REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak promować firmę szkoleniową w internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szkolenia 24 h
internetowy serwis szkoleń
Jak promować firmę szkoleniową w internecie?/fot. Fotolia
Jak promować firmę szkoleniową w internecie?/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – to wszystkim znane powiedzenie tyczy się także firm szkoleniowych. Prezentujemy więc kilka propozycji na promocję w internecie, bez której trudno wyobrazić sobie skuteczne pozyskiwanie klientów.

Zalety reklamy w sieci są naprawdę liczne – możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników z całego kraju i świata, niewysokie koszty czy mnogość dostępnych opcji. My przedstawiamy kilka porad jak promować firmę szkoleniową w internecie.

REKLAMA

Autopromocja

Strona internetowa

Wiele osób zaczyna i kończy dzień od przeglądania portali informacyjnych, społecznościowych, poczty elektronicznej czy ulubionych stron. Posiadanie oficjalnej witryny firmowej jest więc czymś naturalnym dla firmy szkoleniowej. Strona musi być przejrzysta i funkcjonalna, tak by użytkownik intuicyjnie mógł sprawdzić informacje o firmie, ofercie i korzyściach, jakie przyniesie udział w szkoleniu. Stworzenie przyzwoitej strony internetowej najlepiej powierzyć specjalistom, koszt takiej usługi zamknie się w 2000-3000 zł.

Założenie strony internetowej to zaledwie początek działalności w internecie i najłatwiejszy etap. Dużo trudniej bowiem zainteresować nią odbiorców i zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Dlatego witrynę trzeba promować wielotorowo. Wysokie pozycje po konkretnych frazach zapewni nam zdobywanie linków z innych stron. Im silniejsza witryna, tym większą wartość będzie miał pozyskany odnośnik. Istnieją różne programy do określania parametrów stron www, na pewno warto zwrócić uwagę na jej Page Rank, Page Authority, Domain Authority, Trust Flow oraz liczbę użytkowników.

Jak zdobywać aktywne linki do naszej witryny?

Mamy kilka możliwości – np. wykupienie artykułu sponsorowanego, prezentacji w serwisie szkoleniowym, banera internetowego, dodawanie wątków na forach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto poświęcić kilka słów tekstom dodawanym do serwisu reklamodawcy. Dużą wartość w pozycjonowaniu wyszukiwarki Google mają artykuły które zawierają:

  • unikatową, niepowielaną w innych źródłach treść,
  • słowa kluczowe adekwatne do danego produktu bądź usługi,
  • aktywny link prowadzący do naszej strony,
  • grafikę/zdjęcie.

Tekst nie musi być elaboratem na 10000 znaków, spokojnie wystarczy 3000 – 4000 tysiące znaków ze spacjami. Treść powinna być poprawna pod kątem ortografii, stylistyki i merytoryki oraz absolutnie nie nastawiona na reklamę. Jeśli sami nie czujemy się na siłach, warto zlecić napisanie artykułu sponsorowanego doświadczonemu copywriterowi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Gdzie publikować artykuły?

REKLAMA

Reklamę można zamieścić w serwisach branżowych poświęconych konkretnej tematyce: na przykład kurs dla spawacza w serwisie budowlanym, szkolenie turystyczne w portalu turystycznym, kurs dla organizatora imprez w serwisie biznesowym. W sieci istnieją specjalne portale, które pośredniczą w publikowaniu artykułów – za ich pomocą wyszukamy preferowane strony, zarówno w kwestii tematyki, parametrów jak i ceny. W Internecie znajdziemy też kilka stron, które oferują darmowe publikacje, często są jednak one okrojone: np. bez aktywnego linka czy bez grafiki.

Każda firma szkoleniowa, która chce działać na terenie całego kraju, powinna przede wszystkim umocnić swoją pozycję na własnym podwórku. Dlatego warto również inwestować w reklamę w serwisach lokalnych/regionalnych.

Serwisy społecznościowe

Osobną kwestią, jeśli chodzi o reklamę w Internecie są serwisy społecznościowe. O Facebooku słyszał chyba każdy z nas, stąd warto myśleć również o promocji i tam. Oficjalny profil naszej firmy można prowadzić samodzielnie, zamieszczając na nim przydatne treści, poradniki, jak i nieco bardziej humorystyczne treści. Świetnie sprawdzają się konkursy, które przyciągają użytkowników do naszego profilu. Warto też wykupić co jakiś czas posta promowanego na innych fanpage'ach, które mają dużą liczbę użytkowników. Przydatną opcją jest planowanie postów, dzięki czemu wystarczy poświęcić kilka godzin, by na naszej tablicy regularnie przez cały miesiąc ukazywały się treści. Trzeba jednak pamiętać, że Facebook wymaga także dynamicznego prowadzenia konta – np. odpowiadania na komentarze czy wiadomości użytkowników. Dlatego w sieci zajdziemy wiele firm, które będą prowadzić konto za nas.

Kampanię promocyjną można prowadzić też w innych serwisach społecznościowych, takich jak Twitter, Google Plus i YouTube. Zwłaszcza umieszczenie przydatnego poradnika video na YouTube może wpłynąć na pozytywne kojarzenie naszej marki.

Prezentacja/abonament

Dla firm szkoleniowych jest to podstawowa forma reklamy, gdyż to właśnie do serwisów branżowych w pierwszej kolejności zaglądają potencjalni klienci. Abonament można wykupić już za 500 zł, łatwo więc obliczyć, że pozyskanie „zaledwie” kilku klientów zapewnia zwrot inwestycji.

Mailing

Mailing pozwala wysłać informacje do określonej grupy odbiorców - np. gdy organizujemy szkolenie biznesowe, to warto skorzystać z mailingu w serwisie o tematyce finansowo-biznesowej.

Baner

Jeśli zdecydujemy się na baner internetowy, powinniśmy dopilnować, by zawierał nie tylko interesującą i przyciągającą uwagę treść, ale i znajdował się w widocznym miejscu w serwisie reklamodawcy. Cena za wykupienie banera zależy od jakości i popularności serwisu oraz długości jego wyświetlania.

Marketing szeptany

REKLAMA

Marketing szeptany można prowadzić poprzez dodawanie na forach wpisów rekomendujących konkretne szkolenie lub jego organizatora, odpowiadanie na posty i pomaganie w rozwiązywaniu określonych problemów. Ważne by treści tego typu miały charakter obiektywny i wyglądały na odpowiedź typowego internauty, a nie pracownika PR. Warto dodać, że posty z portali dyskusyjnych pozytywnie wpływają na działania związane z pozycjonowaniem, choćby dzięki urozmaiceniu linków prowadzących do naszej strony.

Reklama internetowa stwarza wiele możliwości, dlatego nie można jej zaniedbywać. Zwłaszcza, że dzięki kreatywności można pozyskać nowych klientów przeznaczając na ten cel mniejsze środki finansowe niż na reklamę tradycyjną.

Zadaj pytanie na FORUM!

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzą zmiany w Funduszu Pracy, który odpowiada za: zasiłki, dodatki aktywizacyjne, koszty kształcenia ustawicznego

W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowano założenia projektu rozporządzenia nr RD229, przygotowanego na podstawie art. 277 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia (z dnia 20 marca 2025 r.). Ma ono uszczegółowić oraz uporządkować reguły dotyczące gospodarowania środkami Funduszu Pracy, aby zapewnić transparentność i zgodność z nowymi ramami prawnymi.

Edukacja a praca ludzi młodych: ile osób w wieku 15-34 lat pracuje, uczy się, jest w grupie NEET [Badanie GUS]

GUS raz na 8 lat przeprowadza badanie modułowe „Osoby młode na rynku pracy”. Można dowiedzieć się z niego ciekawych informacji, takich jak: ile osób młodych pracuje i uczy się jednocześnie, uczy się, przerywa naukę czy jest w grupie NEET. Co to oznacza? Jakie są przyczyny porzucania edukacji przez Polki i Polaków?

Zmiany w systemie ubezpieczeń, to koniec instytucji: CIE. Prezydent podpisał ustawę. Jakie konsekwencje?

Prezydent RP podpisał ustawę uchylającą przepisy o Centralnej Informacji Emerytalnej (CIE). Chodzi o ustawę z dnia 5 sierpnia 2025 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Ustawa została podpisana w dniu 21 sierpnia 2025 r. Większość funkcji, które miały być realizowane przez odrębny system CIE, zostanie włączona do Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS).

Projekt: Uczelnia – przestrzeń bezpieczna od mobbingu i dyskryminacji. Startuje konkurs

Startuje konkurs „Bezpieczna Uczelnia” - wspólna odpowiedzialność za budowę kampusów wolnych od mobbingu. Projekt „Uczelnia – przestrzeń bezpieczna od mobbingu i dyskryminacji – działania na rzecz wspierania polityki antymobbingowej i działań niepożądanych na polskich uczelniach” ma na celu uzyskanie diagnozy w jaki sposób uczelnie wyższe w Polsce radzą sobie z problemem mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy i nauki. Zadanie finansowane ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego i realizowane pod Patronatem Honorowym Głównego Inspektora Pracy oraz Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA

Czy rodzic dziecka z niepełnosprawnością ma prawo do dłuższego urlopu?

Orzeczenie o niepełnosprawności dziecka nie uprawnia rodzica do dłuższego urlopu wypoczynkowego. Z informacji Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wynika, iż w najbliższym czasie przepisy w tym zakresie nie ulegną zmianie.

Praca sezonowa za granicą: czy nadal się opłaca?

Tylko 11% polskich pracowników wyjechało w 2025 r. do pracy sezonowej za granicę. Największym motywatorem wyjazdu jest wyższe wynagrodzenie niż otrzymywane w Polsce. Czy jednak taka praca wciąż się opłaca?

Większość profesjonalistów bez podwyżek w 2025 r. Słabe prognozy do końca roku [Raport]

Aż 57% profesjonalistów nie otrzymało podwyżki w 2025 r. i nie spodziewa się wyższego wynagrodzenia do końca tego roku. Przekłada się to na satysfakcję z pracy i zaangażowanie pracowników. Raport bije na alarm.

Formy zatrudnienia oraz podstawowe prawa i obowiązki [umowa o pracę, zlecenie, dzieło]

Zatrudnienie w Polsce opiera się na dwóch odmiennych fundamentach prawnych – prawa pracy i prawa cywilnego. Wybór formy umowy determinuje zakres uprawnień, obowiązków oraz stopień ochrony pracownika. Zrozumienie różnic między umową o pracę a umowami cywilnoprawnymi pozwala być świadomym swoich praw oraz dawać poczucie bezpieczeństwa, zarówno zawodowego jak i finansowego.

REKLAMA

4 najczęstsze błędy pracodawców przy zatrudnianiu cudzoziemców w 2025 roku. Kary od 3 do nawet 50 tys. zł

Drobny błąd może oznaczać dziesiątki tysięcy złotych kary. Jakie są 4 najczęstsze błędy przy zatrudnianiu cudzoziemców w 2025 roku? Grozi za nie kara od 3 do nawet 50 tys. zł. Co zmieniła ustawa, która weszła w życie 1 czerwca 2025 roku?

Praca w Niemczech. Czy coraz mniej atrakcyjna? To zależy dla jakich grup zawodowych

Niemcy stopniowo tracą na atrakcyjności nie tylko dla sezonowych i niewykwalifikowanych pracowników, ale również wysoko wykwalifikowanych specjalistów z Europy Środkowo-Wschodniej. A tych na rynku brakuje. W 2025 roku całkowita liczba otwartych wakatów w Niemczech wzrosła. Według prognoz Federalnej Agencji Pracy, do końca 2025 liczba wolnych miejsc pracy osiągnie około 625 000, a do 2027 roku może przekroczyć 695 000. To sygnał realnego niedoboru siły roboczej na niemieckim rynku.

REKLAMA