Kategorie

świadectwo pracy 2017

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od 1 czerwca 2017 r. obowiązuje nowy pomocniczy wzór świadectwa pracy. Jakie są zasady wydawania świadectwa pracy w 2018/2019 roku? Zapoznaj się z aktualnym wzorem świadectwa pracy oraz sposobem jak je wypełnić.
Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują nowe przepisy Kodeksu pracy, które wprowadziły zmiany w terminach wydawania świadectwa pracy. Zrezygnowano z tzw. zbiorczych świadectw pracy wydawanych po upływie 24 miesięcy pozostawania w zatrudnieniu na podstawie umów terminowych. Ustawodawca przewidział również przepisy przejściowe, które obligują pracodawców do wystawienia tzw. częściowych świadectw pracy do 30 czerwca 2017 r.
Od 1 czerwca 2017 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie wydawania świadectw pracy. Przedstawiamy wzór nowego świadectwa pracy oraz sposób jak je wypełnić.
W świadectwie pracy zamieszcza się informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy dotyczących m.in. wykorzystanego urlopu rodzicielskiego. Poniżej przykładowe wzory zapisu w świadectwie pracy informacji o urlopie rodzicielskim.
Pracodawca ma obowiązek zamieszczenia w świadectwie pracy informacji o zajęciu wynagrodzenia. Co wpisać w świadectwie pracy o zajęciu komorniczym, które nie było realizowane? Poniżej przykładowy zapis w świadectwie pracy dotyczący informacji o zajęciu komorniczym.
Przepisy przejściowe Kodeksu pracy określają w jakich przypadkach i do kiedy pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy za zakończone umowy terminowe przed 1 stycznia 2017 r.
Z dniem 1 czerwca 2017 roku będzie obowiązywał nowy wzór świadectwa pracy dla pracownika tymczasowego. Agencja pracy tymczasowej będzie miała obowiązek uzupełnić świadectwo pracy o informacje dotyczące każdego pracodawcy użytkownika, na rzecz którego pracownik wykonywał pracę tymczasową na podstawie umowy o pracę oraz okresów wykonywania takiej pracy.
W dniu 1 stycznia 2017 zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy, które wprowadziło szereg zmian w zakresie treści świadectwa pracy oraz terminów wydawania świadectwa pracy. Prawdopodobnie od 1 czerwca 2017 zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy, w projekcie rozporządzenia wskazano bowiem, że nowe rozporządzenie ma wejść w życie z dniem 01 czerwca 2017.
Rok 2017 przynosi wiele zmian w obszarze wykonywania działalności gospodarczej w Polsce. Wśród nich szczególne znaczenie dla pracodawców ma obowiązująca od tego roku nowelizacja przepisów Kodeksu pracy dotycząca m.in. tworzenia regulaminów pracy i wynagradzania, sporządzania świadectwa pracy, a także terminu wniesienia do sądu pracy odwołania od wypowiedzenia umowy o pracę, żądania przywrócenia do pracy lub odszkodowania oraz żądania nawiązania umowy. Istotne modyfikacje przewidziano ponadto w zakresie obowiązku tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Natomiast od 1 kwietnia 2017 r. zmienią się zasady regulujące tryb ustalania wysokości stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe przez ZUS w przypadkach zaniżenia jej wysokości przez płatnika.
Od 1 stycznia 2017 r. zmieniły się zasady wydawania świadectw pracy. Świadectwo pracy jest wydawane, jeżeli stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, a pracodawca nie zamierza pracownika zatrudnić. Jeżeli pracownik został ponownie zatrudniony, to otrzyma świadectwo, jeśli złoży w tej sprawie wniosek pracodawcy. Doprecyzowano też zasady wydawania świadectwa pracy w razie śmierci pracownika. W związku ze zmianami obowiązuje również nowy wzór świadectwa pracy.
NSZZ Solidarność zgłosiła propozycję zmian w świadectwie pracy polegającą na usunięciu z jego treści informacji o trybie rozwiązania umowy o pracę. Pomysł ten negatywnie ocenia Konfederacja Lewiatan.
Od 1 stycznia 2017 roku obowiązują nowe zasady wydawania świadectw pracy. Jakie prawa ma pracownik w związku z wydaniem wadliwego świadectwa pracy?
Od 1 stycznia 2017 r. świadectwo pracy musi zawierać informacje odnośnie wykorzystanego przez pracownika urlopu rodzicielskiego, ojcowskiego i wychowawczego, a także podstawy prawnej udzielenia tych urlopów. Taki wymóg nakłada rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy.
Od 1 stycznia 2017 roku obowiązuje nowelizacja Kodeksu pracy, która wprowadziła ważne zmiany dla pracodawców, między innymi w wprowadzaniu regulaminów pracy i wynagradzania, w świadectwach pracy czy w tworzeniu funduszu świadczeń socjalnych.
Od początku 2017 r. pracodawca ma obowiązek niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni. Jak zatem stosować przepisy przejściowe w związku ze zmianami w wydawaniu świadectw pracy?
Z dniem 1 stycznia 2017 r. zostało uchylone Rozporządzenie Ministra pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania. Zastąpiło je Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 roku w sprawie świadectwa pracy (poz. 2292). Bardzo istotną zmianą z punktu widzenia zarówno pracodawcy jak i pracownika jest sama treść świadectwa pracy, rozszerzona o katalog dodatkowych informacji, a także termin wydania świadectwa pracy.
Od 1 stycznia 2017 r. obowiązuje szereg nowych zmian w prawie pracy, m.in. dłuższy okres na odwołanie się od wypowiedzenia, obowiązek wprowadzenia regulaminów pracy i wynagradzania czy nowe zasady wydawania świadectw pracy.
Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują nowe zasady wydawania świadectw pracy w zakresie zatrudnienia na podstawie kolejnej umowy u tego samego pracodawcy. Od tego dnia obowiązuje również nowy wzór świadectwa pracy.
Od 1 stycznia 2017 r. zacznie obowiązywać nowy wzór świadectwa pracy uzupełniony m.in. o uprawnienia rodzicielskie pracowników. Jak zatem wypełnić nowe świadectwo pracy? Ponadto od 1 stycznia 2017 r. zmieni się sposób i tryb prostowania i uzupełniania świadectwa pracy.
Od 1 stycznia 2017 r. ma obowiązywać nowy wzór świadectwa pracy. Zmiana ma na celu dostosowanie do obowiązujących przepisów, które weszły w życie 2 stycznia 2016 r. w zakresie uprawnień rodzicielskich. Przedstawiamy wzór nowego świadectwa pracy.
Od 1 stycznia 2017 roku firmy nie będą musiały wydawać świadectw pracy po upływie 2-letniego okresu zatrudnienia, jeżeli podpiszą kolejną umowę na czas określony w ciągu 7 od wygaśnięcia lub rozwiązania poprzedniej. Jednak Ministerstwo Rozwoju przygotowało też drugi projekt modyfikacji przepisów w tym zakresie. Od 1 czerwca 2017 roku ma on przywrócić obecną regulację. PIP może nakładać grzywny nawet do wysokości 30 tys. złotych.
Od 1 stycznia 2017 r. będą obowiązywać nowe zasady wydawania świadectw pracy. Dzięki przepisom pracodawca nie będzie musiał wydawać świadectw pracownikom zatrudnionym na kolejnych umowach na czas określony. Jednakże od czerwca 2017 roku nastąpi powrót do przepisów sprzed zmiany.
Przewidziane są zmiany pozwalające na stosowanie formy elektronicznej dla umów o pracę, wypowiedzenia, świadectwa pracy, prowadzenia i przechowywania dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy. Projekt przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju stanowi realizację rządowego pakietu „100 zmian dla firm”. Nowe regulacje powinny wejść w życie w 2017 r.
Od 1 stycznia 2017 r. mają obowiązywać nowe przepisy dotyczące wydawania świadectw pracy w przypadku zatrudnienia na podstawie kolejnej umowy u tego samego pracodawcy. Nadal pracodawca będzie miał obowiązek jego wydania w związku z wygaśnięciem lub rozwiązania stosunku pracy. Co się zmieni?