REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Delegacje służbowe, Delegowanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rozliczenie delegacji

Pracodawca polecił pracownikowi odbycie podróży służbowej. Wyraził zgodę na przejazd własnym samochodem pracownika. Po odbyciu podróży służbowej pracownik przedstawił pracodawcy faktury za paliwo. Czy, rozliczając delegację, pracodawca ma obowiązek zwrócić koszty poniesione przez pracownika na zakup paliwa?

W zgodzie z misją

Egbert Kinds - międzynarodowy ekspert w dziedzinie transformacji kulturowej, o tym jak zbudować zaangażowanie pracowników w okresie zmian w organizacji.

Wypowiedzenie zmieniające nie zawsze jest konieczne

Czasowe oddelegowanie pracownika do innej pracy jest wyjątkiem od zasady, zgodnie z którą zmiana rodzaju pracy wymaga wypowiedzenia zmieniającego.

Zgoda buduje

W przypadku nieporozumień pomiędzy pracodawcą i pracownikami na tle ich zbiorowych praw i interesów może dojść do sytuacji, w której pracownicy rozpoczną tzw. spór zbiorowy. Ta forma sprzeciwu wobec pracodawcy może oznaczać dla niego duże kłopoty. Spór zbiorowy może doprowadzić nawet do strajku w zakładzie pracy. Należy jednak pamiętać, iż spór wszczęty wbrew prawu może sprowadzić na jego organizatorów szereg negatywnych konsekwencji, łącznie z odpowiedzialnością karną i odszkodowawczą.

Przedłużenie delegacji w trakcie jej trwania

Pracownik wyjechał w delegację w środę i miał wrócić w piątek wieczorem. W trakcie jego wyjazdu wystąpiła konieczność dłuższego pozostania przez niego na miejscu, gdyż powinien coś dodatkowo załatwić w poniedziałek. Przekazałem mu telefonicznie polecenie pozostania w danej miejscowości na weekend i powrotu dopiero w poniedziałek wieczorem. Pracownik stwierdził, że takie polecenie powinien otrzymać na piśmie, a poza tym zostanie w ten sposób pozbawiony tygodniowego wypoczynku. Czy ma rację?

Jak przekazywać pracownikom przykre dla nich wiadomości

PROBLEM Jestem menedżerem w dużej firmie, w której - z uwagi na mniejszą liczbę zamówień od stałych klientów - trzeba było ograniczyć produkcję niektórych wyrobów. W związku z tym część pracowników została zwolniona, ale jeszcze wiele osób będzie musiało odejść z przedsiębiorstwa lub przejść na gorsze, mniej płatne stanowiska. Atmosfera w pracy jest bardzo nieprzyjemna, co rusz dochodzi do konfliktów. W jaki sposób mam komunikować ludziom przykre dla nich wiadomości?

Jak przestrzegać dyscypliny u swoich podwładnych

PROBLEMJestem menedżerem w średniej wielkości firmie produkcyjnej. Ostatnio powtarzają się problemy związane z jedną z moich podwładnych. Pozornie są banalne, ale zaczynają negatywnie wpływać na pozostałe osoby w zespole. Nikt nie lubi być wyrywany w wolny dzień z łóżka o siódmej rano, bo koleżanka zaspała na swój dyżur. Myślałem, że rozmowa na temat spóźnienia nie jest konieczna, bo przecież każdy wie, że nie powinno się to zdarzać. Chyba jednak myliłem się w tej kwestii. Jak rozmawiać o takich sprawach z pracownikami, by nie trąciło to banałem?

Jak doskonalić kompetencje społeczne pracowników

PROBLEM Jestem menedżerem w dziale firmy usługowej, gdzie bardzo ważne są kompetencje społeczne. Często jednak słyszę od klientów wewnętrznych i zewnętrznych, że są niezadowoleni z kontaktów z moimi podwładnymi. Jak mogę szybko podnieść poziom umiejętności moich pracowników, aby w ich bezpośrednich relacjach z odbiorcami usług nie dochodziło do nieporozumień i napięć?

Jak rozliczyć delegację krajową

Wysyłając pracownika w podróż służbową, pracodawca musi pokryć określone należności, m.in. diety i koszty noclegów.

Czemu służą wyjazdy integracyjne

Pracodawcy organizują wyjazdy integracyjne, żeby zmotywować personel do efektywniejszej pracy i osiągnąć większe zyski. Takie wyjazdy pobudzają do działania, stanowią odskocznię od codzienności, a także wprowadzają zmiany w firmie.

Jak radzić sobie z nadmiernie skrupulatnym pracownikiem

PROBLEM Jestem menedżerem dużego działu firmy usługowej. Od kilku miesięcy mam podwładnego, który stwarza wiele problemów, szczególnie, kiedy mamy pracę do zrobienia „na wczoraj”. Pracownik ten pracuje bardzo powoli, choć trzeba przyznać, że także bardzo dokładnie. Dużo czasu traci jednak na podejmowanie decyzji, waha się i bardzo długo zastanawia przy każdej najmniejszej sprawie. Sprawdza po dwa, trzy razy każde pismo, które wysyła, niezależnie od stopnia jego ważności. Być może powinienem wysłać go na badania lekarskie, a może właściwsze byłoby wysłanie go na odpowiednie szkolenie?

Jak poprawić atmosferę pracy w zespole

PYTANIENiedawno objąłem kierownictwo działu w dużej firmie handlowej. Niestety, to, co tam zastałem, bardzo mnie martwi. Panują bardzo niezdrowe relacje międzyludzkie, jest zła atmosfera, ludzie robią sobie na złość, część z nich rywalizuje ze sobą w bardzo nieprzyjemny sposób. Zastanawiam się, jakie szkolenie mogłoby pomóc naprawić atmosferę w zespole. Może warto byłoby zorganizować wyjazd integracyjny, ewentualnie przeprowadzić team building albo trening interpersonalny?

Łączyć nie dzielić

Być w stanie świadomej niewiedzy jest mniejszym złem niż „nie wiedzieć, że się nie wie”. Stan uświadomionej niewiedzy o prawidłowym funkcjonowaniu organizacji sprawia, że firmy chcą tę sytuację zmieniać. Chcą działać w takim stylu, w którym, licząc się z rzeczywistością biznesową, nie będą musiały permanentnie borykać się z poprawianiem wewnętrznej komunikacji, systematycznymi i nieustającymi konfliktami personalnymi, zdezorganizowanym zespołem z trudnością mieszczącym się w ramach komunikacyjnej struktury firmowej społeczności, brakiem elementarnych zasad współpracy wiążących grupę itd.

Jak aktywnie słuchać, by budować właściwe relacje międzyludzkie

PROBLEMWygląda na to, że zapanowała nowa moda. Przełożony mówi mi, że za mało słucham. Na szkoleniu uczą mnie technik aktywnego słuchania. W książkach czytam, że dobry menedżer potrafi wsłuchać się w potrzeby swoich pracowników. Nie przeczę, że słuchanie jest częścią normalnej dyskusji, uzgadniania, zwykłej rozmowy. Jednak może warto się więcej uczyć precyzyjnego mówienia, przekazywania swoich myśli. Przecież moi podwładni oczekują ode mnie instrukcji, wytyczania celów, czasem porady. Jak będę ich tak w kółko słuchał, to zagubią się i nie będą wiedzieli, co robić.

Grupowa organizacja pracy

Czy pracodawca, u którego nie działa zakładowa organizacja związkowa, może skutecznie wprowadzić regulamin grupowej organizacji pracy?

Jak być słuchanym

Z wieloletnich obserwacji prowadzonych przez Janis Forman, amerykańską specjalistkę w zakresie komunikacji korporacyjnej, wynika, że wśród przedstawicieli najwyższej kadry menedżerskiej panuje przekonanie o konieczności stałego komunikowania się z podwładnymi. Jednak niezbyt dużo jest przykładów konkretnych działań potwierdzających tezę, że komunikacja w firmie nie polega tylko na przekazywaniu informacji z góry na dół, ale przede wszystkim oznacza słuchanie tego, co mają do powiedzenia pracownicy.

Lunch w trakcie zagranicznej podróży służbowej

Nasz pracownik odbywający zagraniczną podróż służbową (został wysłany jako przedstawiciel firmy na międzynarodową konferencję) miał zapewnione śniadania w hotelu, w którym był zakwaterowany. Dodatkowo w ramach konferencji, która odbywała się codziennie w godz. od 9.00 do 17.00, uczestnicy mieli zapewniony lunch (od 13.00 do 14.00). Jak w takiej sytuacji rozliczyć się z pracownikiem? Czy należą mu się diety obniżone jedynie o śniadania, czy lunch także obniża dietę?

Zwrot kosztów podróży zleceniobiorcy

Nasza fundacja podpisuje z wolontariuszami umowy zlecenia, na podstawie których nieodpłatnie świadczą oni pracę. Niektórzy z nich w celu wykonania zlecenia muszą przemieszczać się po kraju, korzystając z komunikacji publicznej. Na podstawie przedłożonych przez nich biletów zwracamy im poniesione koszty podróży. Czy od tych kwot musimy potrącić składki ZUS?

Czy usługi transportowe to podróż służbowa

Prowadzę firmę transportową w ramach spółki cywilnej. Czy w przypadku wykonywania usługi transportowej do innego kraju, do kosztów działalności mogę zaliczyć diety, które przysługują w związku z podróżą służbową?

Dodatkowe świadczenia dla podróżujących pracowników

Poza pensją wielu pracodawców wypłaca pracownikom różnego rodzaju dodatkowe świadczenia, do których wypłaty nie są zobowiązani przez przepisy. Pracodawca może w inny sposób docenić zaangażowanie pracownika w wykonywaną pracę. Mogą to być zarówno świadczenia całkowicie odrębne od innych świadczeń w formie pieniężnej lub niepieniężnej, jak i zwiększenia świadczeń wskazanych przez przepisy.

Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia pracownika, który w czasie pracy za granicą korzysta z urlopu

Pracownik zatrudniony w naszej firmie z siedzibą w Krakowie został skierowany na kilka miesięcy do pracy za granicę. Na ten okres uzyskaliśmy dla niego poświadczony druk E-101. W trakcie oddelegowania, w czerwcu, ma przyjechać do kraju na urlop. Jak należy rozliczyć składki ZUS za czas pobytu w kraju?

Jak ustalić podstawę wymiaru składek za pracownika, który rozpoczął pracę za granicą w trakcie miesiąca

Zatrudniamy pracownika, który został oddelegowany do pracy za granicę. Wiem, że podstawa wymiaru składek na jego ubezpieczenia nie może być niższa od przeciętnego wynagrodzenia (po odjęciu diet). Jak jednak mam postąpić w przypadku, gdy pracownik zaczął pracować za granicą 15 lipca, wynagrodzenie za lipiec otrzyma 10 sierpnia, a wynagrodzenie za sierpień 30 sierpnia (w lipcu nie otrzymał żadnego wynagrodzenia).

Określenie kraju docelowego podróży służbowej

Jesteśmy firmą transportową i wykonujemy usługi transportowe na terenie UE oraz poza nią. Jak rozliczyć delegację pracownika, gdy: otrzymuje zlecenie na przewóz towarów na trasie Polska – Norwegia (transport planowany z docelowym miejscem w Norwegii), a jednocześnie po rozładowaniu w Norwegii otrzymuje kolejne zlecenie na przewóz towarów na trasie Norwegia – Francja i po rozładowaniu kolejne na trasie Francja – Holandia, i powrót do Polski? W jakiej walucie wyliczyć delegację? Jaki kraj uznać za docelowy, w przypadku gdy w momencie rozpoczęcia delegacji nie było wiadomo o dwóch kolejnych zleceniach?

REKLAMA