczy 3000 – 4000 tysiące znaków ze spacjami. Treść powinna być poprawna pod kątem ortografii, stylistyki i merytoryki oraz absolutnie nie nastawiona na reklamę. Jeśli sami nie czujemy się na siłach, warto zlecić napisanie artykułu sponsorowanego doświadczonemu copywriterowi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Gdzie publikować artykuły?

Reklamę można zamieścić w serwisach branżowych poświęconych konkretnej tematyce: na przykład kurs dla spawacza w serwisie budowlanym, szkolenie turystyczne w portalu turystycznym, kurs dla organizatora imprez w serwisie biznesowym. W sieci istnieją specjalne portale, które pośredniczą w publikowaniu artykułów – za ich pomocą wyszukamy preferowane strony, zarówno w kwestii tematyki, parametrów jak i ceny. W Internecie znajdziemy też kilka stron, które oferują darmowe publikacje, często są jednak one okrojone: np. bez aktywnego linka czy bez grafiki.

Każda firma szkoleniowa, która chce działać na terenie całego kraju, powinna przede wszystkim umocnić swoją pozycję na własnym podwórku. Dlatego warto również inwestować w reklamę w serwisach lokalnych/regionalnych.

Serwisy społecznościowe

Osobną kwestią, jeśli chodzi o reklamę w Internecie są serwisy społecznościowe. O Facebooku słyszał chyba każdy z nas, stąd warto myśleć również o promocji i tam. Oficjalny profil naszej firmy można prowadzić samodzielnie, zamieszczając na nim przydatne treści, poradniki, jak i nieco bardziej humorystyczne treści. Świetnie sprawdzają się konkursy, które przyciągają użytkowników do naszego profilu. Warto też wykupić co jakiś czas posta promowanego na innych fanpage'ach, które mają dużą liczbę użytkowników. Przydatną opcją jest planowanie postów, dzięki czemu wystarczy poświęcić kilka godzin, by na naszej tablicy regularnie przez cały miesiąc ukazywały się treści. Trzeba jednak pamiętać, że Facebook wymaga także dynamicznego prowadzenia konta – np. odpowiadania na komentarze czy wiadomości użytkowników. Dlatego w sieci zajdziemy wiele firm, które będą prowadzić konto za nas.

Kampanię promocyjną można prowadzić też w innych serwisach społecznościowych, takich jak Twitter, Google Plus i YouTube. Zwłaszcza umieszczenie przydatnego poradnika video na YouTube może wpłynąć na pozytywne kojarzenie naszej marki.

Prezentacja/abonament

Dla firm szkoleniowych jest to podstawowa forma reklamy, gdyż to właśnie do serwisów branżowych w pierwszej kolejności zaglądają potencjalni klienci. Abonament można wykupić już za 500 zł, łatwo więc obliczyć, że pozyskanie „zaledwie” kilku klientów zapewnia zwrot inwestycji.

Mailing

Mailing pozwala wysłać informacje do określonej grupy odbiorców - np. gdy organizujemy szkolenie biznesowe, to warto skorzystać z mailingu w serwisie o tematyce finansowo-biznesowej.

Baner

Jeśli zdecydujemy się na baner internetowy, powinniśmy dopilnować, by zawierał nie tylko interesującą i przyciągającą uwagę treść, ale i znajdował się w widocznym miejscu w serwisie reklamodawcy. Cena za wykupienie banera zależy od jakości i popularności serwisu oraz długości jego wyświetlania.

Marketing szeptany

Marketing szeptany można prowadzić poprzez dodawanie na forach wpisów rekomendujących konkretne szkolenie lub jego organizatora, odpowiadanie na posty i pomaganie w rozwiązywaniu określonych problemów. Ważne by treści tego typu miały charakter obiektywny i wyglądały na odpowiedź typowego internauty, a nie pracownika PR. Warto dodać, że posty z portali dyskusyjnych pozytywnie wpływają na działania związane z pozycjonowaniem, choćby dzięki urozmaiceniu linków prowadzących do naszej strony.

Autopromocja

Reklama internetowa stwarza wiele możliwości, dlatego nie można jej zaniedbywać. Zwłaszcza, że dzięki kreatywności można pozyskać nowych klientów przeznaczając na ten cel mniejsze środki finansowe niż na reklamę tradycyjną.

Zadaj pytanie na FORUM!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wzrost minimalnego wynagrodzenia w 2024 r. Czy należy zmienić umowę o pracę?

    W przyszłym roku dwa razy zmieni się wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r. minimalne wynagrodzenie wyniesie 4242 zł, a od 1 lipca 2024 r. do końca roku – 4300 zł. W związku z tym pracodawcy powinni sprawdzić wysokość pensji pracowników. Wynagrodzenie niższe od minimalnego może oznaczać konieczność zmiany umowy o pracę.

    Dodatek do wynagrodzenia za pracę w nocy. Obliczyliśmy, ile wynosi w poszczególnych miesiącach 2024 r.

    Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek w wysokości 20% stawki godzinowej wynikającej z minimalnego wynagrodzenia za pracę. Dodatek przysługuje za każdą godzinę pracy w nocy, niezależnie od innych należności.

    Odpis na zfśs w 2024 r. Czy podstawą naliczenia będzie przeciętne wynagrodzenie w 2023 r.?

    Odpis na zfśs od lat ustalany był w ustawach okołobudżetowych. Projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024 nie reguluje tej kwestii. Jeśli to się nie zmieni, to pracodawcy ustalą wysokość odpisu według zasad określonych w ustawie o zfśs.

    Zwolnienie lekarskie na urlopie

    Co się dzieje, kiedy pracownik zachoruje w trakcie urlopu? Czy zwolnienie lekarskie przerywa urlop wypoczynkowy? Jak choroba pracownika wpływa na urlop macierzyński, rodzicielski, ojcowski, wychowawczy i bezpłatny?

    REKLAMA

    Kiedy można wziąć urlop w nowej pracy?

    Zmiana pracodawcy w trakcie roku powoduje wątpliwości dotyczące urlopu wypoczynkowego. Po jakim czasie można wziąć urlop w nowej pracy? Od czego zależy, kiedy można skorzystać z urlopu na żądanie?
     

    Wigilia 2023 bez handlu. Które niedziele grudnia będą handlowe. Senat przyjął nowelę dotyczącą handlu w niedziele

    Gdy niedziela przypada 24 grudnia, to handel pracuje w dwie kolejne niedziele poprzedzające Wigilię – to główne założenie ustawy zgłoszonej przez Polskę 2050. Sejm uchwalił ustawę w środę 29 listopada, Senat przyjął ją bez poprawek w czwartek 30 listopada. W 2023 r. niedziele handlowe przed świętami wypadają 10 i 17 grudnia. Teraz ustawa trafi na biurko prezydenta.

    Czy 3 grudnia to niedziela handlowa

    Które niedziele grudnia 2023  r. będą niedzielami handlowymi – wciąż trwają nad tym prace legislacyjne w Sejmie i Senacie. Łatwiej odpowiedzieć na pytanie, czy 3 grudnia będzie obowiązywał zakaz handlu. Wyjaśniamy.

    Świąteczne prezenty firmowe a skutki podatkowe

    Prezenty firmowe a skutki podatkowe – w świątecznym czasie nie zapominaj o fiskusie! Koniec roku to tradycyjnie okres, w którym firmy wyrażają wdzięczność swoim pracownikom i partnerom biznesowym. Jak rozliczyć podatek za świąteczne prezenty?

    REKLAMA

    Zatrudnianie cudzoziemców – Kto ma prawo do pracy w Polsce, jakie obowiązki ma pracodawca

    Pandemia koronawirusa przyczyniła się do tymczasowych zmian w kwestii zatrudniania cudzoziemców – w tym możliwości przedłużenia terminu na złożenie wniosku o zezwolenie pobytowe. Okres ich ważności zakończył się 31 lipca 2023 r. Tym samym do obowiązku pracodawcy należy zweryfikowanie dokumentów posiadanych przez zagranicznych pracowników dotyczących ich pobytu, pod względem legalności i ważności. O co jeszcze należy zadbać przy zatrudnianiu cudzoziemców? 

    Czy w 2024 roku korzystniej będzie wziąć zwolnienie z powodu działania siły wyższej, urlop na żądanie a może urlop opiekuńczy?

    Każde z tych rozwiązań jest do dyspozycji pracownika gdy musi pilnie – lub w miarę pilnie, np. z wyprzedzeniem co najmniej jednodniowym – skorzystać z przerwy w świadczeniu pracy, by zająć się pilnymi sprawami rodzinnymi. Na początku roku arsenał służących do tego dostępnych narzędzi jest teraz dość szeroki, można więc wybierać. Oceniając najkorzystniejsze rozwiązanie warto jednak mieć na względzie choćby: czy i jak za takie wolne jest płacone i jak np. wpływa ono na staż pracy.

    REKLAMA