REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakich pracowników warto zatrudniać?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakich pracowników warto zatrudniać? / Fot. Fotolia
Jakich pracowników warto zatrudniać? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Każdy pracodawca chciałby stworzyć zgrany i zaangażowany zespół pracowników. To jednak bardzo trudne zadanie. Sprawdź, jakich pracowników warto zatrudniać z punktu widzenia efektywności pracy.

10 typów pracowników, których warto mieć w firmie

Zbudowanie zgranego i zaangażowanego zespołu to spore wyzwanie dla pracodawcy. Trzeba stworzyć takie miejsce, do którego ludzie chcą chętnie przychodzić i efektywnie realizować powierzone im zadania. Które cechy pracowników i w jaki sposób wpływają na funkcjonowanie organizacji? Jakie osoby warto mieć w firmie, aby działała ona jak dobrze naoliwiona maszyna?

REKLAMA

Różnorodność charakterów i kompetencji, które się uzupełniają, to często klucz do sukcesu firmy. Przy rekrutacji pracowników brane są pod uwagę kwestie takie jak wykształcenie, doświadczenie czy dyspozycyjność.

Warto jednak zwrócić uwagę na tzw. kompetencje miękkie, czyli predyspozycje społeczne i cechy charakteru kandydata. Pakita Łowczyńska, HR Director z serwisu GoldenLine.pl tłumaczy – O ile wielu czynności można się nauczyć, a doświadczenie zdobyć, o tyle cechy charakteru to już sprawa indywidualna. W zależności od stanowiska, wielkości organizacji, czy nawet branży, w której działa firma, pożądane mogą być zupełnie inne cechy pracownika. Zdolności społeczne w niektórych sytuacjach sprawdzają się bardziej niż fachowa wiedza. Eksperci z GoldenLine.pl podpowiadają też, na jakie typy pracowników warto zwrócić uwagę przy wyborze kandydatów do pracy.

Zobacz produkt: Kodeks pracy w praktyce - PDF

 1. Inicjator

Inicjator jest wartościowym pracownikiem ze względu na swoją ogromną chęć do pracy. Zazwyczaj robi dużo więcej niż się od niego oczekuje. Nie tylko wykonuje powierzone mu zadania, ale także tworzy własne projekty i proponuje nowe rozwiązania. Inicjatorzy są pewni siebie i nie boją się zrobić pierwszego kroku. Osoby takie nie muszą być najlepsze i najbardziej utalentowane, ale zawsze są gotowe ponieść ryzyko. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Optymista

Zaletą optymistycznych pracowników jest ich dar rozprzestrzenia pozytywnej energii. W chwilach kryzysowych, osoby takie zachowują spokój i nie ulegają negatywnym emocjom. Dzięki wiecznemu uśmiechowi na twarzy i dobremu humorowi są ekspertami od dodawania otuchy zespołowi. Warto zatrudnić taką osobę, ponieważ jest doskonałym motywatorem i pomaga utrzymać morale w firmie, nawet jeśli wydaje się, że wszystko „rozchodzi  się w szwach”.

Zadaj pytanie: FORUM

3. Zorientowany na cele

Pracownik, który jest mocno zmotywowany do osiągania celów, działa z korzyścią dla całej firmy, ponieważ poświęca mnóstwo energii na zrealizowanie wyznaczonych zadań. Stawia sobie coraz to nowe wyzwania i ciężko pracuje, aby im sprostać. Jest wyjątkowo ambitny. Powierzając mu zadanie, możesz mieć pewność, że dołoży wszelkich starań, aby wykonać je najlepiej jak tylko potrafi.

4. Pasjonat

Marzeniem każdego pracodawcy jest zaangażowany i oddany pracownik, który kocha to co robi. Osoby takie wkładają całe serce w wykonywanie obowiązków, a praca jest dla nich nie tylko sposobem na zarabianie pieniędzy. Jeśli do członków zespołu trafi pasjonat, to może zostać oddanym pracownikiem przez długie lata.

5. Kreatywny

Mistrzowie kreatywności mają sto pomysłów na minutę. Uwielbiają myśleć niestandardowo i innowacyjnie. Choć często skaczą z jednego projektu na drugi i szybko się nudzą, są wizjonerami i znajdują rozwiązanie dla każdego problemu. Jeśli coś ich podekscytuje, trudno ich zatrzymać. Zasoby pomysłowości takich pracowników mogą przyczynić się do sukcesu całej firmy.

Rekrutacja na własną rękę czy za pomocą firm zewnętrznych

6. Strateg

Ten typ pracownika zawsze działa według ustalonego wcześniej planu. Jest mistrzem organizacji i zawsze realizuje postawione sobie cele. Wie czego chce i jak to osiągnąć za pomocą starannie opracowanej strategii. Dzięki ,,strategom” współpracownicy mogą szybko zrozumieć skomplikowane koncepcje i plany, co ułatwia szybsze osiąganie optymalnych rezultatów.

7. Lider

Liderzy są niezastąpieni jeśli chodzi o kierowanie zespołem i podział obowiązków. Przy rozrastającej się firmie pracodawcy nie są wstanie zarządzać coraz liczniejszym zespołem i różnorodnymi projektami. Chcą więc delegować zadania. Szukają w tym celu odpowiedzialnych i charyzmatycznych liderów, którzy potrafią przewodzić zespołowi.

8. Ugodowy

Umiejętnie rozpoznaje ,,punkty zapalne” i poszukuje skutecznego rozwiązania sporów wśród członków zespołu. Niechętnie wdaje się w kłótnie, jest raczej moderatorem i szuka kompromisów. Gdy klienci potrzebują pomocy, najchętniej zwracają się właśnie do takich pracowników. Ich mocną stroną jest opanowanie, racjonalne myślenie i pozytywne nastawienie. Często to osoby z dużym poczuciem humoru, który wykorzystują do rozładowania atmosfery.

Jak zatrudnić wartościowego pracownika?

9. Dobry kumpel

Osoba, którą lubią wszyscy pracownicy bez wyjątku. Jest pogodna, zawsze w dobrym nastroju, lubi słuchać innych, chętnie służy radą i pomocą. ,,Dobrego kumpla”, warto mieć w swojej firmie, gdyż jego obecność wpływa na atmosferę w pracy i pomaga budować zgrany zespół.

10. Zwinny

Zwinność jest ważną cechą pracownika, szczególnie w małej firmie. Zamiast skupiać się na doskonaleniu jednej umiejętności, ,,zwinni” nie mają problemu z braniem na siebie dodatkowych zadań, nawet jeśli nie leżą w zakresie ich kompetencji. W małych firmach za wykonanie wielu różnorodnych zadań odpowiada najczęściej niewielki zespół. Mając sprawnych, wielozadaniowych pracowników, nie ma problemu z zastępstwem w przypadku odejścia z pracy członka zespołu czy też podczas urlopów.

Rekrutacja - 5 pytań, których kandydat nie zadaje, a powinien

Źródło: goldenline.pl

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe urlopy jednak nie dla wszystkich lecz dla wybranych, czyli dla kogo dodatkowe świadczenia. Nie będzie rewolucji w kodeksie pracy

Czas pracy skrócony do 35 godzin w tygodniu, a urlopy wydłużone z 20 dni i 26 dni do dni 35 – i to dla wszystkich. Takie niedawno były zapowiedzi odnośnie dwóch wielkich reform w kodeksie pracy. Rewolucje odwołane, o dłuższych urlopach należy zapomnieć. A krótszy tydzień pracy?

Zmiany w przepisach BHP od 2026 czy 2027 roku? Temperatury progowe i czasowe wstrzymanie pracy

Będą zmiany w przepisach BHP. Dotyczą pracy w wysokich temperaturach. Wprowadza się temperatury progowe, po przekroczeniu których pracodawca ma obowiązek wprowadzenia działań ograniczających obciążenie cieplne, np. krótszy czas pracy, przerwy w pracy czy praca zdalna. Przy najwyższych temperaturach praca zostanie czasowo wstrzymana.

Przy jakich temperaturach pracodawca zapewnia wodę i napoje? Czy w pracy musi być klimatyzacja?

Praca w wysokich temperaturach jest szczególnie uciążliwa, a nawet może zagrażać zdrowiu i życiu pracowników. Przy jakich temperaturach pracodawca zapewnia wodę i napoje? Czy w pracy musi być klimatyzacja? Poznaj aktualnie obowiązujące przepisy BHP.

Sprzedaż w 2030 r. czyli kompetencje przyszłości. Jaki musi być handlowiec za 5 lat?

Sprzedaż dynamicznie się zmienia. Bywa, że klient kończy rozmowę z handlowcem w środku ofertowej formułki. Dziś, a jeszcze bardziej za 5 lat, klienci potrzebują rozmowy, zrozumienia, uważnego słuchania i pomocy. Coraz ważniejsza jest uczciwość i działanie zgodnie z wartościami. O czym dziś musi wiedzieć handlowiec, aby w 2030 r. posiadał wszystkie wymagane kompetencje?

REKLAMA

Przeniesienie pracownika do innego działu. Co z wypowiedzeniem zmieniającym i odprawą?

W praktyce może się zdarzyć, iż pracodawca przenosi pracownika do innego działu, aby uniknąć zwolnień. Jak dokonać tego zgodnie z prawem? Kiedy nie jest potrzebne wypowiedzenie zmieniające? Czy przenoszonemu pracownikowi trzeba wypłacić odprawę?

Ekstremalne temperatury zmniejszają wydajność pracy

Z powodu upałów w Chinach, Hiszpanii, Włoszech i Grecji PKB może spaść o blisko 1 pkt proc. - wynika z raportów ekspertów Allianz Trade. Ekstremalne temperatury maja duży wpływ na wydajność pracy.

Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

REKLAMA

Zmiany w umowach o pracę: dodatkowe koszty dla pracodawcy bo część umów musi przejść przez tłumacza przysięgłego

W III kwartale 2025 r. obowiązują już cztery istotne i nowe ustawy w obszarze prawa pracy. Przyglądamy się jednej z nich w zakresie zmian w zatrudnieniu jakie weszły na skutek tych nowych regulacji. Chodzi o istotną instytucję bo o umowę o pracę! To dokument, który ma kluczowe znaczenie dla stosunku pracy. Zmiany, które zaszły w umowach o pracę są naprawdę znaczące i co gorsza generują koszty dla pracodawców. Pocieszające jest jednak to, że zmiany dotyczą tylko wybranych grup pracowników, nie wszystkich zatrudnionych osób.

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

REKLAMA