REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Aż 45% pracowników w Polsce chce zmienić pracodawcę - taka informacja wynika z raportu "Barometr Rynku Pracy".
Jaki programy motywacyjne są najskuteczniejsze na międzynarodowym rynku pracy? Warto się im przyjrzeć, bo coraz więcej Polaków planuje zmianę pracy.
Polacy przestali bać się zmiany miejsca pracy. Oczywiście najbardziej mobilni są najmłodsi – pokolenie Z pokazuje, jak to robić. Ale w ich ślady idą także starsi. Badania pokazują, że o zmianie miejsca pracy w 2024 roku myśli co dziesiąty zatrudniony.
Pracownicy nie są skłonni do zmiany pracy, ale chcą więcej zarabiać. O wyższą pensję postara się 61 proc. zatrudnionych, choć strategie są różne. Najwięcej osób poprosi o podwyżkę aktualnego pracodawcę, inni poszukają lepiej płatnej pracy. Najmniej popularna opcja to praca dorywcza.
Okazuje się, że 80 proc. pracowników, którzy zmienili pracę w ciągu ostatniego roku, nie jest pewna, że w niej pozostanie. Pracownicy są coraz bardziej odważni w swoich decyzjach i nie boją się zmian, jak i nowych doświadczeń. Według badania, wraz z wejściem na rynek pracy przedstawicieli generacji Y i Z, wzrosło znaczenie czynników pozapłacowych. Dla młodego pokolenia liczy się nie tylko wysokość wynagrodzenia, ale też elastyczność w pracy, możliwość rozwoju kariery, a przede wszystkim – atmosfera w miejscu zatrudnienia. Jakie kroki powinni podjąć pracodawcy, aby zatrzymać pracownika u siebie w firmie? Podpowiadamy.
REKLAMA