REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak promować firmę szkoleniową w internecie?

Szkolenia 24 h
internetowy serwis szkoleń
Jak promować firmę szkoleniową w internecie?/fot. Fotolia
Jak promować firmę szkoleniową w internecie?/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – to wszystkim znane powiedzenie tyczy się także firm szkoleniowych. Prezentujemy więc kilka propozycji na promocję w internecie, bez której trudno wyobrazić sobie skuteczne pozyskiwanie klientów.

Zalety reklamy w sieci są naprawdę liczne – możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników z całego kraju i świata, niewysokie koszty czy mnogość dostępnych opcji. My przedstawiamy kilka porad jak promować firmę szkoleniową w internecie.

REKLAMA

Autopromocja

Strona internetowa

Wiele osób zaczyna i kończy dzień od przeglądania portali informacyjnych, społecznościowych, poczty elektronicznej czy ulubionych stron. Posiadanie oficjalnej witryny firmowej jest więc czymś naturalnym dla firmy szkoleniowej. Strona musi być przejrzysta i funkcjonalna, tak by użytkownik intuicyjnie mógł sprawdzić informacje o firmie, ofercie i korzyściach, jakie przyniesie udział w szkoleniu. Stworzenie przyzwoitej strony internetowej najlepiej powierzyć specjalistom, koszt takiej usługi zamknie się w 2000-3000 zł.

Założenie strony internetowej to zaledwie początek działalności w internecie i najłatwiejszy etap. Dużo trudniej bowiem zainteresować nią odbiorców i zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Dlatego witrynę trzeba promować wielotorowo. Wysokie pozycje po konkretnych frazach zapewni nam zdobywanie linków z innych stron. Im silniejsza witryna, tym większą wartość będzie miał pozyskany odnośnik. Istnieją różne programy do określania parametrów stron www, na pewno warto zwrócić uwagę na jej Page Rank, Page Authority, Domain Authority, Trust Flow oraz liczbę użytkowników.

Jak zdobywać aktywne linki do naszej witryny?

Mamy kilka możliwości – np. wykupienie artykułu sponsorowanego, prezentacji w serwisie szkoleniowym, banera internetowego, dodawanie wątków na forach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto poświęcić kilka słów tekstom dodawanym do serwisu reklamodawcy. Dużą wartość w pozycjonowaniu wyszukiwarki Google mają artykuły które zawierają:

  • unikatową, niepowielaną w innych źródłach treść,
  • słowa kluczowe adekwatne do danego produktu bądź usługi,
  • aktywny link prowadzący do naszej strony,
  • grafikę/zdjęcie.

Tekst nie musi być elaboratem na 10000 znaków, spokojnie wystarczy 3000 – 4000 tysiące znaków ze spacjami. Treść powinna być poprawna pod kątem ortografii, stylistyki i merytoryki oraz absolutnie nie nastawiona na reklamę. Jeśli sami nie czujemy się na siłach, warto zlecić napisanie artykułu sponsorowanego doświadczonemu copywriterowi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Gdzie publikować artykuły?

Reklamę można zamieścić w serwisach branżowych poświęconych konkretnej tematyce: na przykład kurs dla spawacza w serwisie budowlanym, szkolenie turystyczne w portalu turystycznym, kurs dla organizatora imprez w serwisie biznesowym. W sieci istnieją specjalne portale, które pośredniczą w publikowaniu artykułów – za ich pomocą wyszukamy preferowane strony, zarówno w kwestii tematyki, parametrów jak i ceny. W Internecie znajdziemy też kilka stron, które oferują darmowe publikacje, często są jednak one okrojone: np. bez aktywnego linka czy bez grafiki.

Każda firma szkoleniowa, która chce działać na terenie całego kraju, powinna przede wszystkim umocnić swoją pozycję na własnym podwórku. Dlatego warto również inwestować w reklamę w serwisach lokalnych/regionalnych.

Serwisy społecznościowe

REKLAMA

Osobną kwestią, jeśli chodzi o reklamę w Internecie są serwisy społecznościowe. O Facebooku słyszał chyba każdy z nas, stąd warto myśleć również o promocji i tam. Oficjalny profil naszej firmy można prowadzić samodzielnie, zamieszczając na nim przydatne treści, poradniki, jak i nieco bardziej humorystyczne treści. Świetnie sprawdzają się konkursy, które przyciągają użytkowników do naszego profilu. Warto też wykupić co jakiś czas posta promowanego na innych fanpage'ach, które mają dużą liczbę użytkowników. Przydatną opcją jest planowanie postów, dzięki czemu wystarczy poświęcić kilka godzin, by na naszej tablicy regularnie przez cały miesiąc ukazywały się treści. Trzeba jednak pamiętać, że Facebook wymaga także dynamicznego prowadzenia konta – np. odpowiadania na komentarze czy wiadomości użytkowników. Dlatego w sieci zajdziemy wiele firm, które będą prowadzić konto za nas.

Kampanię promocyjną można prowadzić też w innych serwisach społecznościowych, takich jak Twitter, Google Plus i YouTube. Zwłaszcza umieszczenie przydatnego poradnika video na YouTube może wpłynąć na pozytywne kojarzenie naszej marki.

Prezentacja/abonament

Dla firm szkoleniowych jest to podstawowa forma reklamy, gdyż to właśnie do serwisów branżowych w pierwszej kolejności zaglądają potencjalni klienci. Abonament można wykupić już za 500 zł, łatwo więc obliczyć, że pozyskanie „zaledwie” kilku klientów zapewnia zwrot inwestycji.

Mailing

Mailing pozwala wysłać informacje do określonej grupy odbiorców - np. gdy organizujemy szkolenie biznesowe, to warto skorzystać z mailingu w serwisie o tematyce finansowo-biznesowej.

Baner

Jeśli zdecydujemy się na baner internetowy, powinniśmy dopilnować, by zawierał nie tylko interesującą i przyciągającą uwagę treść, ale i znajdował się w widocznym miejscu w serwisie reklamodawcy. Cena za wykupienie banera zależy od jakości i popularności serwisu oraz długości jego wyświetlania.

Marketing szeptany

Marketing szeptany można prowadzić poprzez dodawanie na forach wpisów rekomendujących konkretne szkolenie lub jego organizatora, odpowiadanie na posty i pomaganie w rozwiązywaniu określonych problemów. Ważne by treści tego typu miały charakter obiektywny i wyglądały na odpowiedź typowego internauty, a nie pracownika PR. Warto dodać, że posty z portali dyskusyjnych pozytywnie wpływają na działania związane z pozycjonowaniem, choćby dzięki urozmaiceniu linków prowadzących do naszej strony.

Reklama internetowa stwarza wiele możliwości, dlatego nie można jej zaniedbywać. Zwłaszcza, że dzięki kreatywności można pozyskać nowych klientów przeznaczając na ten cel mniejsze środki finansowe niż na reklamę tradycyjną.

Zadaj pytanie na FORUM!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
Rozwiąż quiz kadrowy w zakresie uprawnień rodzicielskich, który składa się z dziesięciu pytań a tylko jedna odpowiedź jest poprawna.
Pracodawcy chcą za wolne w Wigilię znieść wolne w Trzech Król albo 1 Maja. I bez wolnego w Wielki Piątek

W Sejmie trwają prace nad ustawą wprowadzającą wolne w Wigilię. Jest chyba już przesądzone, że ustawa wejdzie w życie. Ale przecież większa część z nas ma wolną Wigilię (albo pracuje kilka godzin, a potem wolna reszta dnia). Celna jest uwaga DGP, że większym problemem jest ustawowe zwolnienie z pracy w Wielki Piątek. Najbliższy 18 kwietnia 2025 r. Wielki Piątek nie jest obecnie wolny od pracy. Trwa dyskusja, aby w ten dzień praca trwała 4h. Jednak część pracodawców nie zgadza się na to i oczekują także rekompensaty za wolne w Wigilię w postaci pracy w Trzech Król albo 1 Maja. 

Świadczenie wychowawcze. Czy 800 plus będzie wypłacane?

Rodzinom z dziećmi na utrzymaniu przysługuje w ramach programu „Rodzina 800 plus” świadczenie wychowawcze w wysokości 800 zł na dziecko. Okazało się, że program ma ograniczony wpływ na dzietność i pojawiły się głosy kwestionujące sens wypłacania świadczenia.

Zmiany w prawie pracy w 2025 r. Nie tylko powiązane z minimalnym wynagrodzeniem

Zapowiadają się naprawdę poważne zmiany w prawie pracy w 2025 r. Zmiany związane z minimalnym wynagrodzeniem są już pewne. Pozostałe są w trakcie prac legislacyjnych, ale jest spore prawdopodobieństwo, że wejdą w życie w przyszłym roku. Jakie to zmiany?

REKLAMA

Czy 10 listopada to niedziela handlowa?

Czy przed świętem 11 listopada jest niedziela handlowa? Czy w najbliższą niedzielę zrobimy zakupy? 

Refleksja i działanie – pomiędzy operą i neuronauką. Bezpłatny warsztat inspiracyjny

Serdecznie zapraszamy na warsztat inspiracyjny Refleksja i działanie – pomiędzy operą i neuronauką, którego celem jest pokazanie, że siłami kształtującymi świat przeżyć człowieka jest wielowariantowe kształtowanie się cyklu nieustannego przechodzenia od refleksji do działania i doprowadzanie działania do portu refleksji.

Zasiłek pogrzebowy wzrośnie do 7000 zł. Będzie coroczna waloryzacja!

Rząd pracuje nad przepisami mającymi zmienić wysokość zasiłku pogrzebowego. Projekt ustawy zakłada wzrost do 7000 zł. Zasiłek będzie też corocznie waloryzowany.

Za pracę w święto przysługuje wynagrodzenie. Oprócz tego dzień wolny lub dodatek – albo dodatki - do wynagrodzenia

Przepisy jasno określają, kiedy możliwa jest praca w święto. Pracownikowi przysługuje wtedy, oprócz wynagrodzenia, czas wolny od pracy lub dodatek – albo dodatki - do wynagrodzenia. Jakie są zasady rekompensaty pracownikowi pracy w święto?

REKLAMA

Podwyżki 10%: Tylko świadczenie pielęgnacyjne (3287 zł) i pensja minimalna (4666 zł). Pozostali 5% albo brak podwyżki [Zmiany 2025 r.]

W trakcie kolejnych miesięcy 2024 r. okazało się, że sytuacja budżetu nie jest tak dobra jak wydawało się jeszcze na początku roku. Budżet dobiły koszty powodzi. W efekcie rząd wstrzymał większość podwyżek, które były zależne od decyzji premiera (np. zasiłek pielęgnacyjny, świadczenia rodzinne) i zaproponował 5% podwyżki sferze budżetowej. W tej sytuacji najwięcej w 2025 r. zyskają osoby otrzymujące świadczenie pielęgnacyjne i pensję minimalną - pieniądze dla nich zostaną zwaloryzowane o 10% (bo wynika to z przepisów prawa). 

Komunikat ZUS: Ograniczenie w dostępie do strony eskladka.pl

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje o ograniczeniu w dostępie do strony eskladka.pl.

REKLAMA