REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak promować firmę szkoleniową w internecie?

Szkolenia 24 h
internetowy serwis szkoleń
Jak promować firmę szkoleniową w internecie?/fot. Fotolia
Jak promować firmę szkoleniową w internecie?/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – to wszystkim znane powiedzenie tyczy się także firm szkoleniowych. Prezentujemy więc kilka propozycji na promocję w internecie, bez której trudno wyobrazić sobie skuteczne pozyskiwanie klientów.

Zalety reklamy w sieci są naprawdę liczne – możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników z całego kraju i świata, niewysokie koszty czy mnogość dostępnych opcji. My przedstawiamy kilka porad jak promować firmę szkoleniową w internecie.

REKLAMA

Autopromocja

Strona internetowa

Wiele osób zaczyna i kończy dzień od przeglądania portali informacyjnych, społecznościowych, poczty elektronicznej czy ulubionych stron. Posiadanie oficjalnej witryny firmowej jest więc czymś naturalnym dla firmy szkoleniowej. Strona musi być przejrzysta i funkcjonalna, tak by użytkownik intuicyjnie mógł sprawdzić informacje o firmie, ofercie i korzyściach, jakie przyniesie udział w szkoleniu. Stworzenie przyzwoitej strony internetowej najlepiej powierzyć specjalistom, koszt takiej usługi zamknie się w 2000-3000 zł.

Założenie strony internetowej to zaledwie początek działalności w internecie i najłatwiejszy etap. Dużo trudniej bowiem zainteresować nią odbiorców i zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Dlatego witrynę trzeba promować wielotorowo. Wysokie pozycje po konkretnych frazach zapewni nam zdobywanie linków z innych stron. Im silniejsza witryna, tym większą wartość będzie miał pozyskany odnośnik. Istnieją różne programy do określania parametrów stron www, na pewno warto zwrócić uwagę na jej Page Rank, Page Authority, Domain Authority, Trust Flow oraz liczbę użytkowników.

Jak zdobywać aktywne linki do naszej witryny?

Mamy kilka możliwości – np. wykupienie artykułu sponsorowanego, prezentacji w serwisie szkoleniowym, banera internetowego, dodawanie wątków na forach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto poświęcić kilka słów tekstom dodawanym do serwisu reklamodawcy. Dużą wartość w pozycjonowaniu wyszukiwarki Google mają artykuły które zawierają:

  • unikatową, niepowielaną w innych źródłach treść,
  • słowa kluczowe adekwatne do danego produktu bądź usługi,
  • aktywny link prowadzący do naszej strony,
  • grafikę/zdjęcie.

Tekst nie musi być elaboratem na 10000 znaków, spokojnie wystarczy 3000 – 4000 tysiące znaków ze spacjami. Treść powinna być poprawna pod kątem ortografii, stylistyki i merytoryki oraz absolutnie nie nastawiona na reklamę. Jeśli sami nie czujemy się na siłach, warto zlecić napisanie artykułu sponsorowanego doświadczonemu copywriterowi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Gdzie publikować artykuły?

Reklamę można zamieścić w serwisach branżowych poświęconych konkretnej tematyce: na przykład kurs dla spawacza w serwisie budowlanym, szkolenie turystyczne w portalu turystycznym, kurs dla organizatora imprez w serwisie biznesowym. W sieci istnieją specjalne portale, które pośredniczą w publikowaniu artykułów – za ich pomocą wyszukamy preferowane strony, zarówno w kwestii tematyki, parametrów jak i ceny. W Internecie znajdziemy też kilka stron, które oferują darmowe publikacje, często są jednak one okrojone: np. bez aktywnego linka czy bez grafiki.

Każda firma szkoleniowa, która chce działać na terenie całego kraju, powinna przede wszystkim umocnić swoją pozycję na własnym podwórku. Dlatego warto również inwestować w reklamę w serwisach lokalnych/regionalnych.

Serwisy społecznościowe

REKLAMA

Osobną kwestią, jeśli chodzi o reklamę w Internecie są serwisy społecznościowe. O Facebooku słyszał chyba każdy z nas, stąd warto myśleć również o promocji i tam. Oficjalny profil naszej firmy można prowadzić samodzielnie, zamieszczając na nim przydatne treści, poradniki, jak i nieco bardziej humorystyczne treści. Świetnie sprawdzają się konkursy, które przyciągają użytkowników do naszego profilu. Warto też wykupić co jakiś czas posta promowanego na innych fanpage'ach, które mają dużą liczbę użytkowników. Przydatną opcją jest planowanie postów, dzięki czemu wystarczy poświęcić kilka godzin, by na naszej tablicy regularnie przez cały miesiąc ukazywały się treści. Trzeba jednak pamiętać, że Facebook wymaga także dynamicznego prowadzenia konta – np. odpowiadania na komentarze czy wiadomości użytkowników. Dlatego w sieci zajdziemy wiele firm, które będą prowadzić konto za nas.

Kampanię promocyjną można prowadzić też w innych serwisach społecznościowych, takich jak Twitter, Google Plus i YouTube. Zwłaszcza umieszczenie przydatnego poradnika video na YouTube może wpłynąć na pozytywne kojarzenie naszej marki.

Prezentacja/abonament

Dla firm szkoleniowych jest to podstawowa forma reklamy, gdyż to właśnie do serwisów branżowych w pierwszej kolejności zaglądają potencjalni klienci. Abonament można wykupić już za 500 zł, łatwo więc obliczyć, że pozyskanie „zaledwie” kilku klientów zapewnia zwrot inwestycji.

Mailing

Mailing pozwala wysłać informacje do określonej grupy odbiorców - np. gdy organizujemy szkolenie biznesowe, to warto skorzystać z mailingu w serwisie o tematyce finansowo-biznesowej.

Baner

Jeśli zdecydujemy się na baner internetowy, powinniśmy dopilnować, by zawierał nie tylko interesującą i przyciągającą uwagę treść, ale i znajdował się w widocznym miejscu w serwisie reklamodawcy. Cena za wykupienie banera zależy od jakości i popularności serwisu oraz długości jego wyświetlania.

Marketing szeptany

Marketing szeptany można prowadzić poprzez dodawanie na forach wpisów rekomendujących konkretne szkolenie lub jego organizatora, odpowiadanie na posty i pomaganie w rozwiązywaniu określonych problemów. Ważne by treści tego typu miały charakter obiektywny i wyglądały na odpowiedź typowego internauty, a nie pracownika PR. Warto dodać, że posty z portali dyskusyjnych pozytywnie wpływają na działania związane z pozycjonowaniem, choćby dzięki urozmaiceniu linków prowadzących do naszej strony.

Reklama internetowa stwarza wiele możliwości, dlatego nie można jej zaniedbywać. Zwłaszcza, że dzięki kreatywności można pozyskać nowych klientów przeznaczając na ten cel mniejsze środki finansowe niż na reklamę tradycyjną.

Zadaj pytanie na FORUM!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wynagrodzenia pracowników samorządowych. Podwyżki z wyrównaniem od stycznia 2025 r.

W 2025 r. wzrosną wynagrodzenia osób zatrudnionych w samorządach na podstawie wyboru oraz powołania. Zwiększą się także stawki minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

Emeryci i renciści muszą rozliczyć dodatkowe przychody. Termin przekazania informacji do ZUS mija 28 lutego 2025 r.

ZUS przypomina o obowiązku rozliczenia dodatkowych przychodów przez osoby, które pobierają emeryturę lub rentę, mimo że nie osiągnęły wieku emerytalnego, a w zeszłym roku dorabiały do swojego świadczenia. Termin mija 28 lutego 2025 r.

Najniższa emerytura, renta rodzinna i socjalna: 1878,91 zł brutto od 1 marca. Waloryzacja 2025 - emerytury i renty wzrosną o 5,5 proc.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało 12 lutego 2025 r., że od 1 marca 2025 roku emerytury i renty zostaną zwaloryzowane o wskaźnik 105,5%. Oznacza to, że renty i emerytury wzrosną o 5,5 procent.

Od 1 marca 2025 r. zwiększy się wynagrodzenie pracowników młodocianych

Od 1 marca 2025 r. zwiększy się wynagrodzenie pracowników młodocianych. To efekt wzrostu przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w czwartym kwartale 2024 r.

REKLAMA

Ważny termin dla dorabiających rencistów i wcześniejszych emerytów. Do końca lutego trzeba rozliczyć się z ZUS-em

Renciści i emeryci na wcześniejszej emeryturze, którzy są w dalszym ciągu aktywni zawodowo i dorabiają do swoich świadczeń, muszą do końca lutego poinformować ZUS o przychodach, które osiągnęli ponad otrzymywane z ZUS-u świadczenie. Dodatkowe zarobki dotyczą między innymi wynagrodzeń z umowy o pracę, umowy zlecenia, a także przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej czy z tytułu pełnienia funkcji członka rady nadzorczej.

Wyższe obowiązkowe wpłaty na PFRON od marca 2025 r.

Wysokość obowiązkowych wpłat na PFRON zmieni się od 1 marca 2025 r. Ich wysokość ustalana jest w zależności od wysokości przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale. GUS podał, że przeciętne wynagrodzenie w czwartym kwartale 2024 r. wzrosło i wyniosło 8477,21 zł.

Edukacja średnia a rynek pracy – czy szkoły dobrze przygotowują uczniów na wyzwania XXI wieku?

W dobie globalizacji, cyfryzacji i dynamicznych zmian na rynku pracy, edukacja średnia staje przed kluczowym wyzwaniem: jak przygotować uczniów do funkcjonowania w świecie, który wymaga nie tylko wiedzy, ale także umiejętności praktycznych, elastyczności i kompetencji przyszłości? Tradycyjne modele edukacji, oparte na sztywnych programach nauczania, coraz częściej okazują się niewystarczające w kontekście rosnących wymagań pracodawców.

36 dni urlopu wypoczynkowego dla tej grupy pracowników w 2025 r. Zmian nie przyniesie również 2026 r.

20 dni lub 26 dni to standardowy wymiar urlopu wypoczynkowego. Jednak w przypadku sporej grupy pracowników wymiar urlopu wynosi 30 dni lub 36 dni. Komu przysługuje tyle dni urlopu? Jakie warunki muszą zostać spełnione?

REKLAMA

Jawne wynagrodzenia w każdej ofercie pracy. Będzie rewolucja w KP

Koniec z tabu o wynagrodzeniach! Jak wielu z nas musiało się zastanowić jaką kwotę wpisać w polu: Ile chciałaby Pani/Pan zarabiać? kiedy braliśmy udział w procesie rekrutacji. Już nie będziemy mieli takich wątpliwości (czy za dużo czy za mało podałam/em) bo ustawodawca unijny nakłada na Polskę obowiązek dostosowania Kodeksu pracy do przepisów unijnych. Stanie się to już w 2025 r. albo 2026 r., bo w Sejmie jest projekt.

Co w 2025 r. oznacza niepełnosprawność 01-U?

Istnieje łącznie 12 symboli poszczególnych przyczyn niepełnosprawności. Ten jeden kod: 01-U bardzo często pojawia się w orzeczeniach o niepełnosprawności. Kod 01-U często występuje też z innymi kodami, ze względu na znaczną ilość zaburzeń u osoby z niepełnosprawnościami.

REKLAMA