ZUS podaje najczęstsze błędy, które zdarzają się we wnioskach i oświadczeniach przedsiębiorców składanych w ramach tarczy antykryzysowej. Należą do nich: brak podpisu, niepoprawnie wpisane wynagrodzenie, błędny numer konta, zamieszczanie niepotrzebnych informacji. Błędem jest również wysyłanie dokumentów na adres e-mail placówek ZUS. Wnioski o pomoc z tarczy należy złożyć spokojnie i poprawnie, w przeciwnym razie można nie otrzymać świadczenia.
Organy rentowe mogą kwestionować w postępowaniu sądowym prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego, ale ponoszą odpowiedzialność za opóźnienie w wypłacie świadczeń, gdy okaże się, że możliwe było wydanie decyzji zgodnej z prawem. Dlatego ZUS, co do zasady, powinien zawsze zapłacić odsetki od zasiłków niewypłaconych w terminie (wyrok Sądu Najwyższego z 15 września 2011 r. (sygn. akt II UK 22/11).