REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Microlearning przestaje być ciekawostką w edukacji, a staje się realną pomocą w rozwoju pracowników – szczególnie tam, gdzie liczy się czas, efektywność i elastyczność operacyjna. Według danych International Journal of Advanced Research in Science, Communication and Technology (IJARSCT) aż 85% pracowników uznaje krótkie formy nauki za bardziej angażujące, a 75% deklaruje lepsze zapamiętywanie przekazywanych w ten sposób informacji.
Dużo się pisze i mówi o WLB - work live balance, ale istnieje jeszcze WBL - work based learning. W styczniu 2024 r. Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP) przedstawiła nowe dane, które pokazują jakie znaczenie mają praktyczne zajęcia i praca świadczona przez młodocianych dla nauki danego zawodu. Te nowe wskaźniki zatrudnienia i nauki w miejscu pracy zmieniają się z roku na rok, bo rynek pracy ciągle ewoluuje, podobnie jak podejście młodych osób do pracy. Wysokiej jakości edukacja i możliwości uczenia się przez całe życie mają zasadnicze znaczenie dla zapewnienia wszystkim osobom godnego życia i produktywnej pracy.
Fizyka daje narzędzia do tego, by jak najwięcej świata zrozumieć – mówi dr Tomasz Rożek, z wykształcenia fizyk, ale z zawodu dziennikarz naukowy. Ze znanym popularyzatorem nauki rozmawialiśmy m.in. o nauce, agencjach kosmicznych, systemie edukacji, Fundacji „Nauka. To lubię”, a także o zagrożeniach płynących z sieci oraz filmie „Oppenheimer”. Zachęcamy do lektury.
Nagrody naukowe mogą kształtować kariery, pomagając zdobywać granty czy pracę w lepszych laboratoriach; równocześnie mogą się przyczyniać do braku różnorodności na wyższych szczeblach rozwoju zawodowego. Według badań, niestety, nadal niewiele nagród sprzyja sprawiedliwemu dostępowi i ocenie.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA